|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 SI] Ubytek oleju
Krystian1982 - Czw Sie 18, 2011 20:22 Temat postu: [R214 SI] Ubytek oleju Witam. Niedawno miałem okazję przejechać dłuższą trasę (około 1000 km) W czasie jazdy pogoniłem na dłuższym odcinku Roverka w okolicy prędkości 110-120 km/h Następnego dnia sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że z poziomu trzech X który miałem przed trasą poziom oleju obniżył się w okolicę jednego X. Dodam, że olej wymieniałem ostatnio przy przebiegu 146 000 km i obecnie przymierzam się do wymiany przy 155 000 (Mobil S 10W40).
Czy to normalne, że silnik przy takim przebiegu będzie spalał olej i czy nie są to zbyt duże ilości? Proszę o Wasze opnie ponieważ nie mam doświadczenia w tej materii.
Dodam jeszcze, że nie zaobserwowałem objawów HGF oraz nie znalazłem wycieków zewnętrznych.
PTE - Pią Sie 19, 2011 08:29
Graniczna norma konsumpcji oleju silnikowego ustalana przez większość producentów to 1l/1000km. Różnica poziomu oleju między MIN a MAX wynosi ok. 1 l. Nie wiem ile to "x", więc sobie sam przelicz i wyciągnij wnioski
Czy przed i po wyjeździe mierzyłeś poziom w takich samych warunkach? Ja robię to zawsze następnego dnia po jeździe, aby olej dokładnie spłynął z trzewi silnika - wtedy pomiar jest najbardziej miarodajny.
Kris - Pią Sie 19, 2011 10:58 Temat postu: Re: [R214 SI] Ubytek oleju
Krystian1982 napisał/a: | Witam. Niedawno miałem okazję przejechać dłuższą trasę (około 1000 km) W czasie jazdy pogoniłem na dłuższym odcinku Roverka w okolicy prędkości 110-120 km/h Następnego dnia sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że z poziomu trzech X który miałem przed trasą poziom oleju obniżył się w okolicę jednego X. Dodam, że olej wymieniałem ostatnio przy przebiegu 146 000 km i obecnie przymierzam się do wymiany przy 155 000 (Mobil S 10W40).
Czy to normalne, że silnik przy takim przebiegu będzie spalał olej i czy nie są to zbyt duże ilości? Proszę o Wasze opnie ponieważ nie mam doświadczenia w tej materii.
Dodam jeszcze, że nie zaobserwowałem objawów HGF oraz nie znalazłem wycieków zewnętrznych. |
Pozostawił bym to "do obserwacji" mowiąc kolokwialnie, x w tą czy w tamtą może być kwestią ustawienia auta lub czy auto przed sprawdzeniem było na chodzie, czy olej spłynął... itd. itd.
Krystian1982 - Pią Sie 19, 2011 11:56
Poziom oleju przed trasą był na wysokości 3X czyli jak dobrze pamiętam gdzieś w połowie zakresu. Poziom kontrolowałem po całej nocy postoju. W takich samych warunkach przeprowadziłem kontrolę po powrocie i dlatego zdziwił mnie spadek poziomu oleju. Ponieważ mam jakąś końcówkę oleju uzupełnię nią braki i będę obserwował.
automechanik - Czw Sie 25, 2011 00:46
Krystian1982, między min a max wchodzi litr oleju. Jeśli 3x to połowa tzn. że do pierwszego x ubyło około 300 ml/1000km, czyli nie jest żle.
I nie wierz ludziom twierdzącym, że ich silnik nić nie bierze.
Jakoś te pierścienie i gładż cylindrów musi być smarowana.
Druga sprawa to fakt rozcieńczania oleju przez paliwo w fazie rozgrzewania silnika, gdy jeszcze sonda lambda nie pracuje. Krótkie jazdy po mieście- oleju nawet w pewnym sensie przybywa; szybsza jazda na dłuższej trasie sprzyja odparowaniu tego paliwa z oleju i w związku z tym można to odczytać jako znaczny ubytek oleju.
Krystian1982 - Czw Sie 25, 2011 21:52
Dzięki za informację.
|
|