|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 1,4Si 97] Ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów
Artus2000 - Pią Lis 05, 2010 11:35 Temat postu: [r200 1,4Si 97] Ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów Witam,
Rok temu wymieniłem cały układ wydechowy. Jakiś czas po tym zabiegu lewarek zmiany biegów zaczął chodzić coraz ciężej. Początkowo na zimnym silniku chodziło lekko, ale w miarę rozgrzewania się silnika, stopniowo coraz ciężej. Oddałem go do warsztatu jakiś czas temu, nasmarowali i oczyścili, ale nic to nie dało. Teraz chcę wymienić cały ten mechanizm, ale wydaje mi się że usunę skutek a nie przyczynę. Moje pytanie, bo wydaje mi się, że panowie przy wymianie wydechu mogli coś na broić, czy między lewarkiem a rurą wydechową nie powinno być jakiejś blachy, lub jakieś osłony termicznej? W tej chwili jak zdejmę mieszek z lewarka, to widzę asfalt. Czy tak jest OK? Wydaje mi się, że ten mechanizm powinien być jakoś osłonięty... Mam wrażenie, że się zabrudził, zardzewiał, lub od nagrzania coś się rozszerza i przez to ciężko chodzi. Będę wdzięczny za porady.
colin1983 - Pią Lis 05, 2010 11:55
Artus2000 napisał/a: | Moje pytanie, bo wydaje mi się, że panowie przy wymianie wydechu mogli coś na broić, czy między lewarkiem a rurą wydechową nie powinno być jakiejś blachy, lub jakieś osłony termicznej? | powinna być
Artus2000 napisał/a: | W tej chwili jak zdejmę mieszek z lewarka, to widzę asfalt. Czy tak jest OK? |
leszczu - Pią Lis 05, 2010 12:47
Artus2000 napisał/a: | W tej chwili jak zdejmę mieszek z lewarka, to widzę asfalt. Czy tak jest OK? |
Raczej nie, bo ja zdejmiesz mieszek to powinieneś mieć takie dwie gumowe osłonki.
[ Dodano: Pią Lis 05, 2010 12:47 ]
Artus2000 napisał/a: | Moje pytanie, bo wydaje mi się, że panowie przy wymianie wydechu mogli coś na broić, czy między lewarkiem a rurą wydechową nie powinno być jakiejś blachy, lub jakieś osłony termicznej? |
Raczej to żadnej osłony tam niema.
Polecam ten temacik. Tutaj kolega keczu pisze jak poradzić sobie z tym problemem.
http://forum.roverki.eu/v...915c5246#561369
Artus2000 - Pią Lis 05, 2010 14:01
leszczu19901 napisał/a: | Raczej nie, bo ja zdejmiesz mieszek to powinieneś mieć takie dwie gumowe osłonki. |
No tak, masz rację, zapomniałem o tych uszczelkach, faktycznie one są i dopiero jak je zdjąłem to widziałem ziemię. Ale i tak mi się wydaję, że jak je zdejmę to i tak jeszcze coś tam powinno być co by osłaniało sam mechanizm przed zabrudzeniem lub temperaturą.
W tym temacie co podesłałeś jest właśnie wzmianka na temat wpływu temperatury na zmianę biegów. A na filmiku jest pokazany Peugeot, i na moje oko, widzę tam taką półokrągłą blachę, właśnie między rurą a tunelem gdzie jest mechanizm zmiany biegów.
Jesteś pewny w 100%, że w Roverku takiej blachy być nie powinno?
To dość istotne, bo jak wymienię mechanizm na nowy, a nie założę takiej blachy, która tam może być powinna to problem wróci jak bumerang za jakiś czas. A tego chcę uniknąć.
Mimo wszystko dzięki za linka, bo o to mi właśnie chodziło a mimo iż sporo szukałem, tego nie znalazłem...
leszczu - Pią Lis 05, 2010 14:23
Artus2000 napisał/a: | Ale i tak mi się wydaję, że jak je zdejmę to i tak jeszcze coś tam powinno być co by osłaniało sam mechanizm przed zabrudzeniem lub temperaturą. |
Z tego co pamiętam jak, też wyciągałem te dwie gumowe osłony to widziałem ziemię, ale nie jestem na 100% pewny. Tez mam zamiar zrobić z tym porządek, bo też mam problemy z tym mechanizmem. Może jutro zajrzę i ci napisze jak u mnie jest.
Artus2000 - Pią Lis 05, 2010 15:41
leszczu19901 napisał/a: | Z tego co pamiętam jak, też wyciągałem te dwie gumowe osłony to widziałem ziemię, ale nie jestem na 100% pewny. Tez mam zamiar zrobić z tym porządek, bo też mam problemy z tym mechanizmem. Może jutro zajrzę i ci napisze jak u mnie jest. |
Skoro masz problemy z tym mechanizmem i też nie masz tej blachy to może to jest właśnie przyczyna?
keczu - Pią Lis 05, 2010 16:02
Odnosnie oslon termicznych to nr. 13,14,15 . Trzeba sprawdzic pod autkiem ,gdzie sa zamontowane i czy ktores brakuje. Pozdr.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001382
leszczu - Pią Lis 05, 2010 16:11
keczu napisał/a: | Skoro masz problemy z tym mechanizmem i też nie masz tej blachy to może to jest właśnie przyczyna? |
Może i tak dlatego jutro postaram się tam zajrzeć.
Artus2000 - Pią Lis 05, 2010 16:45
O właśnie, o takie osłony mi chodzi Z tego co mi się wydaje to 13 mi brakuje, ale to już muszę pod autem sprawdzić.
Pytanie teraz gdzie takie cuś można w naszym pięknym kraju nabyć?
A może zna ktoś jakiś w miarę dobrze wyposażony szrot z częściami do Roverka w okolicach Warszawy? Te co są na stronie obdzwoniłem.
colin1983 - Pią Lis 05, 2010 18:11
u mnie na szczęście żadnej nie brakuje
leszczu - Pon Lis 08, 2010 13:01
Dzisiaj sprawdzałem i tez są u mnie wszystkie osłony. Tylko za bardzo nie wiem jak się zabrać do tego mechanizmu, bez kanału się nie obejdzie.
krucha91 - Sro Mar 02, 2011 21:29
Odświeżę temat. Miałem ten sam problem gdy kupiłem swojego Roverka. Mało brakowało a musiałbym zmieniac biegi dwoma rękami:) Wystarczy prosty zabieg.
Lewarek od strony kierowcy, ktoś odważny i "wd40"
Podnosimy autko, odwaznego wpuszczamy pod auto zeby to posmarował a my ruszaqmy drązkiem. O ile dobrze pamietam nie trzeba bylo nic rozkręcac.
Jak narazie ( 6miesiecy) nic sie nie pogorszyło a za nami zima...
[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 21:29 ]
Odświeżę temat. Miałem ten sam problem gdy kupiłem swojego Roverka. Mało brakowało a musiałbym zmieniac biegi dwoma rękami:) Wystarczy prosty zabieg.
Lewarek od strony kierowcy, ktoś odważny i "wd40"
Podnosimy autko, odwaznego wpuszczamy pod auto zeby to posmarował a my ruszaqmy drązkiem. O ile dobrze pamietam nie trzeba bylo nic rozkręcac.
Jak narazie ( 6miesiecy) nic sie nie pogorszyło a za nami zima...
|
|