Zobacz temat - [Civic] Sterowanie turbiną /kąt wtrysku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Civic] Sterowanie turbiną /kąt wtrysku

mathew - Nie Sty 22, 2012 14:33
Temat postu: [Civic] Sterowanie turbiną /kąt wtrysku
Witam.
Problem dotyczy pracy silnika SD czyli 20T2R 86KM -TD bez intercoolera jeżdzącego w hondzie civic.
UWAGI:
1. BAAArdzo słaba reakcja na wciśnięcie gazu na wolnych obrotach - dokładniej: silnik na obrotach jałowych, wciskam gaz, on chwile czeka, powoli obroty wzrastają a po osiagnięciu 2200 obr dopiero podkręcą szybciej. Ten problem występuje zawsze
2. Druga sprawa wynika z z pktu 1 : jadąc na jedynce , obroty ~1500, wciskam gaz , powolna reakca, chwila zastanowienia przy ~2000 i jak pociągnie turbo to już jedzie.
Czasem mam wrażenie, że pomimo wciśniętego gazu obroty wzrastają poczym minimalnie spadają, włączy się turbo i wzrastają.
3. Zakres sensownych obrotów 2000-3500 później obroty w zasadzie nie rosną.
4. W niektóre dni auto jest super elastyczne i żwawe natomiast są dni, że auto nie jedzie :/
Zakupiłem nawet dodatek czyszczący do paliwa, ale obserwacje te same czyli bez zmian.

Wygląda mi to na problem ze sterowaniem turbiny i nieprawidłowym kątem wtrysku. Proszę o odniesienie do mojego problemu i obserwacji.

Remigiusz - Wto Sty 24, 2012 02:48

Sprawdź Wastegate na Turbo pewnie wisi i jest cały czas otwarte. Zaślep jeszcze EGR bo może tez zawiesił sie.

A jak reka na pompie wciskasz gaz to tez tak mulowato reaguje ??

mathew - Czw Sty 26, 2012 18:38

EGR zaslepione. Przy pompie sprawdzę.
Jak sprawdzić czy dobrze działa westgate?

Sliwa - Czw Sty 26, 2012 19:53

Odpal silnik. Podejdź od przodu, położ się na silniku i dodaj gazu przy pompie i obserwuj ramie zaworu westage powinno pracować w sensie im wyższe obroty tym dalej powinno wysuwać się ramie. :cool:

[ Dodano: Czw Sty 26, 2012 19:53 ]
Zobacz także czy wtrysk sterujący masz spięty albo nie jest oberwany kabel przy wtrysku.
i błyskaj błedy to może ci coś pokaże. wpisz w google: 420-odczyt-i-kasowanie-kodow-bledow-w-silnikach-20-serii-l-turbodiesel.

bizon - Czw Sty 26, 2012 21:59

Sliwa napisał/a:
Odpal silnik. Podejdź od przodu, położ się na silniku i dodaj gazu przy pompie i obserwuj ramie zaworu westage powinno pracować w sensie im wyższe obroty tym dalej powinno wysuwać się ramie. :cool:

W czasie jazdy inaczej to bedzie pracowac niz na luzie.

Zdejmij zawleczke z wastegate i sprawdz czy ramie chodzi luzno, jak nie to nasmaruj czyms, moze byc nawet wd40 i rozruszaj, powinno chodzic jednym paluszkiem

mathew - Czw Sty 26, 2012 22:35

Sliwa napisał/a:

[ Dodano: Czw Sty 26, 2012 19:53 ]
Zobacz także czy wtrysk sterujący masz spięty albo nie jest oberwany kabel przy wtrysku.
i błyskaj błedy to może ci coś pokaże. wpisz w google: 420-odczyt-i-kasowanie-kodow-bledow-w-silnikach-20-serii-l-turbodiesel.



Jutro się tym zajmę, tylko mam pewną obawę w związku z przestawieniem kąta wtrysku. Poniżej opisu ktoś zapytał o możliwość skasowania ustawionego kąta wtrysku. Czy jest możliwe, aby przestawić go podczas odczytu/kasowania błędów takim sposobem?

Kolego Bizon. Czy westgate ma chodzić jednym paluszkiem skoro w środku jest dość duża sprężyna odbijająca ? Sprawdzałem bez zdejmowania zawleczki tzn "wyciągałem" cięgno z westgate i chodziło, ale z dość dużym oporem, wracając do pierwotnego położenia.

bizon - Pią Sty 27, 2012 08:37

mathew napisał/a:
Czy westgate ma chodzić jednym paluszkiem skoro w środku jest dość duża sprężyna odbijająca ?

Zapomnialem dodac ze oprocz zdjecia zawleczki, ciegno tez zdjac. poruszasz samo ramie

[ Dodano: Czw Sty 26, 2012 23:01 ]
mathew napisał/a:
Czy jest możliwe, aby przestawić go podczas odczytu/kasowania błędów takim sposobem?
Nie sadze

[ Dodano: Pią Sty 27, 2012 08:37 ]
Zdejmujesz zawleczke i ciegno w miejscu na czerwono, i wtedy ramie (zielone) powinno chodzic lekko

mathew - Pon Sty 30, 2012 20:05

Zawleczka, westgate jest ok, nasmarowałem dodatkowo smarem miedzianym cięgno.
Co do linki przy pompie-jest to samo co przy pedale gazu. Nie chodzi o to , że silnik nie reaguje na gaz tylko jest big/mega zmulony przy niskich obrotach.
Samodiagnostykę zrobię jeszcze dzis jeśli mi się uda. Na dodatek dzis mi chyba padła pompa wspomagania-jęczy i bziuczy przy skręcaniu - pompa wspomagania chyba nie ma nic do rzeczy do mocy na niskich obrotach?(może zatarte łożyska dają taki duży opór?)

[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 20:05 ]
up koledzy. . .