|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Wymiana akumulatora inny pilot
haxigi - Wto Sie 14, 2012 14:43 Temat postu: [R420] Wymiana akumulatora inny pilot Witam. Mój roverek ma problem z odpaleniem gdy temp schodzi poniżej 10*C na dworze Ostatnio akumulator się rozładował sam z siebie. O dziwo działał pilot. Planuję teraz albo go naładować do pełna, albo wymienić na nowy. Procedurę znalazłem na forum:
1. Otwieramy centralny
2. Odłączamy minus potem plus
3. Wyciągamy aku
4. Wsadzamy nowy
5. Podłączamy plus potem minus
6. Synchronizujemy pilota
Ok, wszystko fajnie, synchronizacja do której opis znalazłem w poradniku tyczy się innego typu pilota, bo ja mam LUCAS 17TN KEY, także wolę się zapytać jak zrobić, żeby nie musieć potem wyłączać immo kodem, którego nie znam ? Procedura ta sama nawet w moim przypadku ?
leszczu - Wto Sie 14, 2012 14:53
haxigi napisał/a: | Procedura ta sama nawet w moim przypadku ? |
Taka sama.
haxigi - Wto Sie 14, 2012 14:57
To dz-dzieki.
A jak będe go ładował to procedura ta sama co przy wymianie nie ?
bizon - Wto Sie 14, 2012 15:04
ja nigdy nie musialem synchronizowac pilota po odlaczeniu akumulatora
leszczu - Wto Sie 14, 2012 15:15
haxigi napisał/a: | A jak będe go ładował to procedura ta sama co przy wymianie nie ? |
Jeśli odłączasz aku, to tak.
Jugol - Sro Sie 15, 2012 18:23
haxigi napisał/a: | Ostatnio akumulator się rozładował sam z siebie. |
Nic się nie dzieje samo z siebie . Szukaj złodzieja prądu, a dopiero bierz się za wymiane aku
haxigi - Pią Paź 12, 2012 14:45
Dzisiaj temp poniżej 0*C była przez chwilę u mnie i sruu, nie mogę odpalić auta. Świecą się kontrolki, kręcę, kręcę i nic. Coś rozrusznik próbuje działać ale za słabo. Ostatnio nie ładowałem akku, na pycha odpaliłem, ale dzisiaj nie było takiej możliwości. Wieczorem naładuję gada do pełna i zobaczę, jak znowu to się stanie to raczej kupię nowy. Jedynie co to kupiłem żaróweczkę do oświetlenia bagaznika, ale ona raczej sama z siebie, szczególnie że się nie świeci jak jest klapa zamknięta, by nie rozładowała tak mocno akku nie ?
bizon - Pią Paź 12, 2012 15:00
haxigi napisał/a: | na pycha odpaliłem |
diesla sie nie pcha
haxigi napisał/a: | kręcę, kręcę i nic |
jak rozrusznik krecił to z akumulatorem nie bylo jeszcze tak zle
haxigi - Pią Paź 12, 2012 15:07
no właśnie był mniej rozładowany niż poprzednim razem, ale nie wiem dlaczego temperatura ma taki wpływ na niego. Facet od którego kupiłem zapewniał że w mega zimy odpala bez zająknięcia, a tutaj jak jest poniżej 10 to robi się ciężko. Nie chcę wiedzieć co by było gdyby teraz zrobiło się -5.
Zapytam zaraz o kupno nowego. Centra to firma w miarę ok ?
Myślałem nad AKUMULATOR BOSCH SILVER S4 S4008 70 74Ah 680A P+
Dobry będzie ?
Jak jeszcze zabezpieczać aku żeby rano nie było takich figli ? Ew gdyby coś jadło prąd, to jak znaleźć takiego sprawcę ?
bizon - Pią Paź 12, 2012 15:10
haxigi napisał/a: | Facet od którego kupiłem zapewniał |
hahahahahaha tak jak moj nie mial wad ukrytych
haxigi - Pią Paź 12, 2012 15:17
no mój o dziwo w trakcie przeglądu miał wszystko sprawne, a po 2 dniach się rozwaliło i teraz sam sporo rzeczy naprawiłem. Także trafiłem na typowego handlarza, a mówił że to auto jest jego żony (sama nim przyjechała nawet raz).
Po zdobyciu wiedzy poszedłem zobaczyć mój aku. 40ah ... co to ma być ? Od benzyniaka jakiś wsadzony to się nie dziwie że nie pali.
bizon - Pią Paź 12, 2012 15:39
haxigi napisał/a: | 40ah ... co to ma być ? |
dokladnie, kopa nie ma i dlatego sa problemy z odpalaniem
bolcik - Pią Paź 12, 2012 20:32
kolego a co pojemność ma mieć do kopa? dobrze byłoby nie mylić tego pojęcia z prądem rozruchowym. haxigi jak zmienisz aku na wieksze bardziej przypasowane do diesla to problem moze wcale nie zniknac. ot po prostu dluzej bedzie rozladowywal sie. radze z miernikiem pobor pradu pomierzyc bo cos jest nie tak
haxigi - Pią Paź 12, 2012 23:00
Załóżmy że facet miał rację i akumulator 40Ah jest mocny w zimie w dieslu, gdzie zaleca się do tych silników min 60Ah. Więc co by mogło go nagle rozładowywać skoro ja nic nie zmieniałem ? Miałem stare radio to się rozładował też, na nowym radiu nie rozładował się do końca. To jedyna zmiana elektroniczna w aucie poza żarówką w bagażniku.
Tym bardziej że latem było ok, a problemy zaczęły się gdy temp spada poniżej 10*C
Nie mam takiego miernika więc nie za bardzo sprawdzę co i jak, więc jakiś inny pomysł na sprawdzenie ?
mcjg - Sob Paź 13, 2012 05:43
1. Za słaby akumulator i nie dogrzewa świec. Na rozrusznik mu starcza i trochę pokręci ale świece nie osiągają wymaganej temperatury.
2. Upalone świece. Normalny objaw przy spalonych świecach, że są problemy z rozruchem przy temperaturze poniżej 10 st.
bizon - Sob Paź 13, 2012 08:13
bolcik napisał/a: | kolego a co pojemność ma mieć do kopa? dobrze byłoby nie mylić tego pojęcia z prądem rozruchowym |
nie myle pojec, ale haxigi, podal jeden parametr wiec w ciemno zakladam jesli mala pojemnosc, to i maly prad rozruchowy bedzie
[ Dodano: Sob Paź 13, 2012 09:13 ]
haxigi, a skoro wczesniej nie bylo problemow to sprawdz stan elektrolitu w akumulatorze
bolcik - Sob Paź 13, 2012 09:51
mimo ze nie bylo problemow wczesniej to kable sie przecieraja. mozesz zrobic dwie rzeczy: miernik i sprawdzic pobor pradu. druga to pożycz od jakiegos kolegi akumulator zeby zapalic i sprzawdzic. bedziesz wiedzial na czym stoisz i nie bedziesz w ciemno wymienial:)
haxigi - Sob Paź 13, 2012 10:13
bizon, nie da się sprawdzić, już chciałem i to jest jakiś akumulator gdzie nie da się dolać ani nawet sprawdzić. firmy APU także nic ciekawego.
bolcik, nie mam miernika inny akumulator (60Ah) odpala.
bizon - Sob Paź 13, 2012 10:59
haxigi, to przed noca odepnij klemy. jesli rano bez problemu odpali to cos pobiera Ci za duzo pradu, jak nie to akumulator kaput
haxigi - Sob Paź 13, 2012 11:48
bizon, ok spróbuję. Byłem ogólnie w sklepie i facet mi zaczął mierzyć miernikiem pobór prądu. Mówił że wsyzstko jest ok, a przy włączonym ogrzewaniu+radio+światła jest niewielki spadek, ale ciągle jest 14V. W każdym razie stwierdził że alternator wystarczająco dobrze i szybko ładuje akumulator podczas jazdy, a z tego na moje wynika iż nic nie pobiera prądu, więc aku do dupy. Facet aż się zaśmiał że 40ah w dieslu
bizon - Sob Paź 13, 2012 17:01
a co do swiec jeszcze to masz jakies problemy zaraz po odpaleniu, typu latajace obroty rzucanie przy zmianie biegow?? bo u mnie swiece tez dogrzewaja zaraz po odpaleniu, zwlaszcza przy zmianie biegow, wiec na walnietych wszystkich swiecach tez pewnie by cos bylo odczuwalne
haxigi - Sob Paź 13, 2012 21:12
, ja po odpaleniu mam wzorowe obroty 980 i nic nie faluje, wszystko tip top
|
|