|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R820] coupe urwana szpilka koła tył
Matexx - Sro Mar 16, 2011 19:29 Temat postu: [R820] coupe urwana szpilka koła tył Witam.... wczoraj zauważyłem że brakuje mi w tylnym prawym kole szpilki tzn nie było nakrętki i kawałek jeszcze został szpilki...
a więc dzisiaj z braku zajęcia wziąłem lewarek podniosłem tył do góry.. odkręciłem koło zacisk tarcze i okazało się że niestety nie ma możliwości wyjęcia pozostałej śruby, jak i włożenia nowej ... co teraz lepiej zrobić wyjąć piaste i dać do rozłożenia?.. czy lepiej kupic taką jak ta.//?
http://allegro.pl/piasta-...1500557907.html
z góry dziękuje za odpowiedź.;)
Tomek1212 - Sro Mar 16, 2011 20:58
Jak tak bardzo ci przeszkadza to wymieniaj, ja zostawiłbym to i zmieniłbym tę szpilkę przy okazji (np przy zmianie łożyska gdzie i tak trzeba będzie to wszystko zwalać).
Matexx - Czw Mar 17, 2011 22:36
ok chyba to zostawię tak jak mówisz.;)...
mam jeszcze pytanko... mam chyba oryginalne nakretki
i moje pytanie brzmi czy na tych nakrętkach te chromowany element jest wymienny?,
bo moje sa już trochę poździerane i chciałem załozyć takie nakładki czy nasadki ...ja te?
http://allegro.pl/nakladk...1464524903.html
da rade? wymienić te chromy?zdjac?
Tomek1212 - Czw Mar 17, 2011 22:50
Oryginalne nakrętki owszem mają ozdobny element chromowany, ale raczej nie jest on wymienny. Tzn zdemontować pewnie się da, ale raczej nigdzie go nie kupisz. Proponuje ci kupić nowe nakrętki, koniecznie pływające. Swego czasu kupowałem do siebie, płaciłem 7zł od sztuki. Coś takiego powinno pasować http://allegro.pl/nakretk...1514973562.html
Te plastikowe zaślepki z allegro bym sobie odpuścił.
Matexx - Czw Mar 17, 2011 22:57
mhm wyglądają podobnie.;).. wielkie dzięki.;)..
a tylne szpilke zrobie jak coś powazniejszego zacznie się dziać.;)..
Pozdrawiam.;)
Jugol - Sob Mar 19, 2011 16:20
Panowie, nie wiem jak macie w 800- kach, ale w 200, 400, 45, mamy nakrętki z kulą sferyczną na końcu ( tzn. tam gdzie nakrętka przylega do felgi ) , a te z linku powyżej mają stożek. Chyba, że w 800-ce tak jest, to ok.
Tomek1212 - Nie Mar 20, 2011 00:15
W R800 oryginalnie montowano nakrętki pływające, stożkowe.
Można je dokręcać ganem aż sok będzie lecieć, a i tak odkręcają się zwykłym kluczem w rękach.
Matexx - Nie Mar 20, 2011 10:10
własnie przy odkręcaniu nie było problemów...:D.
zwykły oryginalny klucz... i lekko poszły...
\Nie to co w Renualt mojej mamy gdzie przy odkręcaniu klucz z nasadką ChromeVadium nasadka nie wytrzymała i pękła..
mklimczuk - Nie Mar 20, 2011 21:12
Tomek1212 napisał/a: | W R800 oryginalnie montowano nakrętki pływające, stożkowe.
Można je dokręcać ganem aż sok będzie lecieć, a i tak odkręcają się zwykłym kluczem w rękach. |
Czy te nakrętki sprawdzą się przy oryginalnych felgach w roverku 800?:
http://allegro.pl/nakretk...1507426483.html
Czy lepiej wydać więcej i kupić te:
http://allegro.pl/nakretk...1500943653.html
Tomek1212 - Nie Mar 20, 2011 21:31
Przy zwykłych blaszakach (stalowych) te pierwsze wystarczą, jednak do alusów najlepsze są te drugie. Różnica w cenie chyba nie jest aż tak straszna, myślę że warto dopłacić do tych pływających.
AndrewS - Pon Mar 21, 2011 00:22
juz mialem je brac, ale po przeczytaniu jednego negatywa mam wątpliwości
"Po sześciu dniach użytkowania śruby pękły w trakcie jazdy samochodem, czego skutkiem było oderwanie koła. Gdyby nie mała prędkość wypadek mógłby skończyć się tragicznie. Taki towar nie powinien być dopuszczony do sprzedaży. NEGATYW !!!!!!"
a moze to jakas zemsta konkurencja
Tomek1212 - Pon Mar 21, 2011 00:38
Nie wierzę w to, ze śruby pękły w czasie jazdy i to wszystkie cztery. Owszem, można przyjąć że się zwyczajnie omielą przy dokręcaniu, albo gwint sie przekręci lub będą rdzewieć, ale nie wierzę w to pęknięcie.
blue827 - Wto Mar 22, 2011 19:36
Matexx, ta szpilka urwała się z powodu korozji? Kiedyś widziałem rovera 600 właśnie z tak fatalnie sorodowanymi szpilkami że jedna z nich praktycznie uległa biodegradacji. W takim przypadku pewnie reszta piasty też jest nieźle skorodowana i wymiana na drugą byłaby lepszym wyjściem.
Ale jeśli pozostałe 3 szpilki są w miarę ok to też narazie bym nic z tym nie robił. Przy wymianie niestety trzeba się też liczyć z wymianą czujnika ABS, stary prawdopodobnie się uszkodzi przy wyjmowaniu.
Odnośnie nakrętek to moje też miały bardzo poniszczone ozdobne osłonki więc kupiłem nowy komplet. Fabryczne nakrętki mogą służyć do montażu felg aluminiowych i stalowych.
Ruchomy pierścień dociska felgę aluminiową, a sferyczna fazka na końcu dociska felgę stalową.
Matexx - Sro Mar 23, 2011 18:33
szpilka podejrzewam że jest ukręcona widać.. nawet raczej od korozji to nie.. inne są w dobrym stanie, piasta też w dobrym stanie... mhm a gdzie kupowałeś oryginalne nakrętki??.. chętnie bym kupił takie nowe.;)
Tomek1212 - Sro Mar 23, 2011 20:52
Te co ja kupowałem też miały to podtoczenie, ale ono do niczego nie służy. Felga stalowa tez jest przytrzymywana przez tę pływającą część.
blue827 - Sro Mar 23, 2011 21:36
Nowe nakrętki (fabryczne mg-rover) kupiłem kiedyś dawno temu na ebay.co.uk, , do tego nakrętki zabezpieczające z dodatkowymi kapturkami które imitują normalne nakrętki. Niestety ale na przednich kołach te kapturki zgubiłem (tzn tylko 2 z nakrętek zabezpieczających), prawdopodobnie odpadły od temperatury.
Odnośnie trzymania felg stalowych, powinienem dodać że ja mam felgi stalowe od jakiejś hondy, 15" 5.5J, i właśnie one są dociskane tylko przez tą małą sferyczną fazkę na końcu fabrycznej nakrętki.
Poniżej fotka, niestety mała rozdzielczość, to są moje stare śruby , używam je w zimie do stalówek, widać pierścienie pływające które w tym przypadku nie pełnią żadnej roli, niedotykają felgi. Jedna z nakrętek to niefabryczna zabezpieczająca, nie ma pierścienia bo go zdjąłem.
|
|