Zobacz temat - [R827] s4 mruga podczas jazdy,1 rower w rodzinie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827] s4 mruga podczas jazdy,1 rower w rodzinie

tyloniusz - Pon Lis 01, 2010 16:48
Temat postu: [R827] s4 mruga podczas jazdy,1 rower w rodzinie
Mam roverka od 3dni, miał zablokowane immo-alarm-centralny i czytając temamty na ten temat na tym forum(178szt) usunołem usterkę i dzięki Wam......
Jestem po pierwszej jezdzie i jdąc na"d"mruga kontrolka S4 , pstrykałem przełącznikiem przy gałce od biegów(automat) i nic.
Mam jeszce do zrobienia - wycieraczki nie działają , lusterka , fotele, lampki w środku nie gasną w dzwiach i sufit.
Czyli elektryka - podpiołem porozłanczane kostki , sprawdziłem bezpieczniki, kostki połonczone rozpinałem i czyśćiłem.
Brak mi instrukcji obsługi (morze ktoś ma w ojczystym języku bo anglika nie kumam)
Mimo kłopocików MAM ROVERA jak WY i chcę się nim cieszyć w pełni- dacie radę pomóc
szczęsliwemu nowicjuszowi.

Tomek1212 - Pon Lis 01, 2010 21:54

Na problemy z elektryką powinno pomóc przelutowanie skrzynki bezpieczników (było o tym pisane wiele razy na forum).
Jeżeli mruga kontrolka s4 to oznacza błąd w pamięci komputera skrzyni biegów.

tyloniusz - Sro Lis 03, 2010 21:32

S4 przy następnej jezdzie wyłączył się sam i jest O.k.
A elektryka-szmelc - pali bezpiecznik od świateł i tylnich brak ale stopy są wieczorkiem sprawdzę.

[ Dodano: Sro Lis 03, 2010 21:32 ]
światła już O.K.
teraz pozostało do zrobienia - Wycieraczki
- Lusterka
- Fotele ele.
czy ktoś doradzi, mieszam w tych wiązkach na czuja , rozpinam czyszczę spinam i tak na okrągło , luty w płytkach są O.k. godzinami przeglądam posty i no.......
dziś zaczeło padać a ja bez wycieraczek .
POMOCY !! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tomek1212 - Sro Lis 03, 2010 23:18

Fotele w ogóle nie działają ? Tam masz z pamięcią czy bez ? Lusterka są na tym samym obwodzie co i fotele.

Jeżeli chodzi o wycieraczki to zobacz czy dochodzi prąd do silnika, u mnie przepalił sie przewód od szczotki i mi nic nie działało poza spryskiwaczem.

tyloniusz - Czw Lis 04, 2010 07:28

Fotele w ogóle nie działają i są z pamięcią , wtcieraczki i spryskiwacze nawet nie drgną ,
sprawdzę prąd czy dochpdzi,
myślałem że to wszystko jest podpięte pod sterownik pod fotelem kierowcy, jest w nim dioda ale nie świeci i nie mruga - nawet nie wiem czy powinna.

Tomek1212 - Czw Lis 04, 2010 09:22

Pod fotelem kierowcy masz komputer do skrzyni biegów i zespół przekaźników do sterowania szybami, natomiast w samym fotelu masz dwie metalowe skrzyneczki, jedna służy do sterowania fotelem kierowcy, druga zaś do pamięci. Do fotela kierowcy dochodzi około 30przewodów, z czego potrzebne są dosłownie 3, aby większość (o ile nie wszystkie, już nie pamiętam) funkcji działała poprawnie. Już nie pamiętam kolorów, ale są to dwa najgrubsze przewody (plus, masa stałe, te znajdziesz bez problemu) i jeden cienki znajdujący się w tej samej kostce co te dwa grube, na który powinien iść plus po zapłonie, a dokładnie to po pierwszej pozycji stacyjki (tak jak radio powinno być podpięte).
Generalnie wycieraczki też działają po pierwszej pozycji stacyjki więc to może gdzieś jest problem z tym plusem. Radio ci sie uruchamia w tej pozycji stacyjki ?

tyloniusz - Pią Lis 05, 2010 07:30

czytałem na forum że komp od skrzyni jest pod fotelem pasażera (ma diody czer. i żułtą.)
a pod fotelem kierowcy sterownik - ito on mi mruga czerwoną diodą 14razy?
nic więcej wczoraj nie udało mi się sprawdzić ale dziś wracam z pracy wcześniej i coś zrobię.
Dzięki za pomoc. pozdrawiam

Tomek1212 - Sob Lis 06, 2010 00:34

Ten komp co ma diody czerwoną i żółta jest od silnika, a ten od skrzyni ma tylko czerwoną diodę.
tyloniusz - Nie Lis 07, 2010 17:33

znalazłem kostkę gdzie są przewody "zasilające" wychodzą z pod fotela z podłogi do sterownika - w jednym cienkim jest prąd w gróbych(pomarańczowy-+ i czarny-masa )brak.
próbowałem podpiąć pod + pomarańczowy przy spiętej kostce , rozłonczonej na obu końcach i nic. CZy te przewody idą do skrzynki bezpieczników? sterownika nie mogę wyciągnąć bo fotel jest ustawiony zbyt nisko i muszę go zdemontować może lepiej będzie widać wszystkie wiązki. Jeszcze jedno - do oparcia fotela idzie wiązka cienkich przewodów - do czego to tam jest? aby sprawdzić muszę zdjąćobicie a to nie takie proste i przewody od ogrzewania oparcia idą w innym miejscu sprawdziłem.
Pozdrawiam

Tomek1212 - Nie Lis 07, 2010 17:42

Do oparcia idą przewody do silnika regulacji oparcia i pompowania odcinak lędzwiowego.

Żeby wyjąć sterownik, to i tak trzeba zdemontować fotel. 4 śruby na torxa (chyba T50) i fotel jest nasz.
Sterownika od pamięci nie musisz nawet wyciągać bo tam i tak nic nie zrobisz, ale w tej drugiej z przekaźnikami warto sprawdzić luty i ścieżki.

Kable do foteli idą od skrzynki z bezpiecznikami (te zasilające) a reszta do CCU.

tyloniusz - Nie Lis 14, 2010 17:31

Fotele działają - przekaznik pod fotelem rozebrałem, główny elektromagnez nie działał więc go spiołem na opaskę by prąd przepływał. Oraz kostka prądowa pod fotelem - i w głównym przewodzie nie było prądu (przeciołem go bo robiło się zwarcie gdy mostkowałem)więc zmostkowałem z przewodem z tej samej kostki tam gdzie był prąd.
Opisałem jak to zrobiłem bo nigdzie na forum nie było takich informacji a mogą się przydać.

Pozostało mi do zrobienia LUSTRKA (kompletnie nie wiem od czego zacząć????????

WYCIERACZKI - Były rozebrane i nic nie drgały
Obecnie gdy je ustawię na czasowe to się przesuwają na środek szyby (pół obrotu) i po czasie wracają . Prawie IDEALNIE ?? ?? Pod kierownicą jest elektromagnez od załanczania wycieraczek i przy czasowych się załancz - gdy paluchem go załączę to wycieraczki latają tak jak powinny. Na środku skrzynki bezpieczników(przelutowałem całą i jest cacucho) jest elektromagnez od wycieraczek i ten załancza się od razu po przekręceniu kluczyka czyli jest O.K. , silnik mam też inny i go podłanczałem ale efekt bez zmian , CO JESZCZE MOGĘ
ZROBIĆ????? Mam wolne więc kolejny dzień spędzę przy rowerku ale pomysły mi się kończą.

Tomek1212 - Nie Lis 14, 2010 22:34

Lusterka.

W fotelu kierowcy są dwie srebrne puszki, jedna z przekaźnikami a druga to moduł pamięci. Do tego drugiego powinien być poprowadzony jeden cienki czarny przewód z klasyczną wsuwką. Wpięty był do tego modułu ? Bez tego kabla nie będa działać lusterka.

Co do wycieraczek to obstawiam sterownik CCU, ew włącznik przy kierownicy.

tyloniusz - Pon Lis 15, 2010 18:13

CCU przelutowałem cały i dokładnie - bez zmian
silniczek wycieraczek rozebrałem i blaszki jak nowe , troszkę dogiołem , skręciłem i NIC

To wszystko co zrobiłem dziś.
A może usterki elektryczne u mnie mają jakiś wspólny problem - lusterka , wycieraczki , fotele (bo są ale podpięte bo nie było zasilania w jednym przewodzie) , kontrolka immo nie świeci (a świeciła) , z pilota otwierają się drzwi kierowcy (tylko) , a zamykanie z pilota już nie (tylko pipczy i załancza alarm bo wyje jak otworzę drzwi), jak blkouję drzwi pasażera od środka to kirowcy się też zamykają i jak otwieram dzynglem drzwi pasażera to kierowcy się też otworzą , klapa bagażnika nie chciała się otworzyć dopiero jak wcisnołem pod maską jakiś pstryk z gómką przy zbiorniczku płynu hamulcowego i jakoś teraz dział (ten ptryk uruchamiał zamki w drzwiach a teraz nie lata). Jeszce jedno - mam zamontowany gaz i szpece nie mogi się pomieścić z instalacją i akus wywalili do bagażnika - może jakaś masa sporo czytam na tym forum i ludziska rozpisują się na ten temat.
CZY alarm lub immo może tak psioczyć elektrykę??????

Tomek1212 - Wto Lis 16, 2010 00:31

W tym aucie elektryka jest mocno skomplikowana, a w wydaniu anglików dodatkowo niechlujnie zmontowana (śniedzieją styki, złączki itp).

Ten pstryk z gumką koło zbiorniczka płynu hamulcowego to jest wstrząsówka. Podczas wstrząsu ma za zadanie wyłączyć pompę paliwa (żeby np podczas dachowania nie doszło do pożaru), pierwsze słyszę, że odłącza również inne obwody. Jeżeli chcesz, aby znów była rozłączona to wystarczy, ze uderzysz w nią jakimś metalowym narzędziem.

Tematu fabrycznego pilota nigdy nie zagłębiałem bo wolałem założyć uniwersalny który poza tym, ze ma lepszy zasięg, to ma więcej funkcji (otwieranie bagażnika, szybkie domykanie szyb) i jest banalnie prosty do wprogramowania w przypadku zgubienia.

tyloniusz napisał/a:
A może usterki elektryczne u mnie mają jakiś wspólny problem - lusterka , wycieraczki , fotele

Tak może być, bo wszystkie te obwody są zasilane w po przekręceniu stacyjki w pierwszą pozycję (między zerem a zapłonem). Proponuje jeszcze sprawdzić czy jest prąd na zapalniczce i radiu. Też powinny być zasilane po przekręceniu stacyjki w pozycję "1".

tyloniusz napisał/a:
Jeszce jedno - mam zamontowany gaz i szpece nie mogi się pomieścić z instalacją i akus wywalili do bagażnika - może jakaś masa sporo czytam na tym forum i ludziska rozpisują się na ten temat.

Bardzo możliwe, że na zasilaniu jednego z bardzo wielu urządzeń elektrycznych nie ma odpowiedniej masy, ale z pewnością nie chodzi tu o główną masę z akumulatora.


Opisz dokładnie pracę centralnego zamka. Z kluczyka działa prawidłowo na wszystkie drzwi ? Jeżeli wszystko masz sprawne to po przekręceniu kluczyka w prawo powinny zamknąć się wszystkie drzwi, a światełka wewnątrz kabiny powinny mrugnąć 2 lub 3 razy (nie pamiętam dokładnie) co sygnalizuje uzbrojenie alarmu. Natomiast przekręcając kluczyk w lewą stronę wszystkie drzwi powinny się otworzyć, a światło w kabinie powinno zaświecić się na stałe co sygnalizuje rozbrojenie alarmu.

tyloniusz - Wto Lis 16, 2010 07:59

Po przekręceniu kluczyka zamykają się drzwi kierowcy , pasażera mogę zamknąć np. pstrykiem od środka ale i drzwi kierowcy się zamykają więc mogę je zatrzasnąć (muszę pamiętać by kluczyki ściskać w garści bo inaczej po zatrzaśnięciu ich w środku to kaplica)
Gdy przekręcam kluczyk w drzwiach kierowcy lampki w środku nie mrugają - SĄ WYCIĄGNIĘTE bo świecą cały czas , po prostu nie gasną. Na podsufitce są jeszcze małe lampeczki dla kierowcy i pasażera i one zaświecą sie dopiero po wciśnięciu pstryka.
Radio i zapalniczka działa zaraz po przekręceniu kluczyka w pozycję 1 .

ROVEREK poprzedni właściciel - wymienił baterie w pilocie i immo zablokowany . Zaprowadził do "elektryka" a ten fachowiec-dachowiec porozłanczał 80% kostek w aucie i tak stał ponoć 2 miesiące i wtedy ja go nabyłem.
Poskładałem kostki jedynie w bagarzniku jest wiązka na podłodze cienka z rozgałęzieniem na dwie kostki biełe dość spore wielkością jak te od świateł tylnich i nie ma gdzie tego wetknąć.
Wszystkie kostki czyściłem i psikałem WD40.

TEN pstryk wstrząsowy - jak wycągnę wtyczkę od niego to chodzą zamki w drzwiach ale nie wiem czy zamykają czy otwierają (drzwi kierowcy miałem zawsze uchylone)

Tomek1212 - Wto Lis 16, 2010 13:03

No to powiem ci, ze masz tam nieźle namieszane w tym aucie. Proponowałbym zacząć od zmiany CCU na jakieś inne (koniecznie musi być od 827), najlepiej od auta bez immo.
Senn - Wto Lis 16, 2010 18:55

Skoro z kluczyka Ci chodza tylko drzwi kierowcy to prawdopodobnie masz sypniety sterownik centralki ktory jest przy zamku w drzwiach kierowcy. Ewentualnie gdzies nie ma styku. Ja tez sie z tym dlugo meczylem i wyciagalem zarowki z lampek. W koncu udalo mi sie kupic dobry uzywany sterownik i teraz wsio hula i buczy.
Tomek1212 - Wto Lis 16, 2010 19:33

Senn, jaki sterownik ? Nie wiem jak nowsze R800, ale wszystkie 3 jakie egzemplarze jakie posiadałem (94r, 94r i 95r) nie posiadały żadnego sterownika w zamku, centralnym sterował CCU.
Senn - Wto Lis 16, 2010 20:43

No moze zle sie wyrazilem. Chodzi mi o zamek sterujacy pozostalymi - siłownik matka :)
Tomek1212 - Wto Lis 16, 2010 21:25

No to tam jest tylko jeden silniczek elektryczny (2przewody) i jeden stycznik (2przewody).
Bardziej skupiłbym się na złączkach elektrycznych od zamka, zwłaszcza tych w drzwiach.

Aha, alarmem nie steruje ten stycznik w zamku, tylko w wkładce na kluczyk (2 przewody)

Senn - Wto Lis 16, 2010 22:08

Hmm, u Was jest chyba troszke inaczej bo macie oddzielny czujnik zamkniecia drzwi. W nowszych jest w zamku.
Tomek1212 - Wto Lis 16, 2010 22:38

Zgadza się, nowsze R800 (czyli bodajże po 96r) mają krańcówkę w zamku, i zamiast 4przewodów poprowadzone do niego jest 5 albo 6.

Jednak u autora tematu powinien być zamek starego typu.

AndrewS - Wto Lis 16, 2010 23:23

Tomek1212 napisał/a:
Zgadza się, nowsze R800 (czyli bodajże po 96r) mają krańcówkę w zamku,


jak rozbieralem ten zamek, to znalazlem tam 3 krańcówki :shock:

tyloniusz - Sro Lis 17, 2010 08:35

za CCU jest jeszcze jedna aluminiowa puszka z jedrą kostką(sporo kabli cienkich) -"CRU" AT
Japońskiej produkcji - na forum nikt nic nie pisał na ten temat. Co to jest i czy rozbierać? Kiepskie dojście i mnie korci bo jeszcze tego nie ruszałem.

Tomek1212 - Sro Lis 17, 2010 10:06

Też się kiedyś zastanawiałem do czego to jest. W R820 tego nie ma. Wydaje mi się, że jest to sterownik od tempomatu.
tyloniusz - Czw Lis 18, 2010 10:11

po odłączeniu wtyczki z tego cru nie świecą kontrolki w desce rozdzielczej ?? ????
idę to rozebrać i wieczorkiem dam znać

DLA NOWO Przystępujących do dyskusji - Mam problem elelktryczny i NAJ co muszę mieć by śmigać roverkiem (bo to zdrowy sport) jet WYCIERACZKI i LUSATERKA, obczystałem forum i
brak mi pomysłów , Może zacząć od początku wszystko sprawdzać?????

[ Dodano: Sro Lis 17, 2010 16:40 ]
Rozebrałem to CRU - kilka układów scalonych, rezystory, oporniki, diody -ładny bajzel ale
Made in Japan i luty są O.K. więc poskładałem i wszystko bez zmian. :beczy:

[ Dodano: Sro Lis 17, 2010 16:41 ]
Rozebrałem to CRU - kilka układów scalonych, rezystory, oporniki, diody -ładny bajzel ale
Made in Japan i luty są O.K. więc poskładałem i wszystko bez zmian. :beczy:

[ Dodano: Czw Lis 18, 2010 10:11 ]
zacznę sprawdzać wszystko od początku.
Fotele - jest pod fotelem kierowcy kostka zasilająca , 4 przewody ,czarny-masa ,2cienkie-jeden z prądem a następny bez(jak włączę pstryk od podgrzania fotela to jest prąd) , ostatni gróby pomarańczowo-żułty i w nim nie ma prądu(jak go odciołem i zmostkowałem z cienkim prądowym to fotel działa ale nie pamięć fotela)) więc myślę że w nim powinien iść prąd i mam pytanie , CZY KTOŚ WIE GDZIE JEST KONIEC TEGO PRZEWODU?????? . z całą wiązką wchodzi pod fotel przy progu i znika. Pod kierownicą nigdzie go nie widać-przy kostkach a owijek przewodów nie prułem.
Gdzie znaję bezpiecznik od foteli w oznaczeniach nie ma????

Myślę że jak zrobię fotele to ruszą lusterka.

Tomek1212 - Czw Lis 18, 2010 11:34

Bezpiecznik do foteli znajduje się w bagażniku, z lewej strony, pod czarną tapicerką.

Podpięty masz ten czarny przewód o którym ci wcześniej mówiłem ?

tyloniusz - Czw Lis 18, 2010 12:36

Tak jest podpięty.
Bezpiecznika z tyłu nie widziałem - a bardzo dokłanie gdzie go szukać

AndrewS - Czw Lis 18, 2010 15:45

co do bezpiecznikow, to mi sie kojarzy, lewe tylne nadkole za tapicerka bagażnika
tyloniusz - Czw Lis 18, 2010 16:45

O.K. BEZPIECZNIK był przepalont , nikt tego nie znalazł ani nie tykał łapami bo były ostro zapaćkane . Aby sprawdzić musiałem je wyczyścić. Tydzień męczarni a to bezpiecznik :twisted: Fotele latają ale PAMIĘĆ foteli NIE. TO ma związek z niedziałającymi lusterkami , jestem pewien.
Rozebrałem włącznik szyb i lusterek, prąd dochodzi tylko do szyb na płytce i one działają
ale prądu nie ma w części płytki tam gdzie są przyciski od lusterek. Kostka do płytki ma prąd tylko w jednym przewodzie, myślę że jeszcze conajmniej w jednym powinno iść napięcie do lusterek. Macie jak sprawdzicz w którym przewodzie powinien jeszcze iść prąd?

DZIĘKI BARDZO ZA TEN BEZPIECZNIK.

leo1009 - Czw Lis 18, 2010 18:07

pamieć fotela jest jak w audi mniej wiecej na 1,2,3,4? czy jest na to jakiś patent?
Tomek1212 - Pią Lis 19, 2010 00:02

Nie wiem czy jest na forum jakiś R800 z pamięcią działającą w 100%. Generalnie u mnie działa i nie rozładowuje akumulatora, jednak po jakiś czasie zapomina ustawienia.

Oczywiście wiece jak się ja programuje ? Ustawiamy fotel do żądanej pozycji, Wciskamy następnie jednocześnie przycisk "seat memory" oraz "1" lub "2" zależnie do tego do której komórki pamięci chcemy zapisać ustawienia. W momencie naciśnięcia tych dwóch przycisków powinien być słyszalny cichy dzwoneczek oznajmiający zapisanie pozycji fotela.

Gdy przestawimy fotel w inną pozycje, a będziemy chcieli wrócić do którejś zapisanej pozycji wystarczy, że wciśniemy sam przycisk z numerem danej komórki pamięci, czyli "1" lub "2". Przycisk ten musimy trzymać cały czas, dopóki fotel i lusterka nie skończa ustalać swoją zapisaną wcześniej pozycje. Tak, lusterka też pamiętają swoje ustawienie. Gdy fotel i lusterka skończą się regulować znów będzie słyszalny cichy dzwoneczek sygnalizujący, że fotel i lusterka są w odpowiedniej pozycji i możemy już puścić przycisk.

tyloniusz - Pią Lis 19, 2010 10:53

Wracam od moich lusterek - nikt nie pisał gdzie idą prądy do płytki z przełącznikami od lusterek i szyb więc zaczołem mostkować - delikatnie - i zaczeło pikać tak jakby "programator od pozycji lusterek czy fotela" delikatny dzwięk i raczej ściszony nie to co pikanie od alarmu. W innym mostku pika alarm i chodzą zamki w drzwiach. Myślę że wszystko jest podpięte pod alarm. Wymienię cały układ sterujący i wtedy zobaczę czy to coś da.

Mam dostęp do części od Rovera 827 więc jeśli macie jakieś uwagi co mogę jeszcze dobrać by
chodziło wszystko to proszę pisać.
Osobiście myślę o sterowniku foteli i przełącznikach wycieraczek, czy sprawdzać wszystko po koleii - zamontować a jak będzie bez zmian to oddać i tak do skutku.

Tomek1212 - Sob Lis 20, 2010 02:06

Przełącznik wycieraczek jest raczej nieśmiertelny w tym modelu.
Zacznij od CCU tak jak ci pisałem wcześniej.

tyloniusz - Sob Lis 20, 2010 20:56

mam CCU z pilotem zdobyłem za 30zł , polazłem do roverka , zrobiłem przekładkę i KAPLICA
- akus padł - podpiołem go do ładowarki i rano sprawdzę jaki efekt z innym ccu
Dam znać jutro.

Jestem bardzo wdzięczny za pomoc, dzięki.
I zastanawiam się czy to przez mojego roverka niedosypiasz bo odpisujesz w nocy -24:00 -2:00. Mogę cię pocieszyć iż ja też przez niego nie sypiam najlepiej.

Tomek1212 - Sob Lis 20, 2010 21:11

tyloniusz napisał/a:
mam CCU z pilotem zdobyłem za 30z


Pilot nie będzie ci potrzebny, powinien działać ten co miałeś dotychczas, ponieważ on jest synchronizowany z czujnikiem podczerwieni który umiejscowiony jest pod lusterkiem wstecznym. Chyba, ze masz pilot radiowy, ale raczej powinieneś mieć infra red.

tyloniusz napisał/a:
I zastanawiam się czy to przez mojego roverka niedosypiasz bo odpisujesz w nocy -24:00 -2:00.


Tak, problemy twojego Rovera spędzają mi sen z powiek, nie spałem ani chwili odkąd założyłeś ten temat.

[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 21:11 ]
Tak więc z niecierpliwością czekam aż naprawisz owo cudo, bo wreszcie chciałbym się wyspać ...

tyloniusz - Nie Lis 21, 2010 16:22

Po zmianie CCU - BEZ ZMIAN.
Jeszcze mam pytanko- Mam rozebrany układ z przyciskami od szyb i lusterek tnen z drzwi,
w jednym przewodzie jest prąd a w innych nie i sprawdzając próbnikiem (podłączonym do masy ) dotykam przewodu i opuszcza się szyba lewa, dotykam innego to prawa. Zdziwiło mnie to ale może jakieś przełączniki reagujące na masę(-), ale sterownik pod kierownicą od wycieraczek (taki elektromagnesik) ma tak samo, gdy go dotykam próbnikiem(oporniczka) to się załancza i lekko zaczyna świecić próbnik. Obok jest inny elektromagnesik i on tak niema.
Czyli gdy jest załonczonyl ub nie dotykanie go próbnikien nic nie zmieni i ten cienki przewód któryw tamtym lekko świecił tu jest normalny (-). Czy to normalne. CZy to jakieś przebicie.???

Z wycieraczkami CIUT lepiej bo jak naduszę spryskiwacz to oczywiście płyn nie leci ale wycieraczki latają z 4razy i się wyłanczają. ZAWSZE coś.

Pod kierownić elektromagnesik LUCAS - nie łączył bo bolce oderwane od cyny ale polutowałem i sam w sobie jest O.k. Może wiesz kiedy on powinien się załanczać, gdy zwieram go ręcznie nic się nie dzieje?

[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 13:55 ]
Sprawdziłem ten LUCAS to stycznik od awaryjnych jest O.k.

stycznik od wycieraczek ma 4 bolce a wkłada się go do kostki co ma 5 kabli?
To wkładam inny co ma 5 bolcy i przepala się bezpiecznik nr 7 od sterowania silnikiem?
Od wycieraczek jest nr 6 .

Wymienić całą skrzynkę bezpieczników?

[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 16:22 ]
WYCIERACZKI DZIAŁAJĄ :mrgreen: - wyciągłem włącznik z kierownicy i okazało się iż dwa bolce były zgięte i nie wchodziły we wtyczkę , wyprostowałem i jest O.K.
nie lata pompka spryskiwacza - prąd dochodzi - czyli do wymiany i powinno być O.K.


LUSTERKA - tylko to i mogę śmigać - prąd dochodzi do grzania lusterek , jeśli lustra są powiązane z pamięcią foteli to kicha bo pamięć nie działa, jak się zabrać do tego? :bezradny:

Tomek1212 - Nie Lis 21, 2010 22:19

Tu ci nie pomogę, bo nigdy nie miałem problemów u siebie z lusterkami, ale z doświadczenia nabytego na innych egzemplarzach R800 mogę ci powiedzieć, że dość częstą usterką w tym modelu jest przełącznik zespolony (ten w drzwiach kierowcy) oraz moduł pamięci w fotelu kierowcy (lubi ciągnąć prąd).
Zacznij od posprawdzania napięć na zasilaniu, schematy chyba masz.

tyloniusz - Pon Lis 22, 2010 19:46

O dziś chodzę do pracy i nici z naprawy. Obadałem iż lusterka mogę ustawić ręczni i też będę jezdził. Takimi duperelami zajmę się w następny urlop. Bardzo DZIĘKUJĘ za pomoc.

Trochę pośmigam rowerkiem (wyłącznie w celach zdrowotnych-taki sport) i jeśli coś wyniknie nowego będę pisał.

Pozdrawiam Wszystkich Mających Karty Rowerowe. :mrgreen: