|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 45+ lpg] problem z obrotami
panwilli - Sro Kwi 04, 2012 19:06 Temat postu: [R 45+ lpg] problem z obrotami Cześć na wstępie powiem że korzystałem z szukajki ale jednoznacznie nie znalazłem odpowiedzi.
Mam problem z falującymi obrotami na gazie wiem, wyczyściłem i silnik krokowy i tak też uczyniłem, zamiast pomóc objawy się nasiliły.
Dziś miałem inny problem,a mianowicie odpaliłem silnik pojechałem do skrzyżowania jakieś 200 metrów i mi zgasł i tak za każdym razem jak naciskałem sprzęgło. Dodam że na benzynie zwieszał obroty a na gazie od razu gasł. Po przejechaniu z 2 km wszystko wróciło do normy.
I teraz moje pytanie czy już mój silnik krokowy jest do wyrzucenia czy szukać winnych w innych częściach.
Moje drugie pytanie czy silnik krokowy będzie pasował od anglika r 400
I ilu pinowy jest silniczek krokowy do r 45 z 2000r.
sknerko - Pią Kwi 06, 2012 21:55
Możesz przetestować to tak że: zatykasz wlot powietrza tego które podaje krokowiec korkiem od szampana (plastikowym) i wypalasz w nim otwór igłą a ten przed przepustnicą zaślepiasz całkiem. ciężej odpala jak jest zimny i trzeba z wciśniętym pedałem gazu odpalać i samemu przez chwilę trzymać na obrotach ale potem jedzie i trzyma obroty. Jak to się sprawdzi to masz winnego i wymieniasz krokowy(lub czyścisz) a jak w takim układzie ci będzie szalał to musisz szukać gdzie indziej przyczyny. Sam tak diagnozowałem i raz musiałem wyczyścić krokowy a drugi raz rozregulował sie LPG na wolnych obrotach, gazmen przeregulował i chodzi dalej a korek od szampana wożę w bagażniku
leszczu - Sob Kwi 07, 2012 11:39
panwilli napisał/a: | Moje drugie pytanie czy silnik krokowy będzie pasował od anglika r 400 |
Nie.
panwilli, zobacz w jakim stanie jest przepustnica i przy okazji poluzuj lekko linkę gazu.
Wina może być również po stronie czujnika TPS.
cieszes - Sob Kwi 07, 2012 14:55
witam . Miałem ten sam problem i wkurzało mnie to jak przed jakimś skrzyżowaniem po nacisnieciu sprzęgła obroty spadały prawie do 0 i czesto gasł I pojechałem do serwisu gazu i on powiedział ze za małe są dysze, przewiercił na wieksze i teraz juz nie gaśnie . ale falowanie obrotów sie zdarza i zdarzy sie ze nieraz zgasnie ale juz nie tak czesto jak kiedyś. dlatego niedługo wybieram sie do nich jeszcze raz. pzd
panwilli - Sob Kwi 07, 2012 20:05
Cytat: | ciężej odpala jak jest zimny i trzeba z wciśniętym pedałem gazu odpalać i samemu przez chwilę trzymać na obrotach ale potem jedzie i trzyma obroty. |
Teraz właśnie mam takie objawy
A do tego zauważyłem że teraz obroty zwariowały doszczętnie a mianowicie
jednego dnia się zacinają na gazie w okolicach 1100 i przy przycisnieciu sprzęgła zamiast spadać to rosną przez moment a potem spadają
A nastepnego faluja
sknerko - Sob Kwi 07, 2012 20:32
To ewidentnie łapie ci fałszywe powietrze za przepustnicą trzeba sprawdzić zatykając otwór przez który krokowiec podaje powietrze i zobaczyć czy zgaśnie jak się gaz puści, może np. przepustnica ci się nie domykać.
panwilli - Sob Kwi 07, 2012 20:36
to przepustnice sprawdzę po świętach dodam tylko, że te problemy zaczeły się jak przeczyściłem krokowiec
sknerko - Sob Kwi 07, 2012 21:03
to go pewnie źle założyłeś albo uszkodziłeś bo to dość łatwo zrobić. czasem jak u mnie trzeba jeszcze raz zdjąć i wyczyścić ten otwór w który wchodzi trzpień krokowca bo od syfu się nie domyka
panwilli - Sro Kwi 11, 2012 06:54
Po świętach mój R wogóle już zastrajkował. Odpalać muszę z dodaniem gazu i naczej nie załapie, gdy już zapali to po użyciu sprzęgła od razu traci obroty i gaśnie.
I teraz nie wiem czy to wina krokowca czy przepustnicy czy czegoś jeszcze.
R400 - Sro Kwi 11, 2012 07:03
może masz poluzowaną śrubkę odpowiadającą za niskie obroty, też mi nie trzymał na wolnych i przykręciłem tą śrubkę i jest git
panwilli - Sro Kwi 11, 2012 09:28
Tylko ze ja tej śrubki nie ruszałem
Problemy zaczeły się jak gazownik wyczyścił silniczek krokowy od tego momentu jest coraz gorzej i teraz nie wiem co mam wymienić a co sprawdzić
Przed tym na benzynie chodził jak szwajcarski zegarek tylko na gazie falował, a teraz to i na tym i na tym
Dodam też że jak silnik się zagrzeje to obroty trzyma na gazie w okolcach 1500 a na benzynie 1400 i spadają one bardzo powoli
sknerko - Sro Kwi 11, 2012 11:48
panwilli, moim zdaniem krokowy uszkodzony
panwilli - Pią Kwi 13, 2012 18:41
Też% tak myśle i jutro dzwonie do tomateam i zamówie, tylko szkoda że nie ma zamienników.
A mam jeszcze jedno pytanie czy w krokowcach od R 45 da się wyjąć ten trzpień
[ Dodano: Pią Kwi 13, 2012 19:41 ]
Tak jak kolega sknerko podejrzewał krokowiec był walnięty po wymianie jak na razie jesty wszystko okej
Pozdrawiam
neo88 - Nie Lip 01, 2012 20:01
zakupiłeś nowy silniczek krokowy? czy używkę?
Ja mam taki objaw że jak zimny to potrafi zgasnąć zafalować obrotami, na gazie dławi się.
rapek - Nie Lip 01, 2012 20:40
silniczek krokowy uszkodzony. to jest pewne.
neo88 - Nie Lip 01, 2012 21:02
rapek napisał/a: | silniczek krokowy uszkodzony. to jest pewne. | skąd ta pewność?
Opłaca się kupić używany silniczek krokowy na allegro?
Adrian - Nie Lip 01, 2012 22:06
A masz kilka stówek (300~400) na nowy?
neo88 - Nie Lip 01, 2012 22:36
Adrian napisał/a: | A masz kilka stówek (300~400) na nowy? | Drogawy...
Za 100zł można wyrwać sprawny sliniczek na aledrogo?
leszczu - Pon Lip 02, 2012 14:55
neo88 napisał/a: | Za 100zł można wyrwać sprawny sliniczek na aledrogo? |
Pewności ci nigdy nikt nieda, chyba, że sprzedawca daje jakąś gwarancje.
neo88 - Pią Lip 06, 2012 10:52
leszczu jaką farbą malowałeś pokrywę zaworów?
leszczu - Pią Lip 06, 2012 12:10
neo88 napisał/a: | leszczu jaką farbą malowałeś pokrywę zaworów? |
Zwykła farba odporna na wysokie temperatury.
|
|