|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [L-Series] Wtryski iDT do SDi czy mozna??
RUDiCK - Czw Sie 04, 2011 08:03 Temat postu: [L-Series] Wtryski iDT do SDi czy mozna?? Poniewaz wyczytalem tu na forum ze wymiana wtryskow w iDT na wtryski od SDi daje niezlego kopa to pomyslalem ze skora mam dwa roverki 200SDi i 45iDT to zrobie taki prezent mojej 45-tce i zapodam jej wtryski od 200-ki . Ale poniewaz r200 tez jest mi potrzebny (jezdzi nim zonka) to pomyslalem ze do niego wloze wtryski od R45 czyli te z iDT. Czy taka zamiana nie zaszkodzi silnikowi SDi?? wogole nie znalazlem informacji czy mozna do SDi wsadzic wtryski od iDT. Czy ktos probowal czegos takiego i czy pompka od SDi uciagnie.
Krzysi3k - Czw Sie 04, 2011 09:17
RUDiCK, zapomnij
Wsadzisz, pasują, podłączysz i będziesz miał 70KM
RUDiCK - Czw Sie 04, 2011 09:39
Krzysi3k napisał/a: | RUDiCK, zapomnij
Wsadzisz, pasują, podłączysz i będziesz miał 70KM |
Zdaje sobie sprawe ze moc spadnie, ale w sumie zonka nie musi miec takiej rakiety jak ja jeszcze by sie jej w glowe poprzewracalo . Nie no chodzi mi o to czy nie zaszkodzi to pompie paliwa przynajmiej do czasu kiedy bym nie znalazl jakis w miare pewnych i tanich wtryskow od SDi, zreszta nie wiem czy nie sprzedam malego rowerka i dlatego tez tak kombinuje.
xtek - Czw Sie 04, 2011 09:53
Hahah, i co? Sprzedasz komus auto z takimi wtryskami i opiszesz jako sprawne 105KM? Luuudzie, litosci. Co dzien, to ciekawsze rzeczy tu sie pojawiaja.
Krzysi3k - Czw Sie 04, 2011 09:55
Pompa od razu nie padnie, ale na pewno jej to nie pomoże
RUDiCK - Czw Sie 04, 2011 10:11
xtek napisał/a: | Hahah, i co? Sprzedasz komus auto z takimi wtryskami i opiszesz jako sprawne 105KM? Luuudzie, litosci. Co dzien, to ciekawsze rzeczy tu sie pojawiaja. |
A kto powiedzial ze sprzedam takiego, pytam wlasnie po to zeby sie dowiedziec jaki bedzie efekt, wiec nie przezywaj chlopie bo jak masz takimi tekstami zasmiecac forum to lepiej nic nie pisz.
[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 11:11 ]
Krzysi3k napisał/a: | Pompa od razu nie padnie, ale na pewno jej to nie pomoże |
czyli efekt ogolnie nieciekawy a i dla pompy tez nie zdrowe - konkretna odpowiedz i tyle w temacie.
xtek - Czw Sie 04, 2011 10:33
RUDiCK napisał/a: | xtek napisał/a: | Hahah, i co? Sprzedasz komus auto z takimi wtryskami i opiszesz jako sprawne 105KM? Luuudzie, litosci. Co dzien, to ciekawsze rzeczy tu sie pojawiaja. |
A kto powiedzial ze sprzedam takiego, pytam wlasnie po to zeby sie dowiedziec jaki bedzie efekt |
Wypierasz sie wlasnych slow:
RUDiCK napisał/a: | zreszta nie wiem czy nie sprzedam malego rowerka i dlatego tez tak kombinuje. |
RUDiCK - Czw Sie 04, 2011 11:00
xtek napisał/a: |
Wypierasz sie wlasnych slow:
RUDiCK napisał/a: | zreszta nie wiem czy nie sprzedam malego rowerka i dlatego tez tak kombinuje. |
|
Czytaj ze zrozumieniem i powioli bo nie chce mi sie juz klepac bez sensu. Zapytalem jaki bedzie efekt bo gdyby mnie to nie obchodzilo to po prostu bym przelozyl i olal sprawe, ale skoro pytam to chyba logiczne ze nie dlatego ze mam takie 'widzimisie'. Rover 45 jest z 2003roku a R200 z 98roku wiec gdyby nie bylo problemu z wsadzeniem do niego wtryskow o 5 lat mlodszych to chyba logiczne ze mlodsze wtryski - czyli wiecej wytrzymaja. Chodzilo mi o to ze w iDT wtryski od SDi daja kopa (podobno bo tego nie sprawdzilem jeszcze u siebie), ale nikt nie pisał co sie dzieja gdy wrzuce wtryski od iDT do SDi. A moze przy SDi nie ma to wiekszego znaczenia (tak kombinowalem zanim dostalem konkretną odpowiedz od krzysi3k). Moze Ty znales odpowiedz na to pytanie, ale ja nie, a forum jest wlasnie po to aby pytac. Zreszta podobno nie ma głupich pytań... ale za to sa glupie odpowiedzi. Pozdrawiam
adamsky - Czw Sie 04, 2011 14:52
tak sobie myślę i myślę, że pompa w itd działa pod większym ciśnieniem dlatego wsadzając wtryski od sdi które mają większą przepustowość auto dostaje większą dawkę paliwa.
jak zamienisz proporcje w sdi to podejrzewam ze spalanie będziesz miał extra jak i kopcenie nie będzie Tobie obce we wstecznym lusterku.
[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 15:52 ]
jak masz podejrzenia co do poprawności wtrysków to jedź do serwisu jakiegoś i zrób ich przegląd. wymontują je, sprawdzą szczelność, przepustowość i przeczyszczą Ci je
w Boschu koszt takiej imprezy to 100 pln /szt.
Remigiusz - Czw Sie 04, 2011 21:49
RUDiCK, To nie chodzi nawet o to ze będziesz miał 70KM ale autem się nie będzie dało jechać. Bedzie przerywało i nie ujedziesz nawet kilka metrów
A po drugie spalisz pompę wtryskowa, bo będzie jak głupia próbowała przebic 210bara a wtrysk od SDI ma 200bara i 10bara więcej ciśnienia wytworzyć to sobie wyobraź.
Bylo juz kilka ludzikow forum co bo przekładce silnka od IDT do SDi zapomnialo o wtryskach i byyl schody
Wiec zapomnij szkoda dyskusji
Krzysi3k - Pią Sie 05, 2011 08:08
Remi55 napisał/a: | A po drugie spalisz pompę wtryskowa, bo będzie jak głupia próbowała przebic 210bara a wtrysk od SDI ma 200bara i 10bara więcej ciśnienia wytworzyć to sobie wyobraź. |
A nie 20 barów Remi ?
Remigiusz - Pią Sie 05, 2011 10:13
Krzysi3k, A możne i 20 barów już nie pamietam, 220 maja To jeszcze gorzej
RUDiCK - Pią Sie 05, 2011 11:56
OK teraz rozumiem wszystko . Jeszcze tylko jedna rzecz mnie zastanawia, mianowicie -o ile i czy wogole zwiekszy mi sie spalanie po założeniu wtryskow SDi do slnika iDT (dodam ze na oryginalnych mapach i bez innych przerobek -przynajmiej narazie ).
adamsky - Pią Sie 05, 2011 12:59
niech się Krzysi3k, wypowie, bo ma zamontowane i wtryski i cięższą nogę
Remigiusz - Pią Sie 05, 2011 20:42
RUDiCK, Nie wielka różnica w spalaniu a w sumie znikoma
Firq - Pon Sie 08, 2011 10:28
sory za głupie pytanie ale majac 113KM i zakładając wtryski od sdi ile mozna zyskać i gdzie jest haczyk w tym wszystkim ?
Remi55 napisał,
Cytat: | A po drugie spalisz pompę wtryskowa, bo będzie jak głupia próbowała przebic 210bara a wtrysk od SDI ma 200bara i 10bara więcej ciśnienia wytworzyć to sobie wyobraź.
|
czyli pompa w idt daje wieksze ciśnienie niz przepustowość wtrysków sdi dobrze rozumiem czy na odwrót ?
adamsky - Pon Sie 08, 2011 10:35
Wtryski od iTD mają niższą przepustowość od wtrysków od SDi
Dlatego pompa w iTD dając ciśnienie na "szybsze" wtryski(SDi) podaje więcej ropki i stąd dodatkowa moc.
Haczyka nie ma, kwestia zakupienia dobrych wtrysków na allegro
A ile tym zyskasz to poszukaj albo niech się Remi albo Krzychu wypowiedzą. Miałem R45 ale nie zdążyłem założyć wtrysków.
Remigiusz - Pon Sie 08, 2011 13:51
Firq, U mnie jak widać seria ma 101km i po wtryskach i innych modach mi dowaliło +36 koni oraz +67Nm
adamsky - Pon Sie 08, 2011 14:08
Remi55, no tylko nadal nie wiemy ile np. same wtryski dadzą.
Ale z założenia więcej paliwo = ( powinno dać ) więcej powietrza, czyli jakiś dolot zrobić
wycięcie starego i zapchanego katalizatora "ponoć" też coś daje ale hamownią nikt tego nie sprawdzał
komik88 - Pon Sie 08, 2011 15:36
ja sprawdzałem, po wycięciu kata i zrobieniu końcowego wydechu przelotowego na hamowni wyszło +3KM i 7NM.
Remi powiedz mi czy u mnie też by coś dał ten mafam??
Firq - Pon Sie 08, 2011 16:00
Remi55, tylko mnie zastanawia ile dadzą same wtryski od sdi jesli mam 113KM seryjnie jak 5 moze 10KM to moim zdaniem gra nie warta świeczki...;/
Remigiusz - Pon Sie 08, 2011 16:25
Firq, Zależy od stanu wtrysków ale dają min od +20KM do +30KM.
Masz pewnie mapy od Zr jak masz 113 km, wiec mój cel jest z mapami osiągnąć 150KM a Nm bym już nie chciał, 307Nm wystarczy
komik88 - Pon Sie 08, 2011 17:48
ja może też włoże te wtryski bo mi lezą w domu tylko dwa są w super stanie a dwa leją muszę nowe końcówki najlepiej zakupić..
Firq - Pon Sie 08, 2011 18:28
Remi55,
remi powiem wiecej mam ZRa 113KM oryginalnie
czyli jak bym wsadził same wtryski od sdi takie zdrowe i dał z 1.4 bara to miał bym ze 135KM?? t
komik88 - Pon Sie 08, 2011 18:42
bez wtrysków sdi spokojnie tyle zrobisz na innej mapie..
Firq - Pon Sie 08, 2011 19:40
ale mi nie chodzi o zmianę map tylko na podmianie wtrysków od sdi sama podmiana wtrysków i 1.4 bara na turbo i moje pytanie jest takie ile zyskam tym zabiegiem?? i wiem ze sie powtarzam ale pytam o zysk koni tylko po zamianie wtrysków z sdi i podniesieniu ciśnienia na turbo?? bo jak róznica bedzie tylko z 10KM to strata czasu...;/
Remigiusz - Pon Sie 08, 2011 20:45
Firq, Wymiana wtrysków trwała dokładnie 25min U mnie wtryski wychodzą jak odkręcę śruby w palcach
Map nie zmieniał bym ja, nie widzę sensu, wiec jak masz ta mapę original to wsadź wtryski i powinno ok 145KM dobić a ile Nm ukręci to już hamownia jedynie wykaże.
Ja mam tylko 1.2 bara n turbinie jak by ja jeszcze lekko podkręcił to by pewno coś doszło ale na razie zostawiam aż do moich map. Tylko ze moje mapki Mg są już lekko podniesione o dalsze +5km od oryginału Wiec powonieniem do 150km spokojnie dojść
Firq - Pon Sie 08, 2011 20:51
Remi55, jak bym cie nie znał osobiście to bym powiedział ze ścieme pewnie walisz z tymi 145KM ale czy faktycznie samym ciśnieniem i wtryskami zdrowymi z sdi jestem w stanie tyle zdziałać az tyle ? hehe az mnie ciary przeszły :) czy moze źle zrozumiałem i te 145KM uzyskam bo wymianie wtrysków od sdi podkręcenia turbo zabawy z przepływka wywaleniem kata zaślepieniem egr i tak dalej i tak dalej
Pływak - Pon Sie 08, 2011 21:11
Remi55 napisał/a: | Firq, Zależy od stanu wtrysków ale dają min od +20KM do +30KM. |
Skoro same wtryski dają od 20 do 30KM to na starcie Friq powinien mieć z ZR 133-143KM coś mało realne bo po rozluźnieniu wydechu, założeniu fmica, i podniesieniu ciśnienia doszło by kolejne 10-20KM, a jakoś wyniku >150KM na forum nie widać więc chyba tak kolorowo nie jest...
Firq - Pon Sie 08, 2011 21:21
no właśnie i tu chyba lezy haczyk...
Remigiusz - Pon Sie 08, 2011 21:24
Pływak, No ja chce tyle spróbować uzyskać czy się uda zobaczymy wkładam chipy te moje MG trochę przerobione niz seria MG od Niemców i w wrześniu znów jedziemy na ta sama hamownie i w tedy wyjdzie ile sie dokładnie da. Jak będzie 145km to będzie tyle, mi teraz wystarcza jak jest bo czuć różnice Ale z ciekawości i dostępnych chipów spróbuje więcej.
Mnie zaszokowało samo to ze na tych wytryskach aż tyle mi auto podciągnęło Ja liczyłem ze max. wyjdzie 115km lub 120km ale nie 137km
A bądź my sobie szczerzy kto tyle dłubie przy L-seria idt tutaj i się dzieli wynikami Krzysiek i ja z tego co przynajmniej postara się pojechać na hamownie i zobaczyć ile to faktycznie daje.
Uważam tez ze Anglicy maja racje ze wtryski dają dużo i granica 140km jest w miarę tanim kosztem możliwa. powyzej się już niestety gruba zabawa w kasę zaczyna.
Firq, Myślę ze jak masz 1.4 bara i dasz wtryski na mapkach MG to powinno dać rade 140km złamać Ja jedynie co zrobiłem to przelotowy wydech sobie na seryjnym układzie, zaślepiłem EGR i wsadziłem te wtryski. Na tym koniec mojej zabawy było i tak wynik Wsadź wtryski i sam poczujesz moc
borek88 - Pon Sie 08, 2011 21:29
adamsky napisał/a: | no tylko nadal nie wiemy ile np. same wtryski dadzą. |
jesli remi miał serie w pełni w co nie wierze bo jesli nie km to nm brakowało
no ale jesli nawet to 20km i 35nm wtryski same dadza jak mowie tylko wtrsyki pozwoliły zdecydowanie i to bardzo odczuc moda na plecach a procz mafa przerabiałem wszystkie tematy co remi
Firq - Pon Sie 08, 2011 21:32
Remi55, po jutrze jade do kalisza po wtryski od sdi gość zarzeka sie ze auto miało przejechane 180tys a mój MG ma 130 tys przejechane ale 180 tys to nie jest chyba tak źle prawda ? pozatym biorę wtryski i przed montażem jadę je sprawdzić na maszynie czy dają rade i bo gość daje gwarancje na nie.
czy moze szukac z mniejszym przebiegiem w ile sie kulasz do 100 jak spalanie
Remigiusz - Pon Sie 08, 2011 21:39
Firq, Jedz bo naprawdę warto Moje wtryski od SDi maja tez coś ok 180.000tys Ale są jak widać w miarę sprawne jeszcze
To sprawdź na maszynie ale ja bym je wsadził i będziesz widział czy sa ok
Spalanie jak na razie normalne bez zmian, a ile do 100km/h to nie wiem bo mi szkoda skrzyni na taki bezsensowy wynik Ja za spokojnie jeżdżę
Pływak - Pon Sie 08, 2011 21:41
Remi55 napisał/a: |
A bądź my sobie szczerzy kto tyle dłubie przy L-seria idt tutaj i się dzieli wynikami Krzysiek i ja z tego co przynajmniej postara się pojechać na hamownie i zobaczyć ile to faktycznie daje. |
No właśnie Krzysiek też ma wtryski od SDI? Bo on ma chyba więcej modów więc biorąc pod uwagę prognozowane przyrosty 150 powinno u niego pęknąć...
Friq z mniejszym przebiegiem raczej mało realne coś znaleźć biorąc pod uwagę wiek SDI bo 180kkm to nie jest jakiś wybitny wynik więc spora szansa, że będą ok...
borek88 - Pon Sie 08, 2011 21:43
Firq, wsadz i od razu do mariusza na samych wtryskach pomiar podnies cisnienie drugi pomiar i tyle a dobrze jakbys przed włozenie jeszcze sprawdził ile masz
tylko sie dogadac co do ceny hamowania bo jak tak kazdy z osobna to duzo by wyszło
[ Dodano: Pon Sie 08, 2011 22:43 ]
Pływak, jesli sie nie myle to krzysiek robił chip i pomiary przed wtryskami ale juz nie chce kłamac;D
Firq - Pon Sie 08, 2011 21:46
Cytat: | Ja za spokojnie jeżdżę |
powiedział Remi55, mający 150 KM pod maska HA HA HA jeszcze zostało mi tylko teraz wymyślić jak zmierzyć ciśnienie doładowania żebym je podniósł bo miałem wskaźnik ciśnienia doładowania ale nie mogę go za nic znaleźć wiec muszę jakoś domowym sposobem sprawdzić bo nie chce nowego kupować zwłaszcza ze na stałe nie będzie zamontowany... moze coś wysmycze i tak nawet pomyślałem ze jak bym takie cos kupił w sklepie u mnie to może po jakiejś przeróbce i dokupieniu trójnika i wężyka dało by rade
Remigiusz - Pon Sie 08, 2011 21:47
Pływak, on nie ma o to chodzi od SDi chyba mu gość sprzedał od Freelandera bo nie ma tych 200bara na nich. Bedzie je wyciągał za niedługo wiec się okaże
Krzychu ma jeszcze FMIC ale on ma robione chipa i z tego co wiem to specjalnie tak daleko nie szedł żeby skrzynie nie zamęczyć i te chipy chyba juz z 5 razy zmieniał na inne mapy
Ja i tak sie boje ze za bardzo przywali Nm i trzeba będzie zostawić wszystko tak jak mam teraz. Ale na pomiar hamowni można zaryzykować i zobaczyć ile w końcu pokaże bo mnie to ciekawi po prostu i zęby było w końcu na forum dowód czy sie da czy nie
Smutny z tego powody nie będę jak się nie da
Firq - Pon Sie 08, 2011 21:49
Pływak, no tez tak myślę i wole żeby ktos mi powiedział prawdę i dał gwarancje na te 180 tys niz kupic od gościa który zarzeka sie ze auto miało 65tys przebiegu a gruncie rzeczy miało 365 tys to taka jest prawda ze rzetelność i szczerość zależy od dobrej woli sprzedawcy ...;/
Remigiusz - Pon Sie 08, 2011 21:50
Firq, Ja naprawdę spokojny driver jestem Lubie grzebać kolo auta i tyle. Nie robię to dlatego ze ohh musi mieć 150km i będę cool oraz się będę ścigał na światłach
Ta moc się przydaje przy wyprzedzaniu jak dla mnie i na autostradzie lub jazda pod górkę. Bo trochę tej dynamiki mi brakowało jak się wyprzedza kolony tirów i auto trochę przypakowane.
Firq - Wto Sie 09, 2011 21:13
Remi55, od accorda tdi 105 KM sa te same wtryski co sdi bo to nasza stajnia prawda
Remigiusz - Wto Sie 09, 2011 22:55
Firq, Tak w sumie to samo, ważne jest tylko to żeby na wtryskach było nabite "200 bar"
Firq - Sro Sie 10, 2011 09:08
u góry powinno byc nabite czy w którym miejscu a ile barów maja wtryski od idt ?
[ Dodano: Sro Sie 10, 2011 10:08 ]
Remi55, wujek google na różnych forach powiedział ze po wymianie wtrysków w idt na wtryski z sdi auto lubi strasznie kopcić...;/ prawda to
Remigiusz - Sro Sie 10, 2011 10:07
Firq, Tam gdzie numer jest nabity wtrysku nie da się tego nie zauważyć
Zdrowy Diesel musi kopcić, ale ze az tak strasznie kopci to chyba nie jak dla mnie to w sam raz kopci nie ma tragedii jeszcze
RUDiCK - Sro Sie 10, 2011 10:52
Panowie coraz bardziej napalam sie na te wtryski SDi . Tylko poradzcie, na co zwracac uwage przy kupnie, jak stwierdzic stan wtryskow i ewentualnie gdzie je przetestowac. A moze kupic najtansze jakie znajde i oddac do regeneracji - czy taka operacja wogole jest oplacalna. Ogolnie powiedzcie na jaki koszt sie nastawic.
Aha i jeszcze jedno, co z tymi podkladkami uszczelniajacymi wtryski, tez teba wymienic (jak tak to gdzie dostac takie) czy moze zostawic stare??
Firq - Sro Sie 10, 2011 14:21
nowa podkładka koszt 1 zł w sklepie wiec warto wymienić a wtryski kupujesz dajesz do sprawdzenia na maszynie i jeśli sa ok montujesz a jeśli nie oddajesz i kupujesz inne i tez sprawdzasz. Chyba ze na pałę kupisz wsadzisz bez sprawdzania....
Remi55 napisał,
Cytat: | Zdrowy Diesel musi kopcić, ale ze az tak strasznie kopci to chyba nie jak dla mnie to w sam raz kopci nie ma tragedii jeszcze |
\ nie wiem co mam przez to rozumieć ze nie ma tragedii ... na chwile obecna moja maszyne ciągne np od 1500 obr/min do 5000 obr/min i dymka nie puści a szczerze nie lubie jak auto kopci;/ ale z drugiej strony zawsze moje wrócić na wtryski z IDT co nie
[ Dodano: Sro Sie 10, 2011 15:21 ]
a z tymi numerami wtrysków to na kocnu ciągu cyfr bedzie 200bar tak
przykładowo xxxxxxxxxx200bar tak
szoso - Sro Sie 10, 2011 14:25
Firq napisał/a: | na chwile obecna moja maszyne ciągne np od 1500 obr/min do 5000 |
do pałowania kup sobie lepiej benzynę
Firq - Sro Sie 10, 2011 15:15
benzyna jest dobra mycia części a ze ktoś ma diesla to nie znaczy ze ma jeździć jak emeryt raz w miesiącu ciągnę tak auto do 4 biegu żeby układ się wyczyścił wiec nie powiedział bym ze to jest pałowanie a nie lubie jak auto dymi i to wsio
Krzysi3k - Sro Sie 10, 2011 16:47
Ja rzeczywiście mam lipne wtryski jakieś, sprawdze i dam znać
Ale w sumie nawet może i lepiej, nie chcę go przelewać mocno paliwem...
Ogólnie ja mam zamysł taki, żeby teraz jak mi się turbo skończy to zmodzić je i wtedy lecieć bardziej w płaski wykres, a nie robienie górki momentu
Firq - Sro Sie 10, 2011 18:01
Krzysi3k, a wtryski masz od idt czy sdi ty masz modyfikowany program w kompie prawda
ciekaw jestem faktycznie jak te wtryski sie założy od sdi to czy faktycznie nie bedzie auto wiecej paliło przy tym samym stylu jazdy...
Krzysi3k - Sro Sie 10, 2011 18:05
Firq, ja mam program + jakieś wtryski (pewnie od Freelandera czy cuś, albo słabe od iDT - w każdym bądź razie kijowe), sprawdze i dokładnie dam znać jakie
Mam też program robiony FMIC i pare innych pierdółek
komik88 - Sro Sie 10, 2011 18:33
Krzychu byłem wczoraj w dwóch firmach zajmującymi się regeneracjami turbin i mamy chyba zonka bo u nas po zmianie wirnika itak to nic nie da mowią że te turbiny nie są wydajne podobno (brak zmiennej geometrii) i to że jakieś waleczki się ukręcają i że zmienisz wirnik i za miesiąc lub dwa znów się rozleci porazka.. dwie firmy w łodzi to potwierdziły. ja chyba tych wtrysków nie będe wymieniać, bo autko na samym programie już przykopci zdrowo nie raz hehe, poza tym bardzo mało mi pali więc nic na razie nie ruszam
Pływak - Sro Sie 10, 2011 18:34
Remi55 napisał/a: |
Zdrowy Diesel musi kopcić, ale ze az tak strasznie kopci to chyba nie jak dla mnie to w sam raz kopci nie ma tragedii jeszcze |
Ani zdrowy, ani nawet i lekko pomodzony nie powinien kopcić ale jak się wkłada wtryski, które więcej leja i pewnie inaczej rozpylają paliwo oszukuje się wskazania przepływki to wtedy fakt to jest normalne ale jak robisz korektę programu u normalnego tunera zawsze pada pytanie: Kręcimy ile się da czy robimy soft bezdymny? Co prawda sam znam przynajmniej dwa przypadki, ze auto zostawia za sobą smugę sadzy na asfalcie ale te auta mają prawie 100% więcej mocy niż miały w serii i właściciele nie oszukują się, ze to normalne Przy takich mocach jak tu raczej jest do ogarnięcia w miarę bezdymny soft.
Firq napisał/a: |
\ nie wiem co mam przez to rozumieć ze nie ma tragedii ... na chwile obecna moja maszyne ciągne np od 1500 obr/min do 5000 obr/min i dymka nie puści a szczerze nie lubie jak auto kopci;/ ale z drugiej strony zawsze moje wrócić na wtryski z IDT co nie |
Seria chyba przy lekko ponad 4,5K obr ma odcięcie... Co do kopcenia to tak jak wyżej myślę, ze po wymianie wtrysków podniesieniu ciśnienia i wrzuceniu fmic'a spokojnie da się wystroić soft aby auto nadmiernie nie kopciło.
Firq - Sro Sie 10, 2011 19:05
Pływak, nie wiem ale do 5 tys sie wkreca maszyna to sa dane ze wskazówki obrotomierza wiec moze byc jakies przekłamanie ...;]
komik88 - Sro Sie 10, 2011 19:24
u mnie też 5tyś odcinka
Krzysi3k - Sro Sie 10, 2011 19:56
Nie ma sensu kręcić do 5 tys obrotów, od 4200 spada mocno moc i moment...
Firq - Sro Sie 10, 2011 20:43
Krzysi3k, wiem o tym ale nam chodzi o to ze auto potrafi sie do tych obrotów wkręcić a nie do 4500
Remigiusz - Sro Sie 10, 2011 21:24
Pływak, Z tym kopceniem ze zdrowy to ja żartuje, bo chyba ze tego nie wynikło
Jest oczywiście filmik z hamowni ale niestety za duży żeby go na youtube wsadzić teraz w PL, jak będę w Wiedniu to wsadzę i sami zobaczycie czy dla was strasznie kopci czy nie
Ja przeplywki nie oszukuje bo jeżdżę teraz na niej bez żadnych boxow i innych pierdołach
Firq - Sro Sie 10, 2011 21:32
eee tam jak będzie za mocno dymił to dostanie 1.5 bara na dmuchawkę i chyba juz wtedy przestanie rano jadę po wtryski ile u was kosztuje sprawdzenie wtrysków pod kątem rozpylania
Remigiusz - Sro Sie 10, 2011 21:34
Firq, Zależy chyba od zakładu ale coś od 50 do 100zl za sprawdzenie
Firq - Sro Sie 10, 2011 21:40
100 to chyba za pompowtryski z fałweja (VW) za takie normalne wtryski tylko na ciśnienie tyle u was kasują
xtek - Sro Sie 10, 2011 21:57
Firq napisał/a: | 100 to chyba za pompowtryski z fałweja (VW) za takie normalne wtryski tylko na ciśnienie tyle u was kasują |
W Krakowie tak sie ksztaltuja koszty za sprawdzenie i ewentualne czyszczenie naszych dwusprezynowych wtryskiwaczy:
http://www.gladysek.pl/wtryskiwacze/w_n_2s.html
komik88 - Sro Sie 10, 2011 22:56
ja ci za darmo sprawdzę mam maszyne na miejscu ale troszke masz drogi do mnie hehe
borek88 - Czw Sie 11, 2011 05:22
u mnie po 5zł za sztuke brali
szoso - Czw Sie 11, 2011 06:40
Firq napisał/a: | dostanie 1.5 bara na dmuchawkę |
i turbo powie papa, bezpieczna granica to 1,3 bara dla tej turbiny
Markzo - Czw Sie 11, 2011 08:20
jak na spocie jechalismy za Remim to kopci sobie dość dość tu chyba też ten przelot pomgol bo jak mu przybutowałeś to mimo padającego deszczu znikał nam świat z oczu
Firq - Czw Sie 11, 2011 08:51
szoso, nie koniecznie powie papa bo moj były 220 sdi ponad rok pompował 1.7 bara i zaro luzu na wirniku i oleju nie brała tak wiec moze a nie musi
Markzo, Remiego maszyna az tak kopci
Krzysi3k - Czw Sie 11, 2011 09:20
Firq, tylko zdajesz sobie sprawę, że w pewnym momencie podkręcanie turbo mocniej niewiele daje? Bo ważne też są inne parametry turbiny, jak wielkość wirnika, obroty itd.
Firq - Czw Sie 11, 2011 09:44
no tak ale skoro maszyna dymi tzn ze najprawdopodobniej za mało powietrza bo mieszanka jest zbyt uboga wiec dając więcej powietrza mieszanka jest bardziej wzbogacona i co za tym idzie auto powinno mniej dymić
i wiem ze samym powietrzem auto lepiej nie pójdzie ale jak dodamy do tego wiecej paliwa które daja wtryski z sdi to moze coś fajnego z tego wyjść
Remigiusz - Czw Sie 11, 2011 09:50
Markzo, Tylko to było jeszcze na wtryskach od Freelandera Az tak szaro nie było bo ja was jeszcze lusterku tylnym widziałem
Zdziwił byś się na hamownie ze tak mocno w cale nie kopci jak się wydaje Mi te może tak kopci bo Turbinke jeszcze podkręcić muszę na 1,3bara lub 1,35bara i kopcenie zniknie trochę.
Firq - Czw Sie 11, 2011 10:05
Remi55, kupiłem dziś wtryski i każdy ma opisane 200bar to sa od sdi prawda
dlaczego jeździłeś na wtryskach w freelandera
Remigiusz - Czw Sie 11, 2011 14:43
Firq, Tak
Firq napisał/a: | dlaczego jeździłeś na wtryskach w freelandera |
Bo mi się tak podobało I takie kupiłem
RUDiCK - Nie Sie 14, 2011 06:57
Panowie mam jeszcze takie pytanie. Czy wtryskiwacze od SD (turbo bez intercoolera) sa takie same jak w silnikach SDi ? A najlepiej jak by mi ktos podal oznaczenie tych od SDi żebym jakis innych nie kupil.
Znalazlem jeszcze cos takiego:
2FH KBAL70P45 - wtrysk sterujący,
2FH KBAL70P46 - pozostale 3szt,
Tylko nie moge okreslić czy takie oznaczenie same mialy SD i SDi.
komik88 - Nie Sie 14, 2011 07:51
już kilka x było pisane w temacie że musi być wyryte 200 bar wtedy to są pewne od SDI..
Krzysi3k - Nie Sie 14, 2011 09:18
RUDiCK, od SD i SDi są te same
Firq - Nie Sie 14, 2011 13:50
[ Dodano: Nie Sie 14, 2011 14:50 ]
Witam powiem co zrobiłem u mnie
założyłem wtryski od sdi
wyczyściłem kolektor ssący (prawie centymetr nagaru na ściankach)
zaślepiłem egr
podkręciłem turbo na 1.5 bara
wywaliłem kata
wyczyściłem przepływke
i wtedy rozgrzałem maszyne i pojechałem na test i co się okazało ....
na III biegu maszyna zrywa przyczepność kołami i co za tym idzie ani delikatnej chmurki dymu nie puści
adamsky - Nie Sie 14, 2011 15:20
Firq napisał/a: | i co się okazało .... |
robiłeś jakieś pomiary
Firq - Nie Sie 14, 2011 15:46
nie robiłem i do 100 nie bede robił bo sprzęgło mi nie pozwoli na to ale na IV biegu 60-100 to zmierzę i wrzucę wynik na forum ale to nie dzis
Remigiusz - Nie Sie 14, 2011 22:47
Firq, 1.5 bara troche za duzo Ale mówiłem ze bestia się zrobi z auta Ale kopci na pewno jak przyspieszasz nie ma bata ze nie, najlepiej widać w nocy do świateł od tych co jada za tobą
[ Dodano: Nie Sie 14, 2011 23:47 ]
I tutaj macie pokazane dlaczego dają SDI takiego kopa.
Jest to wykres z testu obu wtrysków u Boscha
Firq - Nie Sie 14, 2011 23:13
Remi55 napisał
1.5 bara troche za duzo
w sam raz jak dla mnie
Remi55, ani dymka nie puści poważnie mowie brat jechał MG a ja za nim ibizą zeby sprawdzić i deptał do końca i nawet chmurki nie było. Możesz nie wierzyć ale tak jest
komik88 - Pon Sie 15, 2011 10:37
potestuj te 1.5 bara na turbinie jakiś czas jak będzie dobrze smigac 5-6 miesięcy to też tak zrobie.. ale prawdopodobieństwo że uwali się wirnik jest wielkie teraz.. co do tego dymka to jest to możliwe jak nie ruszałeś map.
Firq - Pon Sie 15, 2011 12:19
mam ogr 113 KM i map nie ruszałem i dymka nie puści komik88, jaki masz przebieg auta
jak będziesz brał o dmuchawkę to nic jej nie będzie
komik88 - Pon Sie 15, 2011 12:28
przebieg 140tyś km udokumentowany ja dbam bardzo dobrze o dmuchawke bo to moje 5 auto z turbinką to wiem jak o nią dbać ale chodzi o to że 1.5 bara to już dużo na to turbo, jeszcze bez zmiennej geometrii, ja mam teraz 1.4 bara ustawione i na razie jest ok ale czas pokaze jak bedzie dalej śmignij na hamownie i obczaj jak to u ciebie wygląda mocowo na wykresie
Firq - Pon Sie 15, 2011 13:54
w przyszłym miesiącu sie wybieram i dam znać
|
|