|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R420]SDi wkladka filtra powietrza K&N
gacek - Wto Gru 27, 2011 17:05 Temat postu: [R420]SDi wkladka filtra powietrza K&N Zbliza sie wymiana oleju co przy tym idzie i filtrow. Obecnie posiadam filtr powietrza filtron'a i zastanawiam sie nad zmiana go na firme K&N. Koszt jest ok 130 zl drozszy ale co firma to firma, czy aby na pewno? Ogladalem reklamy filtrow K&N a zwykle czy naprawde jest taka roznica? Czy ktos posiada moze taka wkladke? PS nie, nie chce montowac stozka jakby sie pojawily takie propozycje zamiast wkladki K&N .
Pozdrawiam Gacek
kadzaf - Wto Gru 27, 2011 17:47
Ponoc na takiej wkładce jest lepsza przepustowość oraz nie zasyfia sie on tak szybko jak zwykłe tansze zamienniki oraz moze być wielkokrotnego użytku,wpada wiecej powietrza .(wiecej powietrza = wiecej palifka)
to teoria w praktyce efekty sa znikomie zauważalne,tak wiec ja uważam ze przereklamowane
szoso - Wto Gru 27, 2011 19:11
taki filterek super bajer potrafi załatwić przepływkę, chociaż w sdi nie ma ona znaczenia
szkoda kasy moim zdaniem
gacek - Wto Gru 27, 2011 19:22
kadzaf napisał/a: | Ponoc na takiej wkładce jest lepsza przepustowość oraz nie zasyfia sie on tak szybko jak zwykłe tansze zamienniki oraz moze być wielkokrotnego użytku,wpada wiecej powietrza .(wiecej powietrza = wiecej palifka)
to teoria w praktyce efekty sa znikomie zauważalne,tak wiec ja uważam ze przereklamowane |
a nie wiesz moze jak z glosem? chodzi mi np tutaj ze inaczej chodzi przy filtrze stozkowym czy tutaj rowniez inaczej pracuje?
Firq - Wto Gru 27, 2011 19:24
ponoć jak sie ma przepływke to zakłada sie suchą wkładke a te z K&N sa nawilżane i sie nie nadają...
Raptile - Wto Gru 27, 2011 19:52
Do SDi bez znaczenia czy sucha czy mokra
[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 19:52 ]
stożek bez dolotu nie polecam. Jesli masz kase to o wkładke mozna sie połasić
roiven - Pon Sty 02, 2012 13:06
ja miałem wkładke KN w poprzednim aucie `89 volvo 440 GLT injection z silnikiem benzynowym 1725 cm3 turbo, 125KM 175NM, moc mała bo te turbo to mały gwizdek któy dmucha tylko 22KM, silnik ośmiozaworowy czyli niżej sie kręci i jest elastyczniejszy bardziej w niskim zakresie obrotów niż 16V, silnik na przepływomierzu
włożyłem wkładkę KN suchą, rożnicy w dźwięku nie ma żadnej bo i tak filtr jest w puszce zamknięty,
EFEKTY? spodziewałem sie przyrostu mocy ale przybyło tylko z jeden koń
ale moment obrotowy jak sie poprawił ja wyczułem tą delikatną różnicę ale wiekszośc osób nie potrafi albo im sie "wydaje" że jest lepiej
volvo miało niską wagę a w lżejszym aucie łatwiej zauważyć dodatkową moc
SPALANIE? nie zauważyłem żadnego wzrostu, po drugie nie jest to możliwe chyba z technicznego punktu widzenia: jak masz zatkany dolot zatkany filtr powietrza to wtedy silnik musi wykonać większa pracę żeby zassać cięzko wlatujące powietrze i spalanie rośnie a taki filterek KN są jak nowe płuca dla samochodu i sie nie męczy
to tylko wydajniejsza wkładka dla porównania ja mam w obecnym aucie ogromny stożek KN który wciąga aż kilkakrotnie wiecej powietrza niz seryjna puszka i jakos spalanie mi nie wzrosło
zdjęcie stozka było w moim poście
http://forum.roverki.eu/v...p=673227#673227
lub na mojej stronie
http://fotografmikolow.prv.pl/ w zakładce limuzyna
podsumowanie: dla jednych cena za KN jest zbyt wysoka za tak mały przyrost mocy a inni w taki sposób zaczynają podnoszenie sprawnosci swojego silnika
Firq - Pon Sty 02, 2012 19:29
roiven, z tego co wiem Stożek w dieslu co potwierdził wykresem z hamowni jak dobrze pamiętam Remigiusz zabiera mocy a nie dodaje
Remigiusz - Pon Sty 02, 2012 21:09
Firq, Ja z stożkiem mam pomiary ale nie mam porównania z i bez stożka Ile to daje to nie wiem miedzy orig filtr a stożek
roiven - Pon Sty 02, 2012 23:14
jeżeli chodzi o diesle nigdy nie byłem szczególnym zwolennikiem ani też nie wiem jak sie stozki zachowują w dieslach moje doświadczenie i wiedza opiera sie wyłącznie na silnikach benzynowych, polecam gackowi jeszcze inne fora przejrzeć
Firq napisał/a: |
roiven, z tego co wiem Stożek w dieslu co potwierdził wykresem z hamowni jak dobrze pamiętam Remigiusz zabiera mocy a nie dodaje |
to że miał spadek mocy mogło być spowodowane zasysaniem ciepłego powietrza co sie czesto zdaza, zrobić dobry dolot ze stożkiem nieraz nie jest łatwo
przypominam że kolega pyta o wkładke a nie o stożek
ja bym wkładke nawet do diesla dał, dlaczego nie? ktoś zna jakies minusy?
barney79 - Sob Maj 18, 2013 19:51
Panowie zamontowałem filtr K&N.Przepływomierz mam odłączony za sprawą Mafless od Remiego więc nie grozi mi zapychanie.I ku mojemu zdziwieniu jest różnica przed i po.Auto stało się żwawsze i szybciej wkręca się na obroty-jest to bardzo zauważalne.Co do spalania dopiero mam go od tygodnia i nie powiem za wiele.Czytałem wiele opinii i wszystkie były na nie do Diesli.Ja na pewno polecam chodź zakup nie jest tani ale znalazłem ciekawą ofertę więc kupiłem.Jak by co mogę podać namiary.
Mundekk - Sob Maj 18, 2013 22:55
A jaki przebieg miał Twój poprzedni zwykły filtr? Bo jak ja wymieniam u siebie papierowy po roku jazdy to też czuje że auto się robi trochę żwawsze
Raptile - Nie Maj 19, 2013 10:25
Efekt placebo
barney79 - Pon Maj 20, 2013 15:59
Przebieg 11tys km.Co do placebo to czas nie oszukuje.Na ale jak kto mysli.
kadzaf - Pon Cze 03, 2013 15:34
roiven napisał/a: | ja bym wkładke nawet do diesla dał, dlaczego nie? ktoś zna jakies minusy? |
Powinna poprawic osiagi (napewno poprawi reakcje na ,,gaz'' niz w przypadku papierowca (one dobre ale na krótka mete ) )
falar - Pon Cze 03, 2013 16:57
Niczego nie poprawi i to właśnie wkładki K&N nie są dobre na dłuższą metę bo trzeba je czyścić a papierowy wystarczy wymienić.
W dieslu na pewno lepszy efekt da czyszczenie dolotu niż ten pseudo tuningowy filtr.
kadzaf - Wto Cze 04, 2013 18:07
zuk napisał/a: | Niczego nie poprawi i to właśnie wkładki K&N nie są dobre na dłuższą metę bo trzeba je czyścić a papierowy wystarczy wymienić.
W dieslu na pewno lepszy efekt da czyszczenie dolotu niż ten pseudo tuningowy filtr. |
I tu bym sie kłócił gdyz u mnie podstawiony , paliwa idzie ale powietrza brakuje i bez wkładu papierowego o wiele czulszy jest w zakresie 1500-3000 obr wiec raczej papierowy ogranicza przepływ .(z wkładem bardziej zamulony od wymiany ok 10tys km)
(podczas jazdy przy stałych obr ok 2,2tys manometr pokaz pokazuje 0,5bara a bez wkladu 1bar tak wiec różnica jest no ale przeciez nie bede jezdził bez filtra)
Raptile - Wto Cze 04, 2013 20:04
kadzaf napisał/a: | podczas jazdy przy stałych obr ok 2,2tys manometr pokaz pokazuje 0,5bara a bez wkladu 1bar tak wiec różnica jest no ale przeciez nie bede jezdził bez filtra) | nie mozliwe
kadzaf - Sro Cze 05, 2013 18:11
Raptile napisał/a: | kadzaf napisał/a: | podczas jazdy przy stałych obr ok 2,2tys manometr pokaz pokazuje 0,5bara a bez wkladu 1bar tak wiec różnica jest no ale przeciez nie bede jezdził bez filtra) | nie mozliwe |
No niemożliwe(dzis miałem nagrac filmik ale ładuje max 1,2bara musze przejrzec bo ostatnio miałem przygody z dolnym wezem ,pewnie tam nieszczelość )
|
|