|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] dolozenie trakcji
dawidd - Czw Maj 24, 2012 06:10 Temat postu: [R75] dolozenie trakcji Witam
Szukam na forum i nie bardzo mogę znaleźć coś konkretnego jeśli chodzi o dołożenie ASR do R75. Co by trzeba dokupić? Moze ktoś ma jakiś opis - mi tylko udało sie znaleźć opis jak dołożyć tempomat i roletę, o ASR jest bardzo niewiele. I jeszcze jedno - czy były rovery z ESP? Na portalach aukcyjnych prawie każdy ma ESP a ja jeszcze sie nie spotkałem w rzeczywistości i czytałem kiedyś ze ESP w 75 nie było montowane
pozdrawiam
Pieta - Czw Maj 24, 2012 07:37
ESP w R75 nie było montowane
Tylko ASR
JAki silnik masz?
Z tego co patrzyłem na schematy w Rave ma to znaczenie.
W beznzynie system jest bardziej rozbudowany - czyujnik na przepustnicy, serwomotor na przegrodzie pomiędzy silnikiem a kabiną i sterownik ASR
Wszystko połączone z ECU i ABS
Warto najpierw postudiować schematy w Rave, masz tam nawet obrazki wtyczek i urządzeń do których idą przewody.
SeniorA - Czw Maj 24, 2012 09:27
Pieta napisał/a: | W beznzynie system jest bardziej rozbudowany - czyujnik na przepustnicy, | tzn. inna przepustnica i jeszcze oprócz tego co wyżej napisał Pieta pompa ABS z TC i liczniki z TC (albo przeprogramować)[/b]
Pieta - Czw Maj 24, 2012 09:51
Moim zdaniem ASR w R75 jest nie warte roboty i kasy którą tzrzeba włożyć w instalację
Pewnie dodatkowo trzeba będzie zrobić adaptację komputera samochodu na T4
pazdzi0h - Czw Maj 24, 2012 10:59
a moim zdaniem ASR to bezpieczenstwo i nie mozna nikomu odmawiac poprawy bezpieczenstwa, to tak jakby ktos napisal, ze kupil auto i ma wszystkie poduszki wywalone a wy mu na to, nie wymieniaj bo sie nie oplaca, zycie nie ma swojej ceny jest bezcenne,
uwazam, ze dobrze sie stalo, ze ten temat zostal zalozony, bo rzeczywiscie w poscie o dokladkach na temat ASR sa szczatkowe informacje i sprawa nie zostala wyjasniona do konca,
proponuje :
Jezeli ktos wie co i jak niech ladnie napisze
a) do benzyny, jakie czesci, co i jak zrobic
b) do diesla , j.w
apples - Czw Maj 24, 2012 11:51
pazdzi0h napisał/a: | Jezeli ktos wie co i jak niech ladnie napisze | Ja proponuje poszukać na forum bo było już sporo na ten temat.
pazdzi0h - Czw Maj 24, 2012 13:04
apples napisał/a: | pazdzi0h napisał/a: | Jezeli ktos wie co i jak niech ladnie napisze | Ja proponuje poszukać na forum bo było już sporo na ten temat. |
moze i duzo bylo ale raczej nie na ten temat, nigdzie nie ma wprost napisane co jest potrzebne, kazdy cos tam szrajbnal , ale nikt nie napisal konkretnie, ze dolozyl to i to i cally uklad ASR dziala
sknerko - Czw Maj 24, 2012 13:08
pazdzi0h napisał/a: | ale nikt nie napisal konkretnie, ze dolozyl to i to i cally uklad ASR dziala |
Bo do v6 nikt nie dołożył jeszcze o ile mnie pamięć nie myli, a do diesla chyba tylko PHJOWI i to po sporych perturbacjach jak pamiętam. W 1.8 nie wychodziła trakcja seryjnie więc nie będzie info o dokladce
wellman - Pią Cze 27, 2014 22:50
Ostatnio znalazłem w konsoli środkowej kilka "wolnych" wtyczek, w tym jedną w kolorze niebieskim - zdaje się przewidzianą do podłączenia kontroli trakcji.
To sprawiło, że zacząłem się zastanawiać czy w moim dieselku dałoby się to łatwo podłączyć. Rozumiem, że poza przyciskiem w konsoli potrzebowałbym jeszcze pompę ABSu z TC. Czy poza tym potrzebne jest coś jeszcze?
Zapewne trzeba by też zmienić coś w oprogramowaniu ECU i ewentualnie IKE. Tutaj pytanie - czy da się to zrobić korzystając z PASoftu i/lub INPy czy koniecznie trzeba na T4?
rafalmis1 - Sob Cze 28, 2014 03:45
wellman, co rozumiesz pod hasłem kontrola trakcji? Ja mam i w sumie nie wiem czy mi się przydało. Raczej potrafi mnie wkurzać
wellman - Sob Cze 28, 2014 09:11
rafalmis1, mam na myśli to: http://pl.wikipedia.org/w...ontroli_trakcji.
No i... dlaczego ASR Cię wkurza?
rafalmis1 - Sob Cze 28, 2014 12:38
Często na skręconych kołach mi zaświeci się kontrolka, mimo że nie ruszam ostro. Boje się też o wyświetlacz, bowiem jak u nas lubi gubić linie, a na szczęście mam wszystkie takie po prostu szczegóły
wellman - Sob Cze 28, 2014 19:05
Hm. Zapalanie kontrolki ASR/ESP przy skręcie może znaczyć wiele rzeczy, ale chyba ogólnie najpowszechniejsze jest uszkodzenie czujnika skrętu lub o kilka ząbków źle założona kierownica. Zakładam, że nie ma żadnych błędów typowych dla sterownika ABS w pamięci.
Mam zwykłe zegary, więc o wyświetlacz się nie boję
No i wracam do pierwotnej kwestii - czy poza przyciskiem na konsolę i pompą abs z obsługą asr potrzebuję coś jeszcze? Oraz - czy do aktywacji funkcji AST potrzebny jest T4, czy ktoś z naszych guru wie, czy da się to zrobić PASoftem lub INPą?
sknerko - Pon Cze 30, 2014 08:49
wellman napisał/a: | Zapalanie kontrolki ASR/ESP przy skręcie może znaczyć wiele rzeczy, ale chyba ogólnie najpowszechniejsze jest uszkodzenie czujnika skrętu lub o kilka ząbków źle założona kierownica. | żadne tam uszkodzenie, na szerokim kapciu po prostu jedno kolo potrafi zbuksować i wtedy mignie i tyle. Dopóki miałem standardowe gumy 195R15 to rzadko kiedy zerwało mi kołem na skręcie przy ruszaniu a od czasu jak założyłem 18" 225 to bardzo często, ale mnie to nie nerwi bo wiem, że to po to, żeby laczki oszczędzić.
[ Dodano: Pon Cze 30, 2014 09:49 ]
wellman no moduł TC musisz dołożyć, o ile pamiętam za schowkiem gdzieś się to montuje.
yoonior - Wto Lip 01, 2014 12:46
pazdzi0h napisał/a: | a moim zdaniem ASR to bezpieczenstwo i nie mozna nikomu odmawiac poprawy bezpieczenstwa, to tak jakby ktos napisal, ze kupil auto i ma wszystkie poduszki wywalone a wy mu na to, nie wymieniaj bo sie nie oplaca, zycie nie ma swojej ceny jest bezcenne |
A jakież to bezpieczeństwo zapewnia ci ASR???
Przecież ASR to tylko system antypoślizgowy na osi napędowej. To nie ESP, które rzeczywiście poprawia bezpieczeństwo poprzez kontrolę/korektę toru jazdy jeśli tylko się mu nie przeszkadza...
Wg. mnie kupno wysokiej klasy opon (a nie tanich badziewi) daje więcej bezpieczeństwa podczas jazdy niż system taki jak ASR.
pazdzi0h - Wto Lip 01, 2014 17:47
yoonior, http://bluesbreaker.w.interia.pl/asr.html
sknerko - Sro Lip 02, 2014 07:41
pazdzi0h, mnie już ręce opadają i nie chce mi się pisać że TC w Roverkach nie jest tylko po to by oszczędzać opony, tym bardziej że ja nie wpadłem do rowu dzięki temu ustrojstwu.
Dawidovs - Sro Lip 02, 2014 07:54
sknerko, a sterownika to nie trzeba dokładać w przypadku benzyny?
W dieslu chyba nie jest to konieczne..
sknerko - Sro Lip 02, 2014 07:55
w obu trzeba
Dawidovs - Sro Lip 02, 2014 08:15
A gdzie on się znajduje? Za schowkiem jak BCU?
Też chciałem dołożyć do swojego trakcję, pompę już mam, przycisk też. Nie wiem tyko jak to połączyć ze sobą
wellman, a te wolne wtyczki wychodzą u ciebie z BCU? Pytam bo nie zauważyłem u siebie przewodów i nie wiem czy ma sens cała ta zabawa..
sknerko - Sro Lip 02, 2014 08:56
Oj nie wiem czy nie naściemniałem bo kiedyś SeniorA chyba pisał, że nie ma w dieslach tylko w V6 jest sterownik TC ale patrzyłem w Rave i widzę moduł trakcji i na schematach coś jest tylko nie wiem gdzie to jest w dieslu (mam V6), wygląda mi ze za schowkiem ale pewny nie jestem. wtyk ma numer C0933
[ Dodano: Sro Lip 02, 2014 09:56 ]
Nie wiem czy czasem pompa z TC nie ma więcej przewodów we wtyczce jak zwykła i może nie masz tej części instalacji pod maską.
yoonior - Sro Lip 02, 2014 10:58
sknerko napisał/a: | pazdzi0hmnie już ręce opadają i nie chce mi się pisać że TC w Roverkach nie jest tylko po to by oszczędzać opony, tym bardziej że ja nie wpadłem do rowu dzięki temu ustrojstwu. |
Wyjaśnij mi jak, bo nawet po przeczytaniu artykułu z linka powyżej słabo mi przychodzi wyobrażenie sobie niesamowitych dobrodziejstw tego ASR w Roverkach
Jeździłem autami 4x4 (wybitnie zwiększają bezpieczeństwo prowadzenia na śliskim), autami z ESP (też zwiększają ale w porównaniu z 4x4 to raczej słabo), nie jeździłem jednak żadnym które miałoby tylko kontrolę trakcji (TC).
sknerko - Sro Lip 02, 2014 11:08
yoonior napisał/a: | nie jeździłem jednak żadnym które miałoby tylko kontrolę trakcji (TC). | To nie pisz że nie poprawia bezpieczeństwa.
Mam 4x4 z TC i R75 z TC i jednym i drugim miałem okazje wychodzić z mega opresji. R75 na łuku drogi na śliskim złapał asfalt i trakcja pozwoliła uniknąć wizyty w rowie a Freel obrócił sie tyłem do kierunku jazdy na autostradzie i jak go wyprowadziłem z powrotem i uciekałem w rów to TC też pozwoliła prosto nim śmignąc i nie położyc go na bok.
[ Dodano: Sro Lip 02, 2014 12:08 ]
W obu kontrolka TC świeciła przez większość czasu podczas "tańców" na jezdni
yoonior - Sro Lip 02, 2014 11:25
sknerko napisał/a: | Mam 4x4 z TC i R75 z TC i jednym i drugim miałem okazje wychodzić z mega opresji. R75 na łuku drogi na śliskim złapał asfalt i trakcja pozwoliła uniknąć wizyty w rowie |
Akurat mnie się wydaje, że to nie TC wyciągnęła cię z poślizgu skoro już w nim byłeś, tylko np. twoje sprawne manewry.
Czytając opis TC zwyczajnie nie potrafię zrozumieć, jak taki system miałby POMOĆ wyjść z poślizgu (skoro auto już w nim jest) lub wręcz do niego nie doprowadzić, skoro TC jedynie zapobiega poślizgowi kół w momencie kiedy na jezdnię trafia za pomocą koła więcej momentu obrotowego niż pozwala na to przyczepność.
Dodatkowo w specyficznych warunkach (zima/śnieg) taki system może tylko pogorszyć sytuację.
Ok, pewnie żaden z nas nie jest na tyle dobrym kierowcą żeby definitywnie stwierdzić o realnej przydatności TC dla bezpieczeństwa poruszania się - to pewnie mógłby chyba kierowca rajdowy/instruktor.
W moim pierwszym komentarzu chodziło mi głownie o to, że zamiast próbować dokładać TC do R75, kosztem dużych nakładów finansowych - może lepiej zainwestować w bardzo dobre opony?
Pozdrawiam
dawidd - Sro Lip 02, 2014 11:27
yoonior napisał/a: | Wyjaśnij mi jak, bo nawet po przeczytaniu artykułu z linka powyżej słabo mi przychodzi wyobrażenie sobie niesamowitych dobrodziejstw tego ASR w Roverkach | rownie dobrze możesz zapytać dlaczego hamulce tarczowe sa lepsze niz bębnowe - kiedyś były tylko te drugie i auta tez hamowały - wiec po co bylo wymyślać tarcze? fakt ze w roverach jest najprostszy system kontroli trakcji ale jest i na pewno lepiej go mieć niż nie mieć
longer86 - Sro Lip 02, 2014 11:49
ja rozumuję w ten sposób, że skoro auto wpadło już w poślizg, to żeby auto z poślizgu wyciągnąć nie trzyma się gazu w podłodze
Wystarczy poczytać o wyprowadzaniu auta z poślizgu. Zaleca się skręcenie kół w stronę w którą obraca się auto i delikatnie nie zrywając przyczepności kontrować kierownicą.
Więc TC to nie system który zrobi wszystko za nas, ale tak jak ABS pomaga utrzymać kontrolę nad autem przy hamowanie tak i tu w wyjątkowych sytuacjach TC pomga zachować optymalną prędkość kół by jak najbardziej zwiększyć przyczepność. tyle z mojej teorii
sknerko - Sro Lip 02, 2014 11:58
jak idziesz autem na śliskim i jedno kolo nagle złapie pełna przyczepność to zaczyna obracać autem a jak masz TC to ABS wyrównuje prędkość obrotową i pomaga auto utrzymać prosto poza tym auto jest "zduszane" przez siłownik kontrolujący przepustnice i zaczyna trochę zwalniać. Freel na poboczu zaczął się przechylać a, że tam TC działa poniżej 40Km/h to dopiero jak było już wolno ale nadal szybko, pomogło go utrzymać prosto, jadąc jednym kołem po asfalcie a drugim po mokrej trawie.
[ Dodano: Sro Lip 02, 2014 12:58 ]
Aha .... w Freelu jak leciałem tyłem na autobanie miałem nówki opony, może tydzień na kołach.
rafalmis1 - Sro Lip 02, 2014 15:55
Je jeździłem Scenicem ESP i ten system naprawdę jest super, pomogło nie raz. Ale jak roverem wpadłem w poślizg to tylko Boża opatrzność mi pomogła, bo przy 80 TC nie działało, a przy takiej prędkości wpadłem z poślizg. Samochód mam cały tylko i wyłącznie dlatego, że nic z przeciwka nie jechało. No i tu właśnie lepiej w opony było zainwestować, bo inne miałem z tyłu i inne z przodu. No i nie przypominam sobie żebym stracił prędkość poniżej 40
wellman - Sro Lip 02, 2014 16:20
Dawidovs, U mnie wtyczka z niebieską końcówką znajduje się w konsoli środkowej, poniżej radia. Nie śledziłem jeszcze skąd wychodzą, więc tego nie wiem. Ten przewód ma zapewne służyć do podłączenia przycisku do wyłączania ASR.
Skoro poza pompą obsługującą TC potrzebujemy jeszcze sterownika, który ma się znaleźć za schowkiem pasażera to być może ten przewód wędruje gdzieś tam. W najbliższym czasie postaram się to sprawdzić.
Wiemy więc, że potrzebujemy: pompę, sterownik, przycisk do konsoli. Została kwestia oprogramowania. Czytałem o przypadkach utraty TC przy zmianie map ECU na jakieś gotowce, więc pewnie trzeba aktywować tą funkcję w ECU. Nie wiem czy przypadkiem nie będzie konieczne włączenie czegoś w IKE i BCU... więc nadal czekamy na odpowiedź mądrzejszych - da się to zrobić PaSoftem czy konieczny jest T4?
SeniorA - Sro Lip 02, 2014 16:33
rafalmis1 napisał/a: | bo przy 80 TC nie działało, | TC w R75 działa w całym zakresie prędkości , tylko , że do 100 km/h w inny sposób (ogranicza moment i przyhamowuje koła), później tylko ogranicza obroty silnika.
sknerko - Czw Lip 03, 2014 08:17
wellman napisał/a: | Wiemy więc, że potrzebujemy: pompę, sterownik, przycisk do konsoli. | Z tym sterownikiem nie jestem pewien, ale nie ma schematów do diesla bez zaznaczonego sterownika. Trzeba by sprawdzić u kogoś kto ma albo pytać mechaników co to ogarniają Mariusz418 lub PHJOWI
rafalmis1 napisał/a: | . Ale jak roverem wpadłem w poślizg to tylko Boża opatrzność mi pomogła, bo przy 80 TC nie działało, a przy takiej prędkości wpadłem z poślizg. |
Bo nie wykryło różnicy w prędkości obrotowej kół ja też ślizgałem się i trakcja nie reagowała a wtedy jak miałem przygodę na łuku drogi zostałem zepchnięty na pobocze przez wyprzedzającego z przeciwka i jedno z kół złapało asfalt (bo droga cała była pokryta śniegiem i trafiło na kawałek odkryty) i zaczęło mnie obracać, trakcja "wyrównała" obroty kół i zdusiła trochę silnik, pomagając wyprowadzić auto z pobocza.
rafalmis1 napisał/a: | No i nie przypominam sobie żebym stracił prędkość poniżej 40 | Trakcja do 40km/h jest tylko w Freelanderze.
SeniorA - Czw Lip 03, 2014 10:11
sknerko napisał/a: | Trakcja do 40km/h jest tylko w Freelanderze. | należy rozumieć że w R75 do 40 km/h nie ma TC ? , jeśli tak, to jakieś nieporozumienie bo jest w całym zakresie.
W dieslu nie ma sterownika do TC bo zastępuje go ECM , potrzebna jest pompa ABS z TC , instalacja Can-bus , przycisk na konsoli i lampka w zegarach oraz sesja na T4.
sknerko - Czw Lip 03, 2014 13:41
W 75 TC jest w całym zakresie, wyjaśniłem tylko poprzedni mój wpis, z resztą wcześniej pisałeś, że tak jest. Może jakoś nieszczęśliwie to napisałem.
MaReK - Sob Lip 05, 2014 23:27
Jeszcze ECU silnika i zegary warto poinformować o istnieniu trakcji.
SeniorA - Nie Lip 06, 2014 12:08
było o tym SeniorA napisał/a: | oraz sesja na T4. |
MaReK - Nie Lip 06, 2014 12:41
Sesja na T4 nie jest obowiązkowa, ale na pewno ułatwia zaprogramowanie wszystkiego na raz jednym narzędziem. Nie wiem tylko jak samo T4 miałoby dopisać te moduły bez wcześniejszej ingerencji w moduły.
Można to jednak z powodzeniem zrobić kilkoma innymi narzędziami pod OBD.
W dieslu to bułka z masłem, w 2.5v6 to już nie tak prosto.
wellman - Czw Lut 25, 2016 16:19
Panowie, zagadka.
Podmieniłem dziś u siebie zwykłą pompę ABS na model z kontrolą trakcji, udało się dostać taką od CDT, sprzedawca zapewniał, że sprawna.
Po wymianie niby wszystko działa ok, ale aktywacja TC w zegarach powoduje wyświetlenie permanentnego błędu TC na wyświetlaczu i powstanie w module ABS błędu 6F opisanego w PASofcie jako "CAN message error acknowledge ASC". Po usunięciu wystarczy wcisnąć przycisk trakcji i już błąd jest ponownie.
Wniosek prosty - trakcja nie działa. Pytanie, dlaczego? Czy poza aktywacją w IKE trzeba zrobić coś jeszcze? Np. jednak zmienić coś w ustawieniach/mapie ECU? Jeśli tak, to jak?
marcin.misek - Czw Lut 25, 2016 18:44
wellman napisał/a: | Np. jednak zmienić coś w ustawieniach/mapie ECU? Jeśli tak, to jak? |
Musisz wgrac mape silnika z trakcją.. w sumie to jeden bajt tylko roznicy, ale nie bedzie działało;]
Galetto, MPPS i inne narzedzia do mapowania;]
wellman - Czw Lut 25, 2016 18:58
Galetto mam, ładowałem już wczesniej mapę zmodyfikowaną przez MaReK-a.
Moglbys, oczywiście za stosowna oplata, taka modyfikacje w mapie wpisać?
marcin.misek - Czw Lut 25, 2016 19:16
Napisz do MaReK, od przerobi ta mape.. albo Longer86, ja sie na mapach jeszcze nie znam..
longer86 - Czw Lut 25, 2016 23:51
z trakcją to tylko Marek bo tym się nie podzielił ze mną jeszcze on ma łeb od tego
MaReK - Pią Lut 26, 2016 15:54
Jak zawsze wszystko w teorii wydaje się proste, ale jak przychodzi zmierzyć się z rzeczywistością, to nagle problem się pojawia
Wiem, że trakcja to kwestia jednego bajtu, ale z tego co widać w zasobach T4 wcale tak nie jest. Inaczej jest z poliftami inaczej jest z przedliftami. Inaczej z automatem inaczej z manualem.
Wczoraj mi się trochę zeszło, ale jeszcze o 23:30 kolega wellman poleciał przetestować Zmodyfikowałem mu mapkę od razu na coś "nowszego" i dołożyłem trakcję. Cieszę się, że działa
christopher7 - Pią Lut 26, 2016 18:15
wellman, pochwal się jak tam nowa funkcjonalność twojego Rovera? Musiałeś coś dodatkowo robić z wtyczką pompy ABS czy pasowało przy montażu pompy z trakcją na zasadzie plug&play?
wellman - Pią Lut 26, 2016 18:30
christopher7, pompa pasowała plug&play, została wyciągnięta stara, włożona nowa, bez żadnych ingerencji we wtyczkę czy resztę instalacji. Można przypuszczać, że jeśli masz w konsoli wtyczkę do przycisku trakcji to masz też resztę przewodów, w tym te we wtyczce do pompy.
Więc po modyfikacji zegarów i mapie od MaReK-a trakcja zatrybiłła bez problemu. Od wczoraj jeszcze nie zdążyłem "wpaść w poślizg", żeby nowa funkcja miała okazję zadziałać, ale skoro błąd komunikacji zniknął i żadne inne się nie pojawiły, a do tego przycisk od ASR działa, to wnoszę, że wszystko jest w najlepszym porządku.
Do tego nowa MaRkowa mapka daje dodatkowego kopa, szybszą reakcję na pedał gazu i jakby większy komfort i płynność przy zmianie biegów, co - biorąc pod uwagę, że byłem już pod gigantycznym wrażeniem poprzedniej - jest tym bardziej miłym zaskoczeniem! Na razie nie zaobserwowałem też dymienia, tu nic się nie zmieniło.
Także jeszcze raz WIELKIE dzięki dla MaReK-a!
christopher7 - Pią Lut 26, 2016 18:35
wellman, Super. Rozumiem, że zegary też miałeś od razu pasujące i nie musiałeś ich zmieniać ? Pozostaje tylko się cieszyć nową modyfikacją... Uważaj tylko z tym wpadaniem w poślizg
marcin.misek - Pią Lut 26, 2016 18:37
Zegary to kwestia zakodowania, nie potrzeba ich wymieniac.
wellman - Pią Lut 26, 2016 18:46
christopher7, zegary wymieniałem wcześniej na wersję z wyświetlaczem. Niemniej do aktywowania trakcji w IKE wystarczy zmiana jednej wartości (nota bene też wziętej z rozpiski udostępnionej na forum przez MaReK-a) za pomocą np. PASoft-u, więc to poszło gładko.
christopher7 - Pią Lut 26, 2016 18:48
marcin.misek, Ekstra. Zastanawiałem gdzie się wyświetla ikonka trakcji w przypadku wersji z wyświetlaczem LCD. Czyli mając takie zegary zakodowanie załatwi sprawę i będzie się to wyświetlało na LCD?
wellman - Pią Lut 26, 2016 18:57
christopher7, dokładnie tak. Wyświetli Ci się na wyświetlaczu wieeelka, dająca mocno w oczy, ikonka trakcji.
marcin.misek - Pią Lut 26, 2016 19:08
A najbardziej wkurzająca opcją jest informowanie o włączonym tylnym halogenie przeciwmgłowym... to juz mogli przeniesc na malutką ikonka;]
wellman - Pią Lut 26, 2016 19:26
marcin.misek, dokładnie! Zastanawiam się, czy nie dałoby się "przeszczepić" ikonki tylnego halogenu w nieużywane pole pod przednim halogenem, po prawej stronie od kontrolki poduszek (to chyba jest kontrolka zapiętych pasów) i dolutowanie przewodu do tej diody połączonego z... no właśnie, z czym?
Zdaje się, że do IKE dochodzi sygnał K-bus z LSM na pinie 3 czarnej wtyczki, czyli tutaj nic nie ugramy, trzeba by poszukać na płytce odpowiedniego miejsca.
marcin.misek - Pią Lut 26, 2016 19:57
Z tego co kojarze to LCM wysyla komunikat o statusie lamp, jakie są wlaczone jakie nie, poprzez szyne IBUS i IKU decyduje co zapalic.
Zdaje mi śie ze przeróbka nie bedzie tak prosta, jeśli niemożliwa..
Na szczęście niezbyt czesto się tego używa.. wiec da się życ..
prebenny - Pią Lut 26, 2016 20:13
Ale coś kojarzę, że w TOAFie jest opcja od informowania o halogenach (nie pamiętam co prawda czy przednim czy tylnym... czy obydwoma ale coś na pewno jest ).
wellman - Pią Lut 26, 2016 20:22
prebenny, pewnie masz na myśli opcję włączenia powiadomienia o halogenach na wyświetlaczu, którą trzeba włączyć, gdy się robi upgrade z zegarów nie posiadających LCD.
prebenny - Pią Lut 26, 2016 20:27
wellman pewnie tak
marcin.misek - Pią Lut 26, 2016 20:56
prebenny napisał/a: | Ale coś kojarzę, że w TOAFie jest opcja od informowania o halogenach |
Jest taka opcja - dotyczy przednich halogenów bo to była opcja a nie standard.
W moim przypadku powoduje to przy włączeniu przednich halogenów zapalenie się kontrolkii ( małej) i wyświetleniu komunikatu na LCD. Problem w tym że komunikat jaki się wyświetla to "Engine disable" czy jakos tak..
Ja niestety mam halogeny dokładane samemu ( fabryczne). Nie wiem jak to bedzie działalo w przypadku fabrycznych halogenów, czy nie trzeba coś jeszcze przestawić.
MaReK - Pią Lut 26, 2016 21:09
Ja mam fabryczne halogeny, ale nie bardzo wiem o czym Wy piszecie ?
Co gdzie wyłączyć? W LSMie? Czy w IKE?
A żeby pozostać w temacie. wellman, idealnie byłoby zapisać trakcję w kodach ZCS Tak, gdybyś kiedyś podłączył się pod "durnia" T4 i żeby Ci nie rozjechał całej konfiguracji
wellman - Pią Lut 26, 2016 22:28
MaReK, a i owszem, to byłoby idealnie, ale zapewne będzie możliwe dopiero po premierze TOAF-a.
Tymczasem raczej nie ma szans, żebym się podpinał pod T4, raz - nie ma żadnego w pobliżu, dwa - mając INPę, PASoft i w oczekiwaniu na TOAF-a nie ma takiej potrzeby.
dawidd - Pon Lut 29, 2016 20:56
wellman napisał/a: | po premierze TOAF | a coś już wiadomo kiedy?
christopher7 - Wto Mar 15, 2016 14:55 Temat postu: [R75] dolozenie trakcji Odnośnie dokładania trakcji jako ciekawostka:
Trafiłem na handlarza który sprzedawał na części Rovera 75 z 2004 rok w dieslu który miał zamontowaną pompę ABS z TC o numerze 0265900003/0265224004 i chyba to działało i jeździło...
To może jednak nie tylko 0265900004 ? próbował ktoś może dołożyć 0265900003 ?
wellman - Wto Mar 15, 2016 15:26
christopher7, chyba nikt nie próbował, przynajmniej gdy zadawałem podobne pytania nikt nie odpowiedział.
Rozmawiałem w tej sprawie z jakimś technicznym gościem z niemieckiej centrali Boscha. Był tak miły i sprawdził, czy coś innego podejdzie w miejsce naszej pompy do diesla. Oficjalnie istnieją jej dwa modele - ten, co był oryginalnie montowany i późniejszy, zamienny i montowany w ostatnim roczniku R75.
Wypatrzyłem też różne pompki, które wyglądają identycznie jak nasze, mają sąsiednie numerki w katalogu i też współpracują z różnymi wariantami sterownika EDC15 w dieslach (a są przy tym tańsze od naszych ).
Niestety miły pan sprawdził, z kimś się podobno jeszcze konsultował i zawyrokował, że ani ta pompka od benzyny, ani kuzynki z innych diesli nie podejdą, bo tam coś w sterownikach jest inaczej i to nie będzie działać tak jak powinno.
Może więc ktoś do tego R75 wsadził taką pompkę, ale czy ABS działa właściwie i czy trakcja w ogóle jest aktywowana... tego nie wiemy.
christopher7 - Wto Mar 15, 2016 15:39
wellman, samochód podobno normalnie palił i jeździł. W panelu był chyba klawisz TC. Może jednak się da
wellman - Wto Mar 15, 2016 15:56
christopher7, palić i jeździć mógł, przycisk TC podłączony mógł mieć (chyba pół roku jeździłem z podpiętym przyciskiem, który nic nie robił poza generowaniem błędu komunikacji z TC w ECU, gdy się go wcisnęło ).
Ale czy ABC działał i komunikował się jak trzeba i TC działało, tego nie wiemy.
christopher7 - Wto Mar 15, 2016 16:20 Temat postu: [R75] dolozenie trakcji wellman, bez zamontowania i sprawdzenia możemy sobie tak dywagować i się zastanawiać nad potencjalnymi błędami i problemami. Jak się wkurzę to sprawdzę sam jak to chodzi pod dieslem. Ale na razie niestety nie mam na to ani czasu ani chęci
|
|