Zobacz temat - [r200]Wysokie spalanie brak wentylatora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200]Wysokie spalanie brak wentylatora

toxx - Pią Cze 08, 2012 12:39
Temat postu: [r200]Wysokie spalanie brak wentylatora
Witam rover pali w mieście ok 11, 12l. Przeczyściłem krokowca, przepustnice i sprawdziłem czujnik temperatury, ok 20 C rezystancja na stykach 2,36 kohm ze wzrostem temperatury silnika maleje. Jednak nigdy nie włączy się wentylator przy dużych temperaturach, w korku itp. Po wyjęciu wtyczki od czujnika zaczyna się kręcić. Czy ten czujnik może być uszkodzony?
brkzzz - Pią Cze 08, 2012 12:54

Tutaj masz prawidłowe wartości czujnika:

http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html

[ Dodano: Pią Cze 08, 2012 13:54 ]
Szukanie usterki najlepiej zacznij od wymiany korka.

Więcej masz w tych tematach:
http://forum.roverki.eu/v...ight=wentylator
http://forum.roverki.eu/v...ight=wentylator
http://forum.roverki.eu/v...p=370671#370671
http://forum.roverki.eu/v...t=64601&start=0

toxx - Pią Cze 08, 2012 13:35

zapoznałem się z tymi tematami i wszystkie testy przeszedł pozytywnie korek sprawdzę, ale głównie chodzi o to że ma nie równe obroty a na jałowym 1000, słabo schodzi też z obrotów, potrafi się zawiesić. i na dodatek takie wysokie spalanie. Dodam jeszcze że na podstawie tych tematów, to wentylator nie powinien mi się włączać ponieważ wskazówka przy maksymalnych temperaturach dochodzi do połowy może nawet i nie
leszczu - Pią Cze 08, 2012 13:39

Co do przycinających się obrotów to poluzuj lekko linkę przy przepustnicy.
toxx - Nie Cze 10, 2012 12:55

leszczu napisał/a:
Co do przycinających się obrotów to poluzuj lekko linkę przy przepustnicy.

Nie pomogło dalej obroty wieszają się od 1100 do 1500 po czym spadają do 1000 bądź troszeczkę niżej ale nie do okolic 875 obrotów/minute

leszczu - Nie Cze 10, 2012 13:05

toxx napisał/a:
Nie pomogło dalej obroty wieszają się od 1100 do 1500 po czym spadają do 1000 bądź troszeczkę niżej ale nie do okolic 875 obrotów/minute

Prawidłowe wskazania obrotomierza, przy ciepłym i zimnym silniku.

toxx napisał/a:
Witam rover pali w mieście ok 11, 12l.

Jak mierzysz te spalanie ?? Przy ilu obrotach zmienisz biegi ??

toxx - Nie Cze 10, 2012 17:36

Spalanie obserwuję od dawna tankuje ileś tam litrów i jeżdżę do ostatniej kropli w miescie wychodzi 11l w cyklu mieszanym większość trasa poza miastem od 8 do 9 l. To obroty są tak jak przedstawiłeś na zdjęciu tylko się zawieszają
ADI-mistrzu - Nie Cze 10, 2012 18:49

To przepustnica może Ci się wieszać przez co silnik na postoju zamiast spalać 0.9L/h spala np. 1.5L/h.
toxx - Nie Cze 10, 2012 19:07

No dobra tyle, że rozebrałem ją i chodzi dobrze sprężyna zamyka przepustnice do końca niema luki
ADI-mistrzu - Nie Cze 10, 2012 20:17

To jeszcze krokowy do wyczyszczenia.
Adrian - Pon Cze 11, 2012 07:11

toxx napisał/a:
Spalanie obserwuję od dawna tankuje ileś tam litrów i jeżdżę do ostatniej kropli
Zalej do pełna, wyjeździj to i wtedy będzie mniej więcej wiadomo.
toxx napisał/a:
Jednak nigdy nie włączy się wentylator przy dużych temperaturach
Odpal samochód, przejedź się i poczekaj na luzie z 20 minut. Powinien się włączyć. Pierwszy bieg wentylatora jest prawie niesłyszalny.
toxx - Pon Cze 11, 2012 17:32

Wydaje mi się, że próba tankowania np. 9l i jazdy do póki zgaśnie jest również dobra. Co do obrotów to auto przy temp<80-90 stopni chodzi ok natomiast gdy się nagrzeje pod 90 C i tak trochę pochodzi to zaczyna świrować nie schodzi z obrotów zatrzymuje się na 1500 a przy wciśnięciu sprzęgła obroty rosną dopiero po chwili maleją tak jakbym nie puszczał gazu i wciskał sprzęgło
brkzzz - Pon Cze 11, 2012 18:28

toxx napisał/a:
Wydaje mi się, że próba tankowania np. 9l i jazdy do póki zgaśnie jest również dobra.


Sama próba może jest dobra, ale w ten sposób serwujesz silnikowi najgorszy syf, jaki masz w baku.

ADI-mistrzu - Pon Cze 11, 2012 18:46

Eee tam, jak tak kilka razy przejeździł to już ten syf zjadł mu :mrgreen:
Po za tym i tak w filtrze to mu się zatrzyma, więc będzie do wymiany.

Gonia - Pon Cze 11, 2012 20:48

toxx napisał/a:
Wydaje mi się, że próba tankowania np. 9l i jazdy do póki zgaśnie jest również dobra.


Szczególnie dobra dla pompy paliwa, która jest również paliwem smarowana i chłodzona...

toxx napisał/a:
Co do obrotów to auto przy temp<80-90 stopni chodzi ok natomiast gdy się nagrzeje pod 90 C i tak trochę pochodzi to zaczyna świrować nie schodzi z obrotów zatrzymuje się na 1500 a przy wciśnięciu sprzęgła obroty rosną dopiero po chwili maleją tak jakbym nie puszczał gazu i wciskał sprzęgło


Jeśli masz fabryczną przepustnicę (plastikową), to ona właśnie "świruje" jak się mocno rozgrzeje komora silnika. Plastik się wtedy odkształca.