Zobacz temat - [zr 160] jaki olej?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [zr 160] jaki olej?

scorpion - Wto Maj 17, 2011 19:43
Temat postu: [zr 160] jaki olej?
witam jaki olej polecacie do MG ZR 160?
adamsky - Wto Maj 17, 2011 20:03

Cytat:
witam jaki olej polecacoe do MG ZR 160?

zapoznaj się z zasadami forum.
potem ze stroną internetową www.roverki.pl
jak znajdziesz dane techniczne - o te tutaj http://www.roverki.pl/mg-...techniczne.html
to producent oleju przestaje być ważny. Olej to olej. A jak masz wątpliwości to olej ;)

marcinmarcin - Wto Maj 17, 2011 21:16

Generalnie 10W40 - chroni VVC i ma odpowiednią gęstość do sterowania układem zmiany faz rozrządu (przy innym mogą się zmieniać czasy otwierania zaworów). Ja leje motula 6100 od 40 tys.
Harry - Wto Maj 17, 2011 21:37

ja bym wlał jakis pełny syntetyk, 5w40 albo 5w30, gdyż masz młode auto i wątpie,żeby Ci brało już olej
castrola bym polecił edge albo magnatec

maniaq - Wto Maj 17, 2011 23:14

Harry, masz wiedze o VVC by pisac o takim rodzaju oleju >?

Scorpion, posluchaj marcin-a i lej 10W 40 jak producent przykazal :)

spider666 - Sro Maj 18, 2011 10:29

marcinmarcin napisał/a:
chroni VVC i ma odpowiednią gęstość do sterowania układem zmiany faz rozrządu (przy innym mogą się zmieniać czasy otwierania zaworów)


przecież tam nie ma żadnego czujnika ciśnienia do komputera.

natomiast tak naprawdę zwykły 10W40 to olej mineralny i wcale nie chroni on dobrze silnika.

scorpion - Sro Maj 18, 2011 17:59

kurcze wlałem kiedys 5w40 castrola ale wydaje mi sie ze cos jest nie tak a olej ma kolor błota jak by był wypłukał stary olej ale poprzedni własciciel lał syntetyk
kasjopea - Sro Maj 18, 2011 18:04

scorpion, przeczytaj proszę zasady kącika i popraw temat zgodnie z nimi, bo w przeciwnym razie zostanie on usunięty do kosza.
chudson - Sro Maj 18, 2011 18:07

Cytat:
natomiast tak naprawdę zwykły 10W40 to olej mineralny


10w40 może być olejem półsyntetycznym



Scorpion zmiana koloru oleju na taki kolor nie musi świadczyć ,że jest to zły produkt.

Harry - Sro Maj 18, 2011 18:14

Cytat:
kurcze wlałem kiedys 5w40 castrola ale wydaje mi sie ze cos jest nie tak a olej ma kolor błota jak by był wypłukał stary olej ale poprzedni własciciel lał syntetyk

tzn. że Ci dobrze wyczyścił silnik, bo olej który się nie robi czarny to jest beznadziejny

[ Dodano: Sro Maj 18, 2011 19:14 ]
maniaq napisał/a:
Harry, masz wiedze o VVC by pisac o takim rodzaju oleju >?

Scorpion, posluchaj marcin-a i lej 10W 40 jak producent przykazal :)


silnika tego nie rozbierałem i nic przy nim ie robiłem,ale z tego oc kojarze i z tego oc jest w katalogach to zalecany jest 5w40 a optymalny 10w40
ale jak zalejesz 10w40 to zawsze możesz wrócić na 5w40 :wink:

scorpion - Sro Maj 18, 2011 19:38

czyli olej nie mam wpływu na prace VVC?auto czeka na czujnik:(
marcinmarcin - Sro Maj 18, 2011 21:20

spider666 napisał/a:
przecież tam nie ma żadnego czujnika ciśnienia do komputera.

natomiast tak naprawdę zwykły 10W40 to olej mineralny i wcale nie chroni on dobrze silnika.

Ad1. jest czujnik temperatury oleju - podobno praca solenoidów jest kalibrowana na gęstość 10W40 (inna sprawa że system na pewno czyta i porównuje wychylenie wałków do obrotów, ale czy zmiana gęstości nie powoduje np. potrzeby ciągłej korekcji? Tego nie wiemy :) )
Ad2. 10W40 to półsyntetyk - u mnie po 40 tysiacach na motulu po zdjęciu pokrywki rozrządu czyściutko (opinia PHJowi - ja nie widziałem).

Wracając do półsyntetyka - na forum angielskim mg rover.org znalazłem statystyke padnietych układów VVC - według jednego ze speców od K-Series praktycznie wszystkie uszkodzenia VVC miały miejsce na syntetyku...

[ Dodano: Sro Maj 18, 2011 22:20 ]
Aha jeszcze jedno mi sie przypomniało - na bardzo dużym mrozie (takie np. -25) motul owszem gęstnieje i robi się taki jakby lekko ciągnący, ale inne bardzo znanej firmy 10w40 przy tej samej temperaturze się rozdzieliło :roll: i wyglądało jak totalne g. :mrgreen:
Wracając do ochrony silnika - te silniki nie padają ze względu na zużycie gładzi, przedmuchy, luzy na panewkach - wcześniej wykańcza jest pad VVC lub powtórka z HGF, dlatego pełny syntetyk z lepsza ochroną ale możliwym, zauważonym przez Anglików szkodliwym wpływie na VVC w mojej opini jest gorszym wyborem.

PHJOWI - Sro Maj 18, 2011 21:25

pomykacz ma czujnik temperatury oleju.
Harry - Czw Maj 19, 2011 13:17

według katalogów do tego auta powinien być 5w40 i ja bym przy takim został
bociannielot - Czw Maj 19, 2011 13:52

Harry, nie od dziś wiadomo że vvc nie jest mega trwałą konstrukcją, a syntetyki często potrafią znaleźć niedomagania silników dość wysilonych - 10w40 będzie produktem optymalnym - będzie bardziej chronił silnik który nowy już nie jest - tym bardziej że syntetyk podobno lepiej chroni nie rozgrzany silnik przed katowaniem- a k-serii generalnie nie powinno się katować przed rozgrzaniem - więc stosując się do tych zaleceń - 10w40 - na pewno wystarczy.
Harry - Czw Maj 19, 2011 15:21

nawet takiego silnika nie widziałem na oczy, tylko sugerowałem się katalogami castrola,elfa itp. oraz tym, że jest to pojazd z 2004,bociannielot, może i masz racje nie zaprzeczam :wink:
spider666 - Pią Maj 20, 2011 08:23

marcinmarcin napisał/a:
Ad1. jest czujnik temperatury oleju - podobno praca solenoidów jest kalibrowana na gęstość 10W40 (inna sprawa że system na pewno czyta i porównuje wychylenie wałków do obrotów, ale czy zmiana gęstości nie powoduje np. potrzeby ciągłej korekcji? Tego nie wiemy :) )


wydaje mi się że jakby tak było to wystarczyło by wlać innego producenta niż zalecany i już by była inna temp. i ciśnienie.
Najważniejsze myślę to nie katować na zimnym silniku i mieć sprawne czujniki temp, bo jak są zepsute to przyjmują jakieś średnie wartości niekoniecznie pasujące do aktualnie panujących warunków w silniku.


Cytat:
10w40 może być olejem półsyntetycznym



marcinmarcin napisał/a:
Ad2. 10W40 to półsyntetyk - u mnie po 40 tysiacach na motulu po zdjęciu pokrywki rozrządu czyściutko (opinia PHJowi - ja nie widziałem)


a kiedy jest? podaj producenta który robi 10W40 na bazie syntetycznej
a nie na mineralnej poprzez oczyszczenie i dodatki uszlachetniające.

jeszcze jedno
Oleje mineralne podczas spalania emitują tlenek węgla i dwutlenek węgla.
Nagary gwarantowane przy zalaniu nie najlepszym producentem 10W40.

marcinmarcin,

lejesz Motul, więc może dzięki jakości produktu masz czysto.
nie używałem tego ale po wielu opiniach sądzę że to dobry produkt.

Jednak typowe 10W40 np. Mobila, którego miałem to shit. Zaczęły się z tego
robić spalone osady i od razu wywaliłem. Zresztą od znajomego mechanika
dowiedziałem się że firma ta odbiera od nich zużyty olej żeby ponownie produkować na tej bazie. Są ekologiczni...

[ Dodano: Pią Maj 20, 2011 09:23 ]
są oleje syntetyczne (czyli oczyszczone mineralne) i full syntetyczne (na bazie syntetycznej)

znalazłem takie dane:
1 sposób to hydrokrakowanie oleju mineralnego i z takiej bazy /III grupa/ tworzy się olej
syntetyczny - to Castrol Magnatec i Edge

2 sposób to tworzenie oleju z baz IV i V /PAO i oleje estrowe/ czyli bazy /droższe/
produkowane specjalnie do tego celu w probówce - to Motule i MObil1 (nie mobil Super)

scorpion - Sob Maj 21, 2011 10:02

czujnik wałka rozrzadu ale okazało sie ze to nie to auto nie wchodzi na obroty dusi sie:(
wlałem narazie castrol 5w40 narazie auto ma 84000 ale przy nastepnej wymianie zejde na 10w40 i zobacze czy beda jakies zmiany auto bedzie troche dostawac po garach bo bede w rzeszowie wyprzedzał wiejskie bmk:)