Zobacz temat - [R75] VIS zaknięte
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] VIS zaknięte

rafalmis1 - Pon Cze 18, 2012 23:31
Temat postu: [R75] VIS zaknięte
mam takie pytanie czy odczuwa się jakiś dyskomfort jazdy jak silniczki VIS są ciągle zamknięte. Czy samochód jest słaby, głośny, albo jakieś inne problemy z tego faktu mogą wyniknąć??
sknerko - Wto Cze 19, 2012 07:22

samochód jest słabszy i więcej pali. Generalnie ciężko wyprzedzać bez redukcji i wciśnięcia fest gazu w podłogę
rafalmis1 - Wto Cze 19, 2012 07:38

przypadkiem spalanie nie jest duże tylko przy ciągle otwartych?? bo mi osobiście komputer więcej niż 11 w mieście nie pokazuje. No i faktycznie dopiero przy 4 tys. obrotów dostaje dużo mocy, ale to w końcu benzyna, to chyba normalne?? sam nie wiem, bo to pierwsza benzyna.
sknerko - Wto Cze 19, 2012 07:46

To znaczy że VIS Power masz sprawny bo on otwiera sie przy 4000obr. Jak masz otwarty pierwszy VIS a zamknięty drugi to spalenie jest jeszcze wieksze a jak masz pierwszy zamknięty a drugi dzieła to spalanie jest trochę wyższe bo musisz bardziej dusić żeby sie rozpędzić a jak jeździsz do 3000obr to mozesz nie zauważyć że VIS masz trafiony bo on otwiera sie przy 2700-2800obr. i tylko jak mu wstawisz to zobaczysz że mułowaty jest i wtedy trochę więcej zje. Mega dużo pali jak oba są otwarte na stałe.
rafalmis1 - Wto Cze 19, 2012 10:39

w takim razie proszę o wytłumaczenie tych błędów

P1471- VIS 1 zawór kompensacyjny- zawsze zamknięty
P1473- VIS 2 zawór obciążenia - zawsze zamknięty

znalazłem, że ten pierwszy, to bodajże przekaźnik w konstrukcji silniczka, ale o drugim nic nie wiem
dodam jeszcze, że sterowanie silniczkami za pomocą kompa nie udaje się i błędów nie da się skasować.
może tylko vis-em pierwszym próbował sterować i może faktycznie drugi działa, ale błędy są niezrozumiałe, tym bardziej, że moc jest przy 4 tys i spalanie według mnie w normie

do tego może jest na forum jak zdemontować kolektor, bo mi się nie udało i na forum nie znalazłem instrukcji, ale może coś przeoczyłem :?: po ściągnięciu silniczka widać olej wewnątrz

amigojwr - Wto Cze 19, 2012 20:09

Podłączam się pod post kolegi, proszę o instrukcję jak zdjąć kolektor, też muszę wymyć go/ wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej bo jest zasyfiony olejem, czyste moduły vis po podpięciu do kolektora i ponownym odkręceniu są z oleju..
SeniorA - Wto Cze 19, 2012 20:47

rafalmis1 napisał/a:
w takim razie proszę o wytłumaczenie tych błędów

P1471- VIS 1 zawór kompensacyjny- zawsze zamknięty
P1473- VIS 2 zawór obciążenia - zawsze zamknięty

znalazłem, że ten pierwszy, to bodajże przekaźnik w konstrukcji silniczka, ale o drugim nic nie wiem
tzn. że siłowniki VIS uległy awarii w pozycji zamykającej kanały w kolektorze , a przyczyn ich awarii jest dużo np. przepalone obwody w płytce,zwarcia,padnięte silniczki,zalane olejem,zużyte przełączniki itd.Trzeba VISy rozebrać i szukać przyczyny.
rafalmis1 - Wto Cze 19, 2012 20:53

dobrze (w najbliższym czasie i tak zamierzałem je wyciągnąć )ale co z kolektorem, jak do zdemontować, bo tak jak pisałem, nie udało mi się
sknerko - Wto Cze 19, 2012 20:57

rafalmis1 napisał/a:
znalazłem, że ten pierwszy, to bodajże przekaźnik w konstrukcji silniczka, ale o drugim nic nie wiem
dodam jeszcze, że sterowanie silniczkami za pomocą kompa nie udaje się i błędów nie da się skasować.
może tylko vis-em pierwszym próbował sterować i może faktycznie drugi działa, ale błędy są niezrozumiałe, tym bardziej, że moc jest przy 4 tys i spalanie według mnie w normie

Nie rozkminiaj co do czego tylko zdemontuj siłowniki VIS, rozbierz, wykąp w benzynie i posprawdzaj czy działają silniczki, przekaźniki itd. Błędy sugerują uszkodzone oba VISy ale może ten przy 4k obr jakoś działa a zgłasza błąd. Do naprawy kolektora ściągać nie trzeba, zdejmowałbym go dopiero jak by po zdjęciu VIS było widać że jest zasyfiony i nie można poruszyć klapkami.
amigojwr napisał/a:
Podłączam się pod post kolegi, proszę o instrukcję jak zdjąć kolektor, też muszę wymyć go/ wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej bo jest zasyfiony olejem, czyste moduły vis po podpięciu i wyciągnięciu są z oleju..
Zostaw kolektor w spokoju a zajmij się odmami bo pewnie z nimi coś jest, jak tak mocno zaoleja ci siłowniki. w kolektorze powinien być olej ale niewielkie ilości. Jak jest dużo to fakt trza by zdjąć kolektor ale olej z kolektora raczej ma małe szanse wlać się do VISa
Alex_Tom - Wto Cze 19, 2012 21:15

A da się oba silniczki sprawdzić gdy są założone do kolektora? Np. jedna osoba patrzy a druga daje gazu tyle ile trzeba. Chodzi o to czy na postoju działa..
Bo w różnych tematach o tym jedni piszą tak, drudzy tak i nie jest to jednoznacznie wyjaśnione.

sknerko - Wto Cze 19, 2012 21:19

Właśnie nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Najlepiej zakupić ELM327 i sprawdzić błędy jak są skasować, jak znowu wyskoczą to vis do naprawy. Koszt 50pln a wygoda duża
amigojwr - Wto Cze 19, 2012 21:42

rafalmis1 napisał/a:
Zostaw kolektor w spokoju a zajmij się odmami bo pewnie z nimi coś jest, jak tak mocno zaoleja ci siłowniki. w kolektorze powinien być olej ale niewielkie ilości. Jak jest dużo to fakt trza by zdjąć kolektor ale olej z kolektora raczej ma małe szanse wlać się do VISa


co osoba to inne podpowiedzi - szok - hehe..

Czym się mam zająć? jakimi odmami? co to jest? :wink:

Postanowiłem podjechać na dniach do dzieja do Częstochowy (jeszcze raz dziękuję za naprawę VIS'ów), a dokładnie w sobotę. Rozebrał mi moduły, okazało się, że oba VISY miałem walnięte. Naprawił je ale polecił wypłukać kolektor w benzynie ekstrakcyjnej. Suche moduły - świeżo naprawione, które przykręcił do kolektora, postanowił wykręcić i sprawdzić - oba były w oleju.

Kwestia jak go teraz wykręcić? A może zając się tymi "odmami"? :wink:

SeniorA - Wto Cze 19, 2012 22:02

amigojwr napisał/a:
Czym się mam zająć? jakimi odmami? co to jest?
wpisz do szukajki np. odma , odolejacz , separator i poczytaj , wtedy podejmiesz decyzję co robić.Tu też coś jest
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

sknerko - Wto Cze 19, 2012 22:07

Jak dzieju każe płukać to wypłucz ja nie widziałem kolektora więc tylko na opisie mogę bazować.
Odmy to takie sztywne rurki z kap zaworowych do dolotu powietrza. służą do odpowietrzania silnika. jak jest z nimi kłopot to potrafią wielkiego spustoszenia narobić. czasem się zatykają albo rurki albo wyloty z kapy zaworowej, czasem zima zamarzają i olej potrafi bagnetem wylecieć i takie tam. W szukajkę wpisać odmy i poszukać albo workshop przejrzeć. olej do kolektora dostaje się odmami więc trzeba zbadać czemu jest go tak dużo.

amigojwr - Wto Cze 19, 2012 22:09

dzięki za merytoryczne odpowiedzi, na dniach posprawdzam wszystko i jak się uporam z problemem, dam znać co było nie tak :wink:
dario1282 - Sro Cze 20, 2012 10:27

Mam pytanie czy ten ELM327 będzie pasował do mojego R75 rok produkcji 1999. W aukcjach jest napisane ,że europejskie auta od 2001r. Proszę o odpowiedź.
sknerko - Sro Cze 20, 2012 11:38

z tego co wiem to ELM327 diagnozuje R75 V6 niezależnie od roku produkcji z dieslami jest kłopot ale benzynę daje radę.
dario1282 - Sro Cze 20, 2012 12:03

wielkie dzięki :smile:
SeniorA - Sro Cze 20, 2012 15:10

rafalmis1 napisał/a:
ale co z kolektorem, jak do zdemontować, bo tak jak pisałem, nie udało mi się
gdzieś wcześniej pisałem , ale jeszcze raz :
trzeba najpierw po odpięciu aku i f. powietrza podpinać wtyki połączeniowe osprzętu kolektora i zespołu przepustnicy( VISy,pochłaniacza par,odmy,MAPu,itd.)rozpiąć przewód paliwa ,wykręcić śruby trzymające wiązkę przewodów i śruby 2 tylnych wsporników kolektora, wypiąć tylną wiązkę przewodów zapłonowych,odkręcić 4 śruby mocujące kolektor z przodu.Teraz podważać ostrożnie kolektor na jego rogach (podkładając np. kliny) dopóki nie będzie uwolniony z oringów i wtedy można go unieść do góry.Chyba to wszystko.

rafalmis1 - Sro Cze 20, 2012 19:57

była mowa o odmie, a ze nie wszyscy wiem co to i gdzie to, to pogrzebałem i znalazłem jak wygląda
SeniorA - Sro Cze 20, 2012 20:16

rafalmis1 napisał/a:
była mowa o odmie, a ze nie wszyscy wiem co to i gdzie to, to pogrzebałem i znalazłem jak wygląda
tylko, że to nie odma od kV6.
Ódma , to dwa przewody z twardego PCV odprowadzające gazy i zarazem doprowadzające świeże powietrze (w zależności od położenia przepustnicy i wielkości podciśnienia) do skrzyni korbowej.Jeden przewód fi ~9mm wchodzi do dolotu za przepustnicą , a drugi fi 12mm przed przepustnicą .Oba z drugiej strony ( rozdzielone) wchodzą do głowic.
Tu jest więcej http://forum.roverki.eu/v...ht=odma&start=0

Alex_Tom - Sro Cze 20, 2012 22:24

sknerko napisał/a:
z tego co wiem to ELM327 diagnozuje R75 V6 niezależnie od roku produkcji z dieslami jest kłopot ale benzynę daje radę.


Gorzej jak diagnoza nie pokaże błędów związanych z VISami a tak na serio są one walnięte.
Ja tak mam, silniczki na krótko nie działają, płytkę mam spaloną a komputer nic nie pokazuje, co prawda sprawdzane było CDIF/2 a nie T4.

gacek189 - Sro Cze 20, 2012 22:50

Ja mam ELM i VIS-y pokazało beż problemu
sknerko - Czw Cze 21, 2012 11:48

Alex_Tom napisał/a:
Ja tak mam, silniczki na krótko nie działają, płytkę mam spaloną a komputer nic nie pokazuje, co prawda sprawdzane było CDIF/2 a nie T4.

Jak ci się ELM połączy z autem to nie ma ......... musi pokazać błędy VIS jak są uszkodzone.

rafalmis1 - Czw Cze 21, 2012 12:55

wracając do odmy, to zdajcie znalazłem na allegro i sprzedawca pisze, że jest do silnika v6 2.0 i 2.5. Ale faktycznie cic takiego w aucie nie znalazłem, i to co podałeś SeniorA, jest podobnie u mnie wiec coś sprzedawca pomieszał
wczoraj rozebrałem VIS-y i POWER miał spaloną ścieżkę, naprawiłem, ale nie czuje różnicy, nawet nie wiem czy nie jest ciut gorzej, czekam na ELM327 i zobaczymy co wyjdzie

automechanik - Pią Cze 22, 2012 10:15

rafalmis1, to nie odma o której mowa w temacie, to część układu przewietrzania zbiornika paliwa.