Zobacz temat - [MGF] dziwne objawy, szarpie, cieżko pali
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] dziwne objawy, szarpie, cieżko pali

Mad - Nie Sie 14, 2011 22:25
Temat postu: [MGF] dziwne objawy, szarpie, cieżko pali
Witajcie, od jakiegoś czasu moj MGF ma dziwne objawy, wymienie po krótce, może ktoś z Was wpadnie na pomysł co to może być:

-samochód ciężko odpala, trzeba dość długo kręcić, chodź od czasu do czasu zapala zupełnie normalnie
-po odpaleniu troche kopci, ale nie na niebiesko ani nie na biało, bardziej taki siwo-czarny dymek, głównie jak się przegazuje, wtedy tez występuje:
-strzelanie z wydechu
-po gwałtownym dodaniu gazu najpierw szarpie a potem normalnie wkreca się na obroty - czasem ten objaw znika - co dziwne, znika zawsze wtedy kiedy włącza się przedni wiatrak chłodnicy
-przy obrotach w okolicy 2500 występuje rezonans, tak jakby się coś trzęsło w silniku lub w jego okolicach, potem ustaje
-czasem znika płyn chłodniczy
-płyn często się pieni w zbiorniczku wyrównawczym
-po odpaleniu czasem przez chwile piszczy pasek klinowy 1-2sekundy (wymieniony 3 miesiace temu wraz z rolką)
-jeśli dłuzej postoi w miejscu na odpalonym silniku, lubi się mocno zagrzac, zagotować woda

Co ostatnio dzialo się w samochodzie:
- wymieniona uszczelka pod miską olejową
- wymieniona uszczelka łącząca koletor wydechowy z rurą wydechową
- nie szczelna jest jedna guma chroniąca półoś-uszczelniacz półosi, jest tam mały wyciek, chyba oleju ze skrzyni - to jest do zrobienia


Objawy się nie zmieniają, nie pogarszają ani nie polepszają, czasem jak by wszystko znika.

Po wymianie uszczelki pod miską, była taka możliwość, że zostało wlanie ciut za dużo oleju, czy to może byc przyczyna, co mogło się stać?

Auto miało niedawno wymieniany rozrząd, uszczelke pod głowicą, pompe wody etc etc.

Zaobserwowałem tez mokre miesce w okolicach pokrywy zaworów.

Macie jakieś pomysły?

Maxiking - Pon Sie 15, 2011 00:18

Silnik sie kończy ? :lol: strzał z wydechu najczęściej oznacza niesprawne świece zapłonowe, z piszczącym paskiem przy zapalaniu mam ten sam kłopot ale zawsze mi pali na dotyk więc chyba Ci nie pomogę..
Mad - Pon Sie 15, 2011 21:47

silnik był dopiero co wymieniany, nie sadze, żeby to były takie objawy :)

Aha - bieg jałowy utrzymuje się na ok. 1200obr/min zamiast 850, chociaz czasem wszystko wraca do normy, np. wtedy kiedy włącza się wiatrak, i jest 850obr/min

UP:
Po wyjęciu czujnika temperatury silnik odpala normalnie, mniej się dławi/szarpie i obroty na jałowym spadły do 1000.

practicator - Czw Sie 18, 2011 04:59

na początek go wymień :) i sprawdź wszystkie pozostałe czujniki - możesz mieć gdzieś zwarcie np. i nie dość że któremuś się mogło oderwać, to jeszcze mogło to regularnie trochę rozładowywać aku - stąd ciężkie odpalanie.
Mad - Czw Sie 18, 2011 09:05

ale odpala juz normalnie, jak tylko wyjalem czujnik to zaczal odpalac normalnie :)
lukasz07 - Czw Sie 18, 2011 16:15

ja mam w domu nowy czujnik temperatury, przyjedz to Ci pożycze.
marko007 - Czw Wrz 01, 2011 10:30

Jako posiadacz mgf-a i nowy użytkownik forum chylę czoła przed znawcami marki i serdecznie wszystkich witam :smile: na początek mam pytanie do kolegów z wątku gdzie w tym motorze zlokalizowany jest czujnik temperatury oleju od jakiegoś czasu poprostu sygnalizuje on brak oleju oraz nie pokazuje temperatury na konsoli środkowej