|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Obroty silnika - zawieszanie się
jupik - Nie Mar 18, 2012 11:17 Temat postu: [R75] Obroty silnika - zawieszanie się Witam mam taki problem.
Ostatnio zmagam się z obrotami silnika to znaczy:
jeżeli auto jest zimne wszystko jest ok, ale jeżeli pojeżdże troche dłużej a zwłaszcza po mieście
(wiadomo światła ,ruszanie chamowanie itd)po puszczeniu gazu zawieszają się obroty na początku około 1300 potem coraz bardziej nawet 2000.Na chwile pomaga takie gwałtowne depnięcie na pedał gazu i szybkie puszczenie wtedy obroty spadają do właściwych,ale po dłuższym czasie nawet ta metoda nie pomaga.
Zmieniałem już silniczek krokowy-mam już ich trzy sztuki,odkręcałęm przepustnice niby nie jest jakoś tam specjalnie zasyfiona, linka od gazu raczej się nie blokuje chodzi swobodnie.
Proszę o porady może ktoś borykał się z tym problemem.
Strasznie mnie to denerwuje
sknerko - Nie Mar 18, 2012 11:35
styki na kostce silniczka krokowego czasem nie stykają jak trzeba, mimo że wyglądają dobrze. Czasem też trzeba to kolanko wktóre wchodzi trzpień krokowca dobrze wypucować u mnie w Freelanderze była tam taka trochę jakby maź tylko twardsza i lewe powietrze łapało. czasem wężyk sparciały między przepustnica a krokowcem łapie powietrze. I najprostsza sprawa reset położenia przepustnicy czasem pomaga.
jupik - Nie Mar 18, 2012 12:24
sknerko napisał/a: | I najprostsza sprawa reset położenia przepustnicy czasem pomaga. |
O co chodzi z tym resetem?
dzelo23 - Nie Mar 18, 2012 12:42
Miałem tak w eR 400, linka chodziła leciutko ale i tak wpuściłem w pancerz odrobinę oleju robiłem też reset przepustnicy i pomogło.
Reset robiłem w ten sposób że stacyjka w pozycji w pozycji 2 pedał gazu do oporu i puszczałem, tak 5 razy następnie zapłon i 10km jazdy. Na początku spokojnie a po 7km gaz do oporu.
Nie wiem czy robiłem dobrze i czy tak jest w 75 ale mi wtedy pomogło
sknerko - Nie Mar 18, 2012 20:48
dzelo23 napisał/a: | Reset robiłem w ten sposób że stacyjka w pozycji w pozycji 2 pedał gazu do oporu i puszczałem, tak 5 razy następnie zapłon i 10km jazdy. Na początku spokojnie a po 7km gaz do oporu. |
Nie trzeba jechać wystarczy odpalić
jupik - Sro Mar 28, 2012 20:28
Nadal nie rozwiązałem problemu z tymi obrotami zastanawiające jest to że silnik jak jest zimny wszystko jest ok jak się rozgrzeje obroty się zwieszają na początku jeszcze pomaga gwałtowne depnię cie na gaz i szybkie puszczenie ,ale dłuższej jazdy depnięcie to pomaga sporadycznie.
Zastanawiam się jeszcze nad zmaną przepustnicy.Znalazłem na allegro coś takiego:
http://allegro.pl/rover-7...2182079449.html
Myślicie że ta metalowa będzie lepsza i czy wogóle będzie pasowała do mnie jeżeli miałem plastikową?
Kamil79 - Czw Mar 29, 2012 10:56
Ja wymieniłem na metalową , bo plastikowa też mi się przycinała.
Najlepiej kupić cały kompletny kolektor, taniej wychodzi ( ja za kompletny z listwa wtryskową, metalową przepustnicą, map sensorem, wiązką , wtryskiwaczami zapłaciłem 130 zl)
np:
http://allegro.pl/kolekto...2197817974.html
http://allegro.pl/rover-7...2236801771.html
http://allegro.pl/kolekto...2196562087.html
http://allegro.pl/kolekto...2199726622.html
http://allegro.pl/kolekto...2237425983.html
ewentualnie :
http://allegro.pl/listing...50841&country=1
jupik - Czw Mar 29, 2012 11:06
Ale t6a metalowa na stary kolektor będzie pasowała ?nie chcę kolektora bo niedawno zmieniałem kolektor i uszczelki
Kamil79 - Czw Mar 29, 2012 13:40
jupik napisał/a: | Ale t6a metalowa na stary kolektor będzie pasowała ?nie chcę kolektora bo niedawno zmieniałem kolektor i uszczelki |
Rover w późniejszych latach stosował chyba tylko metalowe przepustnice. Ja założyłem metalową i jest identyczna. (różni się od plastikowej tylko materiałem - czyli w tym przypadku alu)
Tu masz aukcję:
http://allegro.pl/rover-7...2233928138.html
Wykręcasz 4 śrubki, wstawiasz metalową, podpinasz kostkę do czujnika położenia przepusticy i wszystko.
|
|