|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Zimą nie odpala
lukas330 - Nie Gru 19, 2010 12:07 Temat postu: [R620] Zimą nie odpala Witam mam problem ze swoim roverem niedawno go zakupiłem, odpalał jak benzyniak z pierwszego strzału, przyszły mrozy i juz jest gorzej, posprawdzałem swiece akum. wymieniłem filterek paliwa i nadal to samo, czyli nie moge odpalic, musze sie nieźle namęczyc zeby odpalił.. grzeje swiece po 3-4razy i po długim kreceniu chce zaskoczyc ale nie moze i wreszczie pada akum
jaka moze byc przyczyna? moze ktos miał taki sam problem ..
pozdrawiam
tronsek - Nie Gru 19, 2010 12:30
Do sprawdzenia kąt wtrysku, przekaźnik świec, który po prostu nie daje napięcia na świece.
http://www.roverki.pl/por...jest-zimny.html
lukas330 - Sob Gru 25, 2010 17:29
przekaznik mozna spr samemu? a kąt ustawiaja przez kompa
tronsek - Sob Gru 25, 2010 17:43
lukas330 napisał/a: | przekaznik mozna spr samemu? | Tak, np. mierząc napięcie na świecach ok.11V powinno być, ewentualnie nasłuchując czy po przekręceniu kluczyka w poz II jest charakterystyczne "cyknięcie".
lukas330 napisał/a: | a kąt ustawiaja przez kompa | Tak, wystarczy KTS Bosha albo tzw. testerem diagnostycznym http://www.roverki.pl/por...em-wtrysku.html
szoso - Sob Gru 25, 2010 21:17
tronsek napisał/a: | ewentualnie nasłuchując czy po przekręceniu kluczyka w poz II jest charakterystyczne "cyknięcie". |
samo cyknięcie nie oznacza całkowitej sprawności przekaźnika
karolkos - Nie Gru 26, 2010 19:45
szoso420 napisał/a: | tronsek napisał/a: | ewentualnie nasłuchując czy po przekręceniu kluczyka w poz II jest charakterystyczne "cyknięcie". |
samo cyknięcie nie oznacza całkowitej sprawności przekaźnika |
Dokładnie. Mnie tak przekaźnik "robił w konia" przez całą zeszłą zimę. Sądziłem że "pykanie" przekaźnika oznacza jego sprawność. Tymczasem on "pykał" ale nie przewodził napięcia i całą zimę nieświadomie zapalałem bez świec żarowych. Tak więc najlepiej zmierz miernikem czy masz napięcie na świecach podczas podgrzewania.
lukas330 - Sro Mar 02, 2011 18:16
Witam ponownie mojego problemu nadal nie zlikwidowałem, wymieniłem wszystko świece filtr paliwa i ustawiłem kąt wtrysku i po tym ostatnim było ok 2-3dni i problem znowu powrocił, macie moze jeszcze jakies pomysły? musze go długo krecic i po jakims czasie zaskoczy, po malym podładowaniu aku. puzniej odpala jak beryniak a po staniu znowu 8-10h jest tak samo jak rano. pozdrawiam
Paul - Sro Mar 02, 2011 18:21
lukas330 napisał/a: | moze ktos miał taki sam problem | Do ub. poniedziałku (28 lutego) też miałem.
Regulacja kąta wtrysku i dawki paliwa załatwiła (mam nadzieję, że na zawsze) problem z ciężkim odpalaniem rano przy mrozie
[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 18:21 ]
lukas330 napisał/a: | macie moze jeszcze jakies pomysły? | Coś chyba nie tak z tą regulacją chyba jednak Rozjechała się ?
lukas330 - Sro Mar 02, 2011 18:21
Paul napisał/a: | dawki paliwa |
Dawka paliwa i też ustawił mechanik to kompem?? a miałes jakieś bledy na kompie? bo ja mam problem i trochę mnie to denerwuje.
A dlugo sie borykałeś z tym?
Paul - Sro Mar 02, 2011 18:25
lukas330 napisał/a: | dawka paliwa i tez ustawił mechanik to kompem?? | Tak, tyle że nie był to 'zwykły mechanik', tylko polecany spec od diesli (na dodatek nie boi się Rovera).
Błędów żadnych nie było, bo kąt wtr. mieścił się w granicach tolerancji (wg p. Dominika).
Walczyłem z tym co zimę, aż mi nerw puścił w tym roku
rami1000 - Sro Mar 02, 2011 19:46
paliwo nie schodzi?
lukas330 - Czw Mar 03, 2011 09:22
rami1000, mam wyciek ze zbiornika..
rami1000 - Czw Mar 03, 2011 21:40
z przewodów paliwowych ze do zbiornika czy się nie cofa? czy gruszka nie jest uszkodzona?Czy sprawny jest elektrozawór w pompie?
lukas330 - Pią Sty 27, 2012 09:10
gruszka jest wymieniona.
A elektrozawór jak można sprawdzić?
[ Dodano: Pią Sty 27, 2012 09:10 ]
Witam ponownie..odświeżę temat troszkę..niestety..
Zima wróciła - a wraz z nią problem..
Wymieniłem przewody, filtr, świece..ustawiony kąt wtrysków, ale na krótki czas tylko pomogło..
Więc nadal problem jest.. pomóżcie..
Brt - Pią Sty 27, 2012 09:21
a czy do świec dochodzi prąd Jaki masz ustawiony ten kąt wtrysku (podaj wartość)
lukas330 - Pią Sty 27, 2012 09:41
dodam jeszcze, że nie odpala na mrozie, np wczoraj -10 st.
do świec dochodzi..
a wszystko było ustawione komputerowo, więc nawet nie wiem ile..
Brt - Pią Sty 27, 2012 09:44
aha ok ... a no to nei wiem ... kąt może być w normie (2 - 4 stopnie) ale przy 2 mi auto nawet latem cieżko paliło ... jak mechanik ustawił 4 to i problem odpalania zniknął
Zawsze można zmierzyć ciśnienie w silniku .... ale moim zdaniem to coś nie tak jest ustawione po prostu jednak .... dobry spec od diesli potrzebny i tyle. W dieslu nie ma wielkiej fizolofii ... dobre ciśnienie w silniku + sprawne świece + niezamarzniete paliwo w odpowiedniej dawce i we właściwym czasie wtryśnięte i musi palić. Jak nie pali, to jedna z tych rzeczy jest przyczyną.
tronsek - Nie Sty 29, 2012 19:42
Brt napisał/a: | kąt może być w normie (2 - 4 stopnie) ale przy 2 mi auto nawet latem cieżko paliło ... jak mechanik ustawił 4 to i problem odpalania zniknął | Od jakiegoś czasu zastanawiam się, jak to dokładnie jest z tym kątem wtrysku.
Jak miałem wymienianą świecę żarową za pompą to mechanik po wymianie i ustawieniu kąta pokazał mi to na KTS-ie. Pokazywało kąt wtrysku w przedziale 2,8-4,2. Zatem można ustawić dokładny kąt, czy jego przedział Czy istnieje coś takiego jak kąt wtrysku statyczny i dynamiczny Bo też się z czymś takim spotkałem.
szoso - Pon Sty 30, 2012 09:45
w zależności czy silnik zimny czy ciepły kąt pokazuje różny o czym się przekonałem
tronsek - Pon Sty 30, 2012 10:46
szoso napisał/a: | w zależności czy silnik zimny czy ciepły kąt pokazuje różny o czym się przekonałem | Chodzi mi oto, czy wykonując pomiar np na ciepłym silniku na KTS-ie powinno pokazać stałą wartość kąta, czy ta wartość kąta będzie się zmieniać w jakimś tam zakresie.
|
|