|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [K-seria] Głowica - czy ma być płaska czy z rowkami ?
Andrew01 - Sro Cze 27, 2012 23:46 Temat postu: [K-seria] Głowica - czy ma być płaska czy z rowkami ? Witam
Składam silnik i mam pytanie o to którą głowicę do którego bloku można użyć. Od razu mówię, że przekopałem absolutnie cały internet polski i angielski i nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości .
Otóż mam jedną głowicę z silnika serii K 1,4 16V, zdjętą z takiego bloku:
blok 1.4, zamknięty, suche tuleje
Oraz głowicę z K serii 1.6 16V, zdjętą z takiego bloku:
blok 1.6, otwarty, tuleje mokre
Wszyscy wszędzie powtarzają że wszystkie głowice K serii są takie same. Nie mam niestety zdjęć, ale i bez nich powinniście wiedzieć o co zaraz zapytam . Otóż, ta głowica 1,6 jest od spodu całkowicie płaska (pomijając oczywiście komorę spalania i kanały wodne i olejowe ) i wygląda jak wszystkie głowice które znalazłem np. na allegro.
Jednakże, ta z silnika 1.4 do okoła każdej komory spalania ma wycięty/wyfrezowany taki "pierścień/ rowek", na głębokość może 0,5 mm może 1 mm. Nie jest to raczej uszkodzenie, ani odgnieciona uszczelka - każdy pierścień jest dokładnie tak samo równo nacięty.
Teraz pytanie: Chcę założyć tą głowicę z 1,4 do dołu z 1,6. Czy mam założyć tak jak jest (po zwykłym planowaniu), czy mam planować aż tyle żeby usunąć te pierścienie (chyba to by było zbyt dużo). I czemu w ogóle ta moja głowica ma te "pierścienie -rowki" ?
Czy może głowica z rowkami to sytuacja poprawna, a te całkiem płaskie są nadmiernie splanowane ?
Proszę o szybką pomoc bo oddałem głowicę do pełnej obróbki, a potem zorientowałem się że coś jest chyba nie tak . I jeżeli okaże się że nie mogę jej użyć w silniku 1,6 to muszę szybko szukać innej...
flapjck1 - Czw Cze 28, 2012 07:50
te rowki sa tam gdzie jest pierscien uszczelniajacy uszczelki pod glowica? jesli tak i jest tak jak mowisz czyli ok 0.5 mm glebokosci to glowica jest do wywalenia
leszczu - Czw Cze 28, 2012 12:30
Andrew01, ten silnik 1.4 to z jakiego modelu jest
Andrew01 - Czw Cze 28, 2012 20:48
Dzięki flapjck1 za szybką reakcję . Sytuacja już opanowana . Ale ze mnie tępak ! Ale sprawdziło się powiedzenie, że głupi ma zawsze szczęście
Otóż jednak oddałem do obróbki tą drugą głowicę bez żadnych rowków (a myślałem że poszła ta "dziwna"). Ale podjechałem dzisiaj do zakładu i wszystko okazało się ok.
leszczu - głowica z 1.4 z silnika z poloneza (ten silnik z "zamkniętym" blokiem). I ona okazała się być w dobrym stanie .
Natomiast ta z 1.6 z rovera 416 jest dosyć zmasakrowana jednak:
Głębokość rowków wynosi od około 0,4 mm do około 0,65 mm, a więc tak jak flapjck1 piszesz pójdzie na śmietnik. Albo lepiej do pocięcia, żeby było wiadomo gdzie ile można kanały podebrać
W ogóle jakoś w pierwszym momencie nie pomyślałem że ona jest po prostu uszkodzona. A to za sprawą tego, że na jednym ze znanych polskich forum o tematyce streetracingowej wyczytałem czyjąś teorię, że ta głowica powinna mieć takie rowki żeby tuleje, które nie są równo z blokiem się w nich "chowały". Nawet ktoś tam sugerował, że jeśli nie ma takich rowków to powinno się je wyfrezować . Zupełnie się nad tym nie zastanawiałem, ale jak chwilę pomyślałem to wydało mi się to podejrzane . A teraz już wiem że to kompletna bzdura
|
|