|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] prosze o pomoc , pytanie dotyczace silnika
joni_25x - Nie Kwi 03, 2011 17:36 Temat postu: [r200] prosze o pomoc , pytanie dotyczace silnika Witam serdecznie
prosze was o pomoc;P
mam okazje kupic silnik 1.4 16v z rovera 400
za 350 zl ! (wujek ma szrot i w piatek kupil r 414 anglika dlatego tak tanio )
pytanie brzmi czy nada sie takowy motorek na swap w moim 1.4 8v ktory moca nie grzeszy...... (75km )
i na co zwracac najwieksza uwage podczas kupna takiego silnika, mowa o 16v
bardzo prosze o pomoc
pozdrawiam goraco
Łukasz
colin1983 - Nie Kwi 03, 2011 17:53
Cytat: | pytanie brzmi czy nada sie takowy motorek na swap w moim 1.4 8v ktory moca nie grzeszy...... (75km ) | jak najbardziej przecież te silniki 1,4 16v chodziły zarówno w r200 jak i r400
joni_25x napisał/a: |
i na co zwracac najwieksza uwage podczas kupna takiego silnika, mowa o 16v |
ogólnie czy nie ma bądź miał walniętą uszczelke
Tomi - Nie Kwi 03, 2011 18:05 Temat postu: Re: [prosze o pomoc , pytanie dotyczace silnika ]
joni_25x napisał/a: |
mam okazje kupic silnik 1.4 16v z rovera 400
za 350 zl ! (wujek ma szrot i w piatek kupil r 414 anglika dlatego tak tanio )
(...)
i na co zwracac najwieksza uwage podczas kupna takiego silnika, mowa o 16v
|
Chyba skoro to Twój wujek, to możesz się umówić, że weźmiesz wszystko co potrzebne, a ponad to nie musisz sprawdzać, bo jak będzie coś nie tak, to chyba możesz oddać wujkowi ten motor.
Dobrze jest przed kupnem posłuchać tego silnika i najlepiej przejechać się autem.
350 pln za dobry motor, to fajnie, jeśli natomiast jest to złom, to każda kasa zapłacona za ten silnik to kasa wyrzucona w błoto.
memphisto - Nie Kwi 03, 2011 18:18
joni_25x, pamiętaj, że musisz mieć silnik z kompletnym osprzętem - z wtryskami, kolektorami dwoma, obudową rozrządu, pokrywą zaworów. Nie wiem czy coś jeszcze
Toje kable WN nie pasują więc musisz kupić nowe (u mnie NGK to 200 PLN) + rozrząd + olej + u mnie dpszedł pasek klinowy itp. Dodatkowo z wydechowego idzie łącznik elastyczny który nie pasuje z 8V bo w 8V jest dłuższy więc musisz kupić silnik z tym łącznikiem elastycznym i dwururką (przynajmniej mój łącznik z jedną rurką jest dłuższy niż nowy w 16V i to sporo parenaście centymetrów. Trzeba przespawać
Czy warto? To Ci powiem jak odbiorę swoje auto na dniach ale za robociznę z częściami (nie licząc silnika) minimum 1000-1500 zapłacisz przynajmniej na śląsku
olej 150, rozrząd 250, robocizna 500, kable 200 i każda nowa rzecz która może wyskoczyć typu pasek do alternatora itp
joni_25x - Pon Kwi 04, 2011 07:49
Tomi, hmm odpalil bym go ale wujek silnik juz wymontowal ...
daje mi go razem ze skrzynia , calym osprzetem , tłumik obciety ale na szczescie kilka cm za katalizatorem
jak myslicie zaryzykowac???
memphisto, robisz podobna operacje???
duza jest roznica odczuwalna 1.4 8v a 16v ???
z gory dzieki
memphisto - Pon Kwi 04, 2011 09:42
joni_25x,
tak robię dokładnie taką operację ponoć dziś mam auto odbierać z serwisu to dam Ci znać.
Ale coś mi się zdaje, że dopiero jutro odbiorę - to wtedy Ci dam znać, czy jest jakaś różnica spora, filmik nagram itp
Tomi - Pon Kwi 04, 2011 10:15
joni_25x napisał/a: |
duza jest roznica odczuwalna 1.4 8v a 16v ???
|
Do 3 tyś obr. 8v wydaje się mocniejszy (równiej ciągnie), pomiędzy 3-4,5 są mniej więcej porównywalne. Jednak im wyższe obroty różnica staje się coraz bardziej odczuwalna na korzyść 16-ki. Powyżej 5,5 tyś obrotów 8v "umiera", natomiast 16-ka łapie drugi oddech i pięknie ciągnie do odcięcia.
Przy normalnej, ekonomicznej jeździe znacznej różnicy nie zauważysz (ani w osiągach, ani spalaniu). Przy dynamicznej jeździe i kręcenia pod czerwone różnica wyraźnie wyczuwalna.
1.6 16v jest mocniejszy zarówno od dołu do samej góry.
memphisto - Pon Kwi 04, 2011 14:55
Dziś dostałem informację, że silnik już pali i roverek chodzi na benzynie. Teraz będą podpinać LPG i prawdopodobnie jutro go dostanę a dziś ok 16 mam dzwonić po cenę - aż się boję
[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 15:55 ]
joni_25x, u mnie za robociznę wzięli 1900 PLN w zaokrągleniu + silnik 1100 czyli suma sumarum 3000 PLN - coś czuję, że nie było warto... ale wyboru to ja nie miałem albo sprzedać R na części albo to zrobić, bo blok silnika pęknięty.
Z cen mi wiadomych:
Przekładka 500 PLN
Rozrząd 500 PLN
olej 200 PLN
Świece 50 PLN
Płyn chłodnicy 100 PLN
1350 PLN
Na pewno zostały jeszcze:
Wymienione paski/pasek alternatora - cena nieznana
Oraz ponowne podpięcie LPG
więc za te dwa elementy policzyli mi 450 PLN
Cena dość mocno wysoka
joni_25x - Pon Kwi 04, 2011 15:07
Tomi, i memphisto,
panowie ogolnie rzecz biorac , czy za taka kase moge zaryzykowac ?
dodam ze do zmiany sklonily mnie nie tylko osiagi ale tez to ze w moim 8v przeskoczyl pasek rozrzadu o jeden zabek..........
nic nie strzelilo w silniku chyba , ale nie moglem odpalic auta wgl
ustawilem z kolega go na nowo odpalil ale rover stracil na mocy....
co o tym myslicie??
[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 16:07 ]
memphisto, po kieszeni dostales nie ma co....
dodam ze przekladke silnika i ewentualnie rozrzad zrobie z kolega w garazu, kumpel mechanik Ja tez cos nie cos potrafie
pytalem w zakladnie w Piotrkowie mechanika o taki swap i powiedzial "no problem " cena 450 zł razem z rozrzdem !!
jezeli robili Ci tyle rzeczy to nie powinni policzyc tak duzo..
adamsky - Pon Kwi 04, 2011 15:11
joni_25x napisał/a: | ytalem w zakladnie w Piotrkowie mechanika o taki swap i powiedzial "no problem " cena 450 zł razem z rozrzdem |
chyba facet nie dotykał K-series i nie wie o czym mówi...
nikt przy zdrowych zmysłach takiej ceny nie powinien mówić... chyba że przepił już esperal i potrzebuje na szybko strzała gotówki a auto zrobi w trakcie upojenia...
sam rozrząd kosztuje od 450 - 650 złotych na allegro więc odpowiedź sama Ci się nasuwa kim może być ten "mechanik"
memphisto - Pon Kwi 04, 2011 15:18
joni_25x napisał/a: | pytalem w zakladnie w Piotrkowie mechanika o taki swap i powiedzial "no problem " cena 450 zł razem z rozrzdem |
no tak ale chyba jak mu rozrząd dasz na tacy.. Moje 500 PLN za rozrząd to części + robocizna
[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 16:18 ]
joni_25x, pamiętaj, że rozrząd z 8V nie pasuje do 16V ! tak samo kable
joni_25x - Pon Kwi 04, 2011 15:18
adamsky8811, mechanik jak najbardziej wporzadku jest w dodatku zatrudnia mojego kolege i dlatego taka cena
a cena jest za sama robocizne tzn zmiana rozrzadu i swap....
nie jest zadnym alko....
dogadalem sie z nim ze oleje, plyny . ewentualnie paski zrobie sam
moze w wroclawiu ceny sa kosmiczne , ale nie tu
memphisto - Pon Kwi 04, 2011 15:20
joni_25x, lepiej sobie spisz listę rzeczy jakie musisz zrobić, idź z kartką do mechanika i się zapytaj ponownie bo mnie się wydawało, że też to takie "hop-Siup" a co chwilę nowa rzecz wyskakiwała
leszczu - Pon Kwi 04, 2011 15:20
Cytat: | moze w wroclawiu ceny sa kosmiczne , ale nie tu |
Więc jak za tyle możesz zrobić to myślę, że się opłaca.
joni_25x - Pon Kwi 04, 2011 15:23
memphisto, wlasnie...
rozrzad mial bym kupic sam i mu dostarczyc
Twoja sytuacje rozumiem bo nie miales wybory praktycznie
wiec postapiles slusznie a , ze cie skasowali kilka PLN za duzo to druga sprawa..
memphisto - Pon Kwi 04, 2011 15:26
jak będę odbierał auto to będę wiedział konkretnie co na co poszło to tutaj lepiej to rozpiszę i dam znać jak się człowiek czuje z 8V na 16V - co bynajmniej dla mnie jest sprawą pierwszorzędną bo żaden tekst pisany mnie nie zaspokoi - no chyba, że od kogoś kto się przesiadł 2tyg temu
joni_25x - Pon Kwi 04, 2011 15:28
memphisto, sprawy typu przewody, swiece ,pasek jakis ewentualnie zrobie sobie z czasem w garazu mam nowe petrygo 5 L wiec plyn juz jest
adamsky - Pon Kwi 04, 2011 15:29
memphisto, pamiętaj, do odcięcia ! potem napisz jak wrażenia
memphisto - Pon Kwi 04, 2011 15:39
adamsky8811 napisał/a: | memphisto, pamiętaj, do odcięcia ! potem napisz jak wrażenia |
oczywiście
a właśnie - wolno taki silnik od razu katować? bo on pewno stał z pół roku nim ja go wsadziłem do siebie. Nie dać mu trochę luzu na początek?
joni_25x - Pon Kwi 04, 2011 15:42
memphisto, pamietaj powiedz jaka bedzie roznica bo pewnie Ja odczujesz:D
adamsky - Pon Kwi 04, 2011 15:43
memphisto napisał/a: | a właśnie - wolno taki silnik od razu katować? bo on pewno stał z pół roku nim ja go wsadziłem do siebie. Nie dać mu trochę luzu na początek? |
rozgrzejesz go dobrze, a potem..... DO ODCIĘCIA
memphisto - Pon Kwi 04, 2011 15:45
joni_25x napisał/a: | memphisto, pamietaj powiedz jaka bedzie roznica bo pewnie Ja odczujesz:D |
no od tego serwisu co mi robi auto do 2 pasmówki mam 2km więc pierwszy kurs to tam idzie i rozbujam go od 0 do odcięcia na trójce i zobaczę jak idzie i od razu napisze co i jak ale to najwcześniej jutro jak mi LPG podepną jeszcze
adamsky - Pon Kwi 04, 2011 15:48
memphisto napisał/a: | no od tego serwisu co mi robi auto do 2 pasmówki mam 2km |
przydało by się jeszcze dodatkowe 2km co by dobrze go rozgrzać
memphisto - Pon Kwi 04, 2011 15:53
adamsky8811 napisał/a: | przydało by się jeszcze dodatkowe 2km co by dobrze go rozgrzać |
a no ahahahah ni pomyślałem to pojadę po pendrive do selgrosa bo mają fajną prmocję i wrócę to będzie ok 30km rozgrzewki
adamsky - Pon Kwi 04, 2011 15:56
memphisto napisał/a: | to pojadę po pendrive do selgrosa bo mają fajną prmocję i wrócę to będzie ok 30km rozgrzewki |
to jak będziesz wyjeżdżał spod selgrosa, to na światłach garuj go do 6k obr a potem strzelaj ze sprzęgła
|
|