|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [wszystkie] Kradzież Roverka
plemaster - Pią Lip 08, 2011 00:11 Temat postu: [wszystkie] Kradzież Roverka Ostatnio natrafiłem na kilka tematów dotyczących Immobilizera i wszędzie odpowiedzi są, że odblokować to można tylko za pomocą T4. I tak się zastanawiam jak w takim razie jest możliwa kradzież naszego poczciwego samochodu....Coś mi się nie chce wierzyć żeby w Polsce był jakiś złodziej który ma w posiadaniu testbooka i targa to z sobą ...Czy może jednak mają oni jakiś tajemniczy sposób?
practicator - Pią Lip 08, 2011 05:39
Co do kradzieży samochodów ogólnie - złodzieje, Ci profesjonalni, rozbroją Ci praktycznie każdy samochód, i to w czasie kilku-kilkunasto sekundowym. Tylko nie warto bawić się w kradzenie Roverków, już chyba prędzej MG, ale wartość nie jest za duża, a chodliwość przeciętna... Przykładowo obecnie na Alledrogo żaden z wystawionych R/MG nie przekracza ceny 30 tys... Roverka jeśli kraść, to chyba tylko na chamca - odpiąć akumulator, na lawetę, i na części. Ale chyba nie warto... Tyle Golfów, Passatów, A4 i A6 jeździ po Polsce, i to je właśnie wg. rankingu najczęściej kradziono w 2010...
plemaster - Pią Lip 08, 2011 08:09
Nie chodzi mi o kradzież teraz kiedy samochód wart jest 10 tys ale o kradzież 10 lat temu.....koledze mojego ojca ukradli właśnie 200 jakieś 10 lat temu i płacz był straszny.
No to skoro "profesjonalny" złodziej rozbraja każdy samochód w kilka sek. to musi być jakiś sposób obejścia tego T4....skoro on (najczęściej samouk) umie to dlaczego profesjonalny i legalny Pan zajmujący się uruchamianiem aut nie może? Nie wierze w to że gildia złodziej strzeże swoich tajnych sposobów i nikt ich nie zna
flapjck1 - Pią Lip 08, 2011 08:29
zlodzieje maja takie technologie ze ich konstruktorzy zabezpieczen podziwiaja
generalnie najpopularniejsza metoda to generator fal ( nagrywaja sygnal z pilota ) i w ten sposob symuluja pilota
a potem to juz normalna robota na zrywke w stacyjce
darek_wp - Sob Lip 09, 2011 23:10
flapjck1 napisał/a: | nagrywaja sygnal z pilota ) i w ten sposob symuluja pilota |
To było daaawno temu jak piloty generowały stały kod. Teraz przy kodach zmiennych generowanych wg różnych algorytmów nie da się tak zrobić. Ale są inne sposoby. Trzeba tylko wiedzieć co z czym i gdzie połączyć. Na forum nie będę opisywał jak w prosty sposób mozna obejśc układ zabezpieczeń w R ale da się.
Co do droższych aut - złodzieje po prostu kupują samochód, rozbierają układ elektroniki na "części" i opracowują technologię unieszkodliwiania zabezpieczeń. A później już tylko ćwiczą aby robić to w jak najkrótszym czasie.
plemaster - Nie Lip 10, 2011 06:50
Przynajmniej wiadomo do kogo się zgłosić jeśli auto zablokuje się nam na amen
darek_wp - Nie Lip 10, 2011 10:00
plemaster napisał/a: | Przynajmniej wiadomo do kogo się zgłosić |
Najlepiej do elektryka samochodowego albo speca od alarmów
greg-si - Nie Lip 10, 2011 13:17
darek_wp napisał/a: | Teraz przy kodach zmiennych generowanych wg różnych algorytmów nie da się tak zrobić. |
Sama definicja algorytmu daj możliwość znalezienie schematu w jaki sposób generowane są kody.
kruszon - Nie Lip 10, 2011 19:27
darek_wp napisał/a: | Co do droższych aut - złodzieje po prostu kupują samochód, rozbierają układ elektroniki na "części" i opracowują technologię unieszkodliwiania zabezpieczeń. A później już tylko ćwiczą aby robić to w jak najkrótszym czasie. |
Heh, gdzieś słyszałem historię jak rozbito któryś gang, że wśród kradzionych i rozebranych autek było świeżo kupione BMW bodajże (legalne!!) rozebrane praktycznie na części - właśnie po to, żeby na nim ćwiczyć sposoby rozbrajania zabezpieczeń
Tak naprawde nie ma dobrego systemu zabezpieczeń. Są tylko takie które bardziej utrudniają zadanie i do tego to się sprowadza Do tego dochodzi kwestia bledow ktore sami popelniamy. Mojej matce podprowadzono Seata Toledo z zainstalowanym systemem BBS (system bolkady hamulców - ponoć bardzo skuteczny). I co z tego skoro matka zostawila autko w serwisie (nie autoryzowanym - jak sie okazalo potem juz mieli do czynienia z policja w kwestii niewiadomego pochodzenia czesci) razem z kluczykiem do rzeczonego systemu i instrukcją jak odblokowac . Potem jej powiedziano, że prawdopodobnie klluczyk zostal dorobiony i przyczepiony przy nadkolu - czesta praktyka. Coz - mozna powiedziec ze sama troszke sie przyczynila do powodzenia kradziezy.
Pozdrawiam
darek_wp - Nie Lip 10, 2011 22:08
greg-si napisał/a: | Sama definicja algorytmu daj możliwość znalezienie schematu w jaki sposób generowane są kody. |
Tak. To się zgadza. Jest tylko jedno małe ale.. W momencie programowania pilota do immobilisera i alarmu dane pilota z jego częścią kodu zgodnie z algorytmem wpisywane są do komputera imo. Wprowadzenie złej części sekwencji w danym momencie powoduje częściową blokadę imo i dlatego po kilkukrotnym naciśnięciu pilota poza zasięgiem samochodu trzeba przy otwieraniu auta przycisk na pilocie nacisnąc co najmniej 2 razy aby imo rozpoznało kod pilota i zsynchronizowało czasowo zgodnie z algorytmem.
Oczywiście można by było wykonać super komputer, który na podstawie algorytmu próbował by dopasować w czasie i przestrzeni kod do imo tylko, że mało się to opłaca. Prościej załadowac auto na lawetę i w garażowym zaciszu podpiąć się kompem diagnostycznym.
|
|