Zobacz temat - [R75] Czy jest możliwość dołożenia turbo do silnika 1.8 ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czy jest możliwość dołożenia turbo do silnika 1.8 ?

pallson - Pią Mar 23, 2012 11:41
Temat postu: [R75] Czy jest możliwość dołożenia turbo do silnika 1.8 ?
Witam,
mam pytanko odnośnie możliwości dołożenia turbiny do mojego silnika 1.8 16V ? Z autka jestem bardzo zadowolony, ale nie ukrywam, że troszkę przeszkadza mi jego słabe przyśpieszenie stąd wpadłem na taki pomysł . Silniki 1.8T mają 150KM więc różnica w dynamice powinna być znaczna. Z tego co udało mi się wyczytywać to konstrukcyjnie silniki są identyczne. Czy jest możliwa taka operacja ? Jeśli tak to z jakimi kosztami jest to związane (oprócz zakupu samej turbiny i jej montażu). Dziękuje za wszelkie uwagi i sugestie.

7Tomi - Nie Mar 25, 2012 10:41
Temat postu: Re: [R75] Czy jest możliwość dołożenia turbo do silnika 1.8
pallson napisał/a:
Z tego co udało mi się wyczytywać to konstrukcyjnie silniki są identyczne. Czy jest możliwa taka operacja ? Jeśli tak to z jakimi kosztami jest to związane (oprócz zakupu samej turbiny i jej montażu).


Kolejna bzdura. Nie wiem kto to pisze ale po raz kolejny słysze, że silniki konstrukcyjnie są takie same....

Różnice:
- tłoki
- uszczelka
- blok
- układ chłodzenia (m.in 2 termostaty)
- podstawa filtra oleju
- układ paliwowy
- układ dolotowy
- układ wydechowy

Ze względu, że akurat jestem w trakcie montowania 1.8 T do R45 to przeróbka zwykłego 1,8 jest kompletnie bez sensu w dodatku, że musisz mu dorzucić trochę osprzętu żeby to wszystko działało łącznie z komputerem sterującym. Nawet numer na Skrzyni biegów jest całkowicie inny niż na zwykłym 1.8.

Rozkminiam instalacje w 1.8 T i ten silnik jest zrobiony tak aby zapobiec przegrzewaniu i uszczelce pod głowicą. Czujnik temperatury umieszczony jest znacznie bliżej głowicy. Zastosowane są dwa termostaty. W tym jeden z nich to prawdopodobnie PRT (tak mi pasuje z oznaczen ale wole sie upewnic ).

sknerko - Nie Mar 25, 2012 11:41

Tomi_114 napisał/a:
Zastosowane są dwa termostaty. W tym jeden z nich to prawdopodobnie PRT (tak mi pasuje z oznaczen ale wole sie upewnic ).

Jak to jest PRT to nie dwa termostaty tylko jeden a w drugim jest tylko pierścień i jest przelot cały czas przez niego

7Tomi - Nie Mar 25, 2012 11:46

sknerko napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
Zastosowane są dwa termostaty. W tym jeden z nich to prawdopodobnie PRT (tak mi pasuje z oznaczen ale wole sie upewnic ).

Jak to jest PRT to nie dwa termostaty tylko jeden a w drugim jest tylko pierścień i jest przelot cały czas przez niego


To są dwa termostaty. Nie ma przelotu - Jeden jak w K serii przy pompie wody a 2gi z przodu silnika. Z wyglądu jest to identyczny termostat jak w 2.0 Sdi. nie mamiłem czasu sie temu przyglądnąć żeby się określić czy jest na bank PRT ale w obydwu obudowach są termostaty.

sknerko - Nie Mar 25, 2012 16:32

Tomi_114 nie będę sie z tobą spierał ty jesteś pewnie większy fachowiec jak ale powiem ci ze widziałem na forum schematy układu chłodzenia i wg mnie nie ma prawa być dwóch termostatów bo to zwyczajnie nie będzie działać. Rozbierz ten co jest przy silniku i sprawdź bo moim zdaniem tam powinna być przelotka podobna do termostatu.
kris-tofer - Nie Mar 25, 2012 17:02

sknerko napisał/a:
widziałem na forum schematy układu chłodzenia i wg mnie nie ma prawa być dwóch termostatów bo to zwyczajnie nie będzie działać
daj linka do tych schematów, sam jestem ciekaw jak to wygląda
sknerko - Nie Mar 25, 2012 17:08

Wg. Rave układ chłodzenia 1.8 i 1.8T jest taki sam i nic na temat PRT tam nie ma jeżeli masz 2 termostaty to obstawiam, że ktoś założył PRT i nie wywalił starego termostatu.

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 18:08 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=590700#590700 proszę to jest w wątku o zakładaniu PRT.

7Tomi - Nie Mar 25, 2012 19:02

sknerko napisał/a:
Wg. Rave układ chłodzenia 1.8 i 1.8T jest taki sam i nic na temat PRT tam nie ma jeżeli masz 2 termostaty to obstawiam, że ktoś założył PRT i nie wywalił starego termostatu.

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 18:08 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=590700#590700 proszę to jest w wątku o zakładaniu PRT.


Czy rave odnosi sie do całej produkcji. Przydałby sie jakis 1.8T z roczników 2000-2004. Ten, który ja mam jest z 2005. Może po lifcie układ chłodzenia był inny. Ukłąd wygląda na oryginalny.

sknerko - Nie Mar 25, 2012 20:03

Ja mam to info w Rave do poliftowych 75 i V8

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 21:03 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=501893#501893 tam sobie znajdziesz link do niego

pallson - Wto Mar 27, 2012 15:37

czyli rozumiem, ze najkorzystniej byłoby kupić cały silnik 1.8T wraz z osprzętem i skrzynią biegów i przełożyć ? z jaki kosztami taka operacja jest związana - części + robocizna ? . dzieki
hvil - Wto Mar 27, 2012 19:44

pallson, kup angola w anglii to ci sie w 5 tys zamknie;)
i potem ise te 5 tysi zwroci za czesci:)