|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [620Si] Problem z obrotami
michal.leon - Wto Lis 22, 2011 13:16 Temat postu: [620Si] Problem z obrotami Mam pytanie dotyczące problemu z obrotami w moim Roverku, a mianowicie furka odpala bez problemu czyli teoretycznie jedynka i można ruszać... ale po przejechaniu kilku, kilkunastu, kilkuset metrów i po naciśnięciu pedału sprzęgła można się szybko zorientować, że jednak nie wszystko jest w porządku. Kiedy samochód nie jest rozgrzany, po naciśnięciu sprzęgła obroty raptownie spadają do zera, czego efektem jest gaśnięcie silnika (bardzo nieprzyjemne i czasem zaskakujące na zakrętach ) albo obroty spadają prawie do zera, zaczyna szarpać silnikiem i po chwili obroty wskakują na znacznie wyższe niż nominowana wartość 1100-1300 obrotów... wczytywałem się w posty, które w jakikolwiek sposób mogłyby być związane z tym tematem i wynika z nich, że to może być związane z uszkodzonym/zabrudzonym silniczkiem krokowym, przepustnicą... Czy ktoś mógłby pomóc mi doprecyzować w czym dokładniej tkwi problem? jeżeli to silniczek krokowy to czy jest szansa kupienia nowego czy raczej używka z Allegro? Jeśli to przepustnica to jak się za to zabrać?
Dodam jeszcze jedną, myślę że ważną informację - samochód kupiłem z zamontowaną już instalacją gazową.
Będę wdzięczny za każdą pomoc, nawet w postali linka jeżeli temat był już szerzej opisywany na forum, bo przecież mogłem coś przeoczyć...
slax - Wto Lis 22, 2011 16:34
na początek zdemontuj i wyczyść dokładnie przepustnice i silnik krokowy, potem reset ECU i regulacja obrotów biegu jałowego Tu http://www.honda.cba.pl/czyszczenie_iac.html masz wszystko opisane wraz ze zdjęciami.
galant - Pią Lis 25, 2011 09:56
jeśli nie pomogło, to sugerowałbym jeszcze sprawdzić przepływomierz.
KRYS - Pią Lis 25, 2011 18:32
galant napisał/a: | jeśli nie pomogło, to sugerowałbym jeszcze sprawdzić przepływomierz. |
A gdzie go znajdziesz kolego w 600-tce ?
michal.leon - Pon Lis 28, 2011 10:31
Nie miałem jeszcze czasu żeby wziąć się za robotę... Ale najpierw spróbuję tego co poradził mi slax, czyli przepustnica i krokowiec a w związku z tym miałbym do Was prośbę o podpowiedź... gdzie można uderzyć w poszukiwaniu uszczelki pod przepustnicę? pytałem w dwóch pobliskich hurtowniach ale dowiedziałem się tylko tyle, że może być ciężko dostać uszczelkę do tej przepustnicy...
KRYS - Pon Lis 28, 2011 10:56
http://www.honda.cba.pl/c...zepustnicy.html
Zapytaj o uszczelke do accorda 2,0 16V 93 - 98
lub po modelu silnika f20z1 czy f20a....
Najlepiej w salone Hondy
koszt ok 20 zł
galant - Pon Lis 28, 2011 13:30
oj, sorry, bylem pewien, ze w accordowskich silnikach byly przeplywki, widocznie mi sie pozajączkowało z nast gen. accorda.
michal.leon - Pon Lis 28, 2011 23:46
No i OK jak poradziliście wybrałem się do serwisu i tam dostałem uszczelkę przepustnicy, nawet cena się zgadzała bo kosztowała 19,68zł dodatkowo dowiadywałem się o uszczelki do "krokowca" a dokładniej uszczelkę i filtr w postaci siteczka, cena też nie jest szczególnie przerażająca ponieważ to kolejno 9 i 14zł. Przy okazji zapytałem o całego "krokowca", i okazało się że jego cena to 1260zł... no w totka ostatnio nie wygrałem więc wydaje mi się że to trochę drogo stąd moje pytanie czy faktycznie jego cena może być taka wysoka?
Dla ciekawych w załącznikach kosztorysy prosto z salonu Hondy na Malowniczej w Warszawie
|
|