Zobacz temat - [Civic 20T2N] czasem nie przyśpiesza,dławi się i temp rośnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Civic 20T2N] czasem nie przyśpiesza,dławi się i temp rośnie

piter-t - Pon Lip 25, 2011 10:10
Temat postu: [Civic 20T2N] czasem nie przyśpiesza,dławi się i temp rośnie
Witam,

od jakiegoś czasu zauważyłem że autko ma problem po przejechaniu pewnego odcinka trasy. problem polega na tym że autko zaczyna się dusić... np jazda pod górkę, i nie ważne czy daje w rurę żeby powyprzedzać czy żeby spokojnie wyskoczyć na górkę... objaw jest taki sam że nagle brak mocy i wciskanie pedału gazu nic nie daje i np silnik nie przekroczy 3tys rpm, albo 2,5tys... jak mu się uwidzi... a po chwili pracuje normalnie i można ciągnąć do 4tys rpm...

przeglądając forum doczytałem że w podobnym przypadku czujnik przy pedale hamulca był winowajcą... ale tam nie było wspomniane o jeszcze jednej rzeczy... mianowicie to zazwyczaj występuje gdy temperatura silnika się podniesie... i np jadąc 100~110km/h cały czas silnik nie utrzymuje swojej temperatury, jak pojeździ po górkach to już tum bardziej temp. skacze zdecydowanie wyżej (zazwyczaj do 5mm od czerwonej kreski)...

kiedyś wskaźnik głupiał to go wymieniłem, pompa wody nowa, chłodnica nowa, olej 10w40 castrol, (za niedługo wymiana oleju i filtrów, ale żeby od tego to było to nie wiem...) na budziku 230tys km ale ile w rzeczywistości to czort wie ale sprzęgło chyba jeszcze pierwsze, wężyk podciśnienia jakiś czas temu naprawiony (poprzedni właściciel nawet nie wiedział od czego to było i nic z tym nie robił) i ogólnie żadna kontrolka się nie zapala... raz rok temu tylko się zaświeciła na autostradzie i komp ograniczył prędkość do 100km/h, ale nie dławiło się autko.... teraz to i przy 80km/h się zadławi... czasem i przy stałej prędkości wyczuwalne jest szarpanie...

z góry przepraszam za haos w poście... ale nie mam pojęcia o co tu może biegać....
turbina może sobie tak pracować jak się jej zachce? skąd skoki temp? (wiatrak na chłodnicy się włącza)

i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale jak przed tymi problemami nie miałem problemu utrzymać średnie spalanie 5,7l tak teraz trochę się muszę namęczyć żeby mieć 6l na setkę... (fakt że opony zmieniane były <szerokość ta sama> ale teoretycznie miały nawet obniżyć spalanie a nie podnieść...)

aaaa a jak temp podrośnie to klima mówi papa... ale to chyba inny problem ;)

z góry dziękuję za sugestie ;)

sobrus - Pon Lip 25, 2011 10:13

Jak temperatura nie trzyma, to na początek zacząłbym od wymiany termostatu.

Przegrzewający się silnik może robić różne cyrki, spadek mocy itd.

Być może klimatyzacja także odmawia posłuszeństwa z tego powodu, że jej włączenie jeszcze bardziej podniosłoby temperaturę, a juz jest za wysoka.

piter-t - Pon Lip 25, 2011 11:25

sprawdziłem termostat domowym sposobem i wydaje się być sprawny....
tzn zimny silnik, rozruch, pare minutek pyrkania i czy dwie czy jedna rur chodnicy ciepłe... no i górna ciepła a dolna zimna po 7min pracy... więc chyba termostat jest ok...

sobrus - Pon Lip 25, 2011 11:31

Ale może się otwierać częściowo, albo czasami otwierać częściowo.
Sam to przerabiałem. Czasem bez wyraźniej przyczyny się przegrzewał.

Na postoju bez obciążenia go tak łatwo nie przegrzejesz, tym bardziej ze to diesel.
Ale jak sam napisałeś od jazdy po górkach wskazówka idzie do góry - a nie powinna.

Czy kiedy wszystko było ok wskazówka też tak "szalała"?
Jeżeli silnik się przegrzewa, najpierw postarałbym się to jakoś załatwić. Tym bardziej że możesz go w ten sposób zniszczyć.

A potem martwić się resztą (jeżeli sama nie ustąpi).

czyli do sprawdzenia na razie
- termostat
- pompa wody
- poziom płynu
- chłodnica
- czujniki temperatury

edit: nie zauważyłem że pompa wody i chłodnica nowa ... no to zostaje reszta.

piter-t - Pon Lip 25, 2011 12:08

- poziom płynu ok - bo skoro chłodnica wymieniana to trzeba było nalać od nowa ;)
- czujnik temp zmieniany jakieś pół roku temu, więc powinien być jeszcze ok ;)

to pewnie wymienię ten termostat... w sklepie zaśpiewali 64zł to nie majątek... a jak temp rosła to szybki w dół i ciepłe powietrze do środka ;) jakoś się ją zbijało wtedy ;)

wskazówka kiedyś szalała ale to ona była walnięta bo zmieniłem ją i było ok ;) ale wtedy to mijała czerwone pole i zostawiała je w tyle ;) a wystarczyło wyłączyć i włączyć silnik i nagle cudowne ochłodzenie albo wystarczyło włączyć nawiew i nagle +30 stopni było ;)

szoso - Pon Lip 25, 2011 12:22

piter-t napisał/a:
w sklepie zaśpiewali 64zł to nie majątek...

to cię wprowadzili w błąd, do naszych silników termostat kosztuje około 100-120zł i zmienia się go razem z obudową a nie sam wkład

piter-t - Pon Lip 25, 2011 12:27

dzwoniłem do 3 sklepów co mam na miejscu.... i mówili ceny 64, 74, 220zł, pytając się o opis wizualny to był taki sam.... taka bańka z dwiema rurkami z jednej strony i jedną z drugiej strony... czyli chyba jednak z obudową.... jakieś francuskiej firmy...
szoso - Pon Lip 25, 2011 12:31

to pewnie Vernet, ja bym tego nie brał
kup w Hondzie lub tutaj ten:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869
chyba że chcesz znowu wymieniać

piter-t - Pon Lip 25, 2011 12:56

no to chyba będzie trzeba zamówić...

a tak jeszcze zapytam.... czy też od tego zależy jak pracuje nawiew ciepłego powietrza wewnątrz kabiny? bo zauważyłem że np leci sobie ciepłe powietrze a nagle wylatuje znacznie cieplejsze...

Krzysi3k - Pon Lip 25, 2011 13:31

piter-t, skoro cieplejszy płyn chłodniczy to i cieplejsze powietrze z nagrzewnicy :)
Być może masz parę różnych problemów i każdy odpowiada za co innego, ale się nakładają na siebie.
Jeśli silnik nie wyrabia pod obciążeniem (wjazd pod górkę, mocno załadowany, ciągnący przyczepę, wyprzedzając) to najprawdopodobniej map-sensor Ci pada...

piter-t - Pon Lip 25, 2011 13:53

Krzysi3k a to nie powinno być tak że jak pada ten map sensor to cały czas powinny być takie objawy? powiem szczerze że zielony jestem w tym temacie (ledwo co wygooglałem teraz na ten temat) jak temperaturę trzymam na nominalnym poziomie (ogrzewanie włączone) to nie ma górki żeby coś się działo.... no i nie musi być obciążenia żeby jakieś numery zaczęły się pojawiać, jak sam jadę to też takie coś mam a 300kg nie ważę ;) ...jeszcze :]

idzie jakoś prosto sprawdzić ten map sensor?

żadna kontrolka się nie zapala

adamsky - Pon Lip 25, 2011 14:31

Cytat:
żadna kontrolka się nie zapala

istnieje możliwość wybłyskania sobie błędów
http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

kruszon - Pon Lip 25, 2011 16:36

piter-t, ja bym do listy rzeczy do sprawdzenia dorzucil wiatraki chlodnicy i klimy. Koledzy dieslowcy napewno Ci doradzą jak sprawdzić czy działają prawidłowo, bo szczerze powiedziawszy wiem jak to sprawdzić w K-series. Jak L-series pojecia nie mam :/
piter-t - Wto Lip 26, 2011 11:45

tak więc termostat założony.... przegoniłem autko po obwodnicy.... tak do 160km/h i temp. pozostała niezmienna, więc to pewnie dobry objaw, trzeba będzie wybrać się gdzieś dalej żeby się upewnić...

jednak przy wymianie termostatu sprawdziłem przy okazji rurę dolotową do IC.... a tu mnie zmartwiła niewielka obecność oleju.... czyli chyba będzie trzeba się jeszcze turbince przyglądnąć... choć sprint do setki być całkiem dobre... wyrobiła się hondzia w 11s

za to z wybłyskaniem błędów miałem problem bo nie znalazłem kostki trapezowatej z 16 pinami.... znalazłem prostokątną 18sto pinową w jakieś zapince z bolcami... ale nie ruszałem, może honda coś zmieniła i jest ciut inaczej jak w roverku...

szoso - Wto Lip 26, 2011 11:58

piter-t napisał/a:
tu mnie zmartwiła niewielka obecność oleju....

i nie potrzebnie bo to norma

piter-t - Pią Lip 29, 2011 08:11

przeleiałem sobie wczoraj z tarnowa do poznania i powiedzieć muszę że termostat był strzałem w dziesiątkę ;)

dzięki

sobrus - Pią Lip 29, 2011 08:38

Super :)