|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 Si] Cewka 3-pinowa zamiast 2-pinowej
brkzzz - Wto Wrz 04, 2012 14:25 Temat postu: [R214 Si] Cewka 3-pinowa zamiast 2-pinowej Witajcie,
mam do dyspozycji 2 cewki, które mogę podmienić za moją (prawdopodobnie) wadliwą. Obie są 3-pinowe, a ori Roverovskie są 2-pinowe. Jak je podłączyć?
Oto ori cewka, jest końcówka wysokiego napięcia i 2-pinowa wtyczka na napięcie 12V
Oto cewki, które mam do dyspozycji (obie grupa VW), końcówka wysokiego napięcia i 3-pinowa wtyczka.
1) Topran 104033
Ilosć biegunów: 3
Układ zapłonowy cewkowy: Tranzystorowy układ zapłonowy (TZ)
2) Telefunken jakiś tam:
ADI-mistrzu - Wto Wrz 04, 2012 14:46
Nie widać zdjęć ten drugiej cewki.
Zazwyczaj 3 pinowe kostki montowane są w cewkach gdzie są wyjścia na 2 przewody zapłonowe.
R-200 - Wto Wrz 04, 2012 14:54
Cewka z wyjściem trzy pinowym jest z VW i zawiera w sobie stopień końcowy mocy który w R jest w sterowniku. Na upartego samą cewkę można by wykorzystać lecz są małe różnice w parametrach. Lepiej poszukać oryginał.
brkzzz - Wto Wrz 04, 2012 15:07
Obie cewki mam od znajomego, który ma je z Golfa III. Nowa cewka zamiennik ori Roverowskiej kosztuje min. 100zł. Oczywiście kwota nie zabija, ale najpierw chciałem Was zapytać, czy może te 2 pasują (miałbym je za friko).
ADI-mistrzu, zdjęcia poprawione, w sumie te cewki są prawie identyczne.
Obie mają, tak jak pokazane na zdjęciu drugiej, zaślepkę pod którą są 2 śruby. Czy to nie czasami tam mam podłączyć 2 przewody?
ADI-mistrzu - Wto Wrz 04, 2012 15:48
Sprawdź omomierzem, jeśli w obydwu kierunkach jest taki sam opór to tak, jest to złącze pierwotne cewki.
brkzzz - Wto Wrz 04, 2012 15:54
ADI-mistrzu napisał/a: | Sprawdź omomierzem, jeśli w obydwu kierunkach jest taki sam opór to tak, jest to złącze pierwotne cewki. |
Mowa o tych śrubach, tak?
Jak sprawdzić, który +, który -?
ADI-mistrzu - Wto Wrz 04, 2012 16:28
Trzeba sprawdzić czy jest przejście pomiędzy przewodem WN a tymi śrubami, jeśli nie to obojętne.
Jest tam dość spory opór więc radze mierzyć odrazu miernikiem ustawionym na 20MΩ/
R-200 - Sro Wrz 05, 2012 08:08
ADI-mistrzu napisał/a: | Trzeba sprawdzić czy jest przejście pomiędzy przewodem WN a tymi śrubami, jeśli nie to obojętne.
Jest tam dość spory opór więc radze mierzyć odrazu miernikiem ustawionym na 20MΩ/ | Oj ! Nie jest obojętne, popatrz na zwykły układ cewki.
ADI-mistrzu - Sro Wrz 05, 2012 10:22
Dobrze, można patrzeć, ale powiedz mi dlaczego by miało mieć to znaczenie jak podłączymy uzwojenie pierwotne?
R-200 - Sro Wrz 05, 2012 15:09
Zapomniałeś że pierwotne jest połączone z wtórnym
ADI-mistrzu - Sro Wrz 05, 2012 15:13
Tego nie wiadomo, dlatego napisałem aby sprawdzić czy jest przejście między śrubami a wyjściem na przewód WN.
Jeśli nie to uzwojenia się nie łącza i kolejność jest obojętna.
brkzzz - Pią Wrz 07, 2012 11:39
Dobra Panowie, dziękuję za pomoc, ale póki co przeniosę ori cewkę koło filtra powietrza, jeśli nie pomoże dalej będę kombinował z tymi cewkami od VW (teraz nie miałbym pewności, czy to cewka ma odpowiednie parametry).
ADI-mistrzu - Pią Wrz 07, 2012 11:58
E tam parametry, ja jeździłem na jednej cewce od opla, takiej listwie:
Wyciąłem piłą jedną cewkę, przylutowałem kabelki i jakoś jeździł jakiś tydz. tak dopóki lepszej nie dobyłem. Potem była z malucha i na końcu z BMW 6 cylindrowego. Między tymi 2 ostatnimi nie było różnicy, tylko ta druga była szczelniejsza i łatwiej było ją zamontować więc została.
Więc cewka nie musi być konkretnie taka jak oryginał
|
|