Zobacz temat - [MG F] Jak podnieść osiągi??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MG F] Jak podnieść osiągi??

fighter - Czw Mar 15, 2012 21:31
Temat postu: [MG F] Jak podnieść osiągi??
Witam!

Dzisiaj na światłach zawiodłem się odejściem MG Fa.
Mam 120 konną wersję. Dodam, że ktoś założył filtr stożkowy.

Zrobiła mnie jakaś M3ójka :)

Skwirek - Czw Mar 15, 2012 22:41

Trzeba mierzyć siły na zamiary :) .

117KM i stosunkowo mało momentu obrotowego + masa ~1100kg robi swoje.

Najlepiej sprzedać 120'tke i kupić VVC, albo Trophy. Ewentualnie TF160.

Poza tym jeżeli wciągnęła Cię oryginalna M3'ka to w najsłabszej odmianie ma 286KM ;) .

Zawsze pozostaje kwestia kierowcy.
Ale dla porównania:
MGF ~120KM decat vs. CLK 2.0 ~136KM (automat).
Do 150km/h MGF miał lekką przewagę, w okolicach 160km/h CLK zaczęlo uciekać.

Pozdrawiam.

7Tomi - Pią Mar 16, 2012 07:36

Biorąc po uwagę, że wózek z przodu jest taki jak z tyłu zawsze możesz wsadzić drugi silnik pod maske. ;)

Może szalone ale jeśli znalazłby sie ktoś ktoby zsynchronizował współprace obu silników to byłby niezły wynalazek.

Na takich sankach jak w MGF są z przodu w R114GTi jest 1.4 16v czyli 1.8 też podejdzie ;)

fighter - Pią Mar 16, 2012 09:22

mtrojka ucielka mi przy 80-90.
A gdyby tak zamontowac jakies turbo. ? :)

damianz11 - Pią Mar 16, 2012 21:22

Wywal stożek :shock: !! Bo to jest chafno... i jest to potwierdzone różnymi testami.
fighter - Pią Mar 16, 2012 23:40

Śćiągnąć stożek, myślałem o tym..ale będzie brakowało mi tego mruczenia. :)
No wiem. Jak zakłada się stożek, to trzeba wprowadzić pewne modyfikacje w komputer, żeby polepszyć osiągi, w innym wypadku spalanie wzrośnie, a moc spadnie.. u mnie stożek był zamontowany zanim go kupiłem i podejrzewam, że ktoś nie bawił się w żadne modyfikację, bo spalanie jest duze w porównaniu do mojego poprzedniego tego samego modelu ze zwykłym, zabudowanym filtrem.
Wiecie może, czy istnieje możliwośc zamontowania turbiny do takiego silnika? jakie koszty mogą być ? dużo z tym roboty dla mechanika? Chodzi mi o taka turbinke od jakiegoś rovera 1.8
pozdrawaim

damianz11 - Sob Mar 17, 2012 00:50

Turbo zamontować to nie problem jak jest miejsce ( bo nie mam TF, to nie wiem). Potrzebne są: Pieniądze+ Chęci + Kolektor + Wydech + Turbo + modyfikacja filtra powietrza + przewod olejenia + dziura w bloku na odpływ oleju + intercooler + przewody gumowe. Jest to do zrobienia :wink:

Co do elektroniki to nie wiem.

Ja to bym się tak nie bawił. Zamontował bym orginalny filtr, może jakiś wydech sportowy pod MG a nie uniwersalny co daje tylko ryk. Zalał porządne paliwo i ściągnał ogranicznik licznika :smile:

Podsumowanie:
Jeździj i ścigaj się z niższymi progami :lol: , a jak bedą pieniądze to kup sobie drugie auto, chyba że chcesz za wszelką cenę zrobić z MG, bolid.

Madis - Sob Mar 17, 2012 04:48

Heheh ja ostatnio próbowałem sił z WRX'em (dla żartów oczywiście) i zostałem zerżnięty na miękko ;) no ale to przecież nic dziwnego. Co do uturbienia 1,8 120KM w moim MGF w firmie tunningowej w Krakowie panowie powiedzieli mi między 8-10 tys. zł. więc średnio opłacalne to jest. Poza tym jednak zostaje przy twierdzeniu że mój MGF to jest autko do relaksu, poprawiania humoru a nie ścigania się z nie wiadomo jakimi samochodami. W zeszłym roku w któryś dzień przystawił się do mnie jakiś wsiur Calibrą, ospojlerowaną, i buczącą jak nie wiem co i dostał po dupie a tak cisnął że mu silnik spod maski prawie wyleciał... to mnie w zupełności satysfakcjonuje ;)
kzrr - Sob Mar 17, 2012 21:09

Rzadko tutaj zaglądam do działu MG F/TF, ale z całym szacunkiem mam nadzieję że to taka lekka ironia z tym zdziwieniem że Cię M3 objechało....
Mogła by być nawet zwykła 3 litrówka w klekocie czy bence z jakimś M-pakietem i też byś baty dostał...

fighter - Sob Mar 17, 2012 21:21

z całym szacunkiem. temat brzmi: jak podnieść osiągi? - nic sensownego nie napisałeś, ale miło że wpadłeś :)
kzrr - Sob Mar 17, 2012 21:24

Z całym szacunkiem ale Twój pierwszy post też nic nie wnosi do tematu.
Mina666 - Sob Mar 17, 2012 22:49

Poszukaj na angielskim ebayu, znajdziesz tam kilka ciekawych rzeczy.

http://www.ebay.co.uk/sch...s-/72205/i.html

Michal73 - Nie Mar 18, 2012 16:26

Jak już chcesz coś poprawić mając stożkowy filtr powietrza to wymień tłumik na sportowy. Zasada jest prosta jak silnik ma lżej na wdechu to musi mieć lżej na wydechu :) jak to za mało to kombinuj z mapami wtrysku i zapłonu, jak to za mało to zamiast bawić się w turbiny itd. zmień na model VVC jak już wspominano wyżej. Ja w swoim TF 1,6 dałem sportowy tłumik ale mam oryginalny filtr powietrza, osiągi są lepsze i to mnie zadowala, choć ciągle to tygrys bez zębów wiec na światłach nie świruje. Jakiś czas temu widziałem do sprzedania MG TF z silnikiem o mocy 450 km, ok 16 tys funa, bez kontroli trakcji wiec igranie z losem dla niedoświadczonego, co prawda miał mocno poszerzone koła i klatkę bezpieczeństwa, ale jak dla mnie stracił to co lobię w moim MG jazdę bez dachu....
mati1411 - Nie Mar 18, 2012 21:37

Madis 8-10tyś za turbo to goście nieźle popłynęli. Da sie to zrobić za mniej niż 1/2 tej ceny.
Mnie bardziej zastanawia koszt wstawienia kompresora i jakie były by tego konsekwencje.
Tyma bardziej że była zrobiona taka wersja przez mg (test starego top gear laska go testowała jak pamiętam to miał ok 200-210KM). Poza tym kompresor było by dużo łatwiej wstawić niż turbo ze względu na miejsce.
Moje VVC dało popalić już nie jednemu na mieście ale jak powszechnie wiadomo nic nigdy nie jest za mocne :razz: :twisted:

Madis - Nie Mar 18, 2012 21:58

Wiesz turbo można wstawić i za 500zł ("Tjuning allegro") tylko pytanie o konsekwencje w działaniu... Z tego co wiem to nieodpowiednia instalacja takich gadżetów może dopropwadzić do rozje*ania całego silnika więc jeśi już miałbym to robić dałbym to gością którzy się na tym znają . Może faktycznie popłynęli, nie jestem w temacie tunningu za bardzo, kiedyś po prostu zadzwoniłem z ciekawości zapytać. A gdzie słyszałeś że robią to taniej? 3-4 tys. to już nie 10 faktycznie więc kto wie :D
mati1411 - Nie Mar 18, 2012 22:24

Będziesz miał troszkę daleko z Krakowa :wink:
wg. mnie trzeba troszeke poszperać trafiłem kiedyś do firmy, która zajmowała sie naprawami i regeneracją turbin (Mała firma w Poznaniu) latałem wtedy 100NX GTi podpytałem jak by widzieli sprawę goście obejrzeli silnik i raz dwa wiedzieli co jak trzeba by zrobić i dać żeby to uturbić. Tam łatwość polegała na tym, że ten sam silnik wychodził z fabrycznym turbo w 200SX.
Robotę z regenerowanym turbo garreta wycenili na 2500 + 700 intercooler Wtedy nie wchodziłem dalej w temat bo nie było kasy. Z tym że to było dobre 4 lata temu.
Ale przechodząc do sedna sprawy czasem warto sie rozejrzeć pogadać z ludźmi znającymi sie na rzeczy a nie koniecznie prowadzącymi warsztaty z tuningiem ;-) Wszystko zależy od chęci i faktycznie tego ile ktoś ma na wydanie.
BTW z MG wszytko jest fajnie dopóki jest sucho bo na mokrym już fabryka potrafi wykręcić niezły numer :wink:
Jak by ktoś miał konkretne pomysły na ten kompresor to chętnie bym posłuchał bo tak jak pisałem myśle że to by było lepsze rozwiązanie w MG. Oczywiście jeśli ktoś chciałby jak ja podnieść moc o 30-40KM a nie o 100 :wink:

fighter - Wto Mar 20, 2012 20:40

zastanawiam się jeszcze czy pasowałby silnik od MG ZT 2.5 litra do tego maleństwa..
Markzo - Wto Mar 20, 2012 22:41

przeszukaj angielskie fora, sa tam opisane dokladnie swapy 2,5l kv6 do mgf/tf :) da sie, wchodzi, jezdzi :)