|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Honda Civic] Spuszczanie wody z filtra paliwa (DIESEL)
mathew - Czw Maj 03, 2012 20:11 Temat postu: [Honda Civic] Spuszczanie wody z filtra paliwa (DIESEL) Witam.
Ponieważ po przeszukaniu forum nie znalazłem konkretnych informacji na ww. temat zakładam nowy.
Kupiłem filtr paliwa z zamiarem wymiany, ale w nowym filtrze zauważyłem możliwość spuszczenia z niego zawartości(plastikową nakrętką od spodu). Domniemywam, że ten w samochodzie ma taką samą możliwość. Jeżeli filtr ma jakieś zanieczyszczenia w tym wodę i można ją szybko usunąć to nie koniecznie należy od razu wymieniać cały filtr.
Zatem:
1. Kiedy można taki zabieg "spuszczenia wody z filtra wykonać?
2. Jakie mielibyście ewentualnie wskazówki (odpowietrzanie/zalewanie itp)?
A także:
3. Jaki jest poprawny schemat wymiany filtra paliwa w dieslach? (filtr oprócz wlotu i wylotu posiada także plastikową nakrętkę od spodu a także metalową śrubę od góry)
tronsek - Czw Maj 03, 2012 20:36
mathew napisał/a: | Jeżeli filtr ma jakieś zanieczyszczenia w tym wodę i można ją szybko usunąć to nie koniecznie należy od razu wymieniać cały filtr. | Dokładnie. Ja filtr wymieniam zawsze przed zimą, czyli ok połowy listopada.
mathew napisał/a: | 1. Kiedy można taki zabieg "spuszczenia wody z filtra wykonać? | Praktycznie zawsze, byle silnik był zgaszony.
mathew napisał/a: | Jaki jest poprawny schemat wymiany filtra paliwa w dieslach? | Ja wymieniam w ten sposób: stary filtr wyciągam i spuszczam przez wylot paliwo do zbiornika. Następnie podpinam przewód paliwowy do wlotu i "gruszką" pompuję paliwo aż do momentu kiedy wypłynie przez wylot. Wtedy podpinam przewód paliwowy do wylotu i jeszcze dwa ruchy "gruszką".
bizon - Czw Maj 03, 2012 20:38
Filtr jest za grosze a chroni pompe warto duzo wiecej wiec lepiej wymieniac niz tylko wylewac zanieczyszczenia. Sruba u gory do odpowietrzenia za pomoca gruchy
mathew - Czw Maj 03, 2012 20:54
Czyli ogólny schemat wymiany będzie wyglądał tak:
1. Demontaż starego filtra
2. Montaż nowego filtra
2.1. Montaż przewodów: wlot, wylot
2.2. Odkręcenie "śruby górnej".
2.3. Pompowanie gruszką do momentu wypłynięcia paliwa
2.4. Zakręcenie "górnej śruby".
3. Uruchomienie silnika.
i nie ruszamy dolnej nakrętki
Jakieś dodatkowe uwagi ?
Aby nie było niespodzianek.
bizon - Czw Maj 03, 2012 21:05
Aby nie bylo niespodzianek to dolna niech bedzie zakrecona
A zeby w pelni odpowietrzylo to ta gorna sruba musi byc najwyzszym miejscem ukladu paliwowego
tronsek - Czw Maj 03, 2012 21:07
Jeżeli zrobisz tak jak napisałeś powyżej, to będzie
mathew napisał/a: | i nie ruszamy dolnej nakrętki | nie ruszamy
|
|