|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning wizualny - [idt sdi] upiekszenie komory silnika
borek88 - Sob Lis 20, 2010 20:53 Temat postu: [idt sdi] upiekszenie komory silnika witam
dzis spedzilem troche czasu na myciu kolektora dolotowego tego lejka i przy okazji zaczolem go z zewnatrz szlifowac do uzyskania gladkiej powiezchni co w 90-95prpcentach powieznchni sie udalo (reszta to ciezko dostepne zakamarki)
chcialem to szlifowac po kolei papierami o coraz wiekszej gradacji i spolerowac na koniec ale jest kilka miejsc w ktorych jest naprade trudno wyszlifowac do gladkiego ta chrapowata powiezchnie a zaczynalem od gradacji 80 a skonczyl na 2000 i filc zpasta jak alusy
ale wiem po alusach ile to roboty a tu jeszcze do tego kilka nie sprzyjajacych zakamarkow
co myslicie meczyc sie z polerka (najwyzej zostawie kilka miejsc nie spolerowanych)
czy pomalowac farba na temperatury (w gre wcjodzi niebieska i czewona)
w nastepnej kolejnosci byloby kolektor ssacy ten tylkni do ktorego ten "lejek" jest przykrecany
caly kolektor mam na wieszku (druga sztuka za pol darmo) wiec moge sie nim zajmowac i jezdzic autem
i tez pokrywe zaworow (ja najlatwiej byloby spolerowac) ale malowanie tez moze byc
w gre wchodzi polerka wszystkiego, malowanie wszystkiego na niebiesko lub czerwono lub z pomieszaniem kolorow np kolektor niebieski pokrywa czerwona, albo kolektor kolor a pokrywa spolerowana
myslice pewnie a po co to tak jak jest oslona silnika otoz nie podoba mi sie zakryty silnik i jezdze bez tej oslony
aha i z czasem weze dolot-turbo-ic-silnik tez beda zmienione na niebieskie (moze plus rury z nierdzewy
prosze podpowiedziec jak wy to widzicie
camaro17 - Sob Lis 20, 2010 22:10
Wydaje mi się że silnik diesla w Roveku bez tej plastikowej pokrywy będzie wyglądał nie za bardzo jednak mogę się mylić. Co innego gdy doprowadzisz swoja komorę silnika do tego stanu to będzie coś
borek88 - Sob Lis 20, 2010 22:37
dwie rzeczy ze zdjec mnie ciekawia
co daja takie kolektory moc/moment
i gdzie oni prowadza odme
ciekawe ale one ladne nie sa do konca;/
wiem ze bez oslony ciekawie nie jest ale z oslona dla mnie jeszcze gorzej
Remigiusz - Nie Lis 21, 2010 11:50
Czemu bez osłony ma nasz silnik źle wyglądać. Wygląda fajnie, co wam znów nie pasuje
Ten foto z photbucket od Rover-rona to były próby zmienić kolektora na dolotowego na inny żeby większą moc uzyskać powyzej 150KM
Odmę on prowadzi do Catch tanka co jest z boku zamontowany
borek88, Polerowanie daje w środku dolotu ze niby lepiej powietrze wlatuje ale ile% to mocy daje to nie powiem, na pewno kilka małych procent tylko.
borek88 - Nie Lis 21, 2010 13:36
ale wypolerowac w srodku jest cieko bo tylk na tyle ile palce z papierkiem wejda to da sie wypolerowac jedynie jak ktos ma dostep do jakiegos konkret sprzetu to tam wejdzie jakas szlifiereczka
na fotach mam po wstepnej obrobce gradacja 80 i na srodku z ciekawosc przejechalem kilkoma drobniejszymi papierami
widac tez miejsca gdzie ciezko szligowac
oraz zastanawia mnie czy zeszlifowanie tego falcu z boku (na laczeniu polowek odlewu) osbabi bardzo ten dolot i moze nie wytrzymyc cisnienia
Remigiusz - Nie Lis 21, 2010 15:06
hehe.. no niezłe to wygląda ale jak juz to lakieruj to od razu
Ja bym sobie na tym np napis 2.0l idt wygrawerował albo coś takiego Dremlem
borek88 - Nie Lis 21, 2010 20:53
ale to trzeba miec reke jak cholera zeby to wygrawerowac ladnie
wim ze maja cos takiego ale sterowane komputerowo czyli do kompa program i frezareczka chodzi sama na zadana wysokosc
a jak to widzisz pod wzgledem koloru kolego?? kolektor caly czerowny czy niebieski??
pokrywa zaworow bedzie polerka i po wieszchu pompa paliwa tez
Remigiusz - Nie Lis 21, 2010 22:13
borek88, Da rady ręką. CNC by było lepiej ale trzeba takie coś mieć w domu najpierw
Widze ze masz tego samego furacza co ja pod względem koloru
Mnie ciekawi cy to można proszkowo malować jakoś
Ja bym to zrobił albo na biało albo na niebiesko
borek88 - Nie Lis 21, 2010 22:22
to na niebiesko, kupie farbe do zaciskow i zobaczymy czy bedzie sie trzymac ale powinno bo ona jest do 600C
a z tym grawerowanie to sie zobaczy
|
|