Zobacz temat - [R214 1998] sonda lambda nie faluje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1998] sonda lambda nie faluje

fassi1 - Pon Lis 08, 2010 06:36
Temat postu: [R214 1998] sonda lambda nie faluje
Mam problem z moją sondą a mianowicie nie faluje. Mam ją podłączoną pod instalację gazową i max co pokazuje to 0,2V. Check engine nie wyskakuje więc nie wiem co jest powodem, czyżby sonda padła? W jakim zakresie powinna falować sonda w tym aucie?
Dzięki.

tom125 - Pon Lis 08, 2010 06:57

Zdaje sie ze powinna falować do 1.0V.Jak sonda padła bedzie brał bogatą mieszanke.A jak długo masz lpg?
Tomek1212 - Pon Lis 08, 2010 10:39

Od 0,0 do 0,8. Możliwe, że gaz jest tak podpięty (emulator sondy), że cały czas pokazuje 0,2V, najlepiej jakbyś odpiął wtyczkę i sprawdził przy samej sondzie, jednak ja przypuszczam, że po prostu się już zużyła.
fassi1 - Wto Lis 09, 2010 20:25

Nie no sonda jest dobrze podłączona do sygnału czarnego kabla, pozostałe to szary i 2 białe.
Auto ogólnie nie zgłasza żadnego błędu, mam na myśli że check engine się nie zapala.
Czy padająca sonda będzie już pokazywała niższe napięcie, prawie stałe? Wiem że będzie dużo wolniejsza, czyżby moja już całkiem padła?

Vesper416 - Wto Lis 09, 2010 20:28

Check engine Ci sie nie zapali. Tonie ten model. U nas jest dla ściemy.
Harry - Wto Lis 09, 2010 22:08

sonda w roverach i ogolnie pracuje od 0,2 do 0,9 V
tzn. raz pokazuje 0.2i nagle skacze do 0.9 i tka na zmianę
zobacz czy gazownicy nie uszkodzili Ci gdzieś sondy, tzn. czy sonda np. nie dostaje dużo powietrza, tzn. czy gdzieś się nie oderwała itp.

fassi1 - Wto Lis 09, 2010 22:22

sonda nie naruszona, po prostu nie faluje
oprawca_1978 - Sro Lis 10, 2010 08:23

Zobacz, jak jest nastawiona centralka gazowni względem sondy lambda. Nawet najprostsze - np. LechoLpg MiniLambda ma możliwość pracy zarówno z sondą jednowoltową i pięciowoltową w trybie czytania sygnału sondy, symulacji falą 50% oraz zwarcia jej sygnału do masy.
By było poprawnie, musisz mieć nastawioną centralkę na czytanie sygnału sondy jednowoltowej.
Dopiero potem bierz się za sondę.

shilus82 - Sro Lis 10, 2010 09:58

ja szukam sondy do siebie, ale mam tylko Pb. Z tego co się orientowałem to są sondy regulacyjne,które właśnie skaczą od 0 do 1V i sondy diagnostyczne, które "stoją" na około 0,8V, te stosuje się za katalizatorem. Może ktoś wymieniał i założył nie tą co trzeba, a ta zaliczyła padakę.
IROLA - Sro Lis 10, 2010 22:39

Cytat:
i sondy diagnostyczne, które "stoją" na około 0,8V, te stosuje się za katalizatorem


- u mnie (1,4 z 2004 r.) obie -jak to nazywamy- falują
dokładniej : "na postoju -bieg jałowy- pierwsza sonda duże "falowanie" a druga prawie stałe wskazanie, natomiast w trakcie jazdy obie 'falują"

(są to odczyty z ELMa, którego kupiłem z ciekawości i mam nadzieję, że właściwie je odczytuję - lecz chyba trudno się pomylić w odczytywaniu, gdyż program jest bardzo przejrzysty.

Tomek1212 - Sro Lis 10, 2010 22:42

Sonda z katem powinna stać mniej więcej na poziomie 0,4V, jeżeli faluje oznacza to, że katalizator może nie działać tak jak powinien. Jeżeli pokazuje to samo co i sonda przed katem, tzn ze kata nie ma lub jest przepalony.
fassi1 - Czw Lis 11, 2010 00:04

Żadne sondy nie powinny stać. Sonda za katalizatorem powinna falować ale dużo wolniej. Jeśli sonda za katalizatorem faluje tak samo jak ta przed tzn. że katalizator nie wykonuje już swojego zadania i nadaje się do wymiany.

[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 00:04 ]
oprawca_1978 napisał/a:
Zobacz, jak jest nastawiona centralka gazowni względem sondy lambda. Nawet najprostsze - np. LechoLpg MiniLambda ma możliwość pracy zarówno z sondą jednowoltową i pięciowoltową w trybie czytania sygnału sondy, symulacji falą 50% oraz zwarcia jej sygnału do masy.
By było poprawnie, musisz mieć nastawioną centralkę na czytanie sygnału sondy jednowoltowej.
Dopiero potem bierz się za sondę.

To jest sekwencja więc sygnał z sondy jest tylko do odczytu i jest ustawione na sonde typu 0-1V.

Tomek1212 - Czw Lis 11, 2010 00:14

No niekoniecznie falować, a jeżeli już to nie tyle wolniej co w znacznie mniejszym stopniu czyli nie tak jak ta przed katem (0,2-0,9V), tylko około 0,35-0,45V. Ale jeżeli stoi w miejscu to też dobrze, no chyba że żywcem nic sie nie rusza.
fassi1 - Czw Lis 11, 2010 00:18

druga sonda ma falować w takim samym zakresie jak pierwsza ale dużo wolniej od pierwszej, może stać w miejscu ale w fazie nagrzewania się więc przy porannej pracy na zimnym silniku.
Tomek1212 - Czw Lis 11, 2010 01:23

Jeżeli faluje w takim samym zakresie to znaczy, ze coś jest nie tak z katem.
fassi1 - Czw Lis 11, 2010 07:28

Jeśli częstotliwość falowania sondy lambda za katalizatorem jest taka sama jak przed katalizatorem to katalizator jest do wymiany
http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
http://www.paladinmicro.c...LEliminator.htm

IROLA - Czw Lis 11, 2010 09:08

Gdy byłem w wrześniu na przeglądzie, poprosiłem aby sprawdzili także spaliny. Sprawdzili i to chyba dość dobrze, ponieważ trwało to dobrą chwilę. Diagnosta stwierdził, że odczyty są idealne. Dlatego też uważam (mam nadzieję), że odczyty z ELMa potwierdzają, że sondy pracują właściwie.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany a posiada program PCMSCAN, to mogę podesłać (na PW) plik z zapisu z ELMa (43 KB, jest to zapis 7 minut pracy silnika - chwilę na biegu jałowym a następnie w trakcie jazdy).