|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Lampy xenon ida w dół - brak samopoziomowania
dawidd - Czw Sie 30, 2012 19:00 Temat postu: [R75] Lampy xenon ida w dół - brak samopoziomowania Witam
Mam problem z lampami xenon - świeca pod zderzak. Doczytałem w instrukcji ze jak jest jakiś blad-problem z lampami to komp je obniży całkowicie zeby nie oślepiały innych. Nie wiem za cos sie zabrać i gdzie szukać usterki? Przy przekręceniu kluczyka i włączeniu lamp widać ze obie ruszają sie gora/dol i na dole zostają. Co z tym fantem zrobić?
kalafior - Czw Sie 30, 2012 20:22
wyglada na to ze samopoziomowanie padlo
MaReK - Czw Sie 30, 2012 20:36
Sprawdź czujniki na wahaczach, ew. trzeba sprawdzić w LSMie jakie ma wartości i odczytać błędy.
dawidd - Czw Sie 30, 2012 21:03
rzeczywiście kojarze ze jak dzis oglądałem zawieszenie z przodu to zaciekawił mnie czujnik (który wygląda jak serwomechanizm) dołączony do wąchacza - z tylu jest identyczny. Ten z przodu widać ze był robiony/ruszany przez kogoś. W jaki sposób mogę sprawdzić jego działanie? Czy to jest zwykły potencjometr w obudowie?
Czy da bez TB4 odczytać błędy z LSM jakimś domowym sposobem ?
MaReK - Czw Sie 30, 2012 22:02
Niuch niuch To tak apropos wąchacza
U mnie np. jest jeden taki czujnik na wahaczu przednim. Kiedyś miałem problem z kabelkiem, przetarł się gdzieś. Po naprawieniu samo poziomowanie działało, jednak nie miałem jak Ty skierowanej wiązki światła na sam dół.
Do LSM'a i odczytu błędów i ich skasowania możesz dostać się INPA (Interfejs ediabas od BWM) oraz np. PASoft - BMWScanner
dawidd - Pią Sie 31, 2012 05:12
A czy te czujniki(ramiona od nich) mogą być zle przykręcone: za wysoka lub za nisko? Czy tam nie ma takiej możliwości i mocowanie jest stale? Druga sprawa czy jeżeli jest problem/blad lamp, to nie powinno sie coś pokazać na komputerku przy zapalaniu auta albo świateł?
MaReK - Pią Sie 31, 2012 09:05
Na tym komputerku są tylko sygnały przepalonych żarówek tudzież sygnalizacja bardziej znaczących usterek
Masz tak od zawsze? Od jakiegoś czasu? To oryginały czy dokładki?
Zobacz jak się będzie zachowywać reflektor jak zdejmiesz sobie na podbnośniku/kanale czujnik i będziesz nim poruszał.
dawidd - Pią Sie 31, 2012 09:32
od zawsze czyli od 2 dni od kiedy stałem sie posiadaczem tego auta - nic o nim nie wiem. Lampy sa raczej oryginalniej, nie dokładane. Dzis zdejmę ten czujnik i poruszam nim i zobaczę czy cos sie zmieni i dam znac
MaReK - Pią Sie 31, 2012 09:41
Zobacz ile masz potencjometrów na module LSM sterującym światłami.
Ten nad nogami kierowcy po lewej stronie.
Występują:
Włącznik świateł - okrągłe duże pokrętło
Przycisk od świateł przeciwmgielnych tylnych
Przycisk od świateł przeciwmgielnych przednich
Potencjometr 1 - moc oświetlenia deski rozdzielczej
Potencjometr 2 - regulacja wysokości świecenia świateł
W Twoim przypadku tej ostatniej opcji nie powinno być.
Pozdrawiam,
dawidd - Pią Sie 31, 2012 11:45
no i zgadza się - ostatniej pozycji nie ma. Odłączyłem czujniki od wahaczy - z przodu ruszając góra /dol czasami lampa trochę drgnęła w gore lub w dol, ale nie było płynnej regulacji. Z reguły lampy stały nieruchomo jak podnosiłem dźwigienkę czujnika i nawet pozostawiałem ją tak na dluzej. Ruszałem kablami, wyciągałem wtyczkę - jest w idealnym stanie, zero korozji. Przeglądałem kable az do grodzi - nic nie widac żeby bylo cos nie tak. Sprawdzałem ten sam czujnik na tyle- nim tez ruszałem - lampy stały. Co mi pozostaje? Czy za pomocą kabla euroscan da rade podłączyć sie do sterownika LSM ? Jeżeli tak to jakim programem?
rafalmis1 - Pią Sie 31, 2012 13:46
a może po prostu regulacja na lampie jest ustawiona max w dól i dlatego jak odpalisz światła to lecą w dól. Sprawdź czy regulacją na lampie masz możliwość podnoszenia i opuszczania. I sprawdź jakie masz żarniki, ponieważ mój brat miał taką sytuacje, ze po kupnie samochodu światła świeciły w dół, oczywiście też xenon i jeździł ustawiać na stacje diagnostyczną, zabrakło regulacji do góry i dalej poziomu nie udało się złapać. Dorwaliśmy używane żarniki, aby sprawdzić czy to nie ich wina i okazało się po wyjęciu z lampy żarników, ze były złe, ponieważ zamiast d2s były d2r (posiadają przesłonę, nie zakłada się takich do soczewki) i to jeszcze do góry nogami założone, po odwróceniu lampy w niebo świeciły, ale nadaj przesłona przeszkadza w uzyskaniu pięknego jasnego koloru
dawidd - Pią Sie 31, 2012 14:09
sprawdze te żarówki, puki co znalazlem uszkodzona pompke(zwarta) od spryskiwaczy lamp - nie wiem czy to tez moze wykryć komp i zarejestrować jako blad i opuścić lampy?
MaReK - Pią Sie 31, 2012 14:41
Nie sądzę. Ja miałem pozwierane i oprócz tego że sprysk na światła nie działał, a komputer nie odczytywał poziomu płynu - nic się nie działo.
Jest jeszcze opcja, że ktoś Ci zerwał ręczną regulację klosza. Mnie tak zrobił diagnosta na stacji. Kręcił, kręcił aż ukręcił. Wtedy słup światła spadł mi dość nisko. Naprawiłem zębatkę i jest okej.
dawidd - Pią Sie 31, 2012 20:34
tylko dziwie mnie ze ruszając dźwignia od czujników nie bylo słychać silniczków w lampach -czasami drgnęły ale tylko czasami - gdyby nawet byly lampy uszkodzone to cos by bylo słychać, a przy włączeniu lamp zawsze sie ustawiają gora dol - bez przycinania
[ Dodano: Pią Sie 31, 2012 21:34 ]
wykręciłem obie lampy bo akurat robię silnik wentylatora i wszystko co trafie po drodze. Rzeczywiście był problem z jednym żarnikiem - był złe wsadzony, druty ktory powinny go trzymać byly pod nim a palnik na nim dociśnięty gniazdem. Jak poskładam auto to sprawdzę co sie zmieniło. Chociaż martwi mnie brak poziomowania automatycznego czujnikami na wahaczach. Jeszcze jedno - w środku lamp jest dźwignia do zmiany europa/uk. Żeby bylo europa to powinna byc ona w dol czy gore? U mnie w jednej jest w dol a druga do gory
rafalmis1 - Sob Wrz 01, 2012 13:20
dawidd, było dopiero co o lampach, to powinno pomóc, a jak nie to sciana http://forum.roverki.eu/v...+xenon&start=20
dawidd - Czw Wrz 06, 2012 06:23
Jak sie nazywają czujniki na wahaczach od lamp? Nie wiem za bardzo czego szukać żeby je podmienić
darox - Czw Wrz 06, 2012 06:37
Czesc
Spytaj u tego sprzedawcy http://moto.allegro.pl/ro...2585455873.html
art034 - Nie Wrz 09, 2012 18:31
Aby sprawdzić czujnik od ksenonów po każdej zmianie położenia wyłącz kluczyk w trakcie jazdy światła się nie poziomują
dawidd - Czw Lis 12, 2015 06:49
Odgrzeje temat bo i rozwiązanie przyszło samo. Długo walczyłem z samopoziomowaniem i dałem spokój, bo sprawdziłem wszystko, a lampy zawsze leciały w dol. BMW Scaner pokazywał błąd czujników poziomowanie - przód i tyl. Bylem nawet w w-wie na T4 i tez sie dowiedziałem, ze oba czujniki lub okablowanie jest uszkodzone. Okazało sie ze ten błąd powodowały podróbki zarowek philipsa, które kupiłem po 80zl z allegro. Parę dni temu zmieniłem na osram ze sklepu po 200zl/szt i problem zniknął. Lampy ustawiają sie na każdej górce czy dole, podczas jazdy tez, nie tylko podczas włączanie świateł. Przodem wjadę w dol, po ok 3 s lampy ida do góry, najadę na górkę to po 3 s lecą w dol
Pisze o tym bo pamiętam, ze nie tylko ja z tym miałem problemem, a rozwiązanie może komuś sie przyda
zedziczek - Czw Lis 12, 2015 11:09
Tzn Masz jakiś prototyp wyprzedzajscy swoje czasy samopoziomowanie w R75 działa normalnie jedynie podczas włączania świateł
sknerko - Czw Lis 12, 2015 11:18
zedziczek i tu sie mylisz, działa jak pisze dawidd jedynie nie pamiętam czasu, bo 3s to jakoś za mało mi sie wydaje, więcej było o ile dobrze pamiętam
dawidd - Czw Lis 12, 2015 15:36
zedziczek napisał/a: | samopoziomowanie w R75 działa normalnie jedynie podczas włączania świateł | to samo bylo pisane w innym wątku az harryvip musiał nakręcić filmik, żeby udowodnić ze jest inaczej. Co do 3s to tak strzeliłem, może faktycznie to trwa dluzej
SeniorA - Czw Lis 12, 2015 16:13
zedziczek napisał/a: | samopoziomowanie w R75 działa normalnie jedynie podczas włączania świateł | to nie jest samopoziomowanie , tylko ustawienie się lamp do pozycji wyjściowej, po tym dopiero można pziomować manualnie pokrętłem (w zależności od obciążenia) ,albo automatycznie (samopoziomowanie ) o czym pisze dawidd
MaReK - Czw Lis 12, 2015 17:16
dawidd, a Ty masz xenon?
zedziczek - Czw Lis 12, 2015 18:27
to moje są popsute przynajmniej od 6 lat albo tego nie zauważyłem co jest bardziej prawdopodobne
SeniorA napisał/a: | zedziczek napisał/a: | samopoziomowanie w R75 działa normalnie jedynie podczas włączania świateł | to nie jest samopoziomowanie , tylko ustawienie się lamp do pozycji wyjściowej, po tym dopiero można pziomować manualnie pokrętłem (w zależności od obciążenia) ,albo automatycznie (samopoziomowanie ) o czym pisze dawidd |
tutaj się czepiasz słówek raczej bo ta pozycja wyjściowa to też jakiś poziom i dokonuje sie samoczynnie co do xenon to nie wiedziałem że można je manualnie ustawiać, chyba że po odwarciu maski wkrętami przy światłach.
SeniorA - Czw Lis 12, 2015 20:17
zedziczek napisał/a: | tutaj się czepiasz słówek raczej bo ta pozycja wyjściowa to też jakiś poziom i dokonuje sie samoczynnie | no właśnie nie , bo ten poziom jest ustalony śrubą regulacyjną i jest stały .
dawidd - Czw Lis 12, 2015 20:41
MaReK napisał/a: | dawidd, a Ty masz xenon? | od samego poczatku:) SeniorA napisał/a: | co do xenon to nie wiedziałem że można je manualnie ustawiać, | można - wsadzając panel od zwykłych i cos tam pa softem trzeba było ustawić. Pamiętam ze jak z LSM'em eksperymentowałem to tak chwile miałem, ze mogłem xenonem jeździć jak zwykłymi lampami
SeniorA - Czw Lis 12, 2015 20:47
dawidd napisał/a: | SeniorA napisał/a:
co do xenon to nie wiedziałem że można je manualnie ustawiać, | dawidd, zedziczek, ja nic takiego nie napisałem ,
dawidd - Czw Lis 12, 2015 21:24
wiem,SeniorA, chciałem tylko bardziej szczegółowo opisać ze da sie zmieniając lsm'a manualnie ustawiać wysokość ksenonow
MaReK - Pon Lis 16, 2015 00:26
Da się. Da się też regulować wysokością z poziomu softu, da się też prędkość wózka regulować oraz skok pomiędzy ustawieniami. Wiele rzeczy się tam da robić, tylko nie wszystko jest udokumentowane. Ponieważ HarryVip sprzedał auto, nie będzie komu teraz robić doświadczeń w kwestii LSM'a
|
|