|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R25] Filtr stożkowy zalety/wady ? Jak zyskac odrobine mocy?
inc0 - Pon Kwi 11, 2011 18:47 Temat postu: [R25] Filtr stożkowy zalety/wady ? Jak zyskac odrobine mocy? Zakładam temat o ktorym juz trąbiono wszem i wobec, ale nie moglem nigdzie znalezc odpowiednika mojego silnika, tj 1.1 16V 75KM
Odkad dowiedzialem sie od mechanika, ze moj Rover jest w genialnym stanie technicznym postanowilem o niego zadbac pelna parą. Gdzies o uszy obiło mi się, że filtr stożkowy jest dla samochodu mile widziany. Moze to co slyszalem to plotka i lepiej wymienic na oryginalny.. Zwracam sie do specjalistow z tego forum o pomoc w ustanowieniu wad i zalet takiej wymiany.
Interesuje mnie takze to, jak zyskac odrobine mocy nie niszczac sobie samochodu.. co trzeba by zmienic etc.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
inc0
Krzysi3k - Pon Kwi 11, 2011 18:56
W 1.1 nie zaszalejesz
Stożek z porządnym dolotem troche by dał, ale w 1.1 nie wiem czy to będzie odczuwalna różnica, wstaw sportową wkładkę powietrza Mniej roboty, a efekt też niezły
I jesli bym był na Twoim miejscu i chciał zyskać moc to bym wymienił głowice na 1.4 16V, ale skoro mówisz, że silnik w bdb stanie to bez sensu.
Dużo nie zwojujesz niestety.
_papa_ - Pon Kwi 11, 2011 19:21
Polecam zapoznanie się ze stroną:
http://chojnacki.com.pl/filozofia/8-filtry-stokowe
Swoją droga to ja też w swoim R miałem stożkowy filtr jak go kupiłem i pierwsze co zrobiłem to go wymieniłem na oryginalną "puchę". Hałasu kupa osiągi żadne (jeśli nie gorsze). Zdecydowanie polecam wkładkę filtra K&N np. to: http://allegro.pl/filtr-p...513669703.html. Raz na długi czas.
leszczu - Wto Kwi 12, 2011 10:10
inc0 napisał/a: | Interesuje mnie takze to, jak zyskac odrobine mocy nie niszczac sobie samochodu.. co trzeba by zmienic etc. |
Co trzeba Silnik. Twój silnik nie nadaje się do żadnych modyfikacji poprawienia osiągów .
_papa_ - Wto Kwi 12, 2011 13:43
leszczu19901 napisał/a: | Twój silnik nie nadaje się do żadnych modyfikacji poprawienia osiągów |
Wszystko się da, kwestia kosztów. Można by pobawić się dołożenie turbo, ale czy jest sens?
wymiana filtrów na stożkowe i inne tego typu w tym aucie daje tylko lepsze samopoczucie właściciela.
dobryziom - Wto Kwi 12, 2011 14:43
Krzysi3k napisał/a: | wstaw sportową wkładkę powietrza Mniej roboty, a efekt też niezły
|
dobrze gada polać mu
leszczu - Wto Kwi 12, 2011 15:02
dobryziom napisał/a: | Krzysi3k napisał/a: | wstaw sportową wkładkę powietrza Mniej roboty, a efekt też niezły
|
dobrze gada polać mu |
Rzeczywiście ta wkładka, aż tyle daje
dobryziom - Wto Kwi 12, 2011 16:07
leszczu19901 napisał/a: |
Rzeczywiście ta wkładka, aż tyle daje |
daje na pewno to ze parametry się nie pogorszą bo filtr jest odizolowany cieplnie a jak przeciągniemy do puchy dobry dolot to wkładka będzie dużo lepiej zasysać zimne powietrze... wiec może nawet minimalna poprawa
Matius - Pią Kwi 22, 2011 15:54
_papa_ napisał/a: | dołożenie turbo |
turbo do 1.1
Krzysi3k - Pią Kwi 22, 2011 16:07
Koszty ogromne, ale efekt byłby ciekawy
Taki downsizing w R
_papa_ - Pią Kwi 22, 2011 16:41
Matius napisał/a: | _papa_ napisał/a:
dołożenie turbo
turbo do 1.1 |
dlaczego nie!?
jeśli by się komuś chciało..... to nie jest niemożliwe.
Tomi - Sob Kwi 23, 2011 09:35
Krzysi3k napisał/a: | W 1.1 nie zaszalejesz
Stożek z porządnym dolotem troche by dał, ale w 1.1 nie wiem czy to będzie odczuwalna różnica, wstaw sportową wkładkę powietrza Mniej roboty, a efekt też niezły
I jesli bym był na Twoim miejscu i chciał zyskać moc to bym wymienił głowice na 1.4 16V, ale skoro mówisz, że silnik w bdb stanie to bez sensu.
Dużo nie zwojujesz niestety. |
Mniemam, że głowica jest identyczna w obu silnikach
Szkoda, że nie ma już na forum Rauf'a 614D. Miał duże doświadczenie współpracy z p. Chojnackim... i ZTCP w efekcie nie polecał
W kwestii K&M to moim zdaniem jest przereklamowane. Raz na długi czas... zapomniałeś dodać, że średnio raz miesiącu (szczególnie gdy jeździsz po mieście) musisz babrać się w czyściwie i oleju do smarowania go. Osobiście nie polecam.
W kwestii kosztów filtr + zestaw do czyszczenia kosztuje mniej więcej tyle co 5-10 zwykłych filtrów. Przy wymianie średnio co 20kkm daje to od 100-200kkm przebiegu.
Różnica w mocy pomiędzy wkładką a popierowym filtrem prawie nieodczuwalna. K&N może robić różnicę w samochodach z turbodoładowaniem.
leszczu19901 napisał/a: | dobryziom napisał/a: | Krzysi3k napisał/a: | wstaw sportową wkładkę powietrza Mniej roboty, a efekt też niezły
|
dobrze gada polać mu |
Rzeczywiście ta wkładka, aż tyle daje |
Poprawia samopoczucie właściciela
Tak działa placebo. Skoro się tyle namęczysz z czyszczeniem i potem nasączeniem olejem, to przecież musi coś dać
_papa_ napisał/a: | Matius napisał/a: | _papa_ napisał/a:
dołożenie turbo
turbo do 1.1 |
dlaczego nie!?
jeśli by się komuś chciało..... to nie jest niemożliwe. |
Koszty wyższe, niż wymiana na silnik 1.8 w dobrym stanie... a efekt mógłby być mniej więcej podobny.
bonus89 - Sob Kwi 23, 2011 10:36
Tomi napisał/a: | W kwestii K&M to moim zdaniem jest przereklamowane. Raz na długi czas... zapomniałeś dodać, że średnio raz miesiącu (szczególnie gdy jeździsz po mieście) musisz babrać się w czyściwie i oleju do smarowania go. Osobiście nie polecam.
W kwestii kosztów filtr + zestaw do czyszczenia kosztuje mniej więcej tyle co 5-10 zwykłych filtrów. Przy wymianie średnio co 20kkm daje to od 100-200kkm przebiegu. |
Coś czuje że inny był by opis gdybyś sam nie założył pippercrossa do rajdówki
[ Dodano: Sob Kwi 23, 2011 11:36 ]
Tomi napisał/a: | Poprawia samopoczucie właściciela
Tak działa placebo. Skoro się tyle namęczysz z czyszczeniem i potem nasączeniem olejem, to przecież musi coś dać
|
Nie no oczywiście przez papierową wkładke przepływ powietrza jest identyczny
Tomi - Sob Kwi 23, 2011 10:49
bonus89 napisał/a: | Tomi napisał/a: | W kwestii K&M to moim zdaniem jest przereklamowane. Raz na długi czas... zapomniałeś dodać, że średnio raz miesiącu (szczególnie gdy jeździsz po mieście) musisz babrać się w czyściwie i oleju do smarowania go. Osobiście nie polecam.
W kwestii kosztów filtr + zestaw do czyszczenia kosztuje mniej więcej tyle co 5-10 zwykłych filtrów. Przy wymianie średnio co 20kkm daje to od 100-200kkm przebiegu. |
Coś czuje że inny był by opis gdybyś sam nie założył pippercrossa do rajdówki |
Pipercrossa wkładam nie dlatego, że jestem do niego przekonany, a dlatego, że jest na półce więc nie szkodzi go sprawdzić. W kwestii wkładki K&N, to moje doświadczenie. Na początku oczywiście czyściłem regularnie... jednak w upływem czasu przestaje się chcieć to robić.
Tomi napisał/a: | Poprawia samopoczucie właściciela
Tak działa placebo. Skoro się tyle namęczysz z czyszczeniem i potem nasączeniem olejem, to przecież musi coś dać
|
Nie no oczywiście przez papierową wkładke przepływ powietrza jest identyczny [/quote]
Oczywiście, przy świeżym czystym K&N-ie może i coś zyskasz... (jakieś pół konia )
Znacznie więcej zyskasz poprzez zdemontowanie kolektora, obróbkę naddatków materiału powstałych podczas odlewania go...
Markzo - Sob Kwi 23, 2011 11:37
duża różnica jest miedzy stożkiem w obudowie a wolnym, mialem w coupe oba i ten w obudowie znacznie lepiej się sprawdzał. W ZS mam tez juz inny dolot i roznica jest kolosalna
|
|