Zobacz temat - [R75] Tempomat
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tempomat

resort210 - Pią Lis 05, 2010 08:24
Temat postu: [R75] Tempomat
Witam!
Czy ktoś z Was spotkał się już z takim problemem? Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem R75 w wersji z tempomatem, jednak mam z nim mały problem... Nie zawsze chce działać. Przycisk na konsoli działa zawsze i po wciśnięciu się zaświeca, jednak nie zawsze chce się włączyć dalej. Przyciskam sterowaniem na kierownicy i nic. A innym razem bez problemu po jednym kliknięciu zapala się lampka na desce i tempomat działa aż miło. Co to może być? Macie jakiś pomysł? Czy może to być coś związanego z modułem komfortu? Bo wydaje mi się że moduł mi nawala... (problemy ze sterowaniem fotelami, włącza się czasem nawiew na maksa przy przekręcaniu kluczyka...)

Pieta - Pią Lis 05, 2010 08:38

sprawdź biały czujnik nad pedałem sprzęgła
http://forum.roverki.eu/v...p=355666#355666

apples - Pią Lis 05, 2010 09:17

resort210 napisał/a:
Co to może być? Macie jakiś pomysł?
Obstawiam że pada czujnik o którym napisał Pieta . Miałem podobnie. Dociśniecie nic nie dało, musiałem założyć nowy. Spróbuj go docisnąć i zobacz czy będzie poprawa. Jak nie to http://forum.roverki.eu/v...p=459942#459942
robo - Pią Lis 05, 2010 10:20

resort210, pamiętasz oczywiście, że tempomat działa powyżej 45 km/h ?
Dziadek - Pią Lis 05, 2010 13:05

Regulacja samego czujnika jest bezproblemowa,ale potem warto delikatnie obchodzić się pedałem sprzęgła. Raz jedyny moim autem pojechał syn,a ponieważ należy do pokolenia MGN (Młodzi Gniewni Nieodpowiedzialni), kopał sprzęgłem i pedał oddawał mocniej. Musiałem znowu regulować czujnik.
resort210 - Pią Lis 05, 2010 13:28

Oczywiście że wiem! W korkach na tempomacie nie jezdze
darianp - Pią Gru 03, 2010 14:34

A ja mam takie pytanko może trochę głupie. Czy jest możliwe, że w moim MG mam przyciski do tempomatu a rzeczywiście tego tempomatu nie ma?
robo - Pią Gru 03, 2010 15:10

Możliwe, że ktoś zmienił kierownicę nie demontując sterowania tempomatu ale w takim przypadku nie byłoby włącznika tempomatu na konsoli. Jeśli masz komplet przycisków tzn. włącznik tempomatu nad popielniczką i przyciski sterujące z prawej strony kierownicy to raczej mało prawdopodobne jest żeby tempomatu fizycznie nie było. Raczej jest tyle, że niesprawny.
paw77cio - Wto Mar 08, 2011 09:04

Sorki,ze sie podlaczam,ale moze ktos ma jakies podejrzenia czemu tempomat po ustawieniu predkosci nie utrzymuje jej tak jak to byc powinno w sprawnym tempomacie a stopniowo ja obniza po kilka mil i tak np.ustawie 70 to niedlugo potem spada np.na 67 po kilkudziesieciu sek.znow o pare i tak ciagle w dol :neutral:
domel-x - Wto Mar 08, 2011 10:15

darianp, najlepiej sprawdzic czy masz sterownik za schowkiem pasażera :wink:
paw77cio, masz bezyne czy diesla?
resort210, jezeli bedziesz miał czujnik ABSu uszkodzony też bedziesz miał problemy z tempomatem :wink:

paw77cio - Wto Mar 08, 2011 13:19

Dzieki za odpowiedz :grin: Mam benzyne 2.5.Z tego co piszesz to bardziej ku temu sterownikowi bym sie sklanial bo czujnik ABSu niedawno wymienialem i wszystko dobrze smigalo. A jesli to sterownik to mozna probowac cos tam podzilac czy wymiana?
domel-x - Wto Mar 08, 2011 13:32

paw77cio, wymiana,do bezyny sterowników jest dużo na allegro
paw77cio - Wto Mar 08, 2011 13:36

Wielkie dzieki za pomoc :smile: Spadam szukac sterownika w takim razie :grin: pozdro
SeniorA - Wto Mar 08, 2011 23:23

paw77cio, w kV6 za utrzymanie prędkości bezposrednio odpowiedzialny jest siłownik pneumatyczny przepustnicy .Z siłownikiem, do utrzymania odpowiedniego otwarcia przepustnicy, współdziała pompa podciśnienia .Najpewniej jest coś nie tak ze szczelnością siłownika,lub najpewniej zaworu zwrotnego w pompie i pompa nie może utrzymać odpowiedniego podcisnienia , a siłownik przez to pomału przymyka przepustnicę.
paw77cio - Sro Mar 09, 2011 04:19

a czym to sie je? :wink: Jak z naprawa,skomplikowana i droga?Bo moze taniej mi wyjdzie kupic kolejnego roverka niz sie z tym bawic :grin:
SeniorA - Sro Mar 09, 2011 08:13

najpierw trzeba sprawdzić czy pompa ,przewody , siłownik i każde z osobna , trzymają podciśnienie.Może to zrobić złota rączka z vacumetrem albo w serwisie podciśniomierzem diagnostycznym. Można samemu oglądnąć przewody i połączenia pod kątem ich szczelności .Według mnie , najbardziej podejrzany jest elektrozawór lub szczelność łączeń przewodów.
paw77cio napisał/a:
moze taniej mi wyjdzie kupic kolejnego roverka niz sie z tym bawic
nie wiem gdzie i kiedy korzystasz z tempomatu , ja potrzebuję przepalić filtr cząstek stałych w Touaregu i nie mogę znaleźć miejsca w naszym rejonie, gdzie mógłbym przez 15 minut jechać na tempomacie z prędkością 80 km/h., nie mówiąc wogóle o jeździe na tempomacie.
paw77cio - Sro Mar 09, 2011 16:49

To ja raczej do znajomego mecheca podjade :grin:Dzieki za podpowiedzi bo ja troche lewy w tych sprawach jestem :cry: A z wykorzystywaniem tempomatu problemu akurat nie mam,bo mieszkam obecnie w Angli,wiec posmigac jest gdzie,nie wspominajac juz o podrozach do Polski,jak chocby w przyszlym miesiacu na wielkanoc,a ze to prawie 2 tys.km autostrad to tempomacik sprawny by sie przydal :mrgreen: