|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i] założenie centralnego zamka
tipsntrix - Sob Kwi 14, 2012 17:00 Temat postu: [214i] założenie centralnego zamka Witam, kilka dni temu zakupiłem roverka, nieco starego ale chyba w dobrym stanie, strasznie denerwuje mnie to że mam pilot,alarm i imobilajzer, a nie mam centralnego zamka, wsiadając zapominam ciągle go wyłączyć no i wtedy słucham klaksonu. Sprawa by sie rozwiązała gdybym założył centralny ,wtedy wyłączał bym alarm i immo wraz z otwarciem drzwi..pytanie moje jest takie, czy rover ma wyprowadzone jakieś przewody w drzwiach, i jaki centralny kupić, a może ma ktoś oryginalne siłowniki(5 drzwi).
pozdrawiam
leszczu - Sob Kwi 14, 2012 17:33
Pierwsze ważne pytanie Sprawdzałeś bezpiecznik pod maską
tipsntrix - Sob Kwi 14, 2012 18:03
przyznam się szczerze że nie sprawdziłem, sugerujesz że może być centralny zamontowany?
leszczu - Sob Kwi 14, 2012 18:11
tipsntrix napisał/a: | sugerujesz że może być centralny zamontowany? |
Tak.
tipsntrix - Sob Kwi 14, 2012 19:09
więc tak sprawdziłem bezpieczniki, jest ich siedem, wszystkie są ok.co ciekawe przy wciskaniu rygla drzwi od kierowcy od wewnątrz słychać jakiś przekaźnik pod kierownicą. tak samo jest przy wyciąganiu rygla. to pewnie jakiś czujnik do alarmu. co prawda dziwi mnie to że rover montował 2x airbag , napinacze pasów ale nie montowali centralnego ...dziwne
pozdrawiam
robsson78 - Sob Kwi 14, 2012 20:09
Dziwne ale tak prawdopodobnie było, mam ten sam rocznik i u mnie centralny został założony oddzielnie.
tipsntrix - Sob Kwi 14, 2012 21:51
robsson78, zintegrowałeś nowy centralny z oryginalnym pilotem? pamiętasz może czy były kable do centralnego w drzwiach?
pozdrawiam
leszczu - Nie Kwi 15, 2012 09:33
tipsntrix, nie zintegrujesz nowej centralki z oryginalnym pilotem. Jak już chcesz mieć centralny w aucie, to dokupujesz zestaw i tam masz oddzielnie pilot.
A jak tak bym z ciekawości rozebrał boczek kierowcy i sprawdził czy jest jakiś siłownik.
robsson78 - Nie Kwi 15, 2012 11:10
Tak jak pisze leszczu, nie zintegrujesz. Ja mam oddzielny pilot ale to żaden problem. Przewodów pod centralny raczej nie było w drzwiach. bo nie zakładałem.
tipsntrix - Nie Kwi 15, 2012 19:44
na logike, jest pilot, immobilajzer i alarm więc powinien być i sterownik do centralnego zamka. no chyba że jest oddzielny klocek do sterownika ale i wtedy powinien być wypuszczany jakiś sygnał z alarmu do otwarcia drzwi(np sterowanie masą).. ciekawi mnie co to za przekaźnik klika przy poruszaniu ryglem.dysponuje ktoś może jakimś schematem?
pozdrawiam
leszczu - Pon Kwi 16, 2012 10:03
Sterownik od centralki jak masz powinien znajdować się pod kierownicą.
robsson78 - Pon Kwi 16, 2012 15:52
Oj tipsntrix, raczej nie znajdziesz tego sterownika. Immobiliser i alarm a centralny zamek to zupełnie oddzielne urządzenie. Kierując się logiką .......... mam dwie poduszki, pasy z napinaczami pirotechnicznymi a nie mam ABS-u
KNA - Pon Kwi 16, 2012 18:26
Ja u siebie zakładałem nowy centralny zamek razem z alarmem, oryginalny niestety był odcięty. Z tego co wiem to alarm i centralny oryginalnie jest w jednej centralce, natomiast siłowniki są wbudowane w zamek. Musisz odkręcić boczek dżwi kierowcy i sprawdź czy idzie Ci do zamka wiązka różnokolorowych kabelków. Kable sterujące centralnym zamkiem przeważnie mają kolor zielony i niebieski, ale w Roverku są inne kolory i nie jestem na 100% pewien ale były to chyba różowy i pomarańczowy. Jeżeli będziesz miał taką wiązkę i znajdziesz te kabelki to sprawdź je próbnikiem (możesz wbić w nie delikatnie jakieś cienkie igły i do nich dotykać próbnikiem, tylko później zaklej te miejsca taśmą izolacyjną), jeżeli dotykając próbnikiem wciśniesz na pilocie zamykanie lub otwieranie dżwi i Ci się on zaświeci to znaczy, że masz centralny i działa, ale siłowniki padły, a jeżeli będzie wiązka i się nie zaświeci to znaczy, że albo w centralce jest coś popsute albo nie masz centralnego (tylko nie wiem po co w takim razie kładli by te kable).
czort - Wto Kwi 17, 2012 14:06
JA też nie miałem centralnego. Zamontowałem tylko siłowniki i podpiąlem je pod immo i działą na oryginalnym pilocie.
Zobacz jesli masz 5 dzwi czy w tylnych dziwach idą gumowe węzyki na kable od słupka. Ja ich nie miałem to znaczyło że nie mam żadnego siłownika w tylnych dzwiach.
Kable doprowadzałem oddzielnie. był tylko doprowadzony do tylnej klapy...
Same siłowniki na wyjsciu dwa kable które podłączysz pod immo, czyli taka czarna puszka pod kolumną kierownicy z wtyczką z dużą ilością kabli.
Kable które Cię interesują to jak już ktoś wspomniał Różowy i pomarańczowy. to są kable od centralnego. i na 99% powinny być też i u Ciebie,
Ja to zrobiłem na łatwiznę czyli wpiąlem sie zaraz przy wtycze swoimi kablami z 5 siłowników( wiadomo z 5 robi się jeden. czyli Otwieranie i zamykanie.
Teraz nie pamięctam czy różowy to zamyka a pomarańczowy otwiera czy na odwrót. sprawdzisz nic się nie stanie jedynie może bezpiecznik pójść ten pod maską...20A...
Najwięcej kłopotu przełożyć kable do przednich dzwi przez tą gumowy wąż między zawiasami, Napewno sobie poradzisz. Koszt 5 siłowników= ok 50zł
robsson78 - Sro Kwi 25, 2012 19:48
Nie wiedziałem o tym....... i ten który zakładał centrala też chyba nie bo mam drugi pilot
czort - Sro Kwi 25, 2012 22:18
Wiesz, centralka od nowego zamka kończy się zapewne dwoma przewodami.
Możesz spróbować i połączyć je na razie na krótko pod centralkę oryginalną pod wskazane kolory czyli rózowy i pomarańczowy. i wtedy bedziesz mieć jeden pilot. troszkę wygodniej i szybciej....
grzesiek_st - Sob Sty 12, 2013 19:11
Witam. Chcę dołożyć pilot do swojego roverka 200, Mam centralny ori, Sądzę że bez imo i alarmu bo nie ma żadnych problemów z dorobieniem kluczyka Rocznik 96, kluczyk ten śmieszny łamany. Teraz pytanie bo widzę że dokładane są do imo, niesprawnych pilotów, alarmów, U mnie tego nie ma zależy mi jedynie na sterowaniu z pilota. Czy wystarczy zwykły uniwersalny sterownik z alledrogo? Czy ktoś się orientuje jak go podłączyć. Usunąć sterownik oryginalny (pod kierownicą) czy dopiąć się do niego? Za wszelkie pomocne sugestię będę wdzięczny. Pozdrawiam
robsson78 - Nie Sty 13, 2013 16:32
czort napisał/a: | i wtedy bedziesz mieć jeden pilot. troszkę wygodniej i szybciej.... |
Szkoda tylko że ten jeden oryginalny pilot ma taki mały zasięg
leszczu - Nie Sty 13, 2013 16:56
grzesiek_st napisał/a: | Sądzę że bez imo i alarmu bo nie ma żadnych problemów z dorobieniem kluczyka |
Rozumiem, że nie masz pilota, tylko sam kluczyk
grzesiek_st - Wto Sty 15, 2013 06:24
leszczu napisał/a: | grzesiek_st napisał/a: | Sądzę że bez imo i alarmu bo nie ma żadnych problemów z dorobieniem kluczyka |
Rozumiem, że nie masz pilota, tylko sam kluczyk |
Dokładnie tak:) Otwieram centralny z kluczyka. i potrzebuję tylko uniwersalny sterownik z pilotami, Czy da się podłączyć do ori (wpiąć) i już? Czy coś więcej jest do zrobienia.
leszczu - Wto Sty 15, 2013 11:53
grzesiek_st napisał/a: | Dokładnie tak:) Otwieram centralny z kluczyka. i potrzebuję tylko uniwersalny sterownik z pilotami, Czy da się podłączyć do ori (wpiąć) i już? Czy coś więcej jest do zrobienia. |
Kupujesz uniwersalny zestaw do centralki. Siłowniki zostawiasz swoje i podłączasz je pod moduł z zestawu.
grzesiek_st - Wto Sty 15, 2013 16:30
Ze znalezionego schematu rovera wnioskuję że wpinam się w różowy- zamknij, pomarańczowy- otwórz. Ale zostawiam oczywiście stary oryginalny moduł. a jeszcze gdzie mogę wpiąć się do kierunków bo chyba nie ma tego wyjścia z modułu standardowego?
leszczu - Wto Sty 15, 2013 16:31
Cytat: | a jeszcze gdzie mogę wpiąć się do kierunków bo chyba nie ma tego wyjścia z modułu standardowego?
|
http://forum.roverki.eu/v...hlight=kierunki
|
|