|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Montaż IC, jak?
Markzo - Wto Sie 28, 2012 09:20 Temat postu: Montaż IC, jak? Heja!
Myślę żeby jakiegoś fmic'a zapodać. Zastanawiam się jaki IC wybrać i jak puścić orurowanie.
1)
U anglików znalazłem coś takiego:
IC jest przelotowy + dość długie orurowanie... co o czymś takim myslicie?
2)
Taki sprytny cooler, chyba ma mniejsze opory niż taki z wlotem/wylotem po 1 stronie, zmiescic się zmiesci, ale czy jest dobry?
3)
Najbardziej oczywista opcja, wlot/wylot z 1 strony.
Mam miejsce na takie rozwiązanie, ale czy nie bedzie za duzego laga?
Prosiłbym o poradę, w jaką stronę się kierować? Wlot w zderzaku pewnie pojdzie do przerobki, bo 2/3 zaslania rejestracja, polift ma duzo wiekszy wlot. Jakie rozwiązanie da najlepsze rezulataty? najnizsza temperature i najmniejszego laga?
Pływak - Wto Sie 28, 2012 10:16 Temat postu: Re: Montaż IC, jak?
Markzo napisał/a: | Jakie rozwiązanie da najlepsze rezulataty? najnizsza temperature i najmniejszego laga? |
Jak najmniejsza pojemność układu i jak największa powierzchnia wymiany ciepła oraz dobry przepływ wtedy uzyskasz najlepszy rezultat. ZTCP niedawno był temat o IC w 2.0 Turbo chyba nawet się w nim udzielałeś.
davidlive - Wto Sie 28, 2012 11:56
czemu te fotki takie malutkie
Pływak - Wto Sie 28, 2012 12:02
Bo MaReK popsuł forum
dobryziom - Wto Sie 28, 2012 12:34 Temat postu: Re: Montaż IC, jak?
Pływak napisał/a: | Markzo napisał/a: | Jakie rozwiązanie da najlepsze rezulataty? najnizsza temperature i najmniejszego laga? |
Jak najmniejsza pojemność układu i jak największa powierzchnia wymiany ciepła oraz dobry przepływ wtedy uzyskasz najlepszy rezultat. ZTCP niedawno był temat o IC w 2.0 Turbo chyba nawet się w nim udzielałeś. |
świeta słowa nic dodać nic ująć
[ Dodano: Wto Sie 28, 2012 13:34 ]
Pływak napisał/a: | Bo MaReK popsuł forum |
tu także co mnie bardzo @$@#%%$#% !
Firq - Wto Sie 28, 2012 18:38
Markzo, czy ty czasem niedawno jak Leciały pytania przy Swapie dlaczego oryginał IC z SDI w twojej maszynie siedzi to pisałeś że wystarczy Ci taki narazie czyżby mocy brakowało czy jak ?
Markzo - Wto Sie 28, 2012 19:09
Pływak napisał/a: | Jak najmniejsza pojemność układu i jak największa powierzchnia wymiany ciepła oraz dobry przepływ wtedy uzyskasz najlepszy rezultat. ZTCP niedawno był temat o IC w 2.0 Turbo chyba nawet się w nim udzielałeś. |
Hm... definicja jak z wikipedii, dałem 3 rozwiązania i pytam, które z nich się lepiej sprawdzi, teorie znam. Tamten temat był o R600 i dosc ogolnie, tutaj sa konkrety do mojego ZS.
Firq napisał/a: | Markzo, czy ty czasem niedawno jak Leciały pytania przy Swapie dlaczego oryginał IC z SDI w twojej maszynie siedzi to pisałeś że wystarczy Ci taki narazie czyżby mocy brakowało czy jak ? |
IC z SDI jest tylko z jednego względu, o którym pisałem nie raz - byłem sporo z hajsem do tyłu po przygodzie z rs-parts i dlatego wrzuciliśmy najtańszą opcję. Powoli ogarniam sie finansowo i zaczynam realizować początkowe założenia - bo fmic z orurowaniem miał być od początku
Więc jak, podpowie ktoś w którą stronę iść?
Pływak - Wto Sie 28, 2012 19:15
Markzo napisał/a: |
Hm... definicja jak z wikipedii, |
No widzisz trzeba było na wiki poszukać
Cytat: | dałem 3 rozwiązania i pytam, które z nich się lepiej sprawdzi, teorie znam. |
Skoro znasz teorie i masz przykłady to nie rozumiem w czym jest problem? Wybierasz opcje jak najbardziej zgodną z teoria nie wiem czego oczekujesz? Jesteś jedyną osobą na tym forum która ma taki setup więc nikt za ciebie nie pójdzie zajrzeć pod maske i pomierzyć długości rur i ewentualne ich ukształtowanie tak aby spełnić ta teorie co Ci z wikipedi przepisałem
Cytat: | Tamten temat był o R600 i dosc ogolnie, tutaj sa konkrety do mojego ZS. |
Ten jest bardziej ogólny niż tamten bo ani w nazwie tematu nie ma wzmianki o ZSie, ani nawet w samym temacie wiec tak wygląda jak byś własnie o ogólną teorie pytał,która została włąśnie opisana w poprzednim temacie
greg-si - Wto Sie 28, 2012 20:01
Tutaj bardziej chodzi o to czy przelotowy IC będzie wydajniejszy z mniejszym lagiem czy jednostronny.
Niby przy przelotowym jest większa pojemność (rury robią swoje) z kolei w jednostronnym nigdy nie wiadomo jak wygląda IC w środku tzn. jego nawrót.
Sam nie wiem co bym wybrał...
Pływak - Wto Sie 28, 2012 20:12
Nawrót często wygląda tak, ze polową ICka leci w jedną stronę, później zawraca i druga połową wraca. Dlatego trzeba brac w łape miarę jakieś przykładowe kawałki rur, zwalić zderzak i mierzyć. Nie ma uniwersalnego lekarstwa na FMICA każde auto jest przecież inne tym bardzie takie które nie wychodziło nigdy seryjnie.
greg-si - Wto Sie 28, 2012 20:24
Pływak napisał/a: | Nawrót często wygląda tak, ze polową ICka leci w jedną stronę, później zawraca i druga połową wraca. |
A ja myślałem że powietrze się teleportuje...
Chodzi o wyprofilowanie nawrotu, czy nie jest kwadratowe etc.
Pływak - Wto Sie 28, 2012 20:32
A po co widzieć w środku przecież widać z zewnątrz jak jest nawrót wyprofilowany to jest blacha wiec w środku kolosalnie innego kształtu nie będzie po za tym czy to będzie sfera czy jakiś tam wielokąt w tym przypadku dużego znaczenia nie ma to nie pomiary przepływu laminarnego na mechanice płynów żeby takie coś miało duże znaczenie. Sporo osób kupuje dwustronny i daje do przerobienia bo ceny za jednostronny w sklepie są nieraz dwukrotnie wyższe. Poz a tym na prawdę trzeba zabrać miarę i pomierzyć bo jak nam nie wejdzie nic wysokiego to odpada jednostronny bo żeby wloty było z dwóch stron musi być dość wysoki i np takiej 140 nie kupi, a i z przeróbką będzie problem bo jest za niska.
Markzo - Wto Sie 28, 2012 23:45
Pływak napisał/a: | Skoro znasz teorie i masz przykłady to nie rozumiem w czym jest problem? |
w tym, że każde z tych rozwiązań ma wady.
Pływak napisał/a: | Wybierasz opcje jak najbardziej zgodną z teoria nie wiem czego oczekujesz? Jesteś jedyną osobą na tym forum która ma taki setup więc nikt za ciebie nie pójdzie zajrzeć pod maske i pomierzyć długości rur i ewentualne ich ukształtowanie tak aby spełnić ta teorie co Ci z wikipedi przepisałem |
a czy ja pisze, żeby mi ktoś długości rur mierzył?
greg-si napisał/a: | Tutaj bardziej chodzi o to czy przelotowy IC będzie wydajniejszy z mniejszym lagiem czy jednostronny.
Niby przy przelotowym jest większa pojemność (rury robią swoje) z kolei w jednostronnym nigdy nie wiadomo jak wygląda IC w środku tzn. jego nawrót.
Sam nie wiem co bym wybrał... |
dokładnie o to chodzi... Czy większy opór samego IC da lepsze wyniki bo orurowanie bedzie krótsze, czy może dać ICka z lepszym przelotem i dłuższe rury, jakie +/- ma każdy z tych coolerów.
Pływak napisał/a: | Poz a tym na prawdę trzeba zabrać miarę i pomierzyć bo jak nam nie wejdzie nic wysokiego to odpada jednostronny bo żeby wloty było z dwóch stron musi być dość wysoki i np takiej 140 nie kupi, a i z przeróbką będzie problem bo jest za niska. |
wysokość to nie jest straszny problem, pisałem, że w grę wchodzi przeróbka wlotu do zderzaka, bo oryginał jest maciupki, dlatego miejsca do manewrowania jest sporo.
dobryziom - Sro Sie 29, 2012 08:27
opcja nr. 1 zdecydowanie.
maniu48 - Sro Sie 29, 2012 09:47
Opcja 1 + Anti-Lag System
Pływak - Sro Sie 29, 2012 10:22 Temat postu: Re: Montaż IC, jak?
Markzo napisał/a: |
Najbardziej oczywista opcja, wlot/wylot z 1 strony |
No wreszcie działają foty jak nalezy i pytanie dlaczego najbardziej oczywista? Przy takim montażu jaki na foto układ będzie najdłuższy chyba. Zeby jednostronny IC się sprawdziło musiały by być wloty nie z tej strony co na foto a z drugiej wtedy układ byłby najkrótszy ale nie wiadomo jak z puszczeniem rur drugą stroną dlatego znów się powtórze nikt Ci nie da jednoznacznej i jasnej odpowiedzi. Trzeba pomierzyć poprzymierzac i dopiero podjąć decyzje.
ArO - Sro Sie 29, 2012 13:02
maniu48 napisał/a: | Opcja 1 + Anti-Lag System |
i mu zdechnie turbałka po miesiącu
Markzo - Sro Sie 29, 2012 13:43
Pływak napisał/a: | No wreszcie działają foty jak nalezy i pytanie dlaczego najbardziej oczywista? Przy takim montażu jaki na foto układ będzie najdłuższy chyba. Zeby jednostronny IC się sprawdziło musiały by być wloty nie z tej strony co na foto a z drugiej wtedy układ byłby najkrótszy ale nie wiadomo jak z puszczeniem rur drugą stroną dlatego znów się powtórze nikt Ci nie da jednoznacznej i jasnej odpowiedzi. Trzeba pomierzyć poprzymierzac i dopiero podjąć decyzje. |
dałem poglądowe foto, żeby zobrazować każde rozwiązanie, u mnie taki IC byłby zamontowany odwrotnie, bo tam jest sporo miejsca i wtedy rury byłyby najkrótsze. Jednak już kilka osób radzi mi kupić przelotowyi ewentualnie zawinąć rure o 180stopni i puscic jak przy 1stronnym.
|
|