|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R820Ti 96r.] Wymiana chłodnicy wody i IC w wersji turbo
Yog-Sothoth - Pią Wrz 09, 2011 16:52 Temat postu: [R820Ti 96r.] Wymiana chłodnicy wody i IC w wersji turbo Dziś niestety dowiedziałem się że mechanik mi uwalił tą górną szyjkę od chłodnicy i trzeba by poszukać nowej. Jak wiadomo z taką chłodnicą do wersji turbo jest dość ciężko dlatego wpadłem na pomysł dobrania chłodnicy od innego samochodu, byle by otwory pasowały i wymiary. Wysokość wiadomo, szerokość w sumie może być nawet ciut większa, to wtedy IC wywalę przed chłodnicę i się powinno zmieścić (klimy brak oczywiście).
Pytanie czy ktoś przerabiał ten temat? Szukam po allegro chłodnic z 2 wyjściami na przeciwległych rogach ale narazie nic, pytanie też czy te chłodnice z R miały jakieś czujniki temperatury?
Tomek1212 - Pią Wrz 09, 2011 21:44
Chłodnica w 2,7 ma 2 czujniki w chłodnicy, w 2,0 z tego co kojarzę również ma czujniki w chłodnicy.
Skoro nie zależy ci na oryginalnym umiejscowieniu coolera to dlaczego nie chcesz kupić nowej chłodnicy do R800 ? Do 2,0 jest kilka takich chodnic na allegro za około 400-500zł.
Poza tym jak mechanik urwał to chyba on powinien się tym martwić.
AndrewS - Pią Wrz 09, 2011 21:50
co to jest gorna szyjka
caly boczny plastikowy element chlodnicy z króćcem na węża
pytam bo u mnie co prawda w tej chwili 50 km ode mnie, ale leży stara chlodnica ktora te boki posiada,moze udalo by sie z powrotem to zamontowac i pozaginac te blaszki
moj 2.0 99r nie ma czujnikow w chlodnicy, zreszta Senn'a 2.0 z 96r tez nie ma
Yog-Sothoth - Pią Wrz 09, 2011 23:41
Będę musiał sprawdzić widzę te czujniki, jak rozumiem brak kabli od chłodnicy = brak czujników? Górna szyjka to ten górny element z kroćcem, ostatnio mi 3 razy spadł wąż z niego stąd powiedziałem żeby to poprawili, i jak widać zbytnio się przyłożyli do zakręcania. Sama chłodnica tak czy inaczej już się nadawała do wymiany, dlatego w sumie tej już nie zbytnio sensu naprawiać, jeśli uda się tam wsadzić jakiś zamiennik.
Tomek1212 oryginalna chłodnica jak sam piszesz to 500zł, a za 270zł mam podobną choćby od Subaru Imprezy, a jak się uda dopasować to i taniej się znajdzie.
http://allegro.pl/chlodni...1794244400.html
O ile wymiary będą w miarę to szczerze mówiąc wolę coś takiego włożyć po zmodyfikowaniu mocowania niż przepłacać za oryginał.
Tomek1212 - Nie Wrz 11, 2011 16:09
Starsze 820 z dwoma wiatrakami miały czujniki w chłodnicy, ale może nie wszystkie.
Jeżeli do chłodnicy nie idą żadne przewody no to wiadomo, że nie ma żadnych czujników.
Ja bym wolał jednak dopłacić te pare groszy, niż rzeźbić z mocowaniami.
Chłodnice do japończyków bardzo często lubią mieć korek u góry więc uważaj na to.
Yog-Sothoth - Nie Wrz 11, 2011 17:50
Ja mam jeden duży wiatrak na chłodnicy, z tego co widzę to ta dolna - http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID005075
Jutro pewnie pojadę do warsztatu pomierzyć otwór a samą chłodnicę będę dobierał jedynie w stacjonarnych sklepach, bo nie chcę wpadki że nie pasuje.
paff - Pon Wrz 12, 2011 19:32
wersja 2.0ti jest inna od 2,7 i 2,0 bo obok chlodnic wody i klimy jest wlasnie IC, zatem chlodnice wody i klimy sa krotsze. obawiam sie ze albo zostaje kupno orginalu albo odezwanie sie do jednego z zakladow oglaszajacych sie na allegro ktore dorabiaja chlodnice na podstawi dostarczonej starej chlodnicy.
Tomek1212 - Pon Wrz 12, 2011 20:24
Tak, ale Yog-Sothoth pisał, że i tak chce przenieść IC przed chłodnicę, więc to chyba bez znaczenia.
Jeszcze od diesla chłodnica jest taka sama jak w 2.0Ti, bo tam też jest IC obok.
Yog-Sothoth - Pią Wrz 16, 2011 18:49
A co powiecie o tej? http://moto.allegro.pl/ch...1774047839.html
Wymiarowo delikatnie mniejsza - oryginalna razem z obudową to 59cm x 45cm wys., tutaj 52cm x 40cm więc wejdzie bez problemów, a i miejsce będzie na dorobienie mocowania. Tylko nie widzę odpowietrzenia, które jest w oryginalnej po lewej od strony IC..
Do tego ostatnio mnie jeszcze dobiło sprzęgło jak byłem wymierzyć tą chłodnicę.. próbowali przestawić samochód i nie da się wrzucić ani zrzucić biegu (po wrzuceniu 1 przy wyłaczonym silniku), ale samo sprzęgło działa bo przy odpuszczaniu rusza.. tarcze się nie rozłączają?
[ Dodano: Pią Wrz 16, 2011 19:49 ]
Update.. byłem w punkcie dorabiania chłodnic i akurat mieli na stanie tą od 200.. przymierzyliśmy i na szerokość wkładu idealna, wysokość ciut niższa ale to nie problem, otwory też dobrze prócz braku odpowietrzenia. Niestety okazało się że oryginał od strony IC ma zbiornik wyprofilowany/spłaszczony a ta od 200 okrągły co daje ~2cm plastiku więcej i już się nie zmieści..
Koniec końców dorobią mi nową chłodnicę już w całości z alu i wszystkimi mocowaniami za 450zł.
A wracając służbowym zgubiłem gdzieś po drodzę puszkę z fitrem powietrza.. &^$wa!
Tomek1212 - Pią Wrz 16, 2011 21:01
Oryginalna chłodnica miała odpowietrznik ? A to w którym niby miejscu ? Pierwszy raz słyszę o takim patencie w jakimkolwiek roverze.
Yog-Sothoth - Pią Wrz 16, 2011 21:08
http://dl.dropbox.com/u/3...10913-00099.jpg
Przy mocowaniu IC wychodzi skosem rurka, no chyba że to coś innego.
Tomek1212 - Sob Wrz 17, 2011 19:05
To nie jest odpowietrznik, tylko przelew do zbiorniczka wyrównawczego. W chłodnicy w 827 nie ma tego króćca, za to na głównym wężu jest trójnik od którego odchodzi cienki wąż do zbiorniczka.
Yog-Sothoth - Pon Wrz 19, 2011 18:05
Ok nowa chłodnica odebrana i na dniach powinna być w samochodzie, wtedy zostaje jeszcze to nieszczęsne sprzęgło..
Dla porównania stara..
Chłodnica założona- jest ok.
|
|