|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Klocki hamulcowe - nierówne zużycie
kris-tofer - Nie Lip 17, 2011 10:59 Temat postu: [R75] Klocki hamulcowe - nierówne zużycie Witam
Zauważyłem, że na przednim prawym kole klocki hamulcowe i tarczę mam dużo bardziej zużyte niż na kole lewym przednim.
Nic na prawym kole nie jest zapieczone, koło samo kręci się swobodnie.
Może ktoś miał podobny przypadek i wie jak rozwiązać problem?
Na kołach tylnych klocki i tarcze są zużyte w taki sam sposób.
Dzięki za podpowiedzi.
tronsek - Nie Lip 17, 2011 11:17
kris-tofer napisał/a: | Zauważyłem, że na przednim prawym kole klocki hamulcowe i tarczę mam dużo bardziej zużyte niż na kole lewym przednim. | Jest to raczej normalne zjawisko. Prawe koło jeździ przy poboczu (czasami zaczepia pobocze), a ta strona jezdni jest zawsze bardziej zanieczyszczona niż środek jezdni. Zatem prawe koło będzie zawsze bardziej zanieczyszczone piachem, pyłem, który ma znaczący wpływ na przyśpieszone ścieranie tarcz i klocków.
W samochodach, które nie mają kontrolek zużycia klocków, zaleca się sprawdzanie ich grubości właśnie na przednim prawym kole.
kris-tofer - Nie Lip 17, 2011 11:19
Ty ale wcześniej czegoś takiego nie zauważyłem, co więcej w drugim moim samochodzie też się tak nigdy nie działo. Rover nie ściąga przy hamowaniu, nic się nie dzieje złego, oprócz tego właśnie, że prawe koło szybciej zużywa tarczę i klocek.
tronsek - Nie Lip 17, 2011 11:30
kris-tofer napisał/a: | nic się nie dzieje złego | No właśnie. Szybsze zużycie byłoby możliwe, gdyby zacisk dawał większą siłę, ale wtedy auto by ściągało przy hamowaniu. Ewentualnie na kołach różne tarcze i klocki różnej twardości, ale nie sądzę abyś miał tak założone.
Sprawdź na stacji diagnostycznej siłę hamowania kół przednich.
kris-tofer - Nie Lip 17, 2011 11:34
tronsek napisał/a: | Ewentualnie na kołach różne tarcze i klocki różnej twardości, ale nie sądzę abyś miał tak założone. |
nie nie, wszystko jednym kompletem zakładane
tronsek napisał/a: | Sprawdź na stacji diagnostycznej siłę hamowania kół przednich. |
sprawdzę przy najbliższej okazji
Joa - Wto Lip 19, 2011 19:06
up
kris-tofer - Wto Lip 19, 2011 19:08
właśnie jestem po wymianie tarcz i klocków hamulcowych z przodu, okazuje się, że z prawej strony tłoczek wciskał się znacznie gorzej niż lewej, co oznaczałoby, że jest zapieczony. Z sobotę planuję wszystko jeszcze raz rozebrać, wypchnąć tłoczek i przesmarować go jakąś pastą do tłoczków. Problem w tym, że nigdy nie wymieniałem płynu - co pewnie trzeba będzie zrobić i nigdy nie odpowietrzałem hamulców...
Problem z tym jakiś znaczny? na co zwrócić uwagę i od którego koła zaczynać?
MaReK - Wto Lip 19, 2011 22:48
A gdzie będziesz to robił i z kim
Bo jak coś, to ja się piszę na pomoc
Komplikacji chyba nie. Wymiana płynu i odpowietrzanie od najdalszego koła, czyli pewnie prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. Trzeba tylko pomocnika do pompowania i trzymania pedału.
kris-tofer - Pon Lip 25, 2011 11:59
Myślałem, że zrobię to w sobotę, ale nie wiem jak to z czasem będzie, więc jak miałbym to robić w następnym tygodniu w Warszawie to dam Ci znać to pogadamy, przy okazji coś się odpowietrzy
[ Dodano: Sro Lip 20, 2011 11:04 ]
będę musiał tłoczki powypychać, żeby je przesmarować, bo jeden na pewno jest zapieczony - co okazuje się być przyczyną nadmiernie zużytego klocka na prawym kole.
Widzę, że jest tam jakaś uszczelka na tłoczku, w ogóle to jest taka możliwość, żeby wypychać tłoczki z zacisków?
[ Dodano: Pon Lip 25, 2011 12:59 ]
przeglądnąłem wszystkie tłoczki pod uszczelkami, powypychałem je i przesmarowałem, żaden nie ujawnił śladów zużycia, jedynie tylne były na samych końcach od strony klocków ze śladami korozji więc wyczyściłem i pomalowałem farbą w tym miejscu gdzie się tłoczek z klockiem styka.
Pojeżdżę tak i zobaczę czy ten prawy przedni nadal będzie się szybciej ścierał.
|
|