|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i] Odcięcie pompy paliwa podczas pracy na LPG
tomi83 - Pią Wrz 02, 2011 12:48 Temat postu: [R214i] Odcięcie pompy paliwa podczas pracy na LPG Witam,
czy ktoś z kolegów ma może odcięcie pompy paliwowej sparowane z instalacją LPG?? Doświadczony ostatnią wymianą pompy spowodowaną małą ilości paliwa w zbiorniku pomyślałem, ze pompka paliwowa mogłaby się wyłączać podczas przełączania na LPG.
Ktoś robił u siebie takie odcięcie i czy wpływa ono jakoś na późniejsze prawidłowe działanie silnika na benzynie??
ADI-mistrzu - Pią Wrz 02, 2011 12:58
Raczej miało by to więcej plusów niż minusów, mógł by się tylko pojawić problem w czasie przełączania na benzynę z LPG, np. chwilowe osłabienie silnika lub czkawki (niskie ciśnienie paliwa w instalacji).
R-200 - Pią Wrz 02, 2011 13:04
Jest to zły pomysł powodujący przegrzewanie i zapiekanie się wtrysków. Tam paliwo ma przepływać chłodząc przy okazji wszystko co jest z tym związane. Dla ochrony pompy najlepszą rzeczą jest zatankować 10l.
ADI-mistrzu - Pią Wrz 02, 2011 13:11
R-200 napisał/a: | Jest to zły pomysł powodujący przegrzewanie i zapiekanie się wtrysków. Tam paliwo ma przepływać chłodząc przy okazji wszystko co jest z tym związane. Dla ochrony pompy najlepszą rzeczą jest zatankować 10l. |
Dlaczego miały by się przegrzewać? Rozumiem jak by kolektor był aluminiowy, ale on jest plastikowy, sam przepływ powietrza i chłodny gaz powinien wystarczyć.
tomi83 - Pią Wrz 02, 2011 13:48
ADI-mistrzu napisał/a: | R-200 napisał/a: | Jest to zły pomysł powodujący przegrzewanie i zapiekanie się wtrysków. Tam paliwo ma przepływać chłodząc przy okazji wszystko co jest z tym związane. Dla ochrony pompy najlepszą rzeczą jest zatankować 10l. |
Dlaczego miały by się przegrzewać? Rozumiem jak by kolektor był aluminiowy, ale on jest plastikowy, sam przepływ powietrza i chłodny gaz powinien wystarczyć. |
U mnie kolektor dolotowy jest aluminiowy Jeszcze jedno ale, skoro wtryskiwacze milkną w chwili przełączenia na gaz to czy dalej pracują??
ADI-mistrzu - Pią Wrz 02, 2011 13:51
Nie pracują.
tomi83 - Pią Wrz 02, 2011 13:55
ADI-mistrzu napisał/a: | Nie pracują. |
Czyli mogą zapiec się od temp kolektora??
ADI-mistrzu - Pią Wrz 02, 2011 14:07
Trzeba by było tak naprawdę sprawdzić jaka jest jego temperatura po rozgrzaniu silnika.
Jeśli 60/70°C nie przekracza to można odciąć paliwo, a raczej na pewno tyle nie osiąga bo by Cię poparzyło więc ja bym na Twoim miejscu wyłączał pompę
darek_wp - Sob Wrz 03, 2011 20:53
tomi83 napisał/a: | czy ktoś z kolegów ma może odcięcie pompy paliwowej sparowane z instalacją LPG? |
Mam wykonane własnoręcznie odcięcie zasilania pompy paliwa podczas pracy na LPG. Jest to banalnie proste do wykonania. Przekaźnik samochodowy ze stykiem przełącznym podłączony jest cewką równolegle do elektromagnesu zaworu w butli. Styki normalnie zwarte przekaźnika właczone są w szereg z przewodem zasilania pompy paliwa. Po załączeniu się instalacji LPG dodatkowy przekaźnik również się załącza i przerywa obwód zasilania pompy.
Co do opinii przedmówców - jeżdżę tak już ładnych kilka lat i nie zaobserwowałem żadnych negatywnych skutków wyłaczonej pompy - ani zapieczonych wtrysków, ani szarpnięć czy spadków mocy przy przełączaniu z LPG na PB.
ADI-mistrzu - Sob Wrz 03, 2011 21:09
Wtryskom raczej nic nie powinno być, bo i tak chłodzenie paliwem jest praktycznie znikome...
Tak więc można odcinać pompę, przynajmniej nie będzie się tak męczyła
bowalc - Wto Lis 22, 2011 13:32
Hej mam pytanie, czy ktoś może wie, jak dojść do pompki paliwowej w Rover 214 Si??? Rocznik 1998
ADI-mistrzu - Wto Lis 22, 2011 13:43
Trzeba ściągnąć bak, niema innego wyjścia.
osarro - Wto Lis 22, 2011 20:47
a czy nie znacznie prostszym rozwiązaniem jest zatankować do pełna a potem uzupełniać po 10-15 litrów ??
Nie potrzeba główkować wstawiać jakiś przełączników itd które i tak nie wiadomo czemu mają służyć, myślę iż jeżeli takie odcięcie było by wskazane to przy montażu gazu każdy by to stosował.
|
|