Zobacz temat - [r416] czy zacisk moze siknac plynem i byc dalej szczelny?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r416] czy zacisk moze siknac plynem i byc dalej szczelny?

dawidd - Sob Cze 04, 2011 12:10
Temat postu: [r416] czy zacisk moze siknac plynem i byc dalej szczelny?
Witam
Wczoraj zmieniłem tarcze i klocki i podczas ściskania/wciskania tloczka kluczem francuzem siknął z niego płyn miedzy tłoczkiem a guma osłaniająca od zabrudzeń- myślę zacisk do regeneracji- trudno. Rabie druga stronę i to samo. Już nie raz zmieniałem klocki w r i innych autach i nigdy się z tym nie spotkałem. Zaciski mimo wszystko założyłem i co chwila kontroluje czy się leja - nic niepokojącego nie widać. Czy to możliwe żeby zacisk był szczelny pomimo tego ze podczas ściskania sikną spora ilością płynu??

automechanik - Nie Cze 05, 2011 23:11

Możliwe, tłoczek zmienił pozycje w stosunku do uszczelki zacisku, a w poprzednim położeniu przy dużym wysunięciu mógł lekko przepuszczać przy braku ciśnienia pochodzącego od hamowania. Ten plyn zbierał się pod osłoną.
Podczas hamowania ciśnienie powoduje samouszczelnienie między tłoczkiem a uszczelką zacisku.
Mimo że teraz nic na razie nie widać wymień te uszczelnienia to Twoje bezpieczeństwo

dawidd - Pon Cze 06, 2011 06:36

zgadza sie - mam zamiar wymienić. Tylko Jakie uszczelki sa potrzebne -z rysunku wynika ze tylko 11 i 13 - zgadza sie? Jakie one maja wymiar (zaciski Lucas). Nigdy nie rozbierałem zacisków - jest z tym jakiś problem? Po odkręceniu zacisku od wężyka hamulcowego tłoczek powinien dać się wyciągnąć "na sile"? Czy na coś szczególnie trzeba zwrócić uwagę przy tej naprawie?
automechanik - Pon Cze 06, 2011 07:58

Do zacisków kupuje się gotowe zestawy naprawcze 11,13, 2X5 .
Najprościej jest robić zaciski po kolei, wtedy wypompowujesz tłoczek z zacisku naciskając na pedał hamulca. Czyścisz i wymieniasz uszczelnienia nawet nie odkręcając przewodu hamulcowego , tłoczek wciskasz albo przyrządem jeśli masz albo poprostu dwoma łyżkami do opon.
Potem dolewasz płynu do zbiorniczka i popuszczasz odpowietrznik i czekasz aż z odpowietrznika zacznie wypływać płyn bez baniek powietrza (zacisk będzie wstępnie odpowietrzony), zakręcasz odpowietrznik.
Następnie zabezpieczasz tłoczek przed wypompowaniem np.blokując go młotkiem lub klockiem drewnianym i możesz robić to samo drugą stroną.

[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 08:58 ]
Drugą metodą jest wymontowanie zacisków i po obróceniu tłoczkiem w dół wystukanie tłoczka o np. deskę (uderza się zaciskiem a tłoczek pod dziełaniem siły bezwładności wychodzi z zacisku).
No i zostaje jeszcze sprężone powietrze.