|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R400 1997] SWAP 1.6 na 2.0
Robert_ - Pon Sty 10, 2011 22:21 Temat postu: [R400 1997] SWAP 1.6 na 2.0 Witam, jakiś czas temu uszkodzeniu uległ silnik w moim R400 i po kilku-nastu telefonach w kwesti poszukiwania identycznego silnika, zdecydowałem, że zmienie serię K na T,mianowicie 2.0.
Wiem że muszę zmienić osprzęt, prawdopodobnie skrzynię biegów, zapewne trzeba by też pokąbinować z układem wydechowym.
Co jeszcze musiałbym dokupić, żeby przekładka odbyła się bez większych kłopotów
Wszelkie sugestie wezmę pod uwagę.
Aktualny, uszkodzony motor to 1.6 111KM.
Z mechanicznym napinaczem rozrządu.
Mam też klime, którą jeden z poprzednich właścicieli dołożył(czyt. nie oryginalna-bez filtra za dmuchawą ).
Dodam, iż znalazłem 2.0 wraz ze skrzynią w bardzo przystępnej cenie i chciałbym wcielić mój plan w życie, nawet jeśli za osprzęt musiałbym dopłacić coś koło tysiaka.
Jeśli plan wypali, to fotorelacja murowana .
pozdrawiam
Robert
Markzo - Pon Sty 10, 2011 22:25
ale 2.0Turbo?? 2.0 bez śmigła wychodził w budzie 400, więc możesz poszukać gratów z tej wersji, będziesz miał trochę łatwiej
Robert_ - Pon Sty 10, 2011 22:32
Właśnie znalazłem "silnik z osprzętem oraz skrzynią biegów" w wersji bez turbo.
Tylko czy nie będe musiał nic majstrować przy samej budzie?Otwory na mocowania są te same?
Chyba nie zważywszy chociażby na to , że silnik jest innych rozmiarów.A może się mylę?
Zastanawiam się, czy zbiorniczki na płyny mogą zostać te same, czy może ich pojemność jest inna.
greg-si - Pon Sty 10, 2011 22:45
Robert_ napisał/a: | Tylko czy nie będe musiał nic majstrować przy samej budzie? |
Będziesz.
Mocowanie jest inne. Już jak spojrzysz na to której jest od rozrządu to w 2.0 idzie do kolumny z mocowaniem amortyzatora a w 1.6 jest poniżej.
Co nie oznacza że nie da się tego zrobić. Tylko to już jest rzeźba.
Robert_ - Pon Sty 10, 2011 22:47
greg-si, teraz jak o tym wspomniałeś to faktycznie w 2.0 widziałem mocowanie na wysokości kielicha od amortyzatora...
Jeszcze jakieś kłody pod nogi?
greg-si - Pon Sty 10, 2011 22:55
myślę że to największa
pod te łapy to tylko 1.4 i 1.6
Robert_ - Pon Sty 10, 2011 23:01
A co z 1.8? Mało go widać na allegro.
1.8 nie widziałem jeszcze na żywo, ale to chyba też seria K?
greg-si - Pon Sty 10, 2011 23:10
też K seria i dlatego że go mało widać to nie piszę o nim
z tego co widać mocowanie jak w 2.0
R45
Robert_ - Pon Sty 10, 2011 23:21
Hm... do 2.0 kompa też pewnie musiałbym zmienić.Koszty,koszty,koszty.
To teraz spytam z innej strony, czy silniki 1.6 16v od R200 różnią się czymś od tych z R400?Jedni mówią, że tak a inni z nowu że nie.Komu wierzyć?
greg-si - Pon Sty 10, 2011 23:30
Ja należę do tych którzy mówią że te silniki się nie różnią od siebie. Oczywiście pomijając wersję z automatem bo jej nie znam.
flapjck1 - Wto Sty 11, 2011 00:41
inna lapa od strony rozrzadu i miska olejowa ( w 400 stalowa w r200 alu - do niej mocowana jest dodatkowa lapa z tylu silnika )
miska alu moze byc uzyta w 400tce, stalowa nie moze byc uzyta w 200tce
i tyle roznic
ja u siebie przewalilem np glowice od poloneza 1,4 do silnika 1,6 - musialem zmienic pasek bo napinacz byl inny ( i sruba go mocujaca )
co do 1,8: musialbys jeszcze skrzynie zmienic na pg1
|
|