|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] wymiana uszczelniacza dyfra
mar_pula - Nie Sie 21, 2011 15:46 Temat postu: [Freelander] wymiana uszczelniacza dyfra Witam
Przymierzam się do wymiany uszczelniacza - FTC5258 (12) w dyfrze przy wejściu wału.
Czy wystarczy odpiąć tylną część wału odkręcić śrubę (8) i wyciągnąć flanszę (10) i wymienić uszczelniacz?
Czy może jednak nie jest to takie proste i nie obędzie się bez demontażu dyferencjału i mechanika?
win32 - Nie Sie 21, 2011 20:39
Dyfra zdejmować nie trzeba - jednak dobrze mieć klucz dynamometryczny aby nie dokręcić za mocno i nie zniszczyć tulei rozprężnej - którą którą po odkręceniu flanszy zaleca się wymienić na nową TXT100010 - nie jest droga:) , tak samo jak warto dać nową podkładkę i nakrętkę flanszy.
pamiętaj o zaznaczeniu wzajemnej pozycji flanszy do wałka/wału przed demontażem.
Składając dokręcasz śrubę do 176 Nm do skasowania luzu, jednak nie więcej niż 524 Nm bo za bardzo ściśniesz tulejkę.[l[/list]
mar_pula - Nie Sie 21, 2011 21:32
win32 napisał/a: | ... zaleca się wymienić na nową TXT100010 ... |
Dzięki za informację, czy chodzi o tuleję (15)? Mogę ją wymienić bez zdejmowania łożyska (13)?
Czy to jest prawidłowa kolejność ułożenia?
win32 napisał/a: | ... jednak nie więcej niż 524 Nm ... |
Jesteś pewny tych wartości, 524 Nm to dość duża siła ok. 53 kg/m?
win32 - Nie Sie 21, 2011 22:13
Tak chodzi o 15.
Bez zdejmowania łożyska się nie uda - po odkręceniu flanszy najprawdopodobniej wyjdzie ci wszystko do tulei.
Zaleca się jej zmianę gdyż nie uda ci się tego skręcić tak samo jak jest obecnie i powstaną luzy pomiędzy łożyskami. (jej rola jest taka że ma zapewnić stałą siłę docisku łożyskom)
Odnosnie 524 Nm to nie możesz tego przekroczyć dokręcając flanszę i kasując luzy/regulując preload łożysk bo zniszczysz tuleję rozprężną- tak rzecze manual serwisowy. Ten też wspomina o ustawianiu nacisku wstępnego (preload) na łożyska).
Jednak u siebie jak wymieniałem całość z łożyskami wystarczyło dokręcić mniejszym momentem (176 Nm) i jest dobrze
mar_pula - Nie Sie 21, 2011 23:32
Dzięki ...
Mam jeszcze jedno pytanie, widzę że łożysko (13) jest stożkowe,
z obudowy wyjdzie wianek łożyska ale pierścień pozostanie czyli o wymianie łożyska na nowe mogę zapomnieć?
A i jeszcze jedno pytanie
czy taka blokada do odkręcenia/zakręcenia śruby będzie mi potrzebna czy sam opór kół zębatych wystarczy?
|
|