Zobacz temat - [R75] Wyłączenie komunikatu o przepalonej żarówce
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wyłączenie komunikatu o przepalonej żarówce

gacek189 - Pon Wrz 03, 2012 14:10
Temat postu: [R75] Wyłączenie komunikatu o przepalonej żarówce
Jak w temacie chce pokazać jak za pomocą Navcodera wyłączyć komunikat o przepalonej żarówce. Ja wyłączyłem sprawdzanie tablicy rejestracyjnej, ponieważ mam Ledy i trzeba było kombinować z dodatkową żarówką a tak mamy spokój. To samo może dotyczyć np. postojówek z przodu. Królikiem doświadczalnym był R75 2.0 V6 2000r. A czy działa na innych nie wiem.
Więc zabieramy się do pracy potrzebne nam będą:

- program navcoder (w pełnej wersji inaczej nic nie zrobimy) ja używam wersji 2.540 do pobrania z http://chomikuj.pl/gacek1...o+aut/Navcoder/

Hasło: roverki


- przewód, jeżeli posiadacie kbus to ok, jeżeli nie wystarczy zwykły ODB2


- trzy przewodziki (ja użyłem od starego kompa)


Instalujemy program navcoder, następnie musimy znaleźć miejsce gdzie podłączymy się do kbus może to być webasto, zmieniarka. Ja wykorzystałem kostkę parctronika. Aby się do niej dobrać musimy w bagażniku odchylić z prawej strony wykładzinę.


Następnym krokiem będzie odpowiednie podłączenie przewodów pod przewód OBD2
Pin 16 w interfejsie – plus
Pin 4 w interfejsie – masa
Pin 7 w interfejsie – kbus


Zabieramy się za podłączenie do kostki parctronica
Pin 4 – kbus
Pin 6 – masa
Pin 12 plus(przy włączonym wstecznym biegu)


Następnie przechodzimy do podłączenia przewodu OBD2 z kostką.
Tak to ma wyglądać:


Włączamy zapłon wrzucamy wsteczny i podpinamy interfejs pod kompa.
Następnie odpalamy program navcoder( ściągnięty z linku u góry) przez plik loader naciskamy tak



Wpisujemy cokolwiek i klikamy register



Wybieramy port COM, na jakim mamy przewód (sprawdzić to możemy w menadżerze urządzeń)



Wybieramy Code/Light Control Module



Następnie Read LCM


Klikamy ok

Wybieramy, które sprawdzanie świateł chcemy wyłączyć odhaczając ptaszka Warning u mnie number plate light( tablica rejestracyjna) i klikamy Code LCM


I to wszystko mamy wyłączane powiadomienie o spalonej żarówce. Mam nadzieję że komuś się przyda.Na chomiku pdf z tym opisem do ściągnięcia.



Wszystko robicie na własna odpowiedzialność

szpynior - Sro Wrz 05, 2012 08:32

Dzięki w wolnej chwili przetestuję na CDT
MaReK - Sro Wrz 05, 2012 09:24

Można także użyć BMWScanera i programu PA Soft. Opcja light coding w module LCM (odpowiednik naszego LSM). Pozdrawiam,
gacek189 - Sro Wrz 05, 2012 14:30

MaReK, A jakigo przewodu używasz ?? ?
MaReK - Pią Wrz 07, 2012 00:59

OBDII->USB oraz interfejsu BMW Scanner.
szpynior - Wto Wrz 18, 2012 18:51

No niestety ale nie mogę się połączyć. Dodatkowo parktronik przestał działać, nie piszczy :( Pierw chyba jakieś zwarcie poszło bo wywaliło mi bezpiecznik od żarówek wstecznych .
sash997 - Wto Wrz 18, 2012 18:58

masz przy webasto k-bus na 2 pinie 6pinowej kostki,kabel bodajże biały z czerwonym paskiem
szpynior - Wto Wrz 18, 2012 19:06

sash997 napisał/a:
masz przy webasto k-bus na 2 pinie 6pinowej kostki,kabel bodajże biały z czerwonym paskiem


Dzięki a gdzie wtedy + i masa w jakie piny się wpiąć ?

sash997 - Wto Wrz 18, 2012 19:40

przy webasto masz zaraz akumulator więc bez kombinacji bezpośrednio
wtedy odrazu możesz odpalić program Thermo Test do webasto i z nim sie pobawić ewentualnie sprawdzić co nie halo jeśli masz niesprawne :razz:

gacek189 - Sro Wrz 19, 2012 17:29

szpynior napisał/a:
Pierw chyba jakieś zwarcie poszło bo wywaliło mi bezpiecznik od żarówek wstecznych .


No fakt trzeba uważać, ale da radę a patrzyłeś przy tym webasto

MaReK - Sro Wrz 19, 2012 17:37

O kurde! Widzę, że tymi kombinacjami można wyłączyć nie tylko informacje o przepalonej żarówce ale też inne podzespoły auta :) Bądźcie ostrożny przy wpinaniu się w instalacje auta, szczególnie w szyby komunikacyjne. Ja podałem nieopatrzenie napięcie na BCU i poszło do piachu... na szczęście to BCU było tylko testowe.

Zatem PASoft jest o tyle lepsze, że nie trzeba kabelkować, tylko podłącza się pod OBD i już.

szpynior - Sro Wrz 19, 2012 19:39

Próbowałem dziś pod webasto i bez skutku. I dodam że parktonik padł.
Jutro sprawdzę czy dochodzi do niego napięcie . Czy niskie napięcie na aku może mieć wpływ na to iż nie mogę się podłączyć ? Próbowałem przez Galetto i ELM-a .

MaReK - Czw Wrz 20, 2012 00:28

A co dokładnie zrobiłeś i jak?

Mnie się udało parktronik i moduł świateł wywalić tak, że zmieniłem sobie niechcący wartość odpowiedzialną za głośność oraz za wysokość tonu. Skutkowało to tym, że parktronik mi działał, ale zamiast pikania było coś w rodzaju głuchego "pyk" ;) Tak samo z modułem świateł, gdzie informował o pozostawionych światłach... Rozumiem jednak, że ty nie zrobiłeś kuku softwarowo tylko fizycznie go uwaliłeś... super.

szpynior - Czw Wrz 20, 2012 11:06

MaReK, U mnie było tak że odłączyłem kostki od parktronika, no i się wpinałem aby podłaczyć program. Jako że + - masa pewnie się zetknęły ze sobą wywaliło bezpiecznik od wstecznego. Po tym zabiegu po podłączeniu kostek parktronik nie działa . Bezpieczniki pod schowkiem sprawdzone.


Dziś zabrałem się za parktronika i okazało się że jeden pin się ułamał . Dorobiłem nowy i wszystko gra, a jak nie mogłem się podłączyć tak dalej nie mogę .

Ale liczę na to iż MaReK zabierzesz do Torunia BMW Scanner i wtedy moment się załatwi :)