|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Wymiana hamulców
Gegan - Czw Cze 30, 2011 16:58 Temat postu: [R600] Wymiana hamulców Witam wszystkich.
Od pewnego czasu ręczny mam jedynie w prawym kole (jaki ręczny jest w R600 każdy wie - prawie go nie ma). Pomijając fakt braku ręcznego, który bądź co bądź by się czasem przydał, dobre byłyby też dobre hamulce z tyłu.
Wpadłem na pomysł, żeby wymienić zaciski (jak będzie trzeba, to może też tarcze i klocki, ale wolałbym oczywiście nie) w tylnych kołach. Aktualnie mam standardowe niewentylowane tarcze. Nie chodzi mi o jakiś super tunning, czy coś, tylko o sprawne hamulce od innego modelu / od innej marki.
Czy ktoś coś takiego kiedyś robił? Czy mój pomysł w ogóle ma jakieś szanse na powodzenie?
Jeśli możecie, to doradźcie mi jaki samochód ma na tyle podobne hamulce i na tyle inną konstrukcję żeby działała, na tyle podobną, żeby w ogóle dało się to zamontować.
Serdecznie pozdrawiam.
PS: Przeniosłem ten temat z działu Tuningowego, bo właściwie to raczej nie tuning...
Zubek - Sob Lip 02, 2011 09:15 Temat postu: Re: [R600] Wymiana hamulców
Gegan napisał/a: |
(jaki ręczny jest w R600 każdy wie - prawie go nie ma). |
Skąd taka pesymistyczna opinia? W moim R600 ręczny jest bardzo dobry. Piąty ząbek i auto wgniata w asfalt przy próbie ruszenia.
Gegan - Sob Lip 02, 2011 10:51
Zubek, Masz seryjne hamulce tarczowe? Regenerowałeś zaciski?
Mój samochód nawet nie zwalnia jak zaciągnę ręczny podczas jazdy. Na postoju jak zapomnę puścić, to też ruszam bez problemu. Jest bezużyteczny. W zeszłym roku musiałem wymienić tłoczki bo hamulce się zapiekały co chwila. W efekcie tego mam bardzo umowny ręczny i to tylko w prawym kole. Jeżeli starczy regeneracja (starczy na więcej niż sezon), to może być i to.
Zubek - Sob Lip 02, 2011 10:59
Jakiś czas temu też miałem słabszy ręczny (ale był). Wymieniłem tarcze (TRW) i klocki (Ferodo). Zacisków i tłoczków nie ruszałem. Od tej wymiany na ręczny nie narzekam.
marthinez - Sob Lip 02, 2011 14:15
Gegan napisał/a: | Jeżeli starczy regeneracja (starczy na więcej niż sezon), to może być i to. | Wystarczy na dużo dłużej. Tylko niech ta regeneracja będzie porządna z dokładnym czyszczeniem i wymianą wszystkich gumek na nowe.
Swojego jak kupiłem też nie miał ręcznego, ba nie miał nawet tylnego roboczego. Tarcze były zardzewiałe od nieużywania.
Regeneracja pomogła i do tej pory (będzie prawie 5 lat) tył jest jak igła.
Darulek - Wto Lip 05, 2011 23:47
Ja mam ręczny jaki był jak go kupiłem z ponad rok temu nic tam nie ruszałem i nie mogę narzekać na ręczny Może trzeba po prostu wszystko wymienić na nowe
|
|