|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420D] Zakup nowych nakretek do kol
gacek - Nie Sie 14, 2011 19:19 Temat postu: [R420D] Zakup nowych nakretek do kol Witam, zamierzam kupić nowe nakrętki do alusów do mojego roverka ponieważ stare sie juz trudno odkręca i zostaja na kluczu. Które z podanych niżej najlepsze?
Pozdrawiam
http://allegro.pl/nakretk...1753223879.html
http://allegro.pl/nakretk...1757736593.html
Badz macie jakies inne propozycje
Jugol - Pon Sie 15, 2011 09:15
Zarówno jedne jak i drugie będą dobre.
bartoszek_m - Nie Maj 06, 2012 10:21
Odświeżę temat i zapytam się o nakrętki tego typu:
http://allegro.pl/nakretk...html#tabsAnchor
Wszystkie takie jak te: http://allegro.pl/nakretk...2315081317.html
mają znaczną różnicę cenową.
Czy te pierwsze będą odpowiednie do naszych Roverków. Napomnę, że mam oryginalne alusy, a w zimę jeżdżę na blachach.
tronsek - Nie Maj 06, 2012 10:31
To zależy do jakich felg potrzebujesz te nakrętki. Do niektórych będą potrzebne te z pierwszego linku, a do niektórych takie nakrętki: http://allegro.pl/nakretk...2297433590.html Mówię oczywiście o oryginalnych felgach ROVER'a.
Te nakrętki z drugiego linku co podałeś, są do felg stalowych i kołpaków przykręcanych razem z felgą.
bartoszek_m - Nie Maj 06, 2012 10:34
Nie to już na pewno nie stożkowe do moich felg, a sferyczne. Więc te z pierwszego linku powinny pasować. To i dobrze bo okazało się, że są z tego samego miasta co ja i mam możliwość podskoczyć i sprawdzić osobiście.
greg-si - Nie Maj 06, 2012 10:42
tronsek napisał/a: | Te nakrętki z drugiego linku co podałeś, są do felg stalowych i kołpaków przykręcanych razem z felgą. |
Będę się kłócił
Honda Accord ma takie nakrętki przy alu. Ja też
bartoszek_m, różnice cenowe w głównej mierze spowodowane są materiałem z którego są zrobione. Kupiłem kiedyś nakrętki które przez 3 lata leżenia w piwnicy (suchej) przykręcona kilka razy felga do piasty w piwnicy (nakrętki nie widziały wody, soli ani nic z tych rzeczy) i wyglądają kiepsko. Jakiś nalot się zrobił. Oem rover leżą obok i wyglądają jak przy zdjęciu z samochodu.
Osobiście niedawno kupiłem nakrętki jak z drugiego linku z tym że oem honda.
bizon - Nie Maj 06, 2012 12:08
bartoszek_m napisał/a: | mają znaczną różnicę cenową. |
Roznica cenowa wynika tak samo jak ze wszystkim, rozni producenci, rozni sprzedawcy.
Wedlug mnie pasuja obydwie z linkow.
Patrzysz tylko parametry, kula czy stozek i do alu musisz miec z innego stopu niz te tylko do stalowek.
-_Zielarz_- - Sro Wrz 24, 2014 14:29
To ja odświeżę (bo pisaliście te z tego linku, te z tamtego a już nie istnieją ).
Otóż mam felgi 16' BRM alusy oczywiście i właśnie chcę kupić śruby - bo mam jakie miałem przy kupnie auta - czyli do stalowych - stożki.
Oczywiście wiem już że mają być 12x1,5 i o twardości 8,8 (takie do tych szpilek mają być podobno i nie twardsze).
Natomiast kwestia kształtu właśnie. Mam teraz stożki jak już pisałem, natomiast widzę, że częściej do R400 piszą o kulkach ...
I tu pytanie - stożki czy czy kulki do tych felg (jak na foto mojego auta czy avatarze) i Roverka 420 D ...
Jak ktoś jeszcze wie technicznie dlaczego takie a nie takie to też proszę o info.
PS. I teraz mam pod klucz 19 a widzę że są i pod 21 ...
bizon - Czw Wrz 25, 2014 07:29
-_Zielarz_- napisał/a: | I tu pytanie - stożki czy czy kulki do tych felg |
Na zdjeciu nie widac takiego szczegolu ale spojrz z bliska w otwor i bedziesz wiedzial. a jak nie to doloz linjijke, srubokret cokolwiek pod kątem w otwor i zobacz czy dolega idealnie czy jest przeswit.
-_Zielarz_- napisał/a: | I teraz mam pod klucz 19 a widzę że są i pod 21 ... |
Wez 19tki, taki klucz predzej znajdziesz na trasie u siebie lub u kogos.
-_Zielarz_- napisał/a: | (takie do tych szpilek mają być podobno i nie twardsze). |
Chodzi o to zeby w razie zlego nakrecenia uszkodzic gwint w nakretce a nie na szpilce.
-_Zielarz_- napisał/a: | Jak ktoś jeszcze wie technicznie dlaczego takie a nie takie to też proszę o info. |
Nie bierz przelotowych bo wtedy szpilki moga zaczac korodowac.
-_Zielarz_- - Czw Wrz 25, 2014 07:40
OK - dzięki za info
Zdjąłem dziś w nocy felgi żeby zobaczyć ... sferyczne.
Będą 19 ...
Natomiast nie zwróciłbym uwagi na całkowity przelot/zaślepienie (jak kapturek ).
Wszystko przy okazji szybkiego przeglądu zawiechy - bo coś czasem potrafi mi huknąć głównie jak skręcam w lewo, dość ostro i z przyhamowaniem albo przygazowaniem (miałem wymieniane przeguby zewnętrzne i końcówki drążków no i oczywiście te tarcze 300 - dokręcone z felgą na te moje śruby do piasty).
Tu niestety nic nie zaobserwowałem na oko i dotyk hehe ... ale może któraś tuleja wyrąbana ...
Za to znalazłem oczywistą i najczęstszą przyczynę dysfunkcji ABS - pierścień na lewej tylnej piaście na ćwiartce czy połówce są skruszałe i popękane ząbki.
PS. Jednak jeszcze będę musiał sprawdzić czy 27mm starczy czy dłuższa ~35mm.
Dobra - śruby zamówione - 16szt. 12x1,5 długości 3,5cm , zaślepione, sferyczne.
Jak założę ... to zmienię avatara
|
|