|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214 Si 97] Pali ogromne ilosci paliwa
ravezz - Pon Lis 22, 2010 07:19 Temat postu: [r214 Si 97] Pali ogromne ilosci paliwa Moj rover strasznie duzo pali przy na prawde spokojnej jezdzie 70/80/90 maaxx spalil ponad 12 litrow (mierzylem przez zalanie do pelna przejechanie 100 km i ponowne zalanie do pelna pod korek oczywiscie) sprawdzane na normalnej plynnej trasie pozamiejskiej.
Wymienilem termostat lambde swiece filtry plyny.
Dodam ze swiece sa zalewane i sa czarne. Lecz nie dymi rura wydechowa jest wporzadku (siwa).Uwazam ze auto sie przelwa bo jak zagasi sie je to problem z odpaleniem najlepiej pali zimny. moze cos mu za duza dawke paliwa podaje trudno powieedziec Auto ma moc ma przyspieszenie lecz lekkiego muła na 2 biegu. Obroty silnika utryzmuja sie caly czas na poziomie 900 niezaleznie od tego czy jest zimny czy rozgrzany. spalanie mnie strasznie martwi prosze o jaka kolwiek pomoc jestem w stanie nawet nawiazac wspolprace z osoba ktora bedzie potrafila to naprawic;/ Prosze o pomoc pozdrawiam.
ADI-mistrzu - Pon Lis 22, 2010 08:21
Do wymiany czujnik temperatury.
Jak nie pomoże to napisz.
Chyba że chcesz przy okazji jeszcze coś w nim zrobić (takie pielęgnacyjne czynności które mogą pomóc).
ravezz - Pon Lis 22, 2010 11:43
Drodzy koledzy. szukam w internecie nonstop przykladow analogicznych sytulacji.. i znalazlem tak owa ."""
Witam jakies 3 tgodnie temu kupilem autko roverka 214 si tydzień temu nim wyjechalem i zauwzyłem ze na 100 km spalil mi prawie 18 litrów, i na wolnych obrotch silnik nierowno pracuje dusi sie ale niegasnie.. a jak jest ziny i nim startuje to tez jakby sie dusił bo zrywa, na prostej idzie jak strzała i zadnych problemow niema. tylko to spalanie i nie rowne chodzenie na wolnych obrotach""""
koles pojechal do elektryka i pokazal mu takie bledy, Zastrzegam ze ja u elektryka nie bylem bylem natomiast u mechanika ktory wzial go na komputer ktory bledow zadnych nie wykazal po braku aktywnosci sondy i braku aktywnosci wzaznika od temp na desce rozdzielczej wymieniony zostal termostat i sonda lambda. Temu panu natomiast elektyrk wykryl takie o to bledy w jezyku angielskim wydaje mi sie ze sa analogiczne z moimi prosze o pomoc specialistow mechanikow itp w ocenie sytulacji
Błedy ktore wykazal tamtemu panu z analogicznej sytulacji z roverem
12- Coolant Temperature sensor
13- Inlet Air Temperture Imput
19- EMC - Inlet Manifold vacum Pipe condition
20- Throttle Potentiometr Input
Squid - Pon Lis 22, 2010 11:53
ADI-mistrzu napisał/a: | Do wymiany czujnik temperatury.
Jak nie pomoże to napisz. |
ravezz napisał/a: | Błedy ktore wykazal tamtemu panu z analogicznej sytulacji z roverem
12- Coolant Temperature sensor |
Zacznij od wymiany czujnika temp jak napisał ADI
ravezz - Pon Lis 22, 2010 12:14
Ktos potrafilby wzkazac konkretny czujnik. pasujacy model (link z allegro) ktory by pasowal do mojego auta??
ADI-mistrzu - Pon Lis 22, 2010 18:29
http://www.tomateam.pl/sklep/index.php
Kamila - Pon Gru 13, 2010 22:20
Witam.
Około tygodnia temu również kupiłam Rovera214 1.4 16V 1997r. Chciałabym dowiedzieć się czy problem spalania rozwiązał się, bo sama zaczynam się martwić.
W trasie przy średniej prędkości 100/110 km/h spalił około 8,5, jednak jeżdżąc po mieście po zalaniu kilkunastu litrów wskazówka paliwa po kilkunastu, a nawet kilku przejechanych kilometrach opada do minimum.
W zamiarze mam sprawdzić jeszcze dokładnie jak wygląda to moje spalanie i jaką mam rezerwę, poprzez zalanie do pełna - 100km itd. byłabym mimo to bardzo wdzięczna za odpowiedź czy w Waszym przypadku sprawa się wyjaśniła. Zaznaczę, że auto nie jest jeszcze do końca sprawdzone, kilka rzeczy jest do wymiany.
Pozdrawiam
kzrr - Pon Gru 13, 2010 23:17
Kamila napisał/a: | i jaką mam rezerwę |
No to może być bardzo trudne, bowiem rezerwa w R200 to prawie legenda
Kamila napisał/a: | kilka rzeczy jest do wymiany |
A co konkretnie ?
Rover666 - Wto Gru 14, 2010 10:17 Temat postu: [R200 16 V 99r] Witam,
myślę, że mogę podpiąć się do tematu dużego spalania
Generalnie po zakupie auta został wymieniony rozrząd, filtr powietrza (paliwa nie), z czasem świece, palec, kopułka, kable WN. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej działa poprawnie, bo schodzi z obrotami po nagrzaniu, aczkolwiek wskazówka w nominalnej pozycji znajduje się pomiędzy kreską 1000rpm, a kreską niżej (750rpm?), ale bliżej 1000rpm. Wymieniony został również termostat. Auto ma moc, nie ma problemu z odpalaniem itp. Na trasie spalanie mieści się w przyzwoitych granicach, natomiast w mieście jest tragicznie (nie mam ciężkiej nogi). Analiza spalin nic nie wykazała. Postanowiłem sam sprawdzić lambdę i wykonałem czynności opisane w FAQ:
- na zimnym silniku, jakoś przez pierwsze 10sek napięcie na sondzie wynosi 0.45V,
- po nagrzaniu się sondy, czyli po tych 10sek, napięcie wynosi około 0.7 V (ssanie, obroty około 1100rpm)
-po 2-3 minutach, napięcie zaczyna oscylować między 0.2V-0.6V, i tak już utrzymuje się
-po otwarciu przepustnicy (na około 3000rpm) napięcie na chwilę skacze na 0.6V-0.7V po czym się stabilizuje i oscyluje 0.2V-0.6V
-gdy "nagle" zamykam przepustnicę, napięcie maleje do około 0.1V, ale za chwile skacze do 0.7V i utrzymuje się tak przez 3-5sek, w tym czasie silnik ma 1000rpm, po tym czasie obroty spadają do nominalnych, a napięcie zaczyna oscylować 0.2V-0.6V
Wszystko wygląda dobrze, oprócz momentu zamknięcia przepustnicy i utrzymywanie przez 3-5sek bogatej mieszanki, w warunkach miejskich może mieć to chyba wpływ na spalanie?
Jeśli jest ktoś komu spalanie w mieście osiąga wartości poniżej 10l mógłby podzielić się wynikami swoich pomiarów lambdy, to byłbym wdzięczny.
Dodam, że auto w swojej przeszłości i przy poprzednim właścicielu miało instalację gazową, więc jest może coś na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
staszekPZN - Wto Gru 14, 2010 13:16
Mi teraz spalił 11,4:/ przy spokojnej jeździe chyba tez za dużo r 214si
leszczu - Wto Gru 14, 2010 13:25
Ogólnie te silniki słyną, że lubią więcej paliwka niż inne 1.4.
colin1983 - Wto Gru 14, 2010 14:04
leszczu19901 napisał/a: | Ogólnie te silniki słyną, że lubią więcej paliwka niż inne 1.4. | Mój na początku jak go kupiłem palił w zimie 14-15 litrów na początku wymieniłem kable, świece, filtr paliwowy, spalanie spadło, rok później w zimie spalanie wzrosło do 16-17okazało się że termostat był dokonał żywota( wiecznie był otwarty) wymieniłem termostat i od tamtej pory spalanie spadło do 10-11 litrów.
|
|