Zobacz temat - [R620] Problem z kątem przedniego koła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problem z kątem przedniego koła

lu_cky - Czw Sty 20, 2011 22:42
Temat postu: [R620] Problem z kątem przedniego koła
Witam mam problem z kątem prawego przedniego koła ponieważ jest przestawiony o 2stopnie i kilka minut górą do środka przez co oczywiście ściąga na lewo i tnie oponę. Byłem na regulacji zbieżności więc ustawili ale kątów w tym modelu ustawić się nie da:( Dodam że jakiś czas temu wymieniłem wahacz bo wcześniej też ściągało i naturalnie to nic nie pomogło. Wymieniłem też końcówki drążków(ale to chyba nie jest z tym związane). Auto mam od dwóch lat wiec może wcześniej miał jakiś wypadek i coś tam jest skrzywione(na oko nie widoczne). Chciałbym to naprawić bo jest to troche denerwojace no i te opony... Mial ktos juz taki przypadek i cos zaradzil? moze napisze co ja mysle(wiem ze to jest bardzo malo profesjonalne ale...)wiec tak: pomyslalem ze moze rozszlifuje te gniazda wahacza gornego w strone zewnetrzna samochodu (ok 2-3mm bo tyle ok. potrzebuje) i to umozliwi regulacje... Co o tym myslicie? a moze macie jakis inny pomysl? ew. ktos juz cos takiego robil?
Szukalem troszke na forum podobnych problemow ale nic podobnego nie znalazlem.

Jesli macie jakis pomysl na rozwiazanie problemu to napiszcie.

Pozdrawiam
Daniel

takeda666 - Czw Sty 20, 2011 22:49

zobacz na przedni stabilizator, może autko dostało i troszkę on ucieka?
marthinez - Pią Sty 21, 2011 08:05

lu_cky napisał/a:
Byłem na regulacji zbieżności więc ustawili ale kątów w tym modelu ustawić się nie da:(
Da się, ale nie każdemu się chce to robić lub po prostu nie wiedzą o tym.
Wszystko jest w manualu od accorda.

lu_cky - Pią Sty 21, 2011 19:12

Jesli chodzi o stabilizator to chyba nie bo on chyba nie decyduje o kacie nachylenia(ale moze sie myle).

Co do instrukcji do accorda to sam sprawdzilem i pisze:
Sprawdzanie
1. Zdemontować kołpak z koła.
2. Zdemontować pokrywk. piasty z tylnego koła (patrz,
str.18-27).
3. Zamontować przystawk. na piast. i przyrzad do pomiaru
katów pochylenia i wyprzedzenia.
4. Ustawić przednie koła do jazdy na wprost.
5. Odczytać wartoEć kata pochylenia koła.
Kat pochylenia koła:
Przód: 0°00’ ± 1 °
Tył: - 0°30’ ± 1°
-
6. JeEli kat nie mieEci si. w wymaganym zakresie, sprawdzić
czy zawieszenie nie jest uszkodzone.

i nic nie pisze o mozliwosci regulacji. Mozna regulowac kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy(ale to chyba co innego).

A co myslicie o moim pomysle stworzenia regulacji kata pochylenia?

_papa_ - Nie Sty 23, 2011 10:44

lu_cky napisał/a:
pomyslalem ze moze rozszlifuje te gniazda wahacza gornego w strone zewnetrzna samochodu
To raczej jako ostateczność.
Sprawdź dobrze, czy dolny sworzeń wahacza ma nie ma luzu. Jeśli ma spowoduje to właśnie zdzieranie opony od środka. Tak jak kolegatakeda666 napisał ściągnij sobie manual serwisowy od HA CC7.

lu_cky - Nie Sty 23, 2011 12:53

Posprawdzam jeszcze raz dokladnie, choc sworzen dolnego wachacza jest raczej ok bo niedawno bylem na badaniach technicznych i tam mi dokladnie sprawdzali wlasnie sworznie, wachacze itp. wiec raczej jest ok, ale podjade na kanal i jeszcze raz dokladnie posprawdzam. Co do manuala to mam go odkad kupilem rovera zawsze jest mi bardzo pomocny:) ale tak jak zacytowalem wyzej pisze w nim ze jesli katy pochylenia kola nie sa wlasciwe to trzeba sprawdzic zawieszenie(wnioskuje z tego ze nie da sie wyregulowac tych wlasnie katow) Wydaje mi sie ze mial on stluczke z przodu i cos tam bedzie ugiete ale nawet jesli bym znalazl to ugiecie to pewnie bedzie trudne do naciagniecia.

Posprawdzam dokladnie jeszcze raz wszystko i jesli nic nie znajde to zabieram sie za rozszlifowanie tych gniazd(jak to zrobie to napisze czy to rozwiazalo problem).

Dzieki wszystkim za podpowiedzi. Jesli ktos by mial jeszcze jakies sugestje to chetnie przeczytam

Pozdrawiam

Perez - Nie Sty 23, 2011 13:43

lu_cky, od razu napisze Ci, ze na diagnostyce czesto nie wychodzi uszkodzony dolny swozen, bo jest on pod bardzo duzym obciazeniem. Warto podniesc samochod i wsadzic miedzy zwrotnice i wachacz breche i wtedy zobaczysz czy ma luz.
Jedna z opcji jaka moze Ci pomoc to geometria nadwozia. Kolega robil u siebie w Subaru i wyszlo, ze jedna strona od drugiej byla 3cm krotsza. Chlopaki mu wszystko ladnie naciagneli i teraz jest cacy. Opcje z rozwiercaniem bym sobie od razu darowal, bo jest to rzezba w G.... a poza tym oslabiasz kontrukcje juz nie mowiac o tym, ze jedna wieksza dziura i wszystko Ci sie przestawi.
Na poczatek podjedz na sprawdzenie geometrii (nie mylic ze zbierznoscia), a potem bedziesz wiedzial co robic. Moze byc jeszcze skrzywiona zwrotnica, wiem ze jest zeliwna i ciezko ja skrzywic, ale znam 2 przypadki w ktorych sie udalo.

marthinez - Nie Sty 23, 2011 14:32

lu_cky napisał/a:
mam problem z kątem prawego przedniego koła ponieważ jest przestawiony o 2stopnie i kilka minut górą do środka przez co oczywiście ściąga na lewo i tnie oponę.
Wydaje mi się, że pochylenie koła nie powinno mieć wpływu na ściąganie auta.
Przypomniał mi sie takze przypadek źle dobranego wahacza górnego przez co podobnie jak u Ciebie góra koła wpadała do środka auta.
Jaki wahacz/górny/ masz założony?

lu_cky napisał/a:
nic nie pisze o mozliwosci regulacji. Mozna regulowac kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy(ale to chyba co innego).
Najwidoczniej pomyliłem z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
_papa_ - Nie Sty 23, 2011 20:29

Cytat:
Jaki wahacz/górny/ masz założony?
Potwierdzam.
Jeśli jest to jakiś tani chiński zamiennik, to może nie trzymać wymiarów.
marthinez napisał/a:
Przypomniał mi sie takze przypadek źle dobranego wahacza górnego
Prawdopodobieństwo bardzo małe, tam nie ma kilku typów wahaczy. Jest tylko jeden różniący się rozstawem mocowania do nadwozia. Wątpię aby to miało wpływ. Jeździłem na tym za małym pół roku i nic się nie działo.
marthinez - Nie Sty 23, 2011 23:14

_papa_ napisał/a:
Jeździłem na tym za małym pół roku i nic się nie działo.
Też na takim jeździłem i prócz tego, że diagnosta ustawiający zbieżność ustawił wszystko dobrze to podczas jazdy na wprost trzeba było kierownice trzymać lekko skręconą.

Jakiś czas temu wymieniłem go na Delphi (swoja droga polecam, bo ma wymienny sworzeń) i porównałem te dwa wahacze. Delphi rozstaw widełek ma 17cm(taki jak trzeba), jest też troszkę dłuższy i inaczej wygięty (tak jakby pod innym skosem-trudno wytłumaczyć).

Ja bym szukał przyczyny w tym wahaczu, bo skrzywienie zwrotnicy to chyba jest nierealne jak pisał Perez