|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200]Wysokie spalanie brak wentylatora
toxx - Pią Cze 08, 2012 12:39 Temat postu: [r200]Wysokie spalanie brak wentylatora Witam rover pali w mieście ok 11, 12l. Przeczyściłem krokowca, przepustnice i sprawdziłem czujnik temperatury, ok 20 C rezystancja na stykach 2,36 kohm ze wzrostem temperatury silnika maleje. Jednak nigdy nie włączy się wentylator przy dużych temperaturach, w korku itp. Po wyjęciu wtyczki od czujnika zaczyna się kręcić. Czy ten czujnik może być uszkodzony?
brkzzz - Pią Cze 08, 2012 12:54
Tutaj masz prawidłowe wartości czujnika:
http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html
[ Dodano: Pią Cze 08, 2012 13:54 ]
Szukanie usterki najlepiej zacznij od wymiany korka.
Więcej masz w tych tematach:
http://forum.roverki.eu/v...ight=wentylator
http://forum.roverki.eu/v...ight=wentylator
http://forum.roverki.eu/v...p=370671#370671
http://forum.roverki.eu/v...t=64601&start=0
toxx - Pią Cze 08, 2012 13:35
zapoznałem się z tymi tematami i wszystkie testy przeszedł pozytywnie korek sprawdzę, ale głównie chodzi o to że ma nie równe obroty a na jałowym 1000, słabo schodzi też z obrotów, potrafi się zawiesić. i na dodatek takie wysokie spalanie. Dodam jeszcze że na podstawie tych tematów, to wentylator nie powinien mi się włączać ponieważ wskazówka przy maksymalnych temperaturach dochodzi do połowy może nawet i nie
leszczu - Pią Cze 08, 2012 13:39
Co do przycinających się obrotów to poluzuj lekko linkę przy przepustnicy.
toxx - Nie Cze 10, 2012 12:55
leszczu napisał/a: | Co do przycinających się obrotów to poluzuj lekko linkę przy przepustnicy. |
Nie pomogło dalej obroty wieszają się od 1100 do 1500 po czym spadają do 1000 bądź troszeczkę niżej ale nie do okolic 875 obrotów/minute
leszczu - Nie Cze 10, 2012 13:05
toxx napisał/a: | Nie pomogło dalej obroty wieszają się od 1100 do 1500 po czym spadają do 1000 bądź troszeczkę niżej ale nie do okolic 875 obrotów/minute |
Prawidłowe wskazania obrotomierza, przy ciepłym i zimnym silniku.
toxx napisał/a: | Witam rover pali w mieście ok 11, 12l. |
Jak mierzysz te spalanie Przy ilu obrotach zmienisz biegi
toxx - Nie Cze 10, 2012 17:36
Spalanie obserwuję od dawna tankuje ileś tam litrów i jeżdżę do ostatniej kropli w miescie wychodzi 11l w cyklu mieszanym większość trasa poza miastem od 8 do 9 l. To obroty są tak jak przedstawiłeś na zdjęciu tylko się zawieszają
ADI-mistrzu - Nie Cze 10, 2012 18:49
To przepustnica może Ci się wieszać przez co silnik na postoju zamiast spalać 0.9L/h spala np. 1.5L/h.
toxx - Nie Cze 10, 2012 19:07
No dobra tyle, że rozebrałem ją i chodzi dobrze sprężyna zamyka przepustnice do końca niema luki
ADI-mistrzu - Nie Cze 10, 2012 20:17
To jeszcze krokowy do wyczyszczenia.
Adrian - Pon Cze 11, 2012 07:11
toxx napisał/a: | Spalanie obserwuję od dawna tankuje ileś tam litrów i jeżdżę do ostatniej kropli | Zalej do pełna, wyjeździj to i wtedy będzie mniej więcej wiadomo. toxx napisał/a: | Jednak nigdy nie włączy się wentylator przy dużych temperaturach | Odpal samochód, przejedź się i poczekaj na luzie z 20 minut. Powinien się włączyć. Pierwszy bieg wentylatora jest prawie niesłyszalny.
toxx - Pon Cze 11, 2012 17:32
Wydaje mi się, że próba tankowania np. 9l i jazdy do póki zgaśnie jest również dobra. Co do obrotów to auto przy temp<80-90 stopni chodzi ok natomiast gdy się nagrzeje pod 90 C i tak trochę pochodzi to zaczyna świrować nie schodzi z obrotów zatrzymuje się na 1500 a przy wciśnięciu sprzęgła obroty rosną dopiero po chwili maleją tak jakbym nie puszczał gazu i wciskał sprzęgło
brkzzz - Pon Cze 11, 2012 18:28
toxx napisał/a: | Wydaje mi się, że próba tankowania np. 9l i jazdy do póki zgaśnie jest również dobra. |
Sama próba może jest dobra, ale w ten sposób serwujesz silnikowi najgorszy syf, jaki masz w baku.
ADI-mistrzu - Pon Cze 11, 2012 18:46
Eee tam, jak tak kilka razy przejeździł to już ten syf zjadł mu
Po za tym i tak w filtrze to mu się zatrzyma, więc będzie do wymiany.
Gonia - Pon Cze 11, 2012 20:48
toxx napisał/a: | Wydaje mi się, że próba tankowania np. 9l i jazdy do póki zgaśnie jest również dobra. |
Szczególnie dobra dla pompy paliwa, która jest również paliwem smarowana i chłodzona...
toxx napisał/a: | Co do obrotów to auto przy temp<80-90 stopni chodzi ok natomiast gdy się nagrzeje pod 90 C i tak trochę pochodzi to zaczyna świrować nie schodzi z obrotów zatrzymuje się na 1500 a przy wciśnięciu sprzęgła obroty rosną dopiero po chwili maleją tak jakbym nie puszczał gazu i wciskał sprzęgło |
Jeśli masz fabryczną przepustnicę (plastikową), to ona właśnie "świruje" jak się mocno rozgrzeje komora silnika. Plastik się wtedy odkształca.
|
|