Zobacz temat - [214 Si] Znowu nie chciał odpalić... Bardzo proszę o radę!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 Si] Znowu nie chciał odpalić... Bardzo proszę o radę!

wroobel007 - Nie Mar 25, 2012 12:11
Temat postu: [214 Si] Znowu nie chciał odpalić... Bardzo proszę o radę!
Witam,
jestem czytelnikiem tego forum od jakiegoś czasu (od czasu kiedy kupiłem rovera 214 - 97 r. 103 KM).

Sytuacja jest następująca:
Kilka miesięcy po kupnie samochodu - czyli w sierpniu poprzedniego roku - zaczęły się pierwsze problemy z odpalaniem mojego samochodu. Problemy najczęściej pojawiają się po nocy (choć raz zdarzyło się, że auto nie odpaliło w ciągu dnia). Od tego czasu wymieniłem następujące części (kolejność wymiany uporządkowana chronologicznie):
1. Kable wysokiego napięcia
2. Kopułka
3. Świece
4. Palec rozdzielacza
6. Cewka zapłonowa
7. Akumulator :)

Części wymieniane były w odstępie kilku miesięcy - po każdej wymianie następowała oczywiście poprawa i objawy chwilowo ustępowała. Ostatnio zgodnie z powyższą listą wymieniłem cewkę i przy okazji akumulator, licząc że auto mnie już nigdy więcej nie zaskoczy... aż nagle wczorajszego ranka (pogoda słoneczna, zero deszczu) schodzę do samochodu i... auto nie odpaliło! Auto kręci jak szalone, ale nawet się nie zająknie, aby odpalić. Ręce mi opadły. Podjąłem decyzję o natychmiastowym zacholowaniu samochodu do zaprzyjaźnionego mechanika (ok 10 km). Po wjechaniu na podwórze zakładu, mechanik zdjął kabel wysokiego napięcia i sprawdził, czy jest iskra... iskra była... auto odpaliło... Co to jest? Czy ktoś wie, o co chodzi? Co to może być, że auto raz odpala, a raz nie???

Mechanicy rozkładają ręce, bo za każdym razem jak tylko dotkną samochód, to im odpala bez większego zarzutu i stwierdzają, że dopóki nie przyprowadzę, go z "czynna" awarią to nic nie znajdą...

Co ja mam zrobić, z tym samochodem, pomóżcie bo jestem bliski podjęcia decyzji o sprzedaży tego auta i kupna czegoś bardziej przewidywalnego...

Z góry dzięki.

leszczu - Nie Mar 25, 2012 12:14

Trzeba sprawdzić czy paliwa jest podawane. Zawsze słychać pompę paliwa po przekręceniu kluczyka na zapłon ??
wroobel007 - Nie Mar 25, 2012 12:16

Tak - pompa paliwa zawsze się załącza i wyraźnie ją słychać - zapomniałem dopisać.
Adrian - Nie Mar 25, 2012 12:16

Cewkę kupiłeś nówkę?.

PS. Usuń ten wulgaryzm z posta...

wroobel007 - Nie Mar 25, 2012 12:20

Wszystkie części, które wymieniłem w powyższym poście, były częściami NOWYMI.
Adrian - Nie Mar 25, 2012 12:27

Jakieś inne anomalię z samochodem masz?
wroobel007 - Nie Mar 25, 2012 12:52

O ogólnym stanie samochodu:

Gdy już auto odpala, to chodzi bardzo równo -zaraz po zapaleniu obroty nieco wyższe ok. 1200, potem spadają do ok. 1000. Auto chodzi równiutko. Po wymianie wszystkich części, o których pisałem wyżej, auto nabrało nieco więcej mocy i zredukowało się spalanie.

Poza tym, nie działa mi tylne górne światło stopu, przednie wycieraczki na pierwszym biegu się zacinają, nie działa mi tylni spryskiwacz szyb, dmuchawa nie działa na pierwszych dwóch biegach, ostatnio przepaliła się jedna żarówka stopu z tyłu... czyli ogólnie - pierdoły, którymi miałem się zająć po kupnie samochodu, a którymi się nie zająłem, bo przez cały czas nie mogę uporać się z głównym problemem samochodu - czyli z tym, że nie odpala co jakiś czas...

Adrian - Nie Mar 25, 2012 13:20

Może czujnik położenia wału szwankuje? Następnym razem jak nie będzie chciał palić, to sprawdź iskrę. Jak jej nie będzie, to wrzuć V bieg i przepchnij trochę auto. Gdy wtedy odpali, to masz winowajcę.