|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT/ZS] ECU MG ZT190 vs. ZS180
Markzo - Pon Paź 31, 2011 00:06 Temat postu: [MG ZT/ZS] ECU MG ZT190 vs. ZS180 Witam!
W poszukiwaniu "pałera" ( ) zacząłem przyglądać się komputerom sterującym silnikiem w MG ZT 190. Jak wiadomo powinien on być mocniejszy od ZS 180. Słyszałem, że nie da się wgrać map od 190tki do ZS'a, powodów nie znam. Jednak coś nie dawało mi spokoju i zacząłem troche szukać. I tutaj mam pytanie, może ktoś coś wie... Otóż, numery na obudowie komputera z ZT190 i ZS 180 są takie same, wszystko się zgadza... przykład:
zs:
http://allegro.pl/kompute...1890601859.html
zt:
http://media.photobucket....12/IMG_3060.jpg
Kompy wyglądają dokładnie tak samo, przekładka samego kompa pewnie się nie opyla - immo, kluczyki itp, jednak domyślam się, że te komputery powinny mieć podobną/taką samą budowe i da rade wyciągnąć czipsa odpowiedzialnego za mapy paliwa/zapłonu. Bardzo się mylę? może ma ktoś fotki wnętrza tych komputerków?
Proszę o jakąś pomoc
Remigiusz - Pon Paź 31, 2011 02:35
Markzo napisał/a: | Słyszałem, że nie da się wgrać map od 190tki do ZS'a, powodów nie znam |
Da się, wpadnij a wykombinujemy
Markzo - Pon Paź 31, 2011 10:28
szukam jakiegoś taniego ECU z 190tki do mojego sie wlutuje podstawke, mapy zgra na czipsiora i wyjdzie...ale coś albo korba
Remigiusz - Pon Paź 31, 2011 11:58
Markzo, Nie wiem czy te Siemensy nie można przez OBD flashowac Jaki to jest dokladny Siemens. Bo w IDt siedzi Bosch EDC15M To cos poszukam na ten temat. Jak coś się dokupi adapter do programatora mojego i zgramy chipsy
Markzo - Pon Paź 31, 2011 12:50
niby można, bo tak to angielskie firmy robią ale pierun ich tam wie numer masz w linkach w 1 poscie, czy mam czegos innego szukac?
Remigiusz - Pon Paź 31, 2011 18:58
Markzo, Ktory to jest numer bo nie wiem czym szukać tego
Markzo - Wto Lis 01, 2011 12:00
w tym tygodniu jak dobrze pójdzie rozbiore ecu z zs'a i cykne fote oraz z 75tki wyjme i też obfoce , na sterowniku jest taki duzy numer, to chyba to
Remigiusz - Wto Lis 01, 2011 12:36
Markzo, Ale co ciekawe w Rave jest na pisane: " Ze przez T4 mozna do twojego ECU wgrać na rynku inne dostępne aktualizacje oraz zmieniać dane, bo posiada programowalny EEPROM czyli Flash"
Markzo - Nie Lis 13, 2011 14:19
czy ma ktoś może dostęp do pomiarów mocy i momentu w ZT190?? może ktoś był na hamowni, albo dorwał gdzieś wykres bardzo bym prosił o wklejenie tu samych danych lub wykresu
slav - Pon Lis 14, 2011 01:20
Proszę bardzo Markzo: wygrzebane w necie.
Jeśli masz jakieś to też wrzuć. Ja swojego jeszcze nie hamowałem, ale zrobię to jak kupie jakiś ciekawy dolot, żeby można było na miejscu zmienić i porównanie na wykresach zrobić.
Markzo - Pon Lis 14, 2011 08:24
tutaj jest przelicznik mocy:
http://www.v10.pl/narzedz...,KM,BHP,15.html
z bhp na km, zaden z tych ZTków wyżej nie miał 190KM... heh.
a tu kalkulator Nm:
http://www.v10.pl/narzedz...,ft,kGm,16.html
czyli z mocą spooora lipa, z Nm jeden z nich miał 250Nm, czyli zgadzałoby się z tym pomiarem
HarryVip'a bo u niego jest 180KM/250Nm.
Ogólnie mam wątpliwości czy ECU z ZT cokolwiek mi da, bo ja w tym momencie mam 180KM, chyba, że niuton podskoczy
HarryVip - Pon Lis 14, 2011 08:43
Moment w bardzo dużym stopniu zależy od sprawności VIS-ów. Przy niesprawnych wykresy u mnie wyglądały tak:
Po usprawnieniu VIS-ów moment miałem coś około 250Nm, o ile pamiętam ciutek niżej, a moc jakoś koło 180KM. Nie mogę znaleźć wydruku. Byłem tak zadowolony, że nawet go nie skanowałem. Dzisiaj będę w Krakowie i zastanawiam się czy go jeszcze raz nie zhamować. Minęło półtora roku a znalazłem hamownię za 100 PLN.
Markzo - Pon Lis 14, 2011 08:53
tu jest mój wykres:
porównanie 1wszego z ostatnim pomiarem, z tym, że ja mam za luźny ostatni tłumik, będe go zmieniał, żeby dopreżyć dziada.
Jakby CI się chciało to wbij na roleczki cikeawy jestem wyniku
|
|