|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] problem z alarmem - czujnik otwarcia drzwi
slawkop - Pią Lis 19, 2010 12:18 Temat postu: [R75] problem z alarmem - czujnik otwarcia drzwi witam serdecznie i prosze o pomoc w kwestii alarmu
po zamknieciu kluczykiem (jezeli ma to jakies znaczenie - pilotem nie zamykam poniewaz rozlecial sie przycisk) po pewnym czasie zalacza sie alarm.
Oczywiscie po kilkudziesieciu sekundach milknie, potem tak jeszcze 3-4 razy i jest spokoj.
Czy wine ponosi czujnik otwartych drzwi? niestety ktorys jest uszkodzony i mimo zamkniecia wszystkich drzwi, maski, klapy bagaznika swieci sie kontrolka "otwartych drzwi".
Jezeli ten czujnik moze byc powodem - prosze o informacje gdzie one sie znajduja (czy sa takze w klapie bagaznika i maski-jezeli tak to gdzie?)
i jaka jest zasada ich dzialania?
dziekuje za odpowiedz
slawkop
apples - Pią Lis 19, 2010 12:25
slawkop napisał/a: | Jezeli ten czujnik moze byc powodem - prosze o informacje gdzie one sie znajduja (czy sa takze w klapie bagaznika i maski-jezeli tak to gdzie?) | Jeżeli po zamknięciu drzwi, maski i klapy bagażnika pali się światło w kabinie to wina czujnika drzwi lub tylnej klapy. Jeżeli jednak światło gaśnie w kabinie to wina czujnika maski. Obstawiam ten ostatni.
Napisz czy gaśnie światło czy nie.
Czujnik zamknięcia maski demontujesz ściągając z niego osłonkę gumową. Następnie podważasz po bokach małym śrubokrętem i czujnik wychodzi do góry.
U mnie pewnego razu był zalany wodą i pokazywał otwarcie drzwi.
MaReK - Pią Lis 19, 2010 12:55
apples napisał/a: | U mnie pewnego razu był zalany wodą i pokazywał otwarcie drzwi.
|
Jego odłączenie powoduje zamknięcie układu, czyli tak jakby maska była zamknięta
U mnie było podobnie jak u apples. Czujnik rozebrałem, wysuszyłem, uszczelniłem silikonem i ... leży do dzisiaj na biurku Nie mam czasu zamontować.
slawkop - Pią Lis 19, 2010 13:25
apples napisał/a: | slawkop napisał/a: | Jezeli ten czujnik moze byc powodem - prosze o informacje gdzie one sie znajduja (czy sa takze w klapie bagaznika i maski-jezeli tak to gdzie?) |
Jeżeli po zamknięciu drzwi, maski i klapy bagażnika pali się światło w kabinie to wina czujnika drzwi lub tylnej klapy. Jeżeli jednak światło gaśnie w kabinie to wina czujnika maski. Obstawiam ten ostatni.
Napisz czy gaśnie światło czy nie.
|
zgadza sie - swiatlo gasnie po zamknieciu drzwi. czujnik znalazlem
bardzo dziekuje - mam jeszcze jeden powazniejszy problem ale to odnosnie silnika - opisze w oddzielnym poscie
pozdrawiam serdecznie
MiReK - Pon Lut 07, 2011 16:53
apples napisał/a: | Czujnik zamknięcia maski demontujesz ściągając z niego osłonkę gumową. Następnie podważasz po bokach małym śrubokrętem i czujnik wychodzi do góry. |
A jak teraz założyć spowrotem tą osłonkę gumową?(Czujnik zdemontowałem podważająć tę czarną część,ta popielata w którą wchodzi owa osłonka,jest nadal na swoim miejscu,ją też się wyciąga?).Miałem tę osłonkę tylko nałożoną na czujnik i gdy jechałem powyżej 150 km/h,dostawał się większy podmuch wiatru,zapalała się kontrolka,czy mogło się tak dziać właśnie przez to że nie była dokładnie założona?
apples - Pon Lut 07, 2011 18:00
jedyna napisał/a: | A jak teraz założyć spowrotem tą osłonkę gumową? | Zakładasz na czujnik zanim włożysz w otwór w pasie przednim. jedyna napisał/a: | (Czujnik zdemontowałem podważająć tę czarną część,ta popielata w którą wchodzi owa osłonka,jest nadal na swoim miejscu,ją też się wyciąga?) | Wyciągasz wszystko razem do góry aż zobaczysz kable, a potem dopiero rozdzielasz czujnik.
paul78uk - Sro Lut 23, 2011 22:45
Podepne się pod temat.
Zaczęła świecić się kontrolka otwartych drzwi, pokazuje nawet, ze drzwi od strony kierowcy, swiatlo w srodku sie zaswieca.
Oczywiscie nie moglem zamknac dzrwi kluczykiem wiec wciskalem recznie te bolce od zamykania drzwi. Ale zaswiecalo mi sie po jakims czasie swiatlo w srodku, balem sie o akumulator, ale po 2 dniach "naprawilo sie".
PO 4 dniach spokoju znowu to samo, w czsie jazdy zapal mi sie ze drzwi od strony kierowcy otwarte, dyskoteka w srodku (jechalem wieczorem), co wylaczylem swiatlo w srodku to za chwile sie wlaczalo i tak w kolko.
Czujnik drzwi jak dobrze rozumie?
Co moge zrobic sam?
Cos nie styka, czy do wymiany ten czujnik? Cos przeczyscic, dmuchnac, czy WD40 moge sprobowac?
Pozdrawiam
markozalko - Pią Maj 06, 2011 11:03
MaReK napisał/a: | apples napisał/a: | U mnie pewnego razu był zalany wodą i pokazywał otwarcie drzwi.
|
Jego odłączenie powoduje zamknięcie układu, czyli tak jakby maska była zamknięta
U mnie było podobnie jak u apples. Czujnik rozebrałem, wysuszyłem, uszczelniłem silikonem i ... leży do dzisiaj na biurku Nie mam czasu zamontować. |
Dzis o 3 rano musiałem wyjść pzred blok bo alarm się włączył. Problem z czujnikiem maski. Nie dało nic ruszanie nim. Dziś odkręciłem go żeby wysuszyć i jak napisane jest że jego odłączenie pooduje zamknięcie obiegu jakby była maska zamknięta. U mnie tego nie ma jak zamykam auto to jest ten dźwięk jakby było coś otwarte. Czemu? Susze teraz czujnik i zobacze czy coś da.
I jeszcze jedno w tym czuniku jest miejsce na 3 bolce a u mnie tylko są 2 jakby jeden ułamany. Ale do tej pory wsio było ok.
[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 12:03 ]
Ok udało mi się. Narazie jest w porządku zobaczymy jak bedzie dalej.
MaReK - Pią Maj 06, 2011 11:11
markozalko napisał/a: | U mnie tego nie ma jak zamykam auto to jest ten dźwięk jakby było coś otwarte. Czemu? |
A może to jednak nie ten czujnik?
markozalko napisał/a: | I jeszcze jedno w tym czuniku jest miejsce na 3 bolce a u mnie tylko są 2 jakby jeden ułamany |
U mnie też są dwa.
markozalko - Pią Maj 06, 2011 13:10
Panowie pomocy. Długo się nie nacieszyłem. Spokój był ze 2 godziny i znów się alarm załącza. Co to może być. Nie zostawię auta pod blokiem bo będzie wył cały czas. Co robić?? Jak go odłączyć żeby wcale nie było jego. Jak miałem odłączony to też nie mogłem zamknąć auta bo sygnalizował otwarcie czegoś. To jak go odpiąć żeby było dobrze.
MaReK - Pią Maj 06, 2011 13:23
No to nie tam problem. Chyba, że masz jakieś zwarcie na przewodach.
Masz wyświetlacz od komputera, który pokazuje Ci, które lub pokrywa są otwarte?
markozalko - Pią Maj 06, 2011 13:38
Nie mam wyświetlacza. Pokazuje mi ogólnie że otwarte. Wcześniej jak jechałem to podczas jazdy mi mignęła ta kontrolka i się zapaliła. Dopiero jak wyjąłem i przesuszyłem zadziałało aż do teraz. Nie wiem co robić.
Ale jak zamykam auto to światło gaśnie w środku czyli wychodzi że to czujnik maski.
Teraz odłączyłem czujnik i zamknęlo się, wychodzi na to że w nim tkwi problem. Moze za krótko suszyłem go
MaReK - Pią Maj 06, 2011 14:11
markozalko napisał/a: | Teraz odłączyłem czujnik i zamknęlo się, wychodzi na to że w nim tkwi problem. Moze za krótko suszyłem go |
Aha. Bo ja już się pogubiłem To on w końcu jest wpięty w układ?
Jak go wypniesz, to powinien ci się zamykać normalnie i nie powinien sygnalizować, że jest cokolwiek otwarte.
markozalko - Pią Maj 06, 2011 15:51
Odpiąłem go i za jakieś 15 minut znów się alarm włączył. Pochodził krótko i przestał. Nic nie robiłem i czekam ale narazie po raz kolejny nie włącza się. Jakbym drzwi otworzył to potem przy zamknięciu pewnie by pipnęło. Nie iwem czy mokra jest ta wtyczka od czujnik aczy co. Na pewno z nim problem tylko jak go wyjaśnić.
[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 16:51 ]
No i pipa. Byłem u kilku majstrów to mi sie odechciało. Jeden mnie na środe ma przyjąć. Ale do tego czasu auta nie zamknę. Co to może być. A tak samo klapa z tyłu może świrować i światło się zgasi po zamknięciu auta? Żeby można było odłączyć alarm ale nawet tego nie można bo centralka ni ebędzie działać. Co tu robić? Jest jakaś szansa żeby całkiem odłączyć ten czujnik w inny sposób? Gorzej jak to nie ten.
Może jest jakiś sposób żeby ten alarm jednak odłączyć? A tylna klapa gdzie ma czujnik? Też można go odłączyć?
MaReK - Pią Maj 06, 2011 17:45
markozalko napisał/a: | A tylna klapa gdzie ma czujnik? Też można go odłączyć? |
Próbuj pod wykładziną klapy... Możesz go odpiąć, ale nie wiem czy to działa tak samo jak ten od maski. Chociaż jak robiłem ostatnio podświetlenie tablicy to odpiąłem zamek i zapomniałem się i zamknąłem klapę i auto i nic nie pipnęło, ale nie wiem czy to tak działa.
Potem na siłę musiałem otworzyć klapę, ale się dało.
markozalko - Pią Maj 06, 2011 17:51
Raczej problem to maska z przodu. A można jakoś alarm odłączyć żeby nie wył?
sknerko - Pią Maj 06, 2011 18:14
markozalko, przecież jak zakluczysz kluczem to auto jest zabezpieczone a alarm nie wyje od czujnika maski. Całą zimę tak zamykałem bo nie miałem zdrowia z tym na mrozie walczyć. Ciekawe było to, że u mnie nie sygnalizowało na zegarach otwartych drzwi czy maski. Przeszło jak pogmerałem przy czujniku maski i na razie do dziś jest OK. Jak jest ten czujnik łupnięty to domykanie szyb z kluczyka też nie działa.
markozalko - Pią Maj 06, 2011 18:25
Ale jak zamykam z klucza to tez jest dźwięk pojedynczy informujący o otwarciu czegoś. Jak rano ruszałem tym czujnikiem i go suszyłem to potem było ok. Teraz już nie jest. Nawet aku odłączyłem i nic nie dało. A jak można zamknąć auto bez alarmu?
sknerko - Pią Maj 06, 2011 18:47
no i OK, mnie też pikało zawsze ale nie wariował z powodu maski. Piknąć powinien. Zakluczenie kluczem zamyka auto ale alarm uzbraja się tylko w "połowie" nie działają czujniki ruchu wewnątrz, czujnik maski i coś jeszcze chyba ale nie pamiętam. Najlepiej pobierz sobie polską instrukcję obsługi i tam masz wszystko opisane. Moja żona zamykała auto bez alarmu: otwierasz tylne drzwi, zamykasz wszystkie inne przyciskiem z środka auta i zatrzaskujesz tylne i auto masz zamknięte bez alarmu, otworzysz normalnie z pilota albo z kluczyka. UWAGA MOŻNA ZATRZASNĄĆ W TEN SPOSÓB KLUCZYKI I BĘDZIE PROBLEM trzeba się pilnować albo mieć drugi komplet na podorędziu.
markozalko - Pią Maj 06, 2011 19:02
sknerko napisał/a: | no i OK, mnie też pikało zawsze ale nie wariował z powodu maski. Piknąć powinien. Zakluczenie kluczem zamyka auto ale alarm uzbraja się tylko w "połowie" nie działają czujniki ruchu wewnątrz, czujnik maski i coś jeszcze chyba ale nie pamiętam. Najlepiej pobierz sobie polską instrukcję obsługi i tam masz wszystko opisane. Moja żona zamykała auto bez alarmu: otwierasz tylne drzwi, zamykasz wszystkie inne przyciskiem z środka auta i zatrzaskujesz tylne i auto masz zamknięte bez alarmu, otworzysz normalnie z pilota albo z kluczyka. UWAGA MOŻNA ZATRZASNĄĆ W TEN SPOSÓB KLUCZYKI I BĘDZIE PROBLEM trzeba się pilnować albo mieć drugi komplet na podorędziu. |
Dzięki wielkie za pomoc w zamknięciu bez alarmu. Chociaż z tym spokój. Ale może wy będziecie mądrzejsi bo już zgłupiałem. Zamykam z pilota albo z kluczyka i jest dźwięk (czyli coś otwarte). Światło w kabinie gaśnie i za jakiś czas włącza się alarm. Działa chyba tylko raz (jest takie coś w instrukcji). Potem ponoć ma się znów uzbroić i będzi eok nie będzie wył. To gdzie szukać tej przyczyny?? Jeśli to nic od maski to czemu światła gasną. Czujnik maski jest dobry bo sprawdzałem. Jak przekręcam kluczyk w stacyjce czy jadę pali się kontrolka od otwarcia czegoś.
MaReK - Pią Maj 06, 2011 20:17
Masz 4 drzwi i dwie pokrywy. Jeśli jesteś pewien czujnika od maski w 100%, to szukaj w zamku kierowcy lub innych albo w zamku od klapy
Ja walczę obecnie z zamkiem od kierowcy. Padło mi otwieranie. Muszę to robić kluczykiem. Teraz dzieją się jaja. W bębenku coś przeskakuje Jak otwieram, to otwierają się też szyby. Jak przytrzymam dłużej w zamkniętej pozycji to się zamkną, jak wyjmę z powrotem kluczyk to znowu się otwierają... karuzela
O ile w ciepłe dni nie przeszkadza to tak bardzo bo wsiadam i zamykam szyby z panelu, o tyle w zimie jak przymarzną szyby może się skończyć źle Skorzystam z pomocy mariusz418 , żeby tymczasowo wyłączył mi domykanie i otwieranie szyb w module komfortu.
Odpinałeś wiązkę od zamka w bagażniku?
markozalko - Pią Maj 06, 2011 20:32
U mnie jest tak że z pilota (jak działał przycisk bo teraz już nie działa) otwierały się drzwi pasażera i pasażera za kierowcą. Dzwi kierowcy musiałem zawsze z kluczyka otwierać a drzwi pasażera za pasażerem tylko i wyłącznie pociągnięciem klamki od wewnątrz. Więc u mnie tez rewolucja. Co do tej wiązki, jak byłem u łepka od takich spraw to tam odpiął pewnie ją ale nic się nie zmieniło. Tylko mni ezastanawia czemu te światło gaśnie w kabinie jak to jest inny czujnik a nie maski. Świeci mi sie srs to teraz jeszcze te drzwi. Cholera mnie weźmie. A mas zmoże fotkę gdzie są czujniki w drzwiach rozmieszczone bo ja nie wiem gdzie ich szukać?
SeniorA - Pią Maj 06, 2011 21:16
markozalko napisał/a: | gdzie są czujniki w drzwiach rozmieszczone bo ja nie wiem gdzie ich szukać? | w drzwiach i pokrywie bagażnika są mikrowyłączniki w mechanizmach zamków , żeby dostać się mikrowyłaczników trzeba rozbierać zamki.
MaReK - Pią Maj 06, 2011 22:15
SeniorA napisał/a: | żeby dostać się mikrowyłaczników trzeba rozbierać zamki. |
A jesteś pewien, że po odpięciu wiązki od zamka, on nie będzie działał jak ten od maski?
Pytam, bo u mnie się tak wydarzyło, ale może to przypadek.
automechanik - Sob Maj 07, 2011 05:09
mikrowyłącznik zamka bagażnika
markozalko - Sob Maj 07, 2011 05:23
automechanik napisał/a: | mikrowyłącznik zamka bagażnika |
Ale co z nim?? Że niby to to padło w tylnej klapie?
SeniorA - Sob Maj 07, 2011 10:16
markozalko napisał/a: | Ale co z nim?? Że niby to to padło w tylnej klapie? | w zamku pokrywy bagażnika (tym co jest rygiel , a nie kluczyk ) też jest mikrostyk ,który informuje BCU o stanie zamka (otwarty/zamknięty) i powoduje wyświetlanie informacji w zegarach . Żeby to sprawdzić można wypiąć wtyczkę (na dole z lewej strony zamka), albo łatwiej , odkręcić węzeł masy , który jest po prawej stronie bagażnika pod wykładziną bocznę ( nad nadkolem), jest tam przykreconych chyba 7 przewodów (czarnych ).Kontrolka świeci i alarm sygnalizuje, bo jest cały czas zamknięta ścieżka do masy dla BCU.
markozalko - Sob Maj 07, 2011 10:22
Panowie udało się. 2,5 godziny koleś walczył ale doszedł ż eto jednak wina w masce leży. Okazało się ża kabel jeden był zmiażdżony w jednym miejscu i to przez to było. Odciął, zalutował i gitara. Całość 80 zł. Dzięki i pozdrawiam
SeniorA - Sob Maj 07, 2011 10:27
markozalko, napisz , który kabel (kabel to kilka przewodów) , czy tylko jeden przewód i który (kolor)?
markozalko - Sob Maj 07, 2011 10:52
A więc. Po zdjęciu czujnika dochodzą do niego 2 kable. Lecz jak się spojrzy niżej to są 3. I właśnie gdzieś na wysokości środa grilla był ten kabel zmiażdżony a dokładnie koloru żółtego. Podpiął się on miernikiem jakimś do tej wtyczki czujnika i latał rąkomka po tych wiązkach koło linki od maski. Za tę linkę też ciągał. I właśnie w tej wiązce złapał trop i doszeł po kabelku.
yoonior - Czw Cze 06, 2013 08:50
apples napisał/a: | Czujnik zamknięcia maski demontujesz ściągając z niego osłonkę gumową. Następnie podważasz po bokach małym śrubokrętem i czujnik wychodzi do góry. |
Czy mógłbyś w 'przystępny' sposób opisać jak można zdemontować ten czujnik?
Usiłowałem go podważyć, ale nie chce wyjść, nie mam pomysłu jak się do tego zabrać a nie chcę wszystkiego połamać... Może jakieś zdjęcie z książki serwisowej?
Mam od kilku dni problem z czujnikiem maski ("bonet open" i cały czas świeci kontrolka otwarcia maski na konsoli środkowej), zalało go na myjni a deszczowa pogoda zrobiła swoje i nie ma szansy wyschnąć.
Auto zamykam wg. metody: wysiadam, zamykam drzwi, otwieram tylne, zamykam zamki od środka i zatrzaskuje tylne drzwi - tylko wtedy alarm się nie uzbraja.
Jeśli zamykam kluczykiem zamkiem od strony kierowcy alarm się uzbraja (wbrew temu co ktoś napisał) i auto wyło w nocy co potwierdzała potem ikonka "dzwoneczka" na konsoli (sygnalizuje uruchomienie alarmu).
MaReK - Czw Cze 06, 2013 08:54
yoonior napisał/a: | Czy mógłbyś w 'przystępny' sposób opisać jak można zdemontować ten czujnik? |
To jest sposób mocowania na zasadzie szyszki
Po bokach lewo/prawo jak stoisz przodem do auta masz zaciski plasitkowe rozprężne.
Gumkę zdejmujesz, wkładasz pod ten kwadrat - podstawę czujnika - cieniutki śrubokręt i podważasz czujnik naciskając jego lewy bok, a jak trochę się wysunie powtarzasz czynność z prawej strony. Jak już wyjmiesz oceń przewody idące w głąb... czasami się przecierają i gniją. Dodatkowo warto wyjąć ten czujnik żeby sprawdzić czy nie ma w kostce wilgoci i czy któryś z dwóch pinów nie ma śniedzi. No i tylko tak najlepiej założyć tę gumkę zabezpieczającą od góry.
[ Dodano: Czw Cze 06, 2013 09:54 ]
A skąd wiesz, że nie masz problemu w zamku w klapie bagażnika? To taki sam komunikat.
yoonior - Czw Cze 06, 2013 09:43
MaReK napisał/a: | Po bokach lewo/prawo jak stoisz przodem do auta masz zaciski plasitkowe rozprężne.
Gumkę zdejmujesz, wkładasz pod ten kwadrat - podstawę czujnika - cieniutki śrubokręt i podważasz czujnik naciskając jego lewy bok, a jak trochę się wysunie powtarzasz czynność z prawej strony.
|
O, dziękuję - o taki opis dla 'laika' mi chodziło
Nie miałem pojęcia, gdzie naciskać - tym bardziej, że czarny wkład czujnika ma takie ząbki ale w płaszczyźnie przód-tył.
Cytat: | A skąd wiesz, że nie masz problemu w zamku w klapie bagażnika? To taki sam komunikat. |
Światło mi gaśnie całkiem w aucie jak go zamykam pilotem, do tego wydawało mi się (i tutaj mogę się mylić), że otwarta klapa sygnalizuje to innym komunikatem (choć ikona na konsoli jest jedna - symbol auta z otwartą zarówno maską jak i bagażnikiem).
|
|