Zobacz temat - [Rover 214 16v] silnik 1.6 16v PROBLEM
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [Rover 214 16v] silnik 1.6 16v PROBLEM


rexsio11 - Pon Cze 18, 2012 15:31
Temat postu: [Rover 214 16v] silnik 1.6 16v PROBLEM
Witam. Posiadam roverka 214 sli ostatnio miałem awarie w postaci uszkodzonego bloku silnika. Postanowiłem wymienić silnik i wstawiłem 1.6 16v, osoba od której kupowałem silnik powiedziała że wszystko będzie pasowało i dał nawet gwarancje rozruchową. Silnik po zmontowaniu z moimi podzespołami [pompa wspomagania, rozrusznik, alternator czujnik położenia wału ,] wogule nie odpala, auto było na gaz, silnik podczas rozruchu na gaz zaczyna w pewnej chwili się blokować problem znika gdy przełącze na bezyne. Po wymianie czujnika położenia wału silnik jakby chciał odpalic lecz nie może i ciągle się blokuje. Na gaz podczas rozruchu gdy w pewnej chwili wyłącze rozruch silnik odpala lecz na pare sekund.
Na bęzyne wogule nie mogę go odpalić.
Prosze o pomoc.

Kozik - Sro Cze 20, 2012 17:25

a koło zamachowe masz z którego silnika? bo komputer masz z 1.4 a w silniku 1.6 może być inny zamach i inne wycięcia do czujnika położenia wału
rexsio11 - Sro Cze 20, 2012 22:34

no koło zamachowe zostawiłem od 1.6 ale wątpie żeby to mialo jakieś znaczenie. silnik tak jak pisałem jakby chciał odpalić ale nie może, podczas rozruchu słychać ze przyspiesza ale nie może złapać do końca jak już złapie to gaśnie po 2 sekundach

skąd mam mieć w tej chwili pewność że koło zamachowe różni się w zależności od modelu ?

ADI-mistrzu - Czw Cze 21, 2012 07:16

Równie dobrze mogłeś kupić silnik Rover'a który w rzeczywistości pochodzi z Poloneza, wtedy na pewno koła zamachowe nie będą się zgadzały.

Stary silnik oczywiście poszedł już na złom?

Szukałem na allegro zdjęcia koła aby porównać zęby, ale widzę tylko te z zębami od rozrusznika.
Sprawdź tez czy rozrząd nie jest przestawiony.

rovek - Czw Cze 21, 2012 10:06

Robiłem przekładkę osprzętu z 1.4 do 1.6 i jest to samo, koło zamachowe takie samo, liczba zębów taka sama, wcięcia takie same.

rexsio11, sprawdź elektronikę, mogłeś czegoś nie podpiąć lub pomylić coś.

Przełącz na benzynę, i sprawdź czy po kręceniu świece są mokre oraz czy jest na nich iskra, to podstawa.

rexsio11 - Czw Cze 21, 2012 15:42

Nie, od starego silnika poszedł tylko blok ponieważ i tak był już baz użyteczny a reszte ciągle posiadam, co do czujników to sprawdzałem już kilka razy i wszystko wydaje się być ok. świece są mokre od benzyny lecz dziś zauważyłem że wtryski załączają się co cykl pracy tłoka i wszystkie razem a wydaje mi się że powinny działać w odstępach i osobno no chyba że się mylę.

nawet reset kompa nie pomógł :/

ADI-mistrzu - Czw Cze 21, 2012 16:55

1. Wtryski pracują parami, 1 z 3 i 2 z 4
2. Komp niema resetu, odłączenie akumulatora nic nie daje.

Wyciągnij listwę wtryskową razem z wtryskami i zobacz czy w czasie kręcenia wtryskiwacze pracują paramami naprzemiennie.
Sprawdź czy masz w ogóle iskrę na świecach.

rexsio11 - Czw Cze 21, 2012 17:06

listwę z wtryskami wyjąłem i stąd wiem jak pracują a iskra na świecach jest lecz nie wiem czy jest w cylindrze po zmontowaniu. Wydaje mi się że on tak jakby gubi iskrę czyli nie zawsze ona jest lecz nie mam co do tego pewności i nie wiem jak to sprawdzić.
ADI-mistrzu - Czw Cze 21, 2012 17:46

Podmień cewkę na dowolną inną, z jakiegokolwiek samochodu, np. z maluszka, poloneza czy czego innego.
sTERYD - Czw Cze 21, 2012 17:46

rexsio11 napisał/a:
silnik tak jak pisałem jakby chciał odpalić ale nie może, podczas rozruchu słychać ze przyspiesza ale nie może złpać do końca jak już złapie to gaśnie po 2 sekundach

coś mi się kojarzy, z e ktoś opisywał, że miał takie objawy przy źle założonych kołach na wałkach rozrządu :hm:

rexsio11 - Czw Cze 21, 2012 18:21

cewkę zmieniałem i objawy takie same. osoba od której kupowałem powiedziała że silnik odpali bez problemu. silnik jest z demontażu 216 w którym było uszkodzone sprzęgło ( tak powiedział) osoba jest zaufana. poza tym w tamtym silniku też żle założyłem koła i objawy były całkiem inne.
hudy23_1985 - Czw Cze 21, 2012 22:00

Ja miałem podobne objawy przy źle złożonym rozrządzie
A kompresje sprawdziłeś(u mnie przy źle zlożonym było 3 bary)

rexsio11 - Sob Cze 23, 2012 08:45

ja mam 12 bar na każdym cylindrze. dziś sprawdzę cały rozrząd i położenie wałków oraz elektrykę jeszcze raz. Koledzy co co powiecie na temat kompa ? czy mógł się jakoś przestawić albo rozregulować ? on był wymontowany na jakieś trzy tygodnie zanim zamontowałem ten silnik.
leszczu - Sob Cze 23, 2012 11:25

rexsio11, rozumiem ,że komp jest w tej chwili od 1.4 ?? Może trzeba zmienić na ten od 1.6.
rexsio11 - Sob Cze 23, 2012 11:51

tak jest od 1.4 z tym ze wydaje mi sie że to nie ma sensu ponieważ wszystko jest to samo tylko ze 1.6 potrzebuje większego dawkowania paliwa lecz silnik powinien odpalić na tym co jest. no i ja nie mam imo wiec założenie od 1.6 wymagało by przeprogramowania kompa.

a mnie interesuje czy coś mogło się stać z kompem po wymontowaniu go na trzy tygodnie, czy mogło sie w nim coś poprzestawiać ?

ADI-mistrzu - Sob Cze 23, 2012 12:43

Nie, nie mogło.
rexsio11 - Sob Cze 23, 2012 13:25

rozrząd WYDAJE SIĘ BYĆ OK. wymieniłem cały układ zasilania świec, sprawdziłem połączenie cewki z kompem i masą, no i jest bez zmiam.

koledzy no pomóżcie już nie chce mi się rowerem 20 km jechać do pracy co dziennie.

co może być nie tak ?
lub co może ja źle podłączyłem ?

[ Dodano: Sob Cze 23, 2012 14:25 ]
dodam jeszcze że silnik jest z roku 1998-1999 a mój rover 1994.

ADI-mistrzu - Sob Cze 23, 2012 13:56

To ty kanciaka masz....
To masz innego kompa i pewnie w kole zamachowym tkwi problem.

rexsio11 - Sob Cze 23, 2012 22:22

muszę mieć 100 % pewności że to zamach. nie opłaca mi sie znowu silnika rozbierać. nie mam na to tyle czasu.

[ Dodano: Sob Cze 23, 2012 23:22 ]
wszystko sprawdziłem i jest ok. czy ktoś potwierdzi że jest to wina koła zamachowego ?
jak tak to czekają mnie 2 dni pracy by wyrzucić cały sinik i zlikwidować usterke.

sTERYD - Sob Cze 23, 2012 23:09

a po co chcesz wyjmować silnik?
Do wymiany koła zamachowego wystarczy odsunąć skrzynię. Nie spiesząc się jakieś 5-6 godzin :cool:
Nie zapomnij dać jakieś szczeliwo na gwint od śrub koła zamachowego, bo Ci będzie ciekł olej z silnika na sprzęgło.
A na sto procent to chyba nikt Ci nie powie. Trzeba by było zobaczyć koło z tamtego silnika i to co jest teraz.

rexsio11 - Nie Cze 24, 2012 01:02

mniej pracy mamz wyłożeniem całego silnika. z braku odpowiednich kluczy nie mam zamiaru znowu męczyć sie z wyłożeniem skrzyni , podmianą i składaniem. szczerze mówiąc wykonuje podobne czynności a składanie idzie szybciej.
sTERYD - Nie Cze 24, 2012 06:24

to już jak wolisz :cool:
ADI-mistrzu - Nie Cze 24, 2012 08:10

Możesz na allegro poszukać koła z R200 okrągłego i kanciaka i porównać sobie.
rexsio11 - Sob Cze 30, 2012 17:21

z braku kanału i odpowiednich narzędzi to prędzej wyżu-ce silnik niż tylko skrzynie.

koło zamachowe jest inne niż w tamtym silniku wiec czeka mnie ciężka robota, jak sinik odpali to dam znać. życzcie mi powodzenia.

[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 18:21 ]
Witam ponownie. Jednak to koło zamachowe miało winę, auto pięknie jeździ i te parę koni więcej idzie odczuć ( samochód jest bardziej agresywny) lecz podczas jazdy po przełączeniu na benzynę roverek się muli, brak mu mocy będę musiał jechać na przeprogramowanie kompa.

koledzy dzięki za pomoc, bez was mój roverek stał by jeszcze długiiiiiiiiiiiiii czas ponieważ ja bym do tego nie doszedł tak prędko.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam wszystkich roverzystów :ok: .

Kozik - Sob Cze 30, 2012 17:47

rexsio11 napisał/a:
Jednak to koło zamachowe miało winę,


no i super że się udało

rexsio11 napisał/a:
lecz podczas jazdy po przełączeniu na benzynę roverek się muli, brak mu mocy będę musiał jechać na przeprogramowanie kompa.


a może to wtryski? nie wiem ale mogą się różnić, są osoby które wsadziły do kompa z 1.4 silnik 1.8 i działało, skoro na gazie jest ok to może oznaczać że wtryski są za małe bo kompa dalej masz tego samego

leszczu - Nie Lip 01, 2012 09:24

Wtryski w 1.4 i 1.8 są tej samej wydajności. :wink:
polofix - Nie Lip 01, 2012 17:15

leszczu napisał/a:
Wtryski w 1.4 i 1.8 są tej samej wydajności. :wink:

wtryski 1,4 1,8 są innej wydajności!

Kozik - Nie Lip 01, 2012 18:45

Cytat:
wtryski 1,4 1,8 są innej wydajności!


też mi się tak wydaje ale nie sprawdziłem tego więc za pewnik nie podaję ;)

ADI-mistrzu - Nie Lip 01, 2012 18:55

Podaj nr. z wtrysków 1.8 to powiem ile mają.
rexsio11 - Nie Lip 01, 2012 22:02

Wątpię że to wtryski choć sam nie jestem pewien do końca. Założyłem te od silnika 1.6 ponieważ tamte potrzebowały większego ciśnienia a w tych wystarczy tylko paliwo i ładnie wtryskują. lecz po zgaszeniu i odczekaniu chwile na benzynę pali dobrze a jak przełączę na gaz i tak pojeżdżę następnie przełączę na benzynę to znowu się muli

[ Dodano: Nie Lip 01, 2012 23:02 ]
sprawdzę jeszcze jak reaguje na zimnym silniku

zdzichu - Nie Lip 01, 2012 23:20

Co to znaczy że tamte potrzebowały większego ciśnienia, a w tych wystarczy tylko paliwo? Ciśnienie w układzie jest takie samo.
leszczu - Pon Lip 02, 2012 14:46

polofix napisał/a:
leszczu napisał/a:
Wtryski w 1.4 i 1.8 są tej samej wydajności. :wink:

wtryski 1,4 1,8 są innej wydajności!

Mylisz się polofix. :wink: Wtryski w 1.4 16v, 1.6, 1.8 i 1.8VVC, są tej samej wydajności, gdzieś ok. 210 cc/min
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001367

ADI-mistrzu - Pon Lip 02, 2012 15:04

1.4 16V ma w 100% wydajność 198.1 cc/min
leszczu - Pon Lip 02, 2012 15:41

ADI-mistrzu napisał/a:
1.4 16V ma w 100% wydajność 198.1 cc/min

ADI-mistrzu, każda strona internetowa inaczej podaje. :wink:

ADI-mistrzu - Pon Lip 02, 2012 15:56

Z katalogu bosh'a to brałem :wink:
Ale fakt faktem, wartość wtryskiwaczy z tego co pamiętam może pływać +/-10cc/min

polofix - Pon Lip 02, 2012 18:27

ADI-mistrzu napisał/a:
Z katalogu bosh'a to brałem :wink:
Ale fakt faktem, wartość wtryskiwaczy z tego co pamiętam może pływać +/-10cc/min

np w silnikach 1,4 są beżowego koloru, w 1,6 są niebieskie/błękitne. w 1,8 nie wiem, być może te co w 1,6. w polonezie po swapie z 1,4 na 1,6 miałem ten sam problem co kolega. pomogła wymiana wtryskiwaczy na te od 1,6. sprawa załatwiona od ręki.

leszczu - Pon Lip 02, 2012 18:41

polofix napisał/a:
np w silnikach 1,4 są beżowego koloru, w 1,6 są niebieskie/błękitne. w 1,8 nie wiem

Wszystkie są tego samego koloru, czyli beżowego. Niebieskie są w 1.1, 1.4 8V i w Poldku 1.4. :wink:

[ Dodano: Pon Lip 02, 2012 19:41 ]
rexsio11, powiedz z którego roku jest ten twój 1.6 ??

rexsio11 - Pon Lip 09, 2012 21:12

silnik 1.6 jest z 1998 bądź 1999.nie wiem co jest miedzy starymi wtryskami a tymi co mam wiem jedno na tych lepiej działa ponieważ stary silnik miał problem jeździć na tamtych wtryskach.

ok. ale co mnie martwi !

po dokładnych sprawdzeniach stwierdzam iż:
silnik gdy jest zimny działa wyśmienicie i na gazie i na benzynie, bardzo szybko wchodzi w obroty i bardzo ładnie się nim jedzie. po rozgrzaniu do dość wysokiej temp. roverek traci moc na gazie a na benzynie szarpie i ledwo jedzie.

ostatnio wjechałem znowu w większą kałuże ok 20-30 cm głębokości (zdarzyło mi się to już na tamtym silniku.) auto od-razu zgasło i oczywiście miałem problem z odpaleniem ( przedtem musieli mnie wyciągać traktorem a z auta wylałem ok 3 wiader wody.) po odpaleniu mogłem jechać tylko na biegu 1 i to w obrotach ok 3-4 tysięcy, na mniejszych od-razu gasnął.

więc wtryski są porządku a problem znajduje się całkiem w innym miejscy.

ADI-mistrzu - Pon Lip 09, 2012 21:59

Cewka.
Najlepiej zmienić na butelkową i zamontować na ściance grodziowej gdzieś wyżej aby woda się nie dostawała.

sobrus - Wto Lip 10, 2012 06:24

rexsio11 napisał/a:

silnik gdy jest zimny działa wyśmienicie i na gazie i na benzynie, bardzo szybko wchodzi w obroty i bardzo ładnie się nim jedzie. po rozgrzaniu do dość wysokiej temp. roverek traci moc na gazie a na benzynie szarpie i ledwo jedzie.


Ja bym sprawdził czujnik położenia wału.

leszczu - Wto Lip 10, 2012 12:33

rexsio11 napisał/a:
silnik 1.6 jest z 1998 bądź 1999.nie wiem co jest miedzy starymi wtryskami a tymi co mam wiem jedno na tych lepiej działa ponieważ stary silnik miał problem jeździć na tamtych wtryskach.

No i ten silnik na jakim kompie chodzi ??

rexsio11 - Wto Lip 10, 2012 19:23

kolego leszczu pisałem wyżej. silnik chodzi na starym kompie. czujnik położenia wału także jest stary a na tamtym silniku nie miałem takiego problemu.

cewkę mam butelkową zamontowaną na nadkolu woda się tam nie dostaje i i tak wszystkie przewody są uszczelnione.

a co byście powiedzieli na czujniki temp, ja posiadam dwie sztuki oraz termo włącznik(parę dni temu kupiony) czujniki są właśnie od tego silnika. mogła by być ich inna rezystancja ? Z tego co wiem to nowe silniki nie posiadają termo włącznika a jeden z czujników temp. załącza wentylator.

leszczu - Sro Lip 11, 2012 09:58

rexsio11 napisał/a:
kolego leszczu pisałem wyżej. silnik chodzi na starym kompie.

No to masz przyczynę problemów. :wink:

rexsio11 - Czw Lip 12, 2012 15:07

to nie komp, dziś jest o wiele chłodniej i roverek znowu chodzi jak na początku :mrgreen:
Tylko gdzie znajduje się przyczyna gasnięcia silnika i problemy z odpaleniem gdy wjadę w większą kałuże :?:

Kozik - Czw Lip 12, 2012 15:19

cewka wysokiego napięcia ewentualnie kable gdzieś izolacje straciły,
leszczu - Czw Lip 12, 2012 15:22

rexsio11 napisał/a:
to nie komp

Może silnik pracować, ale na pewno nie chodzi tak jak należy. Komp musi być ten sam jak fabryce wstawiali.

rexsio11 - Sob Gru 29, 2012 20:03

kable owszem mam do wymiany ale co cewka ma do gorącego silnika ?

[ Dodano: Sob Gru 29, 2012 20:03 ]
cewka zmieniona, kable też i roverek chodzi w miare dobrze czyli nie gasnie po wjechaniu w kałuże do wymiany tylko czujnik temperatury. dzięki za pomoc koledzy i pozdrawiam. Zamykam temat