|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 16v] Rozrząd
Kaze - Sob Lut 04, 2012 12:16 Temat postu: [R416 16v] Rozrząd Witam
No i sie narobiło pasek rozrządu strzelił podczas jazdy
Mój mechanik oszacował straty na 1800zł z gratami i robocizną (wszystkie 16 zawory trafine itd)
Na allegro znalazłem taką głowicę
http://moto.allegro.pl/sh...item=2091292002
Czy będzie ona pasowała do silnika seri K? roverek 416 16V z 97r
pozdrawiam wszystkich
leszczu - Sob Lut 04, 2012 16:48
Z tego co wiem to głowice w 1.4 i 1.6 niczym się nie różnią, więc ta z aukcji będzie pasować.
7Tomi - Sob Lut 04, 2012 19:56
leszczu napisał/a: | Z tego co wiem to głowice w 1.4 i 1.6 niczym się nie różnią, więc ta z aukcji będzie pasować. |
Głowice się różnią. Zwłaszcza w roczniku 97. Wychodziły modele z manualnym napinaczem i automatycznym (TYM SAMYM RÓŻNA DŁUGOŚĆ PASKA 143 I 145 ZĘBÓW). I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza. W 97 r powinieneś mieć manualny napinacz i pasek 143 zęby. Za 1800 zł to sobie odpuść ten silnik. Kup inny i załóż kompletny. Takie silniki można już kupić po 800-1000zł.
azor77 - Sob Lut 04, 2012 20:06
Tomi_114 napisał/a: | I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza. |
Masz racje
Zamieszczona fota głowicy jest na manualny napinacz.
7Tomi - Sob Lut 04, 2012 20:14
azor77 napisał/a: | Tomi_114 napisał/a: | I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza. |
Napinacz nie jest montowany na głowicy tylko na bloku silnika |
No to jak wytłumaczysz zdjęcie poniżej i film ...: http://www.youtube.com/watch?v=CM5oA2X03z8
Bo i tu i tu są w głowicy....
Jak już sie coś palnie to nie trzeba było edytować bo teraz to dziwnie wygląda, że cytuje wypowiedź której nie ma
Kaze - Nie Lut 05, 2012 13:35
Mechanik powiedizał ze sobie poradzi z napinaczem a jeżeli chodzi o silnik to mój jeszcze żyleta (oleju nie bierze od wymiany do wymiany, latam na gazie) robie dużo km miesięcznie (jakieś 2000 tys).
Myślałem o kupnie drugiego silnika, ale koszt wyjdzie o jakieś 200 złociszy mniej od remontu głowicy, dlatego zdecydowałem sie tańszą wersję naprawy głowica 400 + 700 złociszy robota i graty.
AA jeszcze mam drugie pytanko:)
Biegi 1-2-3 wchodzą ze zgrzytem, a przy redukcji 3-2 blokada 2. Muszę zredukować do 1 zeby 2 wskoczyła. Co może być winą??
1. łącznik wodzików dźwigni zmiany biegów
2. czy sprzęgło??
leszczu - Nie Lut 05, 2012 17:36
Kaze napisał/a: | Co może być winą?? |
Synchronizatorów.
Kozik - Pon Lut 06, 2012 09:13
Tomi_114 napisał/a: | Głowice się różnią. Zwłaszcza w roczniku 97. Wychodziły modele z manualnym napinaczem i automatycznym (TYM SAMYM RÓŻNA DŁUGOŚĆ PASKA 143 I 145 ZĘBÓW). I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza. |
ja jeździłem na głowicy z poloneza jak miałem 1.4, przerobiłem napinacz i działało
7Tomi - Pon Lut 06, 2012 09:36
Kozik napisał/a: | Tomi_114 napisał/a: | Głowice się różnią. Zwłaszcza w roczniku 97. Wychodziły modele z manualnym napinaczem i automatycznym (TYM SAMYM RÓŻNA DŁUGOŚĆ PASKA 143 I 145 ZĘBÓW). I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza. |
ja jeździłem na głowicy z poloneza jak miałem 1.4, przerobiłem napinacz i działało |
No właśnie Kozik - PRZEROBIŁEŚ co oznacza, że głowice nie są takie same a to był sens mojej wypowiedzi
Ty sobie przerobisz a gość kupi głowice no i ku#$% nie pasuje a miały być takie same
polofix - Pon Lut 06, 2012 09:52
moim zdaniem pojęcie napinacz automatyczny a zwykły jest bez sensu. oba napinacze mają tą samą zasadę działania. jeden ma sprężynę i drugi. różnią się wielkością, no i ten starszego typu jest bardziej metalowy, a ten nowszy bardziej plastikowy i droższy. jeśli kupiliśmy głowicę ze starym typem rolki to ją zostawiamy i dajemy krótszy pasek. jeśli z nowszym typem to dajemy dłuższy. no i jaki tu problem?
Ta głowica z allegro z tego co widać nie ma zaworów. co do głowic np do 1,4 a 1,6 to różnią się tylko wałkami rozrządu. gdy taką kupisz to zakładaj swoje wałki.
Kozik - Pon Lut 06, 2012 14:40
podobno pod ten inny napinacz podchodzi też inny pasek
7Tomi - Pon Lut 06, 2012 19:06
Kozik napisał/a: | podobno pod ten inny napinacz podchodzi też inny pasek |
Tak dłuższy pasek 145 zębów a nie 143 zęby
kqba - Nie Mar 04, 2012 19:57
polofix napisał/a: | co do głowic np do 1,4 a 1,6 to różnią się tylko wałkami rozrządu. gdy taką kupisz to zakładaj swoje wałki. |
A nie tylko dołem silnika? Myślałem że wałki są takie same/
polofix - Nie Mar 04, 2012 20:27
kqba napisał/a: | polofix napisał/a: | co do głowic np do 1,4 a 1,6 to różnią się tylko wałkami rozrządu. gdy taką kupisz to zakładaj swoje wałki. |
A nie tylko dołem silnika? Myślałem że wałki są takie same/ |
z wyglądu są identyczne. różnią się skokiem krzywek. na wałkach jest wybite od jakiego silnika pochodzą. 1,6 i 1,8 mają takie same.
kqba - Nie Mar 04, 2012 20:39
Bo właśnie przekładam silnik z R25 do R200 no i muszę zmienić wałek ssący na ten z końcówką na palec.
Tak się jeszcze zastanawiam, czy zmieniać tylko wałek ssący, czy obydwa ze starego silnika?
polofix - Nie Mar 04, 2012 20:47
kqba napisał/a: | Bo właśnie przekładam silnik z R25 do R200 no i muszę zmienić wałek ssący na ten z końcówką na palec. Nie jestem pewien jaki mam ten nowy silnik (1.6 czy 1.4), bo numery są zeszlifowane i myślałem ze da się to tylko sprawdzić po rozpołowieniu głowicy. Skoro numery są wybite na walkach, to sprawa ułatwiona.
Tak się jeszcze zastanawiam, czy zmieniać tylko wałek ssący, czy obydwa ze starego silnika? |
silniki idzie doróżnić po wielkości tłoka. tłoki w 1,4 mają dookoła wystający kołnierz ponad poziom bloku. 1,6 ma całkiem płaski blok. uszczelki są natomiat takie same.
wiem że ci co przekładali silniki to przebijali palec na wałek. ale jak i co to nie wiem dokładnie
kqba - Nie Mar 04, 2012 20:55
No właśnie ja bym to chciał sprawdzić bez oglądania tłoków, czyli po wałkach rozrządu
polofix - Nie Mar 04, 2012 20:56
kqba napisał/a: | No właśnie ja bym to chciał sprawdzić bez oglądania tłoków, czyli po wałkach rozrządu |
ściągniesz pokrywę zaworów i kręcąc wałem [z tego co pamiętam] będzie napis na którymś z wałków np 14 to 1,4 itp
dodatkowo jest na pokrywie trzymającej wałki wybity rocznik. jeśli masz wtryski od tego silnika to kolor ma też znaczenie. beżowe [piaskowe] są od 1,4 a chyba ciemnoniebieskie od 1,6
kqba - Pon Mar 05, 2012 07:36
Sprawdzę dzisiaj te wałki.
Z tymi wtryskami to chyba na odwrót, bo wcześniej miałem 1.6 i beżowe wtryski. A do drugiego silnika niestety kolektora nie mam.
7Tomi - Pon Mar 05, 2012 08:33
kqba napisał/a: | Bo właśnie przekładam silnik z R25 do R200 no i muszę zmienić wałek ssący na ten z końcówką na palec. Nie jestem pewien jaki mam ten nowy silnik (1.6 czy 1.4), bo numery są zeszlifowane i myślałem ze da się to tylko sprawdzić po rozpołowieniu głowicy. Skoro numery są wybite na walkach, to sprawa ułatwiona.
Tak się jeszcze zastanawiam, czy zmieniać tylko wałek ssący, czy obydwa ze starego silnika? |
Na bloku silnika masz jeszcze symbol coś w stylu LCF 103830 - po tym dojdziesz jaki to silnik.
kqba - Pon Mar 05, 2012 20:13
No właśnie te numery LCF są takie same.
Jeżeli chodzi o wałki, to nie ma konkretnych oznaczeń z liczbami np. 16 lub 14 z których można by wywnioskować jaki to silnik.
Ale jedno na co zwróciłem uwagę to to że wałki są inne tj. na wałkach z nowszego silnika są takie półokrągłe wypustki (po jednej). Foto:
NOWSZY
STARSZY
Nie wiecie, czy tej końcówki na palec wałka ssącego nie dało by się wyjąć i przełożyć do wałka bez tego mocowania? Jak włożyłem to do imadła, to się lekko wyginało, ale nic na siłę nie robiłem, bo się bałem uszkodzić.
polofix - Pon Mar 05, 2012 21:09
te nowsze mają wypust na czujnik położenia wałka. z tego co pamiętam to wałki od 1,6/1,8 miały lekko ostrzejsze krzywki i było jakieś przesunięcie. chodziło dokładnie o 4stopnie, ale co i jak to niepamiętam.
sTERYD - Pon Mar 05, 2012 21:24
kołek na palec rozdzielacza jest wbijany na gorąco, ale większym problemem chyba będzie po wyciągnięciu ustawienie go pod odpowiednim kątem
kqba - Pon Mar 05, 2012 21:35
No to nie będę próbował. Zmienię obydwa wałki dla pewności.
|
|