|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416]Charakterystyka silnika
bolcik - Pią Kwi 01, 2011 21:49 Temat postu: [R416]Charakterystyka silnika Witam wszystkich na wstepie. Jestem swiezo upieczonym posiadaczem Rowerka (416 Si z 1998) uzywalem opcji szukaj i nigdzie nei znalazlem wiec licze na pomoc. Jaka jest charakterystyka posiadanego przeze mnie silnika? wie ktos moze jak w jakich obrotach go trzymac?
Tomi - Pią Kwi 01, 2011 21:55
A co chcesz uzyskać? Czy preferujesz Eco driving czy dynamiczną jazdę?
darek_wp - Pią Kwi 01, 2011 22:08
Dobrze zbiera się już od ok 2600 - 2800obr/min. ja preferuję spokojną jazdę więc zamykam się w przedziale 2000-3000 obr i raczej trzymam się dolnej granicy (2-2,5k) ale jak potrzeba przyspieszyć np przy wyprzedzaniu spokojnie krecę go do 4,5-5,5k i dobrze wciska w fotel (szczególnie na 3 biegu ) Przy moim stylu jazdy spalanie nie przekracza 8l/100km LPG.
bolcik - Pią Kwi 01, 2011 22:58
dziekuje za szybka odpowiedz. interesuje mnie i eco i dynamiczna kiedy trzeba(dobrze by bylo zobaczyc jak krzywa przebiega). chcialbym po prostu lepiej poznac ten samochod od strony teoretycznej. czyli mam rozumiec ze najmniej spala w przedziale 2-3k obrotow?
faecd - Sob Kwi 02, 2011 22:36
darek_wp napisał/a: | nie przekracza 8l/100km LPG. | darek_wp, jak Ty to zrobiles? mnie dyche pali w sumie ostatnio regulowalem mape, moze cos zaoszczedze:)
bolcik, pamietaj, najpierw zagrzej porzadnie silnik, potem krec ostro jezeli juz.
Ja jadac na uczelnie, zaraz po wyjezdzie mam taki odcinek, ze kazdy kierowca piluje, ja tam zawsze jade spokojnie i wszystkie te matizy mnie wyprzedzaja...ale za jakies 2 min juz mam cieply silnik i zostawiam ich w tyle
Tomi - Nie Kwi 03, 2011 07:56
bolcik napisał/a: | dziekuje za szybka odpowiedz. interesuje mnie i eco i dynamiczna kiedy trzeba(dobrze by bylo zobaczyc jak krzywa przebiega). chcialbym po prostu lepiej poznac ten samochod od strony teoretycznej. czyli mam rozumiec ze najmniej spala w przedziale 2-3k obrotow? |
Podczas jezdy "eco", nie przekraczaj 3krmp.
Normalna jazda zamyka się pomiędzy 3-4krmp. Zmieniasz bieg przy 4, po zmianie biegu obroty spadają do 3 i silnik żwawo ciągnie.
Najdynamiczniejsza jazda sprowadza się do tego, że ciągniesz prawie do odcięcie i biegi zmieniasz na chwilę przed 7 krmp.
|
|