Zobacz temat - [R400]Uszczelka miski olejowej.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400]Uszczelka miski olejowej.

darek1965 - Sro Kwi 04, 2012 11:43
Temat postu: [R400]Uszczelka miski olejowej.
Dzień dobry wszystkim.Mam pytanko względem uszczelki pod miską olejową,co jest takiego szczególnego w tej uszczelce (a może w misce),że nie można uszczelnić tego silikonem.Wszędzie uszczelnia się teraz na silikon,więc czemu nie można tego zrobić w naszych roverkach?
sTERYD - Sro Kwi 04, 2012 14:54

a skąd pomysł, że się teraz wszędzie uszczelnia na silikon?
na pewno nie tam, gdzie miska jest gięta z blachy, bo po gładkiej powierzchni silikon po prostu wypłynie

slax - Sro Kwi 04, 2012 15:24

darek1965, a nielepiej zrobić raz a porządnie, kupić uszczelkę i mieć z głowy
darox - Sro Kwi 04, 2012 20:03

Np. niektóre auta francuskie nie stosują uszczelek.Mogę polecić dobrą masę uszczelniającą Dirko firmy erling.Sprawdzona w kilu autach.
sTERYD - Czw Kwi 05, 2012 01:14

nowsze modele Rovera też nie maja uszczelki, ale nie mają blaszanej miski, tylko odlewaną
Gonia - Czw Kwi 05, 2012 07:06
Temat postu: Re: [R400]Uszczelka miski olejowej.
darek1965 napisał/a:
Dzień dobry wszystkim.Mam pytanko względem uszczelki pod miską olejową,co jest takiego szczególnego w tej uszczelce (a może w misce),że nie można uszczelnić tego silikonem.Wszędzie uszczelnia się teraz na silikon,więc czemu nie można tego zrobić w naszych roverkach?


Miski aluminiowe, które są znacznie bardziej dopasowane do bloku i z tego samego materiału co blok silnika uszczelniane są na silikon. Miski blaszane, z racji mniejszego dopasowania i różnej rozszerzalności cieplnej materiałów (blok silnika aluminiowy a miska blaszana) nie ma możliwości uszczelnienia jej silikonem. Dlatego tam zastosowana jest uszczelka gumowa, które ma w sobie wprasowane/zalane metalowe dystanse (w otworach na śruby) aby zawsze był zachowany dystans pomiędzy blokiem i miską.

keczu - Czw Kwi 05, 2012 09:30

Gonia napisał/a:
Miski aluminiowe, które są znacznie bardziej dopasowane do bloku i z tego samego materiału co blok silnika uszczelniane są na silikon. Miski blaszane, z racji mniejszego dopasowania i różnej rozszerzalności cieplnej materiałów (blok silnika aluminiowy a miska blaszana) nie ma możliwości uszczelnienia jej silikonem. Dlatego tam zastosowana jest uszczelka gumowa, które ma w sobie wprasowane/zalane metalowe dystanse (w otworach na śruby) aby zawsze był zachowany dystans pomiędzy blokiem i miską.


Miski stalowe tez sa takie uszczelniane na "silikon" , zwykle maja niewielkie zaglebienie na powierzchni styku z blokiem silnika.

darox napisał/a:
Np. niektóre auta francuskie nie stosują uszczelek.Mogę polecić dobrą masę uszczelniającą Dirko firmy erling.Sprawdzona w kilu autach.

Zgadza sie , pracowalem w serwisach Renault i Peugeota z tego co pamietam to chyba w kazdum przypadku miska stalowa byla uszczelniana siliconowatym uszczelniaczem. Za to wsztstkie benzynowe silniki w "Renowkach" maja alu miske skladana na gumowa uszczelke gdzie producent nie przewiduje zadnego dodatkowego uszczelniacza (dlatego czesto ciekna :razz: )

sTERYD napisał/a:
a skąd pomysł, że się teraz wszędzie uszczelnia na silikon?
na pewno nie tam, gdzie miska jest gięta z blachy, bo po gładkiej powierzchni silikon po prostu wypłynie


Na logike to jasne ze sie zgadza. Ale na runku nie jest tylko taki potocznie zwany silikon tylko rozne podobne uszczelniacze i proponuje zawsze czytac instrukcje jak to uzyc. Niektore srodki po naniesieniu zostawia sie do lekkiego przeschniecia przed montarzem elementu ,wlasnie zeby po docisnieciu nie wycisnely sie poprostu na boki ,tak samo moze byc jakas procedura dokrecania czesci pozwalajaca wstepnie zwiazac sie uszczelniaczowi. Wiec nie ma tu reguly co i jak sie uszczelnia, trzeba patrzec co zaleca producent , ale w sytuacji braku uszczelki tak ze nie ma innej opcji w danym momencie skrecil bym na silikonowaty , jakis porzadny uszczelniacz . Pozdr.

ascaris - Czw Kwi 05, 2012 19:19

Ja w zeszłym roku miałem wymienianą miskę olejową. Strasznie z niej ciekło więc kupiłem nową. niestety mimo uszczelki były gdzieś jakieś nierówności i przeciekało. Ostatecznie uszczelkę z obu stron pociągnięto silikonem i wszystko ładnie trzyma. Ostatecznie okazało się, że stara miska jest OK tylko uszczelka puściła :)
darek1965 - Pią Kwi 06, 2012 09:03

Dzień dobry wszystkim.Dziękuję za odpowiedzi,już kupiłem uszczelkę firmy Elring kosztowała mnie jakieś 48zł.A moje pytanie wynikało z tąd ,że pracuję w firmie produkującej silniki i zakładamy u siebie miski stalowe uszczelniane silikonem.Wydaje mi się ,że silikon bardziej uszczelni ewentualne nierówności niż uszczelka(którą można jeszcze za bardzo dokręcić ,nie mając klucza dynamometrycznego,nie wszyscy maja u siebie w domu,i po pewnym czasie zacznie przeciekać,jak pisał ascaris.Wiadomo,że silikon musi być taki co wytrzyma wysokie temperatury i jest odporny na olej.
Z tego co czytałem na forum to dużo z was zakładając uszczelkę i tak smaruje dodatkowo silikonem.

7Tomi - Pią Kwi 06, 2012 19:56

Mozna było kupić Miskę z R45/25 i założyć aluminiową na Dirko - pasuje bez przeróbek tylko trzeba dłuższe śruby zastosować.